Αξιολόγηση Θέματος:
  • 0 Ψήφοι - 0 Μέσος Όρος
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[kathimerini.gr] Με ανταλλακτικά από παροπλισμένα κινούνται τα λεωφορεία
#1
   
Το λεωφορείο θα αργήσει πολύ να έρθει, καθώς οι βλάβες και η έλλειψη ανταλλακτικών έχουν παροπλίσει το 50% του στόλου με άμεση συνέπεια στα δρομολόγια. Καθημερινώς 1.000 λεωφορεία βγαίνουν στους δρόμους, ενώ άλλα τόσα βρίσκονται στα αμαξοστάσια.

Απογυμνώνουν από ανταλλακτικά λεωφορεία που είναι ακινητοποιημένα στα αμαξοστάσια για να καλύψουν τις ανάγκες των εν κινήσει οχημάτων, ενώ αδυνατούν να επιδιορθώσουν σοβαρές βλάβες.

Το συγκοινωνιακό έργο των ΟΣΥ (Οδικές Συγκοινωνίες) έχει περιοριστεί κατά 50% τα τελευταία χρόνια, αλλά ο γηρασμένος στόλος και οι ελλείψεις σε προσωπικό δεν επιτρέπουν την τήρηση των χρονοδιαγραμμάτων κατά την εκτέλεση των δρομολογίων. Αποτέλεσμα είναι οι επιβάτες να στοιβάζονται στις στάσεις των λεωφορείων περιμένοντας σε ατελείωτες ουρές, ενώ η κατάσταση κατά τις ώρες αιχμής είναι πλέον τραγική, με την αναμονή να ξεπερνά σε πολλές περιπτώσεις τα 50 λεπτά. Ακόμη όμως και όταν φτάσει το λεωφορείο, η ασφάλεια των μετακινήσεων δεν θεωρείται δεδομένη. Την ίδια στιγμή οι συρμοί της ΤΡΑΙΝΟΣΕ εξακολουθούν να διαθέτουν ελάχιστες τουαλέτες, ενώ το διαθέσιμο τροχαίο υλικό της εταιρείας κυμαίνεται μόλις μεταξύ 20% και 40% του συνολικού τροχαίου υλικού της εταιρείας.

Η τραγική κατάσταση των αστικών συγκοινωνιών της πρωτεύουσας (κυρίως λεωφορείων και τρόλεϊ) και η εικόνα αποσύνθεσης του ΟΣΕ μετατρέπουν τις μετακινήσεις των πολιτών σε... ρώσικη ρουλέτα, όπως καταγγέλλουν οι εργαζόμενοι και παραδέχονται οι διοικήσεις. Τα ελλείμματα που μέρα με τη μέρα αυξάνονται θέτουν σε κίνδυνο και τη βιωσιμότητα των εταιρειών.


Χωρίς λάστιχα


Σε καθημερινή βάση υπολογίζεται ότι στους δρόμους βγαίνουν περίπου 1.050 με 1.070 λεωφορεία, ενώ άλλα 1.100 είναι στα αμαξοστάσια. Από αυτά που βρίσκονται ακινητοποιημένα στα αμαξοστάσια, περίπου το 50% δεν έχει ελαστικά. Και αυτό γιατί μόλις φθείρονται τα λάστιχα ενός εν ενεργεία οχήματος, δεν υπάρχουν χρήματα για προμήθεια νέων. Οι τεχνικοί των ΟΣΥ αντικαθιστούν τα φθαρμένα ελαστικά με μεταχειρισμένα από τα λεωφορεία που έχουν τεθεί εκτός κυκλοφορίας.

Ο στόλος της εταιρείας παροπλίζεται σταδιακά, καθώς όσο «γδύνονται» από ανταλλακτικά τα λεωφορεία, τόσο περιορίζονται οι πιθανότητες να ξανακυκλοφορήσουν στους δρόμους. Οι μεγάλες και σοβαρές βλάβες στα οχήματα δύσκολα επιδιορθώνονται. «Αν ένα όχημα έχει βλάβη στον κινητήρα, το παροπλίζουμε διότι δεν υπάρχουν χρήματα για την επισκευή», εξηγεί ο πρόεδρος των εργαζομένων των ΟΣΥ Λεωνίδας Σκούλος, που εξηγεί ότι τα συνηθέστερα ανταλλακτικά που απαιτούνται, τα ελαστικά, απλώς ανακυκλώνονται μεταξύ των οχημάτων.

Η εταιρεία πραγματοποίησε έναν διαγωνισμό για την προμήθεια ελαστικών χωρίς αποτέλεσμα. «Οι προμηθευτές ξέρουν ότι εμείς κατά την παραγγελία δίνουμε μόνο το 10% με τη μορφή προκαταβολής και τα υπόλοιπα όταν βρεθούν τα κονδύλια», διευκρινίζει ο κ. Σκούλος. Αποτέλεσμα είναι η εταιρεία να μην προμηθευτεί μαζικά ελαστικά –που θα περιόριζε και την τιμή μονάδας– και να προχωρά σε αποσπασματικές παραγγελίες με υψηλότερο κόστος.

Εκτός από ανταλλακτικά, ελλείψεις παρατηρούνται και στο προσωπικό, κατάσταση την οποία και η απερχόμενη διοίκηση του ΟΑΣΑ είχε επισημάνει αρκετές φορές. «Παλαιότερα είχαμε 7-8 τεχνικούς σε κάθε βάρδια και τώρα έχουμε 2-3», παρατηρεί ο κ. Σκούλος.

Την ίδια στιγμή όμως ο γηρασμένος στόλος εμφανίζει αυξημένες τεχνικές ανάγκες, οι οποίες δεν μπορούν να καλυφθούν με το υπάρχον προσωπικό. Tα λεωφορεία έχουν μέση ηλικία 11,8 έτη, ενώ τα τρόλεϊ 12,7 έτη.

Πηγή: kathimerini.gr
Απάντηση


Μετάβαση στη συζήτηση:


Χρήστης (ες) διαβάζουν αυτό το θέμα: 1 Επισκέπτης (ες)