17-10-2020, 12:46 AM
Οι οδηγοί δεν ξύπνησαν χθες το πρωί και αποφάσισαν να απεργήσουν. Συμμετείχαν σε 24ωρη απεργία που είχε προκηρύξει η δευτεροβάθμια συνδικαλιστική οργάνωση που εκπροσωπεί γενικά τον κλάδο των μεταφορών και στην οποία μετέχουν δια αντιπροσώπων, ενώ την ίδια ώρα (σχεδόν?) το σύνολο των επιχειρησιακών σωματείων τους (Συνδικάτο ΟΑΣΑ, Σωματείο Τεχνικών, Ένωση ΗΛΠΑΠ, Σωματείο Υπαλλήλων Διοίκησης, Σύλλογος Υπαλλήλων πρ. ΗΛΠΑΠ, Σωματείο "Η Εναέριος"), οι διοικήσεις αυτές δηλαδή που αποτελούνται καθαρά από εργαζομένους των ΟΣΥ και εκλέγονται άμεσα από τους ίδιους, δήλωναν την ξεκάθαρη διαφωνία τους για την απεργιακή κινητοποίηση, χαρακτηρίζοντάς την ανύπαρκτη! Άξιοι της μοίρας τους.
Έψαξα να βρω κάποια σημαντική αντίδραση ή έστω ουσιαστική τοποθέτηση της Ομοσπονδίας αυτής τις μέρες που τα λεωφορεία εξαφανίζονταν, όταν κάποιοι επέβαλαν μία βεβιασμένη μετάβαση στο ηλεκτρονικό εισιτήριο, απαξιώνοντας μία σημαντική επένδυση, ακόμα και όταν άνοιγε η πόρτα για είσοδο ιδιωτών στην επισκευαστική βάση των ΟΣΥ (ο ανάδοχος θα έπαιρνε τη συντήρηση για 12 χρόνια) με τη διαβούλευση των προδιαγραφών του διαγωνισμού για την προμήθεια νέων λεωφορείων. Ή είναι καλά "κρυμμένα" ή κάποιοι είχαν χρόνο να ασχοληθούν μέχρι και με τα εθνικά θέματα, αλλά όχι με αυτά που πραγματικά απαξίωναν τη Δημόσια Αστική Συγκοινωνία και ξύπνησαν το 2020. Αν πάντως κάποιος έχει αντίθετη ενημέρωση, ανακαλώ.
Τα ΚΤΕΛ όπως και κάθε ιδιωτική εταιρεία που αναλαμβάνει έργα για λόγο του Δημοσίου, είναι εργοδότες οι οποίοι (θα πρέπει να) ελέγχονται από τους αρμόδιους φορείς (ΣΕΠΕ κλπ). Το αν στην εταιρεία X που αναλαμβάνει την εκτέλεση συγκοινωνιακού έργου του δημοσίου δεν τηρούνται τα καθορισμένα ωράρια ή στην εταιρεία Y που αναλαμβάνει την εξυπηρέτηση ενός σημαντικού τηλεφωνικού κέντρου φορέα του Δημοσίου δεν τηρούνται τα υγειονομικά μέτρα ή στην εταιρεία Z που αναλαμβάνει την κατασκευή ενός μεγάλου έργου ανάπλασης δεν υπάρχει συνέπεια στην καταβολή των αποδοχών των εργαζομένων, είναι ζητήματα που πρέπει να καταγγέλλονται αρμοδίως, να ελέγχονται και να επιβάλλονται οι προβλεπόμενες κυρώσεις.
Τα παράδοξα του ελληνικού Δημοσίου, τόσο με τη στενή όσο και με την ευρύτερη έννοια (ΔΕΚΟ, ΟΤΑ) τα ξέρουμε και δεν πρόκειται να αλλάξουν. Ζούμε σε ένα μητροπολιτικό κέντρο που ο Δήμος X μπορεί να δρομολογεί δημοτική συγκοινωνία με κοινή διαδρομή με την αστική, χωρίς ο αρμόδιος φορέας (ΟΑΣΑ) να επιβάλει έναν υποτυπώδη συντονισμό των δρομολογίων μεταξύ των δύο και ακόμα και να υπήρχε αυτός, έχουμε το παράδοξο του να μη μπορεί η συγκοινωνία του Δήμου X και να κάνει στάσεις εντός των ορίων του γειτονικού Δήμου Y αν και πρέπει να διέλθει από αυτόν για να προσεγγίσει σταθμό ΜΣΤ. Όταν δεν υπάρχει ευελιξία σε κάτι τόσο απλό, πως να προχωρήσει μία διαδικασία μαζικών προσλήψεων αρκετών εκατοντάδων εργαζομένων (οδηγοί, τεχνικοί) ή προμήθειας ενός μεγάλου αριθμού οχημάτων που απαιτούνται για να πάρει ανάσα το συγκοινωνιακό δίκτυο στο Λεκανοπέδιο της Αθήνας;
ΥΓ: Οι συμβάσεις για τα ΣΔΙΤ του ηλεκτρονικού εισιτηρίου και της τηλεματικής προέβλεπαν την εγκατάσταση του εξοπλισμού σε 2000 οχήματα των ΟΣΥ. Υπάρχουν αλήθεια τόσα αξιόμαχα λεωφορεία και τρόλεϊ στα αμαξοστάσια, ώστε να μην μπορούν να εξοπλιστούν τα οχήματα των ΚΤΕΛ; Ή αγοράστηκαν για να τα τρώει η σκόνη στις αποθήκες;
Έψαξα να βρω κάποια σημαντική αντίδραση ή έστω ουσιαστική τοποθέτηση της Ομοσπονδίας αυτής τις μέρες που τα λεωφορεία εξαφανίζονταν, όταν κάποιοι επέβαλαν μία βεβιασμένη μετάβαση στο ηλεκτρονικό εισιτήριο, απαξιώνοντας μία σημαντική επένδυση, ακόμα και όταν άνοιγε η πόρτα για είσοδο ιδιωτών στην επισκευαστική βάση των ΟΣΥ (ο ανάδοχος θα έπαιρνε τη συντήρηση για 12 χρόνια) με τη διαβούλευση των προδιαγραφών του διαγωνισμού για την προμήθεια νέων λεωφορείων. Ή είναι καλά "κρυμμένα" ή κάποιοι είχαν χρόνο να ασχοληθούν μέχρι και με τα εθνικά θέματα, αλλά όχι με αυτά που πραγματικά απαξίωναν τη Δημόσια Αστική Συγκοινωνία και ξύπνησαν το 2020. Αν πάντως κάποιος έχει αντίθετη ενημέρωση, ανακαλώ.
Τα ΚΤΕΛ όπως και κάθε ιδιωτική εταιρεία που αναλαμβάνει έργα για λόγο του Δημοσίου, είναι εργοδότες οι οποίοι (θα πρέπει να) ελέγχονται από τους αρμόδιους φορείς (ΣΕΠΕ κλπ). Το αν στην εταιρεία X που αναλαμβάνει την εκτέλεση συγκοινωνιακού έργου του δημοσίου δεν τηρούνται τα καθορισμένα ωράρια ή στην εταιρεία Y που αναλαμβάνει την εξυπηρέτηση ενός σημαντικού τηλεφωνικού κέντρου φορέα του Δημοσίου δεν τηρούνται τα υγειονομικά μέτρα ή στην εταιρεία Z που αναλαμβάνει την κατασκευή ενός μεγάλου έργου ανάπλασης δεν υπάρχει συνέπεια στην καταβολή των αποδοχών των εργαζομένων, είναι ζητήματα που πρέπει να καταγγέλλονται αρμοδίως, να ελέγχονται και να επιβάλλονται οι προβλεπόμενες κυρώσεις.
Τα παράδοξα του ελληνικού Δημοσίου, τόσο με τη στενή όσο και με την ευρύτερη έννοια (ΔΕΚΟ, ΟΤΑ) τα ξέρουμε και δεν πρόκειται να αλλάξουν. Ζούμε σε ένα μητροπολιτικό κέντρο που ο Δήμος X μπορεί να δρομολογεί δημοτική συγκοινωνία με κοινή διαδρομή με την αστική, χωρίς ο αρμόδιος φορέας (ΟΑΣΑ) να επιβάλει έναν υποτυπώδη συντονισμό των δρομολογίων μεταξύ των δύο και ακόμα και να υπήρχε αυτός, έχουμε το παράδοξο του να μη μπορεί η συγκοινωνία του Δήμου X και να κάνει στάσεις εντός των ορίων του γειτονικού Δήμου Y αν και πρέπει να διέλθει από αυτόν για να προσεγγίσει σταθμό ΜΣΤ. Όταν δεν υπάρχει ευελιξία σε κάτι τόσο απλό, πως να προχωρήσει μία διαδικασία μαζικών προσλήψεων αρκετών εκατοντάδων εργαζομένων (οδηγοί, τεχνικοί) ή προμήθειας ενός μεγάλου αριθμού οχημάτων που απαιτούνται για να πάρει ανάσα το συγκοινωνιακό δίκτυο στο Λεκανοπέδιο της Αθήνας;
ΥΓ: Οι συμβάσεις για τα ΣΔΙΤ του ηλεκτρονικού εισιτηρίου και της τηλεματικής προέβλεπαν την εγκατάσταση του εξοπλισμού σε 2000 οχήματα των ΟΣΥ. Υπάρχουν αλήθεια τόσα αξιόμαχα λεωφορεία και τρόλεϊ στα αμαξοστάσια, ώστε να μην μπορούν να εξοπλιστούν τα οχήματα των ΚΤΕΛ; Ή αγοράστηκαν για να τα τρώει η σκόνη στις αποθήκες;