Αξιολόγηση Θέματος:
  • 0 Ψήφοι - 0 Μέσος Όρος
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Προτάσεις νέας παραλαβής λεωφορείων-τρόλεϊ
#11
(20-05-2021, 02:33 AM)garvanitis Έγραψε: Το τρόλεϊ (τουλάχιστον στη μορφή που το ξέρουμε στην Αθήνα) είναι ότι πιο αναχρονιστικό σε μέσο μαζικής μεταφοράς... Πρακτικά συνδυάζει τα μειονεκτήματα ενός λεωφορείου και ενός τραμ σε ένα όχημα. Σαφώς και η εξέλιξη της τεχνολογίας τα έχει βελτιώσει σε σημαντικό βαθμό ωστόσο κάποια μειονεκτήματα συνεχίζουν να υπάρχουν... Πιο συγκεκριμένα και επιγραμματικά (και όχι περιοριστικά) είναι κατά πολύ ακριβότερα από ένα θερμικό (και σε ένα βαθμό από ένα battery electric - ειδικά κινέζικο) λεωφορείο, έχουν περιορισμένη ευελιξία, απαιτούν (σχετικά) ακριβή υποδομή να λειτουργήσουν που επιβαρύνει (τουλάχιστον αισθητικά) τον χώρο, και ειδικά σε σχέση με τα θερμικά επιπλέον πολύ αυξημένο βάρος (άρα μικρότερη μεταφορική ικανότητα).

Και φυσικά, ειδικά στην Ελλάδα, όχι μόνο δεν είναι 100% "καθαρά" αλλά το αντίθετο, είναι κατά πολύ πιο "βρωμερά" από τα θερμικά αν συνυπολογίσει κανείς πώς παράγεται η ηλεκτρική ενέργεια στην χώρα...
Γιώργο το ενεργειακό μίγμα στην Ελλάδα έχει βελτιωθεί πλέον, δεν είναι όπως παλιά. Άσε που ο,τι ισχύει για τα τρόλεϊ ισχύει και για τα ηλεκτρικά λεωφορεία σε αυτόν τον τομέα. Φυσικά τα ντίζελ είναι πιο φτηνά αλλά καλώς η κακώς υπάρχει διεθνώς η βούληση να αντικατασταθούν με νέα τεχνολογία. Όμως, η τεχνολογία των ηλεκτρικών λεωφορείων είναι ακόμη πρώιμη και σε λίγο καιρό που θα χρειάζονται οι μπαταρίες αλλαγή θα πέσει πολύ κλάμμα. Από τη στιγμή που η υποδομή υπάρχει δεν θα ήταν άσχημη ιδέα να αγοραστούν τρόλεϊ με μπαταρία που θα φορτίζουμε εντός δικτύου για να κυκλοφορούν και εκτός, μέχρι να ωριμάσει η τεχνολογία.
Απάντηση
#12
(20-05-2021, 02:33 AM)garvanitis Έγραψε: Το τρόλεϊ (τουλάχιστον στη μορφή που το ξέρουμε στην Αθήνα) είναι ότι πιο αναχρονιστικό σε μέσο μαζικής μεταφοράς... Πρακτικά συνδυάζει τα μειονεκτήματα ενός λεωφορείου και ενός τραμ σε ένα όχημα. Σαφώς και η εξέλιξη της τεχνολογίας τα έχει βελτιώσει σε σημαντικό βαθμό ωστόσο κάποια μειονεκτήματα συνεχίζουν να υπάρχουν... Πιο συγκεκριμένα και επιγραμματικά (και όχι περιοριστικά) είναι κατά πολύ ακριβότερα από ένα θερμικό (και σε ένα βαθμό από ένα battery electric - ειδικά κινέζικο) λεωφορείο, έχουν περιορισμένη ευελιξία, απαιτούν (σχετικά) ακριβή υποδομή να λειτουργήσουν που επιβαρύνει (τουλάχιστον αισθητικά) τον χώρο, και ειδικά σε σχέση με τα θερμικά επιπλέον πολύ αυξημένο βάρος (άρα μικρότερη μεταφορική ικανότητα).

Καμιά πόλη πλέον δεν εισάγει νέα συστήματα τρόλλεϋ (πλην της Πράγας ίσως αλλά δεν έχω διαβάσει πολλά για την περίπτωση της) ωστόσο σε πάρα πολλές πόλεις ανά τον κόσμο λειτουργούν τρόλλεϋ αφού υπάρχει ήδη η υποδομή.

Για τα θερμικά λεωφορεία ισχύει αυτό που λες για την διαφορά τιμής, όμως είναι μικρότερο το κόστος λειτουργίας των τρόλλεϋ σε σχέση με τα θερμικά λεωφορεία και μεγαλύτερη η διάρκεια ζωής τους. Σε σχέση με τα λεωφορεία με μπαταρίες είναι πάνω-κάτω παρόμοια η τιμή τους λίγο που το έψαξα.

https://www.sustainable-bus.com/electric...ric-buses/
https://www.trolleymotion.eu/trolleynews...g/?id=9299

Η μειωμένη ευελιξία των τρόλλεϋ ίσχυε παλιότερα αλλά πλέον τα περισσότερα τρόλλεϋ που κατασκευάζονται έχουν είτε μπαταρίες είτε ντιζελοκινητήρες και επίσης δεν χρειάζονται ανεφοδιασμό.

Η υποδομή για τα τρόλλεϋ υπάρχει ήδη στην Αθήνα. Ο λόγος που ανέφερα το In Motion Charging πιο πίσω είναι το γεγονός ότι δεν χρειάζεται να υπάρχει παντού γραμμή με αυτό το σύστημα, θα μπορούσε για παράδειγμα να απομακρυνθεί η εναέρια γραμμή με το σύστημα αυτό από το κέντρο για αισθητικούς λόγους όπως λες ή να καταργηθούν ψαλίδια, διασταυρώσεις με το τραμ και άλλα δύσκολα σημεία.

(20-05-2021, 02:33 AM)garvanitis Έγραψε: Και φυσικά, ειδικά στην Ελλάδα, όχι μόνο δεν είναι 100% "καθαρά" αλλά το αντίθετο, είναι κατά πολύ πιο "βρωμερά" από τα θερμικά αν συνυπολογίσει κανείς πώς παράγεται η ηλεκτρική ενέργεια στην χώρα...

Έγραψα για δυνατότητα να είναι 100% καθαρά, όχι ότι είναι τώρα 100% καθαρά. Επίσης ισχύει αυτό που ανέφερε ο Αντώνης, πλέον το 20% της ηλεκτρικής ενέργειας παράγεται από ΑΠΕ και ο λιγνίτης έχει περιοριστεί σημαντικά και καλώς ή κακώς θα περιοριστεί και άλλο:

Ενδεικτικά ρίξε μια ματιά εδώ:

https://energypress.gr/news/eurostat-pos...o-197-2019
https://ec.europa.eu/eurostat/statistics...4-2016.png
https://www.admie.gr/sites/default/files...2_v1_0.pdf
Απάντηση
#13
(20-05-2021, 08:05 PM)Giannis Έγραψε: Καμιά πόλη πλέον δεν εισάγει νέα συστήματα τρόλλεϋ (πλην της Πράγας ίσως αλλά δεν έχω διαβάσει πολλά για την περίπτωση της) ωστόσο σε πάρα πολλές πόλεις ανά τον κόσμο λειτουργούν τρόλλεϋ αφού υπάρχει ήδη η υποδομή.

Για τα θερμικά λεωφορεία ισχύει αυτό που λες για την διαφορά τιμής, όμως είναι μικρότερο το κόστος λειτουργίας των τρόλλεϋ σε σχέση με τα θερμικά λεωφορεία και μεγαλύτερη η διάρκεια ζωής τους. Σε σχέση με τα λεωφορεία με μπαταρίες είναι πάνω-κάτω παρόμοια η τιμή τους λίγο που το έψαξα.

https://www.sustainable-bus.com/electric...ric-buses/
https://www.trolleymotion.eu/trolleynews...g/?id=9299

Η μειωμένη ευελιξία των τρόλλεϋ ίσχυε παλιότερα αλλά πλέον τα περισσότερα τρόλλεϋ που κατασκευάζονται έχουν είτε μπαταρίες είτε ντιζελοκινητήρες και επίσης δεν χρειάζονται ανεφοδιασμό.

Η υποδομή για τα τρόλλεϋ υπάρχει ήδη στην Αθήνα. Ο λόγος που ανέφερα το In Motion Charging πιο πίσω είναι το γεγονός ότι δεν χρειάζεται να υπάρχει παντού γραμμή με αυτό το σύστημα, θα μπορούσε για παράδειγμα να απομακρυνθεί η εναέρια γραμμή με το σύστημα αυτό από το κέντρο για αισθητικούς λόγους όπως λες ή να καταργηθούν ψαλίδια, διασταυρώσεις με το τραμ και άλλα δύσκολα σημεία.


Έγραψα για δυνατότητα να είναι 100% καθαρά, όχι ότι είναι τώρα 100% καθαρά. Επίσης ισχύει αυτό που ανέφερε ο Αντώνης, πλέον το 20% της ηλεκτρικής ενέργειας παράγεται από ΑΠΕ και ο λιγνίτης έχει περιοριστεί σημαντικά και καλώς ή κακώς θα περιοριστεί και άλλο:

Ενδεικτικά ρίξε μια ματιά εδώ:

https://energypress.gr/news/eurostat-pos...o-197-2019
https://ec.europa.eu/eurostat/statistics...4-2016.png
https://www.admie.gr/sites/default/files...2_v1_0.pdf
Κάποια μικρά δίκτυα ανοίγουν (Λαντσκρόνα κλπ.) τα τελευταία χρόνια αλλά κυρίως κλείνουν (με χαρακτηριστικότερο παράδειγμα το μεγαλύτερο του πλανήτη, αυτό της Μόσχας). Και βέβαια προφανώς και δεν θα κλείσει το δίκτυο της Αθήνας σε μια μέρα, σταδιακά θα συρρικνωθεί μέχρι που κάποια στιγμή θα διακοπεί η λειτουργία του. Σιγά σιγά θα μειώνεται ο αριθμός των οχημάτων και θα βγαίνουν γραμμές από το δίκτυο μέχρι το οριστικό κλείσιμο. Στα κοντά μην το περιμένεις ωστόσο γιατί είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα αντικατασταθούν με battery electric λεωφορεία, οπότε ας αρχίσουν κάποια στιγμή να έρχονται και το συζητάμε τότε.

Από εκεί και πέρα το λειτουργικό κόστος ανά οχηματοχιλιόμετρο είναι παραπλήσιο του θερμικού diesel (και σαφώς μικρότερο - προς το παρόν τουλάχιστον - του ηλεκτροκίνητου με μπαταρία). Το κόστος αγοράς (που στην κάθε περίπτωση είναι ένα πολύ μικρό ποσοστό του κόστους λειτουργίας ενός οχήματος) είναι ελαφρά υψηλότερο από ένα battery electric αλλά θα πρέπει να συνυπολογιστεί και το κόστος συντήρησης του δικτύου.

Η μειωμένη ευελιξία είναι σταθερά παρούσα... Μπαταρίες είχαν και τα Ziu αλλά δεν σημαίνει τίποτα αυτό... Τόσο αυτές όσο και η ντιζελογεννήτρια είναι για emergency καταστάσεις και πολύ μικρές διαδρομές (και πάλι με πολλούς συμβιβασμούς).

Το In Motion Charging είναι ότι το πιο ανούσιο υπάρχει, πάλι προϋποθέτει ύπαρξη δικτύου... Η μόνη διαφορά είναι ότι εκεί που δεν υπάρχει σύρμα χρησιμοποιεί το ρεύμα που έχει ήδη αποθηκεύσει αντί του ντιζελοκινητήρα. Τα supercaps έχουν μεγαλύτερο ενδιαφέρον κατ' εμέ αν και πάλι (με τα παρόντα δεδομένα πάντα) με απαγορευτικό κόστος.

Όσο για το ενεργειακό μίγμα σαφώς και είναι βελτιωμένο σε σχέση με το παρελθόν αλλά ακόμα έχουμε πολύ δρόμο μέχρι να φτάσουμε σε ικανοποιητικό ποσοστό από ΑΠΕ σε σχέση με τη χρήση ορυκτών καυσίμων. Και στην κάθε περίπτωση δεν μας ενδιαφέρει τόσο η συνολική παραγωγή ρεύματος της χώρας αλλά από πού ηλεκτροδοτείται το δίκτυο των τρόλεϊ.

Εν κατακλείδι καλώς ή κακώς το θερμικό (και κυρίως το diesel) λεωφορείο θα είναι τουλάχιστον για την προσεχή δεκαετία το πλέον cost effective σε σχέση με τα εναλλακτικά του με άμεσο ανταγωνιστή (αλλά και πάλι σημαντικά ακριβότερο προς το παρόν) το diesel-electric. Από εκεί και πέρα όσο θα μειώνεται το κόστος των ηλεκτρικών λεωφορείων τόσο θα αυξάνεται η χρήση τους (προς το παρόν πρακτικά "επιβάλλονται" στους κατά τόπους operators) και βέβαια τα πρώτα οχήματα που θα εκτοπίσουν θα είναι τα τρόλεϊ (που ήδη είναι κάτι σαν "συγκοινωνιακοί δεινόσαυροι") και στη συνέχεια τα θερμικά λεωφορεία...
Απάντηση


Μετάβαση στη συζήτηση:


Χρήστης (ες) διαβάζουν αυτό το θέμα: 4 Επισκέπτης (ες)