Αξιολόγηση Θέματος:
  • 0 Ψήφοι - 0 Μέσος Όρος
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ιστορική Εξέλιξη Λεωφορειακών Γραμμών Αττικής
#21
(04-03-2016, 07:12 PM)Mercedes O405N2 Έγραψε: Μια ερώτηση για το 021 (πάω λίγο πίσω...) Χάρτης του ΟΑΣ του 1979 με το αρχικό νέο σχέδιο αρίθμησης δείχνει την 021 μέσω Βαρβάκη και Μομφερράτου. Στην ιστορία γράφεις ότι η αλλαγή διαδρομής έγινε το '85 με την μονοδρόμηση της Ν. Γκύζη. Τι παίζει εκεί?

Δυστυχώς δεν έχω τον συγκεκριμένο χάρτη (αν και τον ψάχνω χρόνια) οπότε αν δε γνωρίζω κάτι κάνω υποθέσεις. (το έχω ξαναπεί άλλωστε) Αν προσέξεις δεν αναφέρω ακριβώς το 1985 απλά λέω "την ίδια περίπου περίοδο" με την απομάκρυνση των αφετηριών από την Κάνιγγος. Τώρα αν είσαι πρόθυμος να μου τον δανείσεις, θα είναι χαρά μου να συμπεριλάβω τα στοιχεία στο topic αυτό και στο αντίστοιχο για τα τρόλεϊ...
Απάντηση
#22
(05-03-2016, 09:45 AM)pvuccino Έγραψε: Δυστυχώς δεν έχω τον συγκεκριμένο χάρτη (αν και τον ψάχνω χρόνια) οπότε αν δε γνωρίζω κάτι κάνω υποθέσεις. (το έχω ξαναπεί άλλωστε) Αν προσέξεις δεν αναφέρω ακριβώς το 1985 απλά λέω "την ίδια περίπου περίοδο" με την απομάκρυνση των αφετηριών από την Κάνιγγος. Τώρα αν είσαι πρόθυμος να μου τον δανείσεις, θα είναι χαρά μου να συμπεριλάβω τα στοιχεία στο topic αυτό και στο αντίστοιχο για τα τρόλεϊ...

Τους χάρτες που έχω μαζέψει κατά καιρούς τους σαρώνω για να φτιάξω ηλεκτρονικό αρχείο διαθέσιμο σε όλους. Απλά τον συγκεκριμένο τον απέκτησα πριν 3 μέρες και δεν έχω προλάβει να πάω στη σχολή μου που έχει μεγάλο scanner Wink
Απάντηση
#23
Pvuccino,επειδή είναι πάρα πολλές οι λεωφορειακές γραμμές του ΟΑΣΑ για να τις γράψεις μία-μία, μήπως είναι καλύτερα ν΄ανοίξουμε ενότητες με τα προάστια της Αθήνας π.χ.Καλλιθέα και το Δήμο Αθηναίων (Γκύζη,Αμπελόκηποι κλπ) κι΄εκεί να γράφουμε ότι γνώσεις έχουμε για το παρελθόν των λεωφορειακών γραμμών της Αθήνας? Πως το βλέπεις?
Απάντηση
#24
(19-12-2016, 04:15 PM)mercedes1988 Έγραψε: Pvuccino,επειδή είναι πάρα πολλές οι λεωφορειακές γραμμές του ΟΑΣΑ για να τις γράψεις μια-μία,μήπως είναι καλύτερα ν΄ανοίξουμε ενότητες με τα προάστια της Αθήνας π.χ.Καλλιθέα και το Δήμο Αθηναίων<Γκύζη,Αμπελόκηποι κλπ> κι΄εκεί να γράφουμε ότι γνώσεις έχουμε για το παρελθόν των λεωφορειακών γραμμών της Αθήνας?Πως το βλέπεις?

Το να γκρουπαριστούν οι γραμμές για να γίνει πιο εύκολα η καταγραφή σαν ιδέα είναι σωστό, αλλά θα διαφωνίσω γιατί και κάποιες περιοχές δεν έχουν διατηρηθεί ίδιες στο χρόνο (κλασσικές ελληνικές αλλαγές ορίων, εφαρμογές Καλλικράτη κλπ κλπ) και επειδή πολλές γραμμές έχουν αλλάξει περιοχή εξυπηρέτησης στο χρόνο... Το πιο σωστό κατ' εμέ (και αυτό που γίνεται έτσι κι αλλιώς) είναι η καταγραφή συγγενών γραμμών μαζί (πχ τρόλεϊ 18-19).

Αλλά πες την αλήθεια! Απλά έστειλες κάτι για να έρθει ειδοποίηση και να ξαναπιαστεί το θέμα των γραμμών! Big Grin
Απάντηση
#25
(19-12-2016, 09:20 PM)Mercedes O405N2 Έγραψε: Το να γκρουπαριστούν οι γραμμές για να γίνει πιο εύκολα η καταγραφή σαν ιδέα είναι σωστό, αλλά θα διαφωνίσω γιατί και κάποιες περιοχές δεν έχουν διατηρηθεί ίδιες στο χρόνο (κλασσικές ελληνικές αλλαγές ορίων, εφαρμογές Καλλικράτη κλπ κλπ) και επειδή πολλές γραμμές έχουν αλλάξει περιοχή εξυπηρέτησης στο χρόνο... Το πιο σωστό κατ' εμέ (και αυτό που γίνεται έτσι κι αλλιώς) είναι η καταγραφή συγγενών γραμμών μαζί (πχ τρόλεϊ 18-19).
Συμφωνώ μαζί σου. Ένας άλλος λόγος είναι ότι έτσι είναι δύσκολο να περιγραφούν Διακεντρικές γραμμές (τρέχουσες ή παλαιότερες).
Απάντηση
#26
Παιδια εγω εχω σταματησει να ασχολουμαι ενεργα με το θεμα και αγνωστο αν και ποτε θα ξαναασχοληθω. Απο τη μια η συνειδητοποιηση οτι τα περισσοτερα απ οσα εγραφα ηταν υποθεσεις απο την αλλη το γεγονος οτι μου χαλασε ο υπολογιστης και εχασα κι αυτα τα λιγα στοιχεια που ειχα με εκαναν να ξενερωσω αρκετα. Μπορειτε να κανετε οτι επιθυμειτε με το topic.
Απάντηση
#27
(28-12-2016, 07:32 PM)pvuccino Έγραψε: Παιδια εγω εχω σταματησει να ασχολουμαι ενεργα με το θεμα και αγνωστο αν και ποτε θα ξαναασχοληθω. Απο τη μια η συνειδητοποιηση οτι τα περισσοτερα απ οσα εγραφα ηταν υποθεσεις απο την αλλη το γεγονος οτι μου χαλασε ο υπολογιστης και εχασα κι αυτα τα λιγα στοιχεια που ειχα με εκαναν να ξενερωσω αρκετα. Μπορειτε να κανετε οτι επιθυμειτε με το topic.

Θέλω πάρα πολύ να σε βοηθήσω με το θέμα του υπολογιστή!!! Στο είχα ξαναπεί άλλωστε! Πόσο μάλλον τώρα που μπορούν να σωθούν έγγραφα αξίας!
Απάντηση
#28
Πολυ φοβαμαι οτι δε θα καταφερεις τιποτα. Ο υπολογιστης ηταν παλιος και πολυ ταλαιπωρημενος. Τωρα εχω παρει tablet κι ετσι γραφω. Αν ομως θες να δοκιμασεις δεν εχω θεμα. Και τα στοιχεια που ειχα μεσα δεν ηταν τιποτα πολυτιμα εγγραφα. Απλα οτι ειχα καταφερει να συγκεντρωσω απο τις παλιες εφημεριδες.
Απάντηση
#29
Pvuccino, δεν πειράζει, έτσι κι΄αλλιώς είναι πάρα πολλές οι λεωφ.γραμμές, οπότε προτείνω ότι γνώσεις έχουμε για παλιές γραμμές της ΕΑΣ και των ΣΕΠ, να τις γράφουμε στην ενότητα (παλιές λεωφορειακές γραμμές-διαδρομές-συχνότητες).
Απάντηση
#30
Διαβάζω τα δύο topic για την ιστορική εξέλιξη των γραμμών αυτές τις ημέρες κι έχω μπει σε ιστορικό mood... Ήθελα λοιπόν να μοιραστώ μαζί σας κάτι που ανακάλυψα τις τελευταίες μέρες που ασχολήθηκα με τη "σεντονοπαραγωγή", αλλά κρασαρε ο υπολογιστής και χάθηκε το post για το 046, στο οποίο το ανέφερα. Κάτι που με βασάνιζε χρόνια, ο πραγματικός λόγος γιατί τα λεωφορεία των Βορείων Προαστίων της Πλατείας Κάνιγγος είχαν την "παράδοξη" συνήθεια να διέρχονται στην άνοδο από Χαρ.Τρικούπη και στην κάθοδο από Σπ.Τρικούπη, καθώς και η ανάλογη πρακτική κάποιων γραμμών της Μεσογείων μέσω Βασ.Σοφίας και Ιπποκράτους! Η συνήθεια αυτή έχει τις ρίζες της στο 1960 και στην εφαρμογή των μονοδρομων στο Κέντρο της Αθήνας.

Μέσα στη δεκαετία του '50, ο Κωνσταντίνος Καραμανλής έτρεξε ένα τεράστιο πρόγραμμα οδοστρωσιας και διαμόρφωσης στην Αθήνα, με αφετηρία την αποξήλωση των τροχιοδρομων από την Πανεπιστήμιου το 1953 και τελική πράξη τις μαζικές μονοδρομησεις του 1960. Στα πλαίσια αυτά, ανασκάφτηκε ολόκληρη η Βασ.Σοφίας και τα λεωφορεία της Πλατ.Κάνιγγος που μέχρι εκείνη τη στιγμή περνούσαν από 'κει, ξεκίνησαν να διέρχονται αμφίδρομα από Χαρ.Τρικούπη και Αλεξάνδρας. Η λήξη των εργασιών στη Βασ.Σοφίας συνέπεσε με τη μονοδρομηση του κέντρου και αποφασίστηκε οι γραμμές να συνεχίσουν τη διέλευση από Αλεξάνδρας, που ήταν μακράν λιγότερο βεβαρημένη κυκλοφοριακά από τη Βασ.Σοφίας. Όπως είναι το λογικό κι επόμενο, τα λεωφορεία θα ανέρχονταν από Ακαδημίας και Χαρ.Τρικούπη και θα κατερχονταν από Ιπποκράτους και Σόλωνος. Οι δε γραμμές της Μεσογείων που ξεκινούσαν από την Ακαδημία, θα διατηρούσαν την πορεία τους από Βασ.Σοφίας, απλά στην επιστροφή τους θα περνούσαν από Σόλωνος και Ιπποκράτους, αντί για αμφίδρομα στην Ακαδημίας, όπως έκαναν μέχρι πρότινος.

Έτσι κι έγινε λοιπόν... Η εφαρμογή των μονοδρομων στο Κέντρο της Αθήνας έγινε την ίδια μέρα με την έναρξη λειτουργίας των φωτεινών σηματοδοτων για πρώτη φορά στην Αθήνα. Τα νέα δεδομένα για τους Αθηναίους οδηγούς ήταν τόσα πολλά που από την πρώτη κιόλας μέρα, παρατηρήθηκε τέτοια κυκλοφοριακή συμφόρηση στο Κέντρο, που πολλοί είχαν αρχίσει να πιστεύουν ότι τα πράγματα ήταν καλύτερα πριν τις αλλαγές αυτές. Αλλά το μεγαλύτερο πρόβλημα παρουσιάστηκε στη Βασ.Σοφίας. Οι ουρές τις πρώτες μέρες έφταναν μέχρι το Χίλτον και η κατάσταση γινόταν ακόμα χειρότερη από την παρουσία πλήθους λεωφορείων που έφραζαν το δρόμο συνεχώς. Παρ' όλα αυτά, η άνοδος της Βασ.Σοφίας ποτέ δεν παρουσίασε τη μαζική συμφόρηση της καθόδου...

Αποφάσισαν λοιπόν, να μεταφέρουν όλες τις γραμμές της Μεσογείων από την κάθοδο της Βασ.Σοφίας και η κοντινότερη διαδρομή που θα μπορούσαν να επιλέξουν ήταν αυτή μέσω Αλεξάνδρας και Ιπποκράτους. Διατήρησαν όμως την άνοδο στη Βασ.Σοφίας και για να εξυπηρετήσουν αυτό το κομμάτι της διαδρομής, αλλά κι επειδή η άνοδος ήταν σχετικά χαλαρή κυκλοφοριακά. Η μόνη γραμμή που τη γλύτωσε ήταν αυτή του Παπάγου κι αυτό γιατί μόλις τόλμησαν να τη δρομολογήσουν μέσω Ιπποκράτους, οι κάτοικοι του Παπάγου - ως επί τω πλείστον στρατιωτικοί - διαμαρτυρήθηκαν έντονα και απαίτησαν την επιστροφή της στη Βασ.Σοφίας, αφού εκεί ήταν η Βουλή, αλλά και η Λέσχη Αξιωματικών στη Ρηγίλλης. Έτσι μετά από λίγες μόνο ημέρες, η γραμμή του Παπάγου επανήλθε στην κάθοδο της Βασ.Σοφίας όπου και παρέμεινε μέχρι την πρόσφατη κατάργηση της.

Αυτό ανακούφισε σε ένα βαθμό τη Βασ.Σοφίας, δημιούργησε όμως προβλήματα που οι ιθύνοντες δεν είχαν προβλέψει και πιο συγκεκριμένα την πλήρη συμφόρηση της Ιπποκράτους! Έχοντας ΚΑΙ τις γραμμές της Μεσογείων ΚΑΙ τις γραμμές της Κηφισίας, αλλά και άλλες γραμμές όπως την Ιπποκράτους-Βοτανικός, την Αβέρωφ-Προύσης, την Θησείο-Γουδί κτλ. προκάλεσε το απόλυτο έμφραγμα στη στενή οδό! Έπρεπε κάποιες γραμμές να φύγουν και να δρομολογηθούν μέσω της επόμενης διαθέσιμης διόδου από την Αλεξάνδρας στο Κέντρο, δηλαδή της Σπ.Τρικούπη, καθώς η Ζωοδόχου Πηγής κρίθηκε πολύ στενή για τη διέλευση τόσων λεωφορείων. (άλλωστε ήδη περνούσε η γραμμή του Γκύζη από εκεί) Οι πιο προσφορες για κάτι τέτοιο ήταν οι γραμμές της Κηφισίας, καθώς ήταν πολύ ευκολότερο να προσεγγίσουν την αφετηρία στην Πλατ.Κάνιγγος, σε σχέση με τις γραμμές της Μεσογείων που έπρεπε να προσεγγίσουν την Ακαδημία, αλλά κι επειδή ήταν μικρότερη η απόσταση ανόδου/καθόδου σ' αυτή την περίπτωση (Χαρ.Τρικούπη/Σπ.Τρικούπη) απ' ό,τι στην περίπτωση των λεωφορείων της Μεσογείων που ανέβαιναν από Βασ.Σοφίας. Έτσι κι έγινε... δημιουργώντας έτσι το πιο παράδοξο και ανεξήγητο - μέχρι τώρα - σχήμα στην ιστορία των συγκοινωνιών της Αθήνας!

Να σημειωθεί πως τα παραπάνω τα διάβασα σε διάφορα δημοσιεύματα της εποχής, άρα είναι 100% πραγματικά γεγονότα. Ευχαριστώ πολύ για την προσοχή σας!
Απάντηση


Μετάβαση στη συζήτηση:


Χρήστης (ες) διαβάζουν αυτό το θέμα: 5 Επισκέπτης (ες)