Αξιολόγηση Θέματος:
  • 2 Ψήφοι - 5 Μέσος Όρος
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Εκτέλεση συγκοινωνιακού έργου του ΟΑΣΑ από τα ΚΤΕΛ
#11
(19-08-2020, 07:22 PM)MitsosDaBest Έγραψε: Δηλαδή κάτι δρομολόγια 122, 123, 304, 305, 314 κλπ θα περάσουν στα ΚΤΕΛ;

Δηλαδή, ήταν τόσο δύσκολο να γίνει προκήρυξη νέων οδηγών στην ΟΣΥ και τα μεταχειρισμένα λεωφορεία να πάνε εκεί; Λες και τα ΚΤΕΛ τα έχουν διαθέσιμα...

Για να βγουν 203 λεωφορεία αν μιλάμε για περιφερειακές γραμμές σίγουρα πρέπει να δοθεί όλος ο τομέας 3 (πλην του 300), Τοπικά Ζηρινείου, Γλυφάδας, Θριασίου, Αχαρνών, Λιοσίων, Αεροδρόμια και πάλι δεν φτάνουν.. Θεωρώ όμως ότι για να αναφέρεται ακριβές νούμερο (203) και όχι περίπου 200 έχει ήδη αποφασιστεί ποιες γραμμές φεύγουν..

Διαχρονικά την τελυταία δεκαετία καμιά κυβέρνηση δεν ενδιαφέρθηκε για προσλήψεις στην ΟΣΥ. Αντιθέτως τα τελευταία χρόνια παρατηρείται ένα μαζικό κύμα μετατάξεων σε ασχετούς φορείς που έχει αδειάσει την εταιρεία από προσωπικό. Ακόμα και μέσα στο lockdown που δήθεν η κυβέρνηση είχε διακόψει εντελώς τις μετατάξεις έφυγαν μαζικά 24 άτομα...

Η ΟΣΥ συνολικό πρόβλημα έλλειψης λεωφορείων δεν έχει, Βοτανικός και Πειραιάς έχουν και περίσσευμα να μην μιλήσουμε για τρόλεϊ που υπάρχει καμιά 100αρια οχήματα που κάθονται. Από το να αγοραστούν με leasing ακατάλληλα και ανόμοια λεωφορεία ήδη σχεδόν 15ετιας με ότι αυτό συνεπάγεται σε επίπεδο συντήρησης είναι προτιμότερο να δοθούν κάποια από αυτά τα χρήματα ώστε να ξαναβγουν στο δρόμο παροπλισμένα Solaris και Citelis 10ετιας με αρκετά λιγότερα χιλιόμετρα.
Απάντηση
#12
(19-08-2020, 07:53 PM)mercedes elbo Έγραψε: Για να βγουν 203 λεωφορεία αν μιλάμε για περιφερειακές γραμμές σίγουρα πρέπει να δοθεί όλος ο τομέας 3 (πλην του 300), Τοπικά Ζηρινείου, Γλυφάδας, Θριασίου, Αχαρνών, Λιοσίων, Αεροδρόμια και πάλι δεν φτάνουν.. Θεωρώ όμως ότι για να αναφέρεται ακριβές νούμερο (203) και όχι περίπου 200 έχει ήδη αποφασιστεί ποιες γραμμές φεύγουν..

Διαχρονικά την τελυταία δεκαετία καμιά κυβέρνηση δεν ενδιαφέρθηκε για προσλήψεις στην ΟΣΥ. Αντιθέτως τα τελευταία χρόνια παρατηρείται ένα μαζικό κύμα μετατάξεων σε ασχετούς φορείς που έχει αδειάσει την εταιρεία από προσωπικό. Ακόμα και μέσα στο lockdown που δήθεν η κυβέρνηση είχε διακόψει εντελώς τις μετατάξεις έφυγαν μαζικά 24 άτομα...

Η ΟΣΥ συνολικό πρόβλημα έλλειψης λεωφορείων δεν έχει, Βοτανικός και Πειραιάς έχουν και περίσσευμα να μην μιλήσουμε για τρόλεϊ που υπάρχει καμιά 100αρια οχήματα που κάθονται. Από το να αγοραστούν με leasing ακατάλληλα και ανόμοια λεωφορεία ήδη σχεδόν 15ετιας με ότι αυτό συνεπάγεται σε επίπεδο συντήρησης είναι προτιμότερο να δοθούν κάποια από αυτά τα χρήματα ώστε να ξαναβγουν στο δρόμο παροπλισμένα Solaris και Citelis 10ετιας με αρκετά λιγότερα χιλιόμετρα.
Ωστόσο, τα μεταχειρισμένα 15ετιας που λες, το επιβατικό κοινό δεν θα τα γλιτώσει, απλά θα είναι του ΚΤΕΛ. Γιατί δεν μπορώ να φανταστώ πως δεν θα προχωρήσουν σε αγορά οχημάτων για καθαρά τοπικές γραμμές - δεν νομίζω άλλωστε να περισσεύει τέτοιος ικανός αριθμός κατάλληλων οχημάτων από τα ΚΤΕΛ συνεργασίας για τις γραμμές της Αττικής.

Προφανώς και εδώ και πολλά χρόνια, δεν υπάρχει διάθεση για προσλήψεις προσωπικού (που γίνονται αβέρτα σε άλλους τομείς του δημοσίου, με σαφώς μικρότερη ανάγκη), γι'αυτό και λέγαμε πως δεν υπαρχαν πολλές πιθανότητες για προκήρυξη θέσεων στην ΟΣΥ. Οπότε, μένει να δούμε σε πόσο χρόνο θα είναι έτοιμα τα ΚΤΕΛ να αναλάβουν. Και προφανώς θα συνδράμουν και τα γειτονικά με το Αττικής ΚΤΕΛ, για να γίνει σύντομα και αποτελεσματικά. Ενα θέμα είναι αν θα ακολουθηθεί η τακτική Θεσσαλονίκης, δηλαδή ανάθεση λειτουργίας των γραμμών από τον ΟΑΣΑ στο ΚΤΕΛ Αττικής κι αυτό στα υπόλοιπα ΚΤΕΛ, ή αν θα είναι απευθείας από τον ΟΑΣΑ στο κάθε ΚΤΕΛ ξεχωριστά.

Στο κομμάτι των γραμμών, αν και αρκετά πρώιμο ακόμα, νομίζω πως ο,τιδήποτε είναι εκτός του αστικού ιστού θα δωθεί, όχι απαραιτήτως μόνο Τοπικά. Σίγουρα, όπως προανέφερε και ο mercedes_elbo όλος ο τομέας 3, αλλά θα προσθέσω και σχεδόν όλα των τομέων 4, 5 και 7, τους "κορμούς" Ελευσίνας/Ασπροπύργου (845/71, 866, 876), τα 120, 122, 123, 171 και μην φτάσουμε να μιλάμε και για τον Κορμό Κηφισίας, το Α5, το Α15 ή τα Περάματα... Νομίζω πάντως ότι η ΟΣΥ δεν θα αφήσει τα Αεροδρόμια, τουλάχιστον όχι το Χ95. Θα είναι αυτοκτονική τέτοια απόφαση και άλλωστε και στο πρόσφατο παράδειγμα, το Χ1 είναι του ΟΑΣΘ, ενώ το 79 είναι του ΚΤΕΛ Σερρών.

Τέλος, αφου θα μικρύνει το παραγόμενο έργο της ΟΣΥ, ανάλογα θα μικρύνει και η επιδότηση της, άρα δεν νομίζω πως θα αλλάξει κάτι προς όφελος των κανιβαλισμένων.. Απλά θα πάψει ολοκληρωτικά να έχει ανάγκη η εταιρεία τόσα οχήματα. Και προσωπική μου εκτίμηση είναι και η ΟΣΥ δεν θα γλιτώσει τα leasing, εάν όχι για την αντικατάσταση των Ν1 που μπορεί να την καλύψουν τα οχήματα των ΚΤΕΛ, όσο για τα οχήματα της παραλαβής '98-'01 και των γκαζιερων 2ης γενιάς, που δυσκολεύομαι να πιστέψω ότι θα φτάσουν τα χρόνια των Ν1...
Μετά από κάποια χρόνια..
Και όπως λέει και η Ελένη, για όσους δεν με ξέρετε : ''Την άποψή μου, στα ίσια εγώ την λέω.. ''
Απάντηση
#13
(19-08-2020, 11:31 PM)MrVanHool Έγραψε: Ωστόσο, τα μεταχειρισμένα 15ετιας που λες, το επιβατικό κοινό δεν θα τα γλιτώσει, απλά θα είναι του ΚΤΕΛ. Γιατί δεν μπορώ να φανταστώ πως δεν θα προχωρήσουν σε αγορά οχημάτων για καθαρά τοπικές γραμμές - δεν νομίζω άλλωστε να περισσεύει τέτοιος ικανός αριθμός κατάλληλων οχημάτων από τα ΚΤΕΛ συνεργασίας για τις γραμμές της Αττικής.

Προφανώς και εδώ και πολλά χρόνια, δεν υπάρχει διάθεση για προσλήψεις προσωπικού (που γίνονται αβέρτα σε άλλους τομείς του δημοσίου, με σαφώς μικρότερη ανάγκη), γι'αυτό και λέγαμε πως δεν υπαρχαν πολλές πιθανότητες για προκήρυξη θέσεων στην ΟΣΥ. Οπότε, μένει να δούμε σε πόσο χρόνο θα είναι έτοιμα τα ΚΤΕΛ να αναλάβουν. Και προφανώς θα συνδράμουν και τα γειτονικά με το Αττικής ΚΤΕΛ, για να γίνει σύντομα και αποτελεσματικά. Ενα θέμα είναι αν θα ακολουθηθεί η τακτική Θεσσαλονίκης, δηλαδή ανάθεση λειτουργίας των γραμμών από τον ΟΑΣΑ στο ΚΤΕΛ Αττικής κι αυτό στα υπόλοιπα ΚΤΕΛ, ή αν θα είναι απευθείας από τον ΟΑΣΑ στο κάθε ΚΤΕΛ ξεχωριστά.

Στο κομμάτι των γραμμών, αν και αρκετά πρώιμο ακόμα, νομίζω πως ο,τιδήποτε είναι εκτός του αστικού ιστού θα δωθεί, όχι απαραιτήτως μόνο Τοπικά. Σίγουρα, όπως προανέφερε και ο mercedes_elbo όλος ο τομέας 3, αλλά θα προσθέσω και σχεδόν όλα των τομέων 4, 5 και 7, τους "κορμούς" Ελευσίνας/Ασπροπύργου (845/71, 866, 876), τα 120, 122, 123, 171 και μην φτάσουμε να μιλάμε και για τον Κορμό Κηφισίας, το Α5, το Α15 ή τα Περάματα... Νομίζω πάντως ότι η ΟΣΥ δεν θα αφήσει τα Αεροδρόμια, τουλάχιστον όχι το Χ95. Θα είναι αυτοκτονική τέτοια απόφαση και άλλωστε και στο πρόσφατο παράδειγμα, το Χ1 είναι του ΟΑΣΘ, ενώ το 79 είναι του ΚΤΕΛ Σερρών.

Τέλος, αφου θα μικρύνει το παραγόμενο έργο της ΟΣΥ, ανάλογα θα μικρύνει και η επιδότηση της, άρα δεν νομίζω πως θα αλλάξει κάτι προς όφελος των κανιβαλισμένων.. Απλά θα πάψει ολοκληρωτικά να έχει ανάγκη η εταιρεία τόσα οχήματα. Και προσωπική μου εκτίμηση είναι και η ΟΣΥ δεν θα γλιτώσει τα leasing, εάν όχι για την αντικατάσταση των Ν1 που μπορεί να την καλύψουν τα οχήματα των ΚΤΕΛ, όσο για τα οχήματα της παραλαβής '98-'01 και των γκαζιερων 2ης γενιάς, που δυσκολεύομαι να πιστέψω ότι θα φτάσουν τα χρόνια των Ν1...
Σίγουρα οχήματα 15ετιας θα δούμε, τα ΚΤΕΛ άλλωστε που αναλαμβάνουν δεν διαθέτουν αστικά οχήματα. Το ερώτημα είναι αν θα μπουν και σε γραμμές midi (όπως Τοπικά Κηφισιάς κ.α.) που δεν υπάρχουν πολλά διαθέσιμα στην αγορά σε σχέση με 12μετρα/18μετρα.

Για τα Αεροδρόμια μακάρι να μείνουν στην ΟΣΥ. Όντως στη Θεσσαλονίκη το Χ1 έμεινε στον ΟΑΣΘ και ίσως έχει σχέση και με το ότι έχει αρθρωτά οπότε με σταθερό ποσό αποζημίωσης ανά χλμ δεν συμφέρει η νταλίκα από άποψη καυσίμων. Άλλωστε από όσο έχω δει δεν πήραν τα ΚΤΕΛ και άλλες νταλικογραμμές. Για την Αθήνα ένα διάστημα ανεβαίναν στο economix σωρηδόν άρθρα για την παραχώρηση γραμμών της ΟΣΥ στα ΚΤΕΛ με συνεχείς αναφορές στα Αεροδρόμια του στυλ πόσο κοστίζουν στην ΟΣΥ (σύγκριση απλών ΚΤΕΛ με τα αεροδρομιακά της ΟΣΥ που πληρώνουν διόδια/τέλη χρήσης στο Ελ. Βενιζέλος),τα λεωφορεία της δεν έχουν μπαγκαζιέρες, παίρνουν όρθιους κλπ ανυπόστατα. Φυσικά άμα γνωρίζεις την επιβατική κίνηση των Αεροδρομιακών υπό κανονικές συνθήκες ιδιαίτερα στα Χ95/6 ξέρεις ότι είναι πάρα πολύ δύσκολο να δρομολογηθεί με κάτι άλλο πέρα από αστικά 18μετρα όποιος και αν εκτελεί τις γραμμές..

Για να έχουμε μια εικόνα το πρόγραμμα δρομολόγησης Καθημερινής Χειμερινού (όχι τι εκτελείται στην πράξη) Τ.ΖΗΡ/ΧΑΛ/ΓΛΥΦ/ΘΡΙ συν ότι κυκλοφορεί σε Λιόσια/Μενίδια (πλην κορμών και 755), όλος ο τομέας 3 και κάτι 122, 123, 171, 866/876 είναι 177 λεωφορεία. Αν  μπει τελικά και το Αεροδρόμιο είναι άλλα 26 αμάξια, σύνολο δηλαδή 203.

Θεωρητικά στην αρχή τα λεωφορεία που θα "εξοικονομηθούν" θα πάνε στις υπόλοιπες γραμμές. Την συνέχεια στη πορεία την ξέρουμε όμως ήδη..

Σίγουρα σταδιακά πρέπει να έρθουν και άλλα λεωφορεία. Το σωστό όμως είναι να έρθουν καινούρια με προδιαγραφές για την Αθήνα.
Απάντηση
#14
(20-08-2020, 02:02 AM)mercedes elbo Έγραψε: Σίγουρα οχήματα 15ετιας θα δούμε, τα ΚΤΕΛ άλλωστε που αναλαμβάνουν δεν διαθέτουν αστικά οχήματα. Το ερώτημα είναι αν θα μπουν και σε γραμμές midi (όπως Τοπικά Κηφισιάς κ.α.) που δεν υπάρχουν πολλά διαθέσιμα στην αγορά σε σχέση με 12μετρα/18μετρα.

Για τα Αεροδρόμια μακάρι να μείνουν στην ΟΣΥ. Όντως στη Θεσσαλονίκη το Χ1 έμεινε στον ΟΑΣΘ και ίσως έχει σχέση και με το ότι έχει αρθρωτά οπότε με σταθερό ποσό αποζημίωσης ανά χλμ δεν συμφέρει η νταλίκα από άποψη καυσίμων. Άλλωστε από όσο έχω δει δεν πήραν τα ΚΤΕΛ και άλλες νταλικογραμμές. Για την Αθήνα ένα διάστημα ανεβαίναν στο economix σωρηδόν άρθρα για την παραχώρηση γραμμών της ΟΣΥ στα ΚΤΕΛ με συνεχείς αναφορές στα Αεροδρόμια του στυλ πόσο κοστίζουν στην ΟΣΥ (σύγκριση απλών ΚΤΕΛ με τα αεροδρομιακά της ΟΣΥ που πληρώνουν διόδια/τέλη χρήσης στο Ελ. Βενιζέλος),τα λεωφορεία της δεν έχουν μπαγκαζιέρες, παίρνουν όρθιους κλπ ανυπόστατα. Φυσικά άμα γνωρίζεις την επιβατική κίνηση των Αεροδρομιακών υπό κανονικές συνθήκες ιδιαίτερα στα Χ95/6 ξέρεις ότι είναι πάρα πολύ δύσκολο να δρομολογηθεί με κάτι άλλο πέρα από αστικά 18μετρα όποιος και αν εκτελεί τις γραμμές..

Για να έχουμε μια εικόνα το πρόγραμμα δρομολόγησης Καθημερινής Χειμερινού (όχι τι εκτελείται στην πράξη) Τ.ΖΗΡ/ΧΑΛ/ΓΛΥΦ/ΘΡΙ συν ότι κυκλοφορεί σε Λιόσια/Μενίδια (πλην κορμών και 755), όλος ο τομέας 3 και κάτι 122, 123, 171, 866/876 είναι 177 λεωφορεία. Αν  μπει τελικά και το Αεροδρόμιο είναι άλλα 26 αμάξια, σύνολο δηλαδή 203.

Θεωρητικά στην αρχή τα λεωφορεία που θα "εξοικονομηθούν" θα πάνε στις υπόλοιπες γραμμές. Την συνέχεια στη πορεία την ξέρουμε όμως ήδη..

Σίγουρα σταδιακά πρέπει να έρθουν και άλλα λεωφορεία. Το σωστό όμως είναι να έρθουν καινούρια με προδιαγραφές για την Αθήνα.
Η διάθεση οχημάτων Midi είναι μικρότερη σαφώς από των τυπικών 12μετρων. Ωστόσο, θεωρώ τα Τ.ΚΗΦ, μπορούν να δρομολογηθούν με 12μετρα - πλην του 530, υπήρχε η βάρδια μέχρι πρόσφατα από τα Τ.ΖΗΡ που έκανε 1 524 - απλά το πρόβλημα θα είναι στο ότι δεν χωράνε όλα εκεί και πιθανώς να γίνουν και αλλαγές. 

Επίσης, σε γραμμές όπως τα 324, 861 κτλ η χρήση 12μετρου είναι προαιρετική καθώς μιλάμε για πολύ μικρή επιβατική κίνηση (όπως στα αντίστοιχα 42 και 43 του ΟΑΣΘ).

Όσο αφορά τα Αεροδρόμια, διάφορα έχουν ακουστει, ανάλογα πάντα την σκοπιμότητα που εξυπηρετούν (ακόμα και για τις παράλληλες γραμμές της Κηφισίας Χ14, Α7, 500, 550). Δεν νομίζω πως θα δωθούν τα Αεροδρόμια (πλην του Χ97), αλλά πιο πιθανό βρίσκω το 845/71 (όπως έγινε στον ΟΑΣΘ με το 83 άλλωστε)

Τέλος, για τα οχήματα σαφώς και θέλω να πιστεύω σε παραγγελία νέων οχημάτων, ωστόσο νομίζω πως θα "βολευτούμε" με τα μεταχειρισμένα leasing πια...
Μετά από κάποια χρόνια..
Και όπως λέει και η Ελένη, για όσους δεν με ξέρετε : ''Την άποψή μου, στα ίσια εγώ την λέω.. ''
Απάντηση
#15
(20-08-2020, 12:16 PM)MrVanHool Έγραψε: Η διάθεση οχημάτων Midi είναι μικρότερη σαφώς από των τυπικών 12μετρων. Ωστόσο, θεωρώ τα Τ.ΚΗΦ, μπορούν να δρομολογηθούν με 12μετρα - πλην του 530, υπήρχε η βάρδια μέχρι πρόσφατα από τα Τ.ΖΗΡ που έκανε 1 524 - απλά το πρόβλημα θα είναι στο ότι δεν χωράνε όλα εκεί και πιθανώς να γίνουν και αλλαγές. 

Επίσης, σε γραμμές όπως τα 324, 861 κτλ η χρήση 12μετρου είναι προαιρετική καθώς μιλάμε για πολύ μικρή επιβατική κίνηση (όπως στα αντίστοιχα 42 και 43 του ΟΑΣΘ).

Όσο αφορά τα Αεροδρόμια, διάφορα έχουν ακουστει, ανάλογα πάντα την σκοπιμότητα που εξυπηρετούν (ακόμα και για τις παράλληλες γραμμές της Κηφισίας Χ14, Α7, 500, 550). Δεν νομίζω πως θα δωθούν τα Αεροδρόμια (πλην του Χ97), αλλά πιο πιθανό βρίσκω το 845/71 (όπως έγινε στον ΟΑΣΘ με το 83 άλλωστε)

Τέλος, για τα οχήματα σαφώς και θέλω να πιστεύω σε παραγγελία νέων οχημάτων, ωστόσο νομίζω πως θα "βολευτούμε" με τα μεταχειρισμένα leasing πια...

Αν κρίνουμε από τη σύμβαση του ΟΑΣΘ δεν αποκλείεται να δούμε να φεύγουν μόνο γραμμές 12μετρων άντε και μίντι και να συνεχίσει να πηγαίνει το 122 Σαρωνίδα από την ΟΣΥ ή τα 304/5/16 στη Λούτσα όπως στον ΟΑΣΘ έχει μείνει το 72 στη Μηχανιώνα και το 52 στη Σίνδο. Σε μια τέτοια περίπτωση όντως και το Αεροδρόμιο θα μείνει στην ΟΣΥ.

Σαφώς και τα νέα οχήματα είναι το καλύτερο σενάριο και μακροπρόθεσμα συμφέρει οικονομικά αλλά και εγώ τείνω να πιστεύω ότι leasing θα δούμε..
Απάντηση
#16
Ρυθμίσεις με Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου
https://sakisgeorgiadis.blogspot.com/202...st_22.html
Απάντηση
#17
(20-08-2020, 04:09 PM)mercedes elbo Έγραψε: Αν κρίνουμε από τη σύμβαση του ΟΑΣΘ δεν αποκλείεται να δούμε να φεύγουν μόνο γραμμές 12μετρων άντε και μίντι και να συνεχίσει να πηγαίνει το 122 Σαρωνίδα από την ΟΣΥ ή τα 304/5/16 στη Λούτσα όπως στον ΟΑΣΘ έχει μείνει το 72 στη Μηχανιώνα και το 52 στη Σίνδο. Σε μια τέτοια περίπτωση όντως και το Αεροδρόμιο θα μείνει στην ΟΣΥ.

Σαφώς και τα νέα οχήματα είναι το καλύτερο σενάριο και μακροπρόθεσμα συμφέρει οικονομικά αλλά και εγώ τείνω να πιστεύω ότι leasing θα δούμε..

Να μην ξεχνάμε κάτι, όταν κάνουμε σύγκριση με Θεσσαλονίκη. Ο ΟΑΣΘ μέχρι περίπου τις αρχές του 2000, εκτελούσε έργο εντός της πόλης της Θεσ/νίκης και μοναδικές γραμμές που έβγαιναν παραέξω, ήταν Σίνδος, Ωραίοκαστρο, Ασβεστοχώρι, Επανωμή και Μηχανιώνα.

Όλες οι υπόλοιπες γραμμές (Λαγκαδάς, Άδενδρο, Χαλάστρα, Σοχός, Ζαγκλιβέρι κλπ) ανήκαν στα ΚΤΕΛ (τα οποία έφευγαν από την οδό Γ.Ολυμπίου πίσω από την οδό Λαγκαδά.

Μετά ανέλαβαν (ανεξήγητα κατ' εμέ) οι αστικές συγκοινωνίες τις γραμμές αυτές, και έβλεπες αστικά λεωφορεία να πιάνουν ... Σέρρες.
Αυτό που έγινε τώρα στη Θεσ/νικη, απλά ξανάφερε τα πράγματα στη θέση τους.

Στην Αθήνα είναι διαφορετικά. Οι περιοχές που είναι υποψήφιες για "ΚΤΕΛοποίηση", ναι μεν δεν ανήκουν στον καθεαυτό αστικό ιστό της "Περιφέρειας Πρωτευούσης" αλλά οι γραμμές εκτελούνται εδώ και 40 χρόνια από αστικά λεωφορεία. Λούτσες, Σπάτα, Ελευσίνες, Μενίδια, Λιόσια, Αγ. Στέφανοι. Η μόνη περίπτωση που είχαμε επέκταση σε βάρος του ΚΤΕΛ, ήταν η Σαρωνίδα.

Συνεπώς, στην Αθήνα θα διαμορφωθεί ένα εντελώς νέο τοπίο και η αστική συγκοινωνία, όπως την ξέραμε, θα περιοριστεί από Παλατάκι Χαϊδαρίου μέχρι Σταυρό Αγ. Παρασκευής και από Πλ. Κηφισιάς μέχρι Ασκληπιείο Βούλας. Ίδωμεν.
Απάντηση
#18
(24-08-2020, 03:19 PM)Citaro Έγραψε: Να μην ξεχνάμε κάτι, όταν κάνουμε σύγκριση με Θεσσαλονίκη. Ο ΟΑΣΘ μέχρι περίπου τις αρχές του 2000, εκτελούσε έργο εντός της πόλης της Θεσ/νίκης και μοναδικές γραμμές που έβγαιναν παραέξω, ήταν Σίνδος, Ωραίοκαστρο, Ασβεστοχώρι, Επανωμή και Μηχανιώνα.

Όλες οι υπόλοιπες γραμμές (Λαγκαδάς, Άδενδρο, Χαλάστρα, Σοχός, Ζαγκλιβέρι κλπ) ανήκαν στα ΚΤΕΛ (τα οποία έφευγαν από την οδό Γ.Ολυμπίου πίσω από την οδό Λαγκαδά.

Μετά ανέλαβαν (ανεξήγητα κατ' εμέ) οι αστικές συγκοινωνίες τις γραμμές αυτές, και έβλεπες αστικά λεωφορεία να πιάνουν ... Σέρρες.
Αυτό που έγινε τώρα στη Θεσ/νικη, απλά ξανάφερε τα πράγματα στη θέση τους.

Στην Αθήνα είναι διαφορετικά. Οι περιοχές που είναι υποψήφιες για "ΚΤΕΛοποίηση", ναι μεν δεν ανήκουν στον καθεαυτό αστικό ιστό της "Περιφέρειας Πρωτευούσης" αλλά οι γραμμές εκτελούνται εδώ και 40 χρόνια από αστικά λεωφορεία. Λούτσες, Σπάτα, Ελευσίνες, Μενίδια, Λιόσια, Αγ. Στέφανοι. Η μόνη περίπτωση που είχαμε επέκταση σε βάρος του ΚΤΕΛ, ήταν η Σαρωνίδα.

Συνεπώς, στην Αθήνα θα διαμορφωθεί ένα εντελώς νέο τοπίο και η αστική συγκοινωνία, όπως την ξέραμε, θα περιοριστεί από Παλατάκι Χαϊδαρίου μέχρι Σταυρό Αγ. Παρασκευής και από Πλ. Κηφισιάς μέχρι Ασκληπιείο Βούλας. Ίδωμεν.
Αρχικά μερικές διορθώσεις... Ο ΟΑΣΘ από το 1979 έχει ενσωματώσει και απορροφήσει μέρος του ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης, το σύνολο του κάποτε 54ου και μέρος του 39ου.
Οι αφετηρίες των λεωφορείων του ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης ήταν στην Μητροπολίτου Γενναδίου (και αργότερα στο Παλαί ντε Σπορ) για το κλιμάκιο Βασιλικών-Μεσημερίου, στην Γιαννιτσών για το κλιμάκιο Κουφαλίων-Μαλγάρων και στην Ειρήνης για τα κλιμάκια Λαγκαδά, Απολλωνίας-Ζαγκλιβερίου και Ασπροβάλτας, το τελευταία δύο μάλιστα παρέμειναν για κάποια χρόνια μέχρι που πήγαν στο Μακεδονία.

Οι γραμμές του ΚΤΕΛ πλην Απολλωνίας-Ζαγκιβερίου και Ασπροβάλτας πέρασαν στον ΟΑΣΘ κατόπιν πιέσεων των τοπικών κοινωνιών (που πλήρωναν κανονικό εισιτήριο και ήθελαν "εκδρομές" με 0,45€ τότε, κάτι εξ ορισμού λάθος όπως και οι ανάλογες γραμμές-εκδρομές στην Αθήνα που εκτελούνται χωρίς ζωνικό εισιτήριο). Σε αυτές δε τις γραμμές δρομολογήθηκαν προαστιακά λεωφορεία δίπορτα (άντε και τα B7RLE που παρόλο που δρομολογήθηκαν αποκλειστικά σε γραμμές με χαμηλή επιβατική κίνηση έχουν προαστιακό "dna"). Σέρρες δεν "ακούμπησαν επίσης ποτέ, αντίθετα Πέλλα έπιασε το τοπικό των Κουφαλίων εξυπηρετώντας χωριό που η συγκοινωνία του εκτελούταν από το ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης έτσι κι αλλιώς.

Ο λόγος που επέστρεψαν κάποιες γραμμές στην πρώτη φάση της εκχώρησης στο ΚΤΕΛ δεν είναι η αποκατάσταση της "τάξης" αλλά το ξεκαθάρισμα στην διοίκηση του κρατικού ΟΑΣΘ από το ΚΤΕΛ ότι θα διεκδικήσει μέχρι κεραίας αποζημίωση για την απώλεια των μετοχών του στον ΟΑΣΘ, το ποσό της αποζημίωσης μάλιστα που διεκδικούσε κατά πολύ μεγαλύτερο από αυτό που "υποσχόταν" η διοίκηση Παππά ότι θα εξοικονομήσει με την κρατικοποίηση του Οργανισμού καταρρίπτοντας το αφήγημα της. Ως συμβιβαστική λύση λοιπόν επιλέχτηκε να επιστρέψουν κάποιες γραμμές στο ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης, οι πλέον απομακρυσμένες, με χιλιομετρική αποζημίωση για τα δρομολόγια που εκτελούνται αντί της συλλογής κομίστρου από αυτές. Η επιτυχία του εγχειρήματος και το γεγονός ότι το κόστος ανά χιλιόμετρο ήταν πλέον κάτω του μισού σε σχέση με τον ΟΑΣΘ οδήγησε στην δεύτερη φάση της παραχώρησης έργου στα ΚΤΕΛ. Και φυσικά άνοιξε το δρόμο και για τις γραμμές του ΟΑΣΑ.

Και για να δούμε τι σημαίνει ΚΤΕΛοποίηση στην Αθήνα. Κατ' αρχήν δεν σημαίνει ότι θα κάνει 304 για παράδειγμα το Century του ΚΤΕΛ Αττικής, Citaro, Lion's City ή ότι άλλο βρεθεί διαθέσιμο στην αγορά θα το αναλάβει το οποίο θα ανήκει στο ΚΤΕΛ. Καμία αλλαγή δεν θα συμβεί πλην του ότι το λεωφορείο που θα κάνει το δρομολόγιο θα είναι νεότερο, καθαρότερο και συνεπέστερο. Και πιο οικονομικό για τον ΟΑΣΑ. Συνεπώς ο συγκοινωνιακός χάρτης θα παραμείνει ως έχει για την Αθήνα, με την μόνη διαφορά ότι εκτός αστικού ιστού η συγκοινωνία θα είναι κατά πολύ πιο αξιόπιστη από την εντός αστικού ιστού. Και σε μέσο χρόνο θα αρχίσει να επεκτείνεται προς τα μέσα με κάποιο από τα παραδείγματα μεγάλων πόλεων της Ευρώπης που είναι υπό συζήτηση από τους αρμοδίους αυτήν την περίοδο. Οι μόνοι χαμένοι είναι εκείνοι που ευθύνονται για την κατάντια και την συντήρηση αυτής της κατάστασης στην ΟΣΥ.

Α, και κάτι τελευταίο, για όσους "ενοχλούνται" από την ΚΤΕΛοποίηση και τα μεταχειρισμένα με leasing λεωφορεία και θα ήθελαν καινούργια οχήματα που θα ρημάξουν σε δύο χρόνια... Μαγαζί που κλείνει δεν κάνει επενδύσεις...
Απάντηση
#19
(20-08-2020, 04:09 PM)mercedes elbo Έγραψε: Αν κρίνουμε από τη σύμβαση του ΟΑΣΘ δεν αποκλείεται να δούμε να φεύγουν μόνο γραμμές 12μετρων άντε και μίντι και να συνεχίσει να πηγαίνει το 122 Σαρωνίδα από την ΟΣΥ ή τα 304/5/16 στη Λούτσα όπως στον ΟΑΣΘ έχει μείνει το 72 στη Μηχανιώνα και το 52 στη Σίνδο. Σε μια τέτοια περίπτωση όντως και το Αεροδρόμιο θα μείνει στην ΟΣΥ.

Σαφώς και τα νέα οχήματα είναι το καλύτερο σενάριο και μακροπρόθεσμα συμφέρει οικονομικά αλλά και εγώ τείνω να πιστεύω ότι leasing θα δούμε..

Θεωρείτε απίθανο να μπουν στο 122 λεωφορεία 12 μέτρων από ΚΤΕΛ και η συχνότητα από 15-20 λεπτά να γίνει 10-15;
Απάντηση
#20
https://sakisgeorgiadis.blogspot.com/202...3.html?m=1

Τελικά αναφέρονται 189 συνολικά λεωφορεία, αντί των 203 οπότε ίσως η αρχική ιδέα περιλάμβανε περισσότερες γραμμές.
Με ανάλογο τρόπο με τη Θεσσαλονίκη, θα υπάρξει κύριος ανάδοχος του ΚΤΕΛ Αττικής (με 105 λεωφορεία) με τα άλλα τρία ΚΤΕΛ να είναι τα Κορίνθου, Ευβοίας και Θήβας, με 57, 15 και 12 λεωφορεία αντίστοιχα.
Γραμμές που αναφέρονται είναι οι: 121, 171, 310, 314, 503, 504, 509, 861, 862 863, 864
Απάντηση


Μετάβαση στη συζήτηση:


Χρήστης (ες) διαβάζουν αυτό το θέμα: 15 Επισκέπτης (ες)