Αξιολόγηση Θέματος:
  • 2 Ψήφοι - 3 Μέσος Όρος
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Επέκταση δικτύου Τραμ
#11
(02-06-2020, 10:21 AM)Aggele Έγραψε: Ειδικά εγώ πιστεύω πως οσο αφορά την επέκταση του τραμ πρέπει να περιλλαμβανει την επέκταση προς Κερατσινι Δραπετσώνα και περαμα καθώς είναι περιοχες πυκνοκατοικημένες και δεν υπάρχει κάποιο άλλο μέσο περα απο το λεωφορείο οπότε με την επέκταση του τραμ θα μειωθεί ο φόρτος για τα λεωφορεία αλλά και θα εξυπηρετεί και τον κόσμο καλυτερα επίσης πιστεύω πως αντί για μετρό είναι καλύτερο το τραμ καθώς αρετή λιγότερα έξοδα από το μετρό

Για πυκνοκατοικημένες περιοχές το τραμ δεν είναι ιδανική λυση, διότι αποτελεί μεγαλύτερο εμπόδιο στην κυκλοφορία των υπολοίπων οχημάτων. Βλέπε τί συμβαίνει στην Ελευθερίου Βενιζέλου στην Νέα Σμύρνη ή τί θα συμβαίνει στον Πειραιά
Απάντηση
#12
(14-06-2020, 05:29 PM)Larioupol Έγραψε: Για πυκνοκατοικημένες περιοχές το τραμ δεν είναι ιδανική λυση, διότι αποτελεί μεγαλύτερο εμπόδιο στην κυκλοφορία των υπολοίπων οχημάτων. Βλέπε τί συμβαίνει στην Ελευθερίου Βενιζέλου στην Νέα Σμύρνη ή τί θα συμβαίνει στον Πειραιά

Το τραμ γενικά χρησιμοποιείται σε πυκνοκατοικημένες περιοχές. Είναι το μεγαλύτερου μεγέθους επιφανειακό μέσο που κινείται παράλληλα με την κυκλοφορία. Μπαίνει εκεί που το λεωφορείο δεν μπορεί να ανταποκριθεί (αν έχει κυκλοφοριακό φόρτο πάνω από 1800 επιβάτες την ώρα) και εκεί που δεν χρειάζεται - δεν έχει αξία να φτιάξεις μετρό. 
Το ιδανικό είναι να φτιάχνεται σε δρόμους με πλάτος (ιδανικότερος δρόμος στην Αθήνα η Θησέως) και σε πολυσύχναστες περιοχές. Αν δεν μπορεί να έχει αποκλειστική λωρίδα κυκλοφορίας, λόγω στενών δρόμων, χρησιμοποιείται παράλληλα με την κυκλοφορία μειώνοντας την εμπορική του ταχύτητα αλλά και πάλι προσφέροντας περισσότερη χωρητικότητα από οποιοδήποτε λεωφορείο. 
Σχετικά με το τραμ στην Αθήνα, θεωρώ αναγκαίες:
  • την επέκταση από το Φάληρο προς Πειραιά - Κερατσίνι - Πέραμα (στα Ταμπούρια - Πέραμα έχει πήξει το 843).
  • εννοείται επιστροφή στο Σύνταγμα
  • την επέκταση από το Σύνταγμα προς Πανεπιστημίου - Άνω Πατήσια
  • παραλλαγή από Φιξ μέσω Θησέως προς παραλία 
  • Στ. Κατεχάκη - Πολυτεχνειούπολη - Πανεπιστημιούπολη - Μελλοντικός Σταθμός Καισαριανη
  • Μετρό Αργυρούπολη - Παραλιακή (ταχεία σύνδεση με Γλυφάδα - Βούλα)
  • Τέλος σε μορφή LRT πρέπει να επαναλειτουργήσει η μετρική γραμμή Αγ. Ανάργυροι - Ελευσίνα - Μέγαρα
Κανονίστε να μου πειράξετε το 608rifle
Απάντηση
#13
(16-06-2020, 05:33 PM)nikos1991 Έγραψε: Το τραμ γενικά χρησιμοποιείται σε πυκνοκατοικημένες περιοχές. Είναι το μεγαλύτερου μεγέθους επιφανειακό μέσο που κινείται παράλληλα με την κυκλοφορία. Μπαίνει εκεί που το λεωφορείο δεν μπορεί να ανταποκριθεί (αν έχει κυκλοφοριακό φόρτο πάνω από 1800 επιβάτες την ώρα) και εκεί που δεν χρειάζεται - δεν έχει αξία να φτιάξεις μετρό. 
Το ιδανικό είναι να φτιάχνεται σε δρόμους με πλάτος (ιδανικότερος δρόμος στην Αθήνα η Θησέως) και σε πολυσύχναστες περιοχές. Αν δεν μπορεί να έχει αποκλειστική λωρίδα κυκλοφορίας, λόγω στενών δρόμων, χρησιμοποιείται παράλληλα με την κυκλοφορία μειώνοντας την εμπορική του ταχύτητα αλλά και πάλι προσφέροντας περισσότερη χωρητικότητα από οποιοδήποτε λεωφορείο. 
Σχετικά με το τραμ στην Αθήνα, θεωρώ αναγκαίες:
  • την επέκταση από το Φάληρο προς Πειραιά - Κερατσίνι - Πέραμα (στα Ταμπούρια - Πέραμα έχει πήξει το 843).
  • εννοείται επιστροφή στο Σύνταγμα
  • την επέκταση από το Σύνταγμα προς Πανεπιστημίου - Άνω Πατήσια
  • παραλλαγή από Φιξ μέσω Θησέως προς παραλία 
  • Στ. Κατεχάκη - Πολυτεχνειούπολη - Πανεπιστημιούπολη - Μελλοντικός Σταθμός Καισαριανη
  • Μετρό Αργυρούπολη - Παραλιακή (ταχεία σύνδεση με Γλυφάδα - Βούλα)
  • Τέλος σε μορφή LRT πρέπει να επαναλειτουργήσει η μετρική γραμμή Αγ. Ανάργυροι - Ελευσίνα - Μέγαρα

Πολύ σωστά όλα αυτά που αναφέρεις. Αλλά το τραμ δύσκολα μπορεί να είναι λειτουργικό στην Αθήνα, τουλάχιστον για 2 λόγους:

1) Τα τραμ φαίνεται ότι έχουν ελάχιστη προτεραιότητα στην κίνησή τους. Αυτό σημαίνει ότι σε σχεδόν κάθε φανάρι το τραμ θα ακινητοποιείται συχνά. Έτσι, ο χρόνος διαδρομής γίνεται μεγαλύτερος και ασύμφορος (σαν να έχει μείνει Α3 γεμάτο με επιβάτες στην Βουλιαγμενης, μέρες που απεργεί το μετρό).

Εν τω μεταξύ, αν το παρατηρεί κανείς, τα λεωφορεία κινούνται γρηγορότερα από το τραμ, ακόμα και στην Νέα Σμύρνη (δεν το συζηταω για την παραλιακή).

2) Οι πολεοδομικοί σχεδιασμοί της Αθήνας είναι τέτοιοι, με αποτέλεσμα η επέκταση του τραμ θα προκαλέσει κυκλοφοριακό κομφούζιο.

Αυτό μπορεί να αντιμετωπιστεί βέβαια με το "κλείσιμο" ολόκληρων δρόμων για τα ΙΧ, έτσι ώστε τα επίγεια ΜΜΜ να κινούνται ελεύθερα στον δρόμο εκείνο. Αυτό θα μπορούσε να επιτευχθεί δημιουργώντας διαφορετικές διαδρομές για τα ΙΧ, στις οποίες.δε θα.υπάρχουν ΜΜΜ και με απαγόρευση της διέλευσης ΙΧ μέσα από το κέντρο, εκτός αν διαθέτουν ειδική κάρτα.

Αυτό απαιτεί βέβαια προώθηση και βελτίωση των ΜΜΜ, κάτι που φαίνεται ότι στο υπουργείο δεν επιθυμούν.

Προσωπικά, πιστεύω ότι δύσκολα σε περιοχές, όπως τα Ταμπούρια, στις οποίες οι δρόμοι είναι πολύ στενοί (μετά βίας με μια λωρίδα) με τα βίας χωράνε τα λεωφορεία. Σε τέτοιες περιοχές, το σωστότερο (μακροπρόθεσμα) είναι το μετρό, εφόσον τα έργα για την επέκταση του δικτύου του γίνουν σε όχι ελληνικούς χρόνους.

Αντίθετα, συνδέσεις όπως Στ. Αργυρούπολη-Γλυφάδα, παραλλαγή από Φιξ μέσω Θησέως προς Φάληρο και η επαναφορά του τραμ στο Σύνταγμα είναι απαραίτητες "επεκτάσεις".

Έπειτα, μια γραμμή τραμ που θα διέρχεται (τουλάχιστον έξω) από το Ε.Μ.Π. και το Ε.Κ.Π.Α. είναι απαραίτητη χθες, μιας και η κατάσταση με τα λεωφορεία προς τα ιδρύματα αυτά είναι ασύμφορη.

Για την επέκταση προς τα Άνω Πατήσια, μέσω της Πανεπιστημίου είναι απαραίτητη, και σε συνδυασμό με τον "Μεγάλο Περίπατο", θα μπορούσε να κλείσει τελείως η Πανεπιστημίου για τα ΙΧ και να κινούνται μόνο πεζοί, ποδηλάτες και ΜΜΜ πάνω σε αυτήν. Επίσης, είναι δυνατόν να εκμεταλλευθεί η ειδική λωρίδα της Πατησίων, έτσι ώστε να φτάνει Άνω Πατήσια χωρίς μεγάλη δυσκολία
Απάντηση
#14
Προτείνω την επέκταση του τραμ από Βούλα προς Αστέρα Βουλιαγμένης ή Εκκλησία Βάρης και από Σύνταγμα προς Κηφισιά ή Νέα Ερυθραία

Οι γραμμές που δημιουργούνται:
1 Πειραιάς-Αστέρας Βουλιαγμένης/Εκκλησία Βάρης
2 Μουσών-Σύνταγμα-Κηφισιά/Νέα Ερυθραία

1: Κανονικα οι στάσεις έως Ασκληπίειο Βούλας, έπειτα εισέρχεται στην Βούλα ώστε τα Α1,Α2 να διέρχονται από παραλιακή. Στάσεις μετα το Ασκληπίειο: Γαληνού,Σωκράτους,Γήπεδο Βούλας,Αγ.Ιωάννης,προς Εκκ.Βάρης: Διγενή,Καλύμνου,Ξάνθου,Δίλοφο,Εκκλησία Βάρης/προς Αστερα Βουλιαγμένης: Δημαρχείο Βούλας,(οδός Ακτής/Δημ.Λαμπράκη/Λητούς),Μικρό Καβούρι,Κρόνου,Καβούρι,Πλ.Ήβης,Αστέρας,Βουλιαγμένης
2: Κανονικα οι στάσεις ως Σύνταγμα, έπειτα ως express εκδοχή των Α7/550. Στάσεις:Κολωνάκι,Ευαγγελισμός,(οδός Μιχαλακοπούλου),Πινακοθήκη,Αγ.Χαράλαμπος,Πλ.Βραζιλίας,Νοσοκομειο Αλεξανδρα,(οδός Ξενίας)Ξενίας,(Βας.Σοφίας),Ιπποκράτειο,Αμπελόκηποι,Ερυθρός Σταυρός,Κατεχάκη,Φάρος,Αγ.Βαρβάρα,Κολλέγιο,Σερρών,Σίδερα,Υγεια,Ολυμπιακό Στάδιο,Παράδεισος,Δαχτυλίδι,Ήβη,Μαρούσι,Στροφή Μελισσίων,Σουρή,Ζηρίνειο,Πλ.Πλατάνου,(προς Νέα Ερυθραια):Όθωνος,Πεσμαζογλου,Κανάρη,Διασταύρωση Ερυθραίας,Νέα Ερυθραία
Απάντηση
#15
(04-09-2021, 07:48 PM)oasagr123 Έγραψε: Προτείνω την επέκταση του τραμ από Βούλα προς Αστέρα Βουλιαγμένης ή Εκκλησία Βάρης και από Σύνταγμα προς Κηφισιά ή Νέα Ερυθραία

Οι γραμμές που δημιουργούνται:
1 Πειραιάς-Αστέρας Βουλιαγμένης/Εκκλησία Βάρης
2 Μουσών-Σύνταγμα-Κηφισιά/Νέα Ερυθραία
Λίγο φαραωνικό δεν θα είναι άμα πάει μέχρι Ν.Ερυθραία? Έτσι και αλλιώς ΘΑ υπάρχει η γραμμή 4 για την Κηφισίας και η 1 για την Ν.Ερυθραία.
Απάντηση
#16
(16-06-2020, 05:33 PM)nikos1991 Έγραψε: Το τραμ γενικά χρησιμοποιείται σε πυκνοκατοικημένες περιοχές. Είναι το μεγαλύτερου μεγέθους επιφανειακό μέσο που κινείται παράλληλα με την κυκλοφορία. Μπαίνει εκεί που το λεωφορείο δεν μπορεί να ανταποκριθεί (αν έχει κυκλοφοριακό φόρτο πάνω από 1800 επιβάτες την ώρα) και εκεί που δεν χρειάζεται - δεν έχει αξία να φτιάξεις μετρό. 
Το ιδανικό είναι να φτιάχνεται σε δρόμους με πλάτος (ιδανικότερος δρόμος στην Αθήνα η Θησέως) και σε πολυσύχναστες περιοχές. Αν δεν μπορεί να έχει αποκλειστική λωρίδα κυκλοφορίας, λόγω στενών δρόμων, χρησιμοποιείται παράλληλα με την κυκλοφορία μειώνοντας την εμπορική του ταχύτητα αλλά και πάλι προσφέροντας περισσότερη χωρητικότητα από οποιοδήποτε λεωφορείο. 
Σχετικά με το τραμ στην Αθήνα, θεωρώ αναγκαίες:
  • την επέκταση από το Φάληρο προς Πειραιά - Κερατσίνι - Πέραμα (στα Ταμπούρια - Πέραμα έχει πήξει το 843).
  • εννοείται επιστροφή στο Σύνταγμα
  • την επέκταση από το Σύνταγμα προς Πανεπιστημίου - Άνω Πατήσια
  • παραλλαγή από Φιξ μέσω Θησέως προς παραλία 
  • Στ. Κατεχάκη - Πολυτεχνειούπολη - Πανεπιστημιούπολη - Μελλοντικός Σταθμός Καισαριανη
  • Μετρό Αργυρούπολη - Παραλιακή (ταχεία σύνδεση με Γλυφάδα - Βούλα)
  • Τέλος σε μορφή LRT πρέπει να επαναλειτουργήσει η μετρική γραμμή Αγ. Ανάργυροι - Ελευσίνα - Μέγαρα
Συμφωνώ απόλυτα μαζί σου στα εξής
  • Επέκταση προς Πειραιά - Κερατσίνι - Πέραμα. Θα είναι πάρα πολύ χρήσιμο και θεωρώ πως πρέπει να λειτουργήσει με την παλιά και ιστορική χάραξη ΑΜΕΣΑ. Μέσω αυτής της επέκτασης θα μειωθούν τα φαινόμενα συνωστισμού στο 843
    • Επιστροφή στο Σύνταγμα (Έχει ήδη γίνει)
    • Επέκταση Σύνταγμα - Άνω Πατήσια. ΆΜΕΣΑ γιατί θα βοηθήσει την Πατησίων πάρα πολύ αλλά θα δημιουργήσει τεράστιο μποτιλιάρισμα.
      • παραλλαγή από Φιξ μέσω Θησέως προς Παραλία. Ακόμα μία πάρα πολύ καλή ιδέα και θα βοηθήσει πολύ. Ίσως να έχουμε μία γραμμή 5 Άνω Πατήσια - Σύνταγμα - Τζιτζιφιές (ή ΣΕΦ) που να αντικαταστήσει το τρόλει 5
        • Στ. Κατεχάκη - Πολυτεχνειούπολη - Πανεπιστημιούπολη - Μελ. Στ. Καισαριανή (Γραμμής 4). Έχω αρκετές αμφιβολίες
          • Μετρό Αργυρούπολη - Παραλιακή - (Μάλλον τέρμα Ασκλ. Βούλας). Πιστεύω πως θα βοηθήσει αρκετά αλλά προς το παρόν είναι περιττή
            • Σε μορφή LRT Αγ.Ανάργυροι - Ελευσίνα - Μέγαρα. Θα είναι πολύ χρήσιμο, θα βοηθήσει πολύ και επίσης θα αξιοποιηθεί η μετρική γραμμή
Απάντηση
#17
(04-08-2019, 11:23 PM)Achilleas-Lykavittos Έγραψε: Γενικά το Τραμ δεν έχει καμιά δουλειά να κάνει γραμμές τεράστιες (δεν είναι Μετρό) και δεν έχει λόγο να περνά από περιοχές που δεν "σηκώνουν" τέτοια επιβατική κίνηση. Πρέπει σαν Μέσο να χρησιμοποιείται όπου υπάρχει όντως ανάγκη, όπως αντίστοιχα το Μετρό, όπως αντίστοιχα τα αρθρωτά λεωφορεία (δεν μπαίνουν σε όποια να 'ναι γραμμή) και πάει λέγοντας. Το να προτείνεται το Τραμ να πάει Βουλιαγμένη, που θα είναι άδειο (κανείς δεν θα το παίρνει από το κέντρο ή τη Ν.Σμύρνη για να πάει Βουλιαγμένη) και ασύμφορο ή να πάει στην Κηφισίας που στενάζει για Μετρό, είναι απλά λάθος, γιατί δεν βάζει στη ζυγαριά τη φύση κάθε Μέσου και τι μπορεί να προσφέρει. 

Στην Αθήνα πχ το Τραμ δομήθηκε λάθος και πλασαρίστηκε λάθος στον κόσμο σαν επίγειο μετρό, φτιάχνοντας δρομολόγια μακαρόνια (χώρια τα θέματα με "πράσινο κύμα" κτλ), ενώ θα έπρεπε να είναι πχ Σύνταγμα-Πικροδάφνη και ΣΕΦ-Βούλα (με ανταπόκριση στην Πικροδάφνη που υπάρχει έξτρα αποβάθρα).
Για το Αεροδρόμιο δεν το συζητώ, τι να πρωτοσχολιάσει κανείς.

Για να μην γράφουμε σεντόνια ας δούμε ποιες είναι οι επίσημες προτάσεις που έχουν κατατεθεί, με μεγαλύτερο ή μικρότερο περιθώριο υλοποίησης:
  • Σταθμός Λαρίσης - Αλεξάνδρας - Πανεπιστημιούπολη
  • Ελληνικό – Μετρό Ελληνικό - Μετρό Αργυρούπολη
  • Σύνταγμα – Πεδίο Άρεως - Πατησίων
  • Άγιος Διονύσιος - Ηετιώνεια Πύλη - Υπουργείο Ναυτιλίας - Ακτή Βασιλειάδη
  • Ακτή Ποσειδώνος - Άγιος Σπυρίδων - Εφετείο Πειραιά - Άγιος Νικόλαος - ΟΛΠ - Λιοντάρι Πειραιά - Σταθμός Κρουαζιέρας
  • Πειραιάς - Κερατσίνι - Πέραμα
  • Φιξ - Θησέως ή Φιξ - ΚΠΙΣΝ μέσω Συγγρού
  • Πλ. Καραϊσκάκη - Τερψιθέα - Φρεαττύδα & Χατζηκυριάκειο
Έχουν υπάρξει κι άλλες, αλλά βάζω τις πιο χαρακτηριστικές. Όλες τους είναι σε περιοχές με μεγάλη ζήτηση και με μεγάλη δικτύωση με άλλα ΜΜΜ. Η ουσία είναι πως Τραμ χρειάζεσαι όπου συγκοινωνιακά και οικονομικά είναι πιο λειτουργικό και πιο χρήσιμο, όπου ο φόρτος είναι τόσο μεγάλος, που δεν καλύπτεται με λεωφορεία. Κι αν είναι τόσο μεγάλος (πχ Κηφισίας) τότε πας σε μετρό.
Καλησπέρα, επαναφέρω το θέμα για να ρωτήσω εάν γνωρίζετε να υπάρχουν προσβάσιμες ή τουλάχιστον τμηματικά δημοσιευμένες μελέτες για τις παραπάνω επεκτάσεις, καθώς σε παλαιότερη απόπειρα ανεύρεσής τους, δεν βρήκα σημαντικά στοιχεία.
Απάντηση
#18
(03-11-2021, 11:11 PM)Ody. Έγραψε: Καλησπέρα, επαναφέρω το θέμα για να ρωτήσω εάν γνωρίζετε να υπάρχουν προσβάσιμες ή τουλάχιστον τμηματικά δημοσιευμένες μελέτες για τις παραπάνω επεκτάσεις, καθώς σε παλαιότερη απόπειρα ανεύρεσής τους, δεν βρήκα σημαντικά στοιχεία.
Εγώ σε διάφορα άρθρα στο google έχω βρει σχετικές μελέτες από διάφορα sites. Υπάρχουν όμως και στην ιστοσελίδα της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ στην επέκταση προς Πειραιά διάφορες επεκτάσεις του ΤΡΑΜ. 

Και επίσης σκέφτηκα για την Πατησίων πως θα ήταν καλό το ΤΡΑΜ να είναι υπόγειο σαν μετρό με δικό του διάδρομο. Βέβαια αυτό θα επιφέρει πολύ μεγάλο κόστος αλλά θα είναι καλύτερο από το καθημερινό μποτιλιάρισμα που θα υπάρχει στην Πατησίων με την ύπαρξη του ΤΡΑΜ.
Απάντηση
#19
(15-11-2021, 06:05 PM)kostas720 Έγραψε: Εγώ σε διάφορα άρθρα στο google έχω βρει σχετικές μελέτες από διάφορα sites. Υπάρχουν όμως και στην ιστοσελίδα της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ στην επέκταση προς Πειραιά διάφορες επεκτάσεις του ΤΡΑΜ. 

Και επίσης σκέφτηκα για την Πατησίων πως θα ήταν καλό το ΤΡΑΜ να είναι υπόγειο σαν μετρό με δικό του διάδρομο. Βέβαια αυτό θα επιφέρει πολύ μεγάλο κόστος αλλά θα είναι καλύτερο από το καθημερινό μποτιλιάρισμα που θα υπάρχει στην Πατησίων με την ύπαρξη του ΤΡΑΜ.
Στην ιστοσελίδα της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ όντως έχει αναλυτικά στοιχεία αλλά για τις έως τώρα γνωστές επεκτάσεις. Λογικά θα υπάρχουν κι άλλα στοιχεία. Προσωπικά, νομίζω ότι δεδομένης της παρουσίας λεωφορείων και τρόλλεϋ, καθώς και μετρό, το τραμ δε θα προσέφερε κάτι σημαντικό σε αυτό τον άξονα.
Απάντηση
#20
(15-11-2021, 06:36 PM)Ody. Έγραψε: Στην ιστοσελίδα της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ όντως έχει αναλυτικά στοιχεία αλλά για τις έως τώρα γνωστές επεκτάσεις. Λογικά θα υπάρχουν κι άλλα στοιχεία. Προσωπικά, νομίζω ότι δεδομένης της παρουσίας λεωφορείων και τρόλλεϋ, καθώς και μετρό, το τραμ δε θα προσέφερε κάτι σημαντικό σε αυτό τον άξονα.
Και όμως θα ήταν πολύ χρήσιμο για την Πατησίων διότι για τον επιβατικό φόρτο που έχει , χρειάζεται ένα Μέσο Σταθερής Τροχιάς (ΜΣΤ) όπως είχε προταθεί πχ η μελλοντική γραμμή 5 να περνάει από αυτόν τον άξονα.
Απάντηση


Μετάβαση στη συζήτηση:


Χρήστης (ες) διαβάζουν αυτό το θέμα: 4 Επισκέπτης (ες)