Αξιολόγηση Θέματος:
  • 0 Ψήφοι - 0 Μέσος Όρος
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ιστορική Εξέλιξη Λεωφορειακών Γραμμών Αττικής
#41
Επειδή διαβασα καπου στο Facebook οτι καποτε το 232 ξεκινούσε απο Καρεα και έφτανε Δραπετσώνα (!) και το 125 ξεκινούσε απο Νομισματοκοπείο και μεσω Παιανίας έφτανε στο Ελληνικό (!!!), μπορει κάποιος να επιβεβαιώσει αν όντως ισχύουν αυτα; (ειδικα για το δεύτερο εχω τεραστια αμφιβολία, μιας και ο Σταθμός Ελληνικού λειτουργεί καπου στο 2013 με 2014 -δε θυμαμαι τωρα-)
Απάντηση
#42
(26-08-2019, 09:36 PM)Larioupol Έγραψε: Επειδή διαβασα καπου στο Facebook οτι καποτε το 232 ξεκινούσε απο Καρεα και έφτανε Δραπετσώνα (!) και το 125 ξεκινούσε απο Νομισματοκοπείο και μεσω Παιανίας έφτανε στο Ελληνικό (!!!), μπορει κάποιος να επιβεβαιώσει αν όντως ισχύουν αυτα;  (ειδικα για το δεύτερο εχω τεραστια αμφιβολία, μιας και ο Σταθμός Ελληνικού λειτουργεί καπου στο 2013 με 2014 -δε θυμαμαι τωρα-)

Παπάτζες... Το 232 ξεκινούσε από Υμηττό και έφτανε στην παλιά αφετηρία 218-232 στην Ακτή Βασιλειάδη (σημερινή αφετηρία Χ96) Διοικητικά το λες Δραπετσώνα.
Το 125 ένωνε Νομισματοκοπείο - Μεσόγεια (Λ. Λαυρίου κατά κύριο λόγο) με Βάρκιζα. Ελληνικό δεν πήγε ποτέ.
Κανονίστε να μου πειράξετε το 608rifle
Απάντηση
#43
(26-08-2019, 09:42 PM)nikos1991 Έγραψε: Παπάτζες... Το 232 ξεκινούσε από Υμηττό και έφτανε στην παλιά αφετηρία 218-232 στην Ακτή Βασιλειάδη (σημερινή αφετηρία Χ96) Διοικητικά το λες Δραπετσώνα.
Το 125 ένωνε Νομισματοκοπείο - Μεσόγεια (Λ. Λαυρίου κατά κύριο λόγο) με Βάρκιζα. Ελληνικό δεν πήγε ποτέ.

- Σωστός ! - και για να συμπληρώσουμε την ιστορία των γραμμών , Μετά την μεγάλη αναδιάρθρωση που έγινε επί "ΕΑΣ" το "μακρυνό" 1981 , Για μεν το "232" που ήταν τότε ταξινομημένο στην γραμμή "152 [παλιά αρίθμηση] Αθήνα - Πλατ. Χαραυγής (Υμηττού)" ,  καταργήθηκε πριν καλά καλά κυκλοφορήσει με την νέα του αρίθμηση, γιατί βάσει της τότε αναδιάρθρωσης για την περιοχή του Υμηττού οι αρμόδιοι αποφάσισαν να υπάρξει συνέχεια  μόνο της γραμμής "152 [παλ. αριθμ] / 202 - [νέα αριθμ.] Αθ. Υμηττός Άν. Χαραυγη΄"  και έτσι ο αριθμός 232 έμεινε κενός προκειμένου στο μέλλον να δοθεί στο σημερινό μας "232" .
- Για δε το "125" την ίδια περίοδο ταξινομήθηκε από την γραμμή που ανήκε "44 [Παλ. Αρίθμηση] "Αθ. Παιανία -Αλίανθος" της δόθηκε ο αριθμός "125" , που πάντοτε ανήκε στα κυκλώματα "Θησείου  - 2ο κτελ" ,  και ποτέ δεν υπήρξε γραμμή του παλιού 6ου κτελ, - Αυτά τα λίγα για την "αρχαία ιστορία".
Απάντηση
#44
O Αλιανθος που είναι / ήταν;
Απάντηση
#45
(27-08-2019, 02:53 PM)GeorgIrisbus Έγραψε: O Αλιανθος που είναι / ήταν;

Ο Αλίανθος είναι η ονομασία της Βάρκιζας ονομασία που την πήρε το 1968. Ο Αλίανθος ή Βάρκιζα όπως είναι ευρύτερα γνωστή ανήκε  ανέκαθεν στην Δήμο Βάρης - σημερινό δήμο Βάρης Βούλας Βουλιαγμένης και αφορά τον παραλιακό της οικισμό μέχρι τον αιγιαλό - είναι λοιπόν η γνωστή μας Βάρκιζα. - Για να έλθουμε και στην γραμμή του 125 (Αθ. Παιανία Αλίανθος) την εποχή του 1980 αλλά και παλιότερα , διέσχιζε τα Μεσόγεια και κατέληγε στην Βάρκιζα. Στην Αθήνα είχε αφετηρία το Θησείο και ανήκε στο 2ο κλιμάκιο του Εκτελ , που μετά την δρομολόγηση των Ikarus  επι ΕΑΣ πέρασε στο Αμ. του Ελληνικού με λεωφορεία του 11ου κλιμακίου. Επι "ΣΕΠ" παρέμεινε στο ίδιο αμαξοστάσιο και εντάχθηκε στην 3η ΣΕΠ.
Απάντηση
#46
(26-08-2019, 09:42 PM)nikos1991 Έγραψε: Παπάτζες... Το 232 ξεκινούσε από Υμηττό και έφτανε στην παλιά αφετηρία 218-232 στην Ακτή Βασιλειάδη (σημερινή αφετηρία Χ96) Διοικητικά το λες Δραπετσώνα.
To 232 ποτέ δεν ξεκινούσε από Υμηττό. Αρχικά υπήρχε μόνο μία γραμμή 218: Πειραιάς-Υμηττός με τέρμα στην Πλατ.Ηρώων. Μετά από μερικά χρόνια το 218 επεκτάθηκε μέχρι την Πλατ.Πατρών Γερμανού ως "Πειραιάς-Υμηττός-Ηλιούπολη" και δημιουργήθηκε και το 232 για να καλύψει την επέκταση από Πλατ.Ηρώων προς Βύρωνα. Τέρμα έκανε στην Πλατ.Ν.Ελβετίας μαζί με τα 11/732. Ίσως εσύ να την μπέρδεψες με την παλιότερη γραμμή 232: Αθήνα-Πλατ.Χαραυγής που όντως τερμάτιζε Υμηττό, αλλά ήταν εντελώς διαφορετική γραμμή κι είχε καταργηθεί πολλά χρόνια πριν ιδρυθεί το 232 του Πειραιά. Τελικά σχετικά πρόσφατα καταργήθηκε και η επέκταση του 218 προς Ηλιούπολη που κόπηκε στη Δάφνη και το 232, αφού είχε ιδρυθεί πια το 212, που κάλυπτε σε μεγάλο μέρος τη διαδρομή του.
Απάντηση
#47
(31-08-2019, 06:14 AM)pvuccino Έγραψε: To 232 ποτέ δεν ξεκινούσε από Υμηττό. Αρχικά υπήρχε μόνο μία γραμμή 218: Πειραιάς-Υμηττός με τέρμα στην Πλατ.Ηρώων. Μετά από μερικά χρόνια το 218 επεκτάθηκε μέχρι την Πλατ.Πατρών Γερμανού ως "Πειραιάς-Υμηττός-Ηλιούπολη" και δημιουργήθηκε και το 232 για να καλύψει την επέκταση από Πλατ.Ηρώων προς Βύρωνα. Τέρμα έκανε στην Πλατ.Ν.Ελβετίας μαζί με τα 11/732. Ίσως εσύ να την μπέρδεψες με την παλιότερη γραμμή 232: Αθήνα-Πλατ.Χαραυγής που όντως τερμάτιζε Υμηττό, αλλά ήταν εντελώς διαφορετική γραμμή κι είχε καταργηθεί πολλά χρόνια πριν ιδρυθεί το 232 του Πειραιά. Τελικά σχετικά πρόσφατα καταργήθηκε και η επέκταση του 218 προς Ηλιούπολη που κόπηκε στη Δάφνη και το 232, αφού είχε ιδρυθεί πια το 212, που κάλυπτε σε μεγάλο μέρος τη διαδρομή του.

Έχεις δίκιο, το θυμόμουν σαν Πειραιάς - Δάφνη - Υμηττός, ενώ ήταν Πειραιάς - Υμηττός - Βύρωνας με τέρμα στη Ν. Ελβετία. Καταργήθηκε το 2014 αφού πρώτα είχε απαξιωθεί τελείως με δρομολόγια ανά 1:30... Αν θυμάμαι καλά είχε κατανομή 4 218 για 1 232.
Κανονίστε να μου πειράξετε το 608rifle
Απάντηση
#48
(31-08-2019, 02:57 PM)nikos1991 Έγραψε: Έχεις δίκιο, το θυμόμουν σαν Πειραιάς - Δάφνη - Υμηττός, ενώ ήταν Πειραιάς - Υμηττός - Βύρωνας με τέρμα στη Ν. Ελβετία. Καταργήθηκε το 2014 αφού πρώτα είχε απαξιωθεί τελείως με δρομολόγια ανά 1:30... Αν θυμάμαι καλά είχε κατανομή 4 218 για 1 232.

Όχι απλά απαξιώνονταν τα δρομολόγια του, αλλά και ήταν ΤΕΛΕΙΩΣ ασυντόνιστο με το 218. Πάρα πολλές φορές κινούνταν ένα 232 ακριβώς πίσω απο το 218, με αποκορύφωμα μια μέρα να είναι κολλητά 3(!!) λεωφορεία στην Μπουμπουλίνας στη Δάφνη, με τη σειρά 218-232-218
- Μην καταστρέφετε κι άλλο το 164 !  Chair  - 
Απάντηση
#49
Μια ερώτηση. Πριν την έναρξη λειτουργίας του Μετρό, πως και ποιες ήταν οι γραμμές που λειτουργούσαν προς την Πανεπιστημίουπολη και την Πολυτεχνειούπολη στου Ζωγράφου?
Απάντηση
#50
(23-12-2019, 01:19 PM)Larioupol Έγραψε: Μια ερώτηση. Πριν την έναρξη λειτουργίας του Μετρό, πως και ποιες ήταν οι γραμμές που λειτουργούσαν προς την Πανεπιστημίουπολη και την Πολυτεχνειούπολη στου Ζωγράφου?

Δεν θα ήθελες να το έχεις ζήσει, πίστεψέ με!

1995 και μετά που είμαι Αθήνα :
222 ΑΚΑΔΗΜΙΑ - ΖΩΓΡΑΦΟΥ Α : Η γνωστή διαδρομή του 608 στο κομμάτι από Αθήνα προς Ζωγράφου. Διαδρομή όπως την ξέρουμε. Η Γρ. Κουσίδου ήταν άνοδος/κάθοδος, τα λεωφορεία μόνο Ν1 (δεν χώραγε νταλίκες, δεν είχαμε κιόλας) και επιστροφή από Σέκερη/Σόλωνος. Δρομολόγια από κοινού με το 235, σύνολο 16-20 οχήματα.  Συχνότητα ενιαία για 222/235 ανά 4-5' στην αιχμή με το εξής σχήμα :00/222 :04/222, :08/235, :12/222, :16/2235, :20/222, :24/222, :28/235. Δηλαδή στο 222 είχε ρυθμό 4/4/8, στο 235 είχε 8/12.

Σημειώνεται ότι το 235 δεν προσέγγιζε το τέρμα Ιλισίων, αλλά έκανε οπισθογωνία στην 9η στάση Γ. Ζωγράφου (εκεί που είναι το σούπερμαρκετ και σήμερα)

220/221 ΑΚΑΔΗΜΙΑ - ΑΝΩ ΙΛΙΣΙΑ : Όπως τα ξέρουμε και με τη συχνότητα που τα ξέρουμε. Και τότε όλα κι όλα 8 λεωφορεία δίνανε στην αιχμή.

242 ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ - ΠΟΛΥΤ/ΠΟΛΗ : Η γραμμή - φάντασμα. Ένα όχημα (VanHool) με δύο βάρδιες. Ξεκινούσε από Στουρνάρη (ύψος Τζώρτζ) και πήγαινε Αλεξάνδρας - Παίδων - Κοκκινοπούλου - Πολυτ/πολη. Με δρομολόγια άκυρα (κάθε 1,5 ώρα, αν δεν χανόταν στην κίνηση)

και το 900 ΠΕΙΡΑΙΑΣ - ΠΑΝΕΠΙΣΤ/ΠΟΛΗ : Ό,τι είναι σήμερα το Ε90, με τα ίδια δρομολόγια. Το "κλού" της υπόθεσης ήταν ότι έβγαινε με Ikarus που το οδηγούσε ένας και μοναδικός "βυσματίας" οδηγός.

Αυτά τα ολίγα. Η εικόνα, απ' ότι καταλαβαίνεις, ήταν τραγική. Δωδεκάμετρα ανά 4-8' στα χαρτιά (και ανα τέταρτο στην πραγματικότητα) προσπαθούσαν να σηκώσουν το διπλάσιο κόσμο απ' ότι σήμερα, με δεδομένο ότι ελάχιστοι φοιτητές είχαν ΙΧ τότε.  Η μοναδική "καβάτζα" ήταν το 235, το οποίο έκανε τέρμα μακριά από το Πανεπιστήμιο αλλά οι φοιτητές προτιμούσαν να πάνε να το βρούνε με πεζοπορεία, παρά να περιμένουν μία ώρα και βάλε να βρούν 222 ή 220/1.

Το 250 καθιερώθηκε το 2001, αλλά και πάλι με πολύ αραιά δρομολόγια που δεν πρόσφεραν τίποτα. Μετά το 2004 έφτιαξε. Πριν από το 1994 πρέπει να λειτουργούσε και το 240 "ΑΚΑΔΗΜΙΑ - ΠΑΝΕΠΙΣΤ/ΠΟΛΗ" το οποίο πρέπει να ήταν η εκδοχή του 250 προς/από κέντρο. Δεν ξέρω όμως να σε διαφωτίσω γιατί δεν ζούσα εδώ.
Απάντηση


Μετάβαση στη συζήτηση:


Χρήστης (ες) διαβάζουν αυτό το θέμα: 2 Επισκέπτης (ες)