05-07-2010, 01:20 AM
Μπροστά στο κίνδυνο οι αστικές συγκοινωνίες, να μετατραπούν σε ένα νέο ΟΣΕ, το υπουργείο Οικονομικών φέρεται αποφασισμένο να σταματήσει την αλόγιστη χρηματοδότηση των προβληματικών οργανισμών, που δεν μπορούν να καλύψουν απο μόνες τους το 50% των δανειακών τους υποχρεώσεων.
Μάλιστα στο υπουργείο, υπάρχουν εισηγήσεις ακόμη και για την ιδιωτικοποίηση των ζημιογόνων ΔΕΚΟ, ώστε να σταματήσει η αλόγιστη σπατάλη χρημάτων των φορολογουμένων.
Προς αυτή την κατεύθυνση προγραμματίζονται συνταξιοδοτήσεις, μετατάξεις εργαζομένων, μειώσεις μισθών, περικοπές υπερωριών, αλλά και αναπροσαρμογές στις τιμές των εισιτηρίων.
Στο μεταξύ, την ώρα που οι υποθέσεις κακοδιαχείρισης και κατασπατάλησης δημόσιου χρήματος στον ΟΣΕ συνεχώς αυξάνονται, ο προβληματικός οργανισμός του δημοσίου, που μετράει χρέη τουλάχιστον 8,5 δισεκατομμυρίων ευρώ, χρειάζεται 1δισ. 443 εκατομμύρια ευρώ προκειμένου να καλύψει τις υποχρεώσεις του.
Έκρηξη χρεών και ζημιών που υπερβαίνουν τα 580 εκατομμύρια ευρώ αντιμετωπίζουν και οι αστικές συγκοινωνίες.
Ο ΟΑΣΑ θα πρέπει να συνάψει δάνεια ύψους 650 εκατομμυρίων ευρώ για το 2010 προκειμένου να καλύψει μισθούς, ασφαλιστικές εισφορές, φόρους και καύσιμα.
Ήδη στην ΕΘΕΛ δρομολογούνται αλλαγές στον κανονισμό της εταιρείας προκειμένου να μειωθεί το κόστος λειτουργίας αλλά και οι ζημιές, που έφτασαν τα 327 εκατομμύρια ευρώ το 2009, από 304 εκατομμύρια το 2008.
Ακόμα και η ΑΜΕΛ, η εταιρεία που διαχειρίζεται το κερδοφόρο μέχρι πρότινος Μετρό, το οποίο χρησιμοποιούν καθημερινά τουλάχιστον 750.000 άνθρωποι, έφτασε να έχει ζημιές ύψους 19,8 εκατομμυρίων ευρώ. Σύμφωνα με τους εργαζόμενους, για την κατάσταση αυτή ευθύνεται το ίδιο το κράτος.
Τέλος, για την ΤΡΑΜ ΑΕ οι ζημιές αυξήθηκαν στα 37 εκατομμύρια ευρώ απο 26, 6 εκατομμύρια ευρώ.
Η ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών εκτιμά ότι επέκταση του τραμ στον Πειραιά το 2013 θα ενισχύσουν την επιβατική κίνηση του μέσου και παράλληλα τα έσοδά του.
Σχετικό Βίντεο
Μάλιστα στο υπουργείο, υπάρχουν εισηγήσεις ακόμη και για την ιδιωτικοποίηση των ζημιογόνων ΔΕΚΟ, ώστε να σταματήσει η αλόγιστη σπατάλη χρημάτων των φορολογουμένων.
Προς αυτή την κατεύθυνση προγραμματίζονται συνταξιοδοτήσεις, μετατάξεις εργαζομένων, μειώσεις μισθών, περικοπές υπερωριών, αλλά και αναπροσαρμογές στις τιμές των εισιτηρίων.
Στο μεταξύ, την ώρα που οι υποθέσεις κακοδιαχείρισης και κατασπατάλησης δημόσιου χρήματος στον ΟΣΕ συνεχώς αυξάνονται, ο προβληματικός οργανισμός του δημοσίου, που μετράει χρέη τουλάχιστον 8,5 δισεκατομμυρίων ευρώ, χρειάζεται 1δισ. 443 εκατομμύρια ευρώ προκειμένου να καλύψει τις υποχρεώσεις του.
Έκρηξη χρεών και ζημιών που υπερβαίνουν τα 580 εκατομμύρια ευρώ αντιμετωπίζουν και οι αστικές συγκοινωνίες.
Ο ΟΑΣΑ θα πρέπει να συνάψει δάνεια ύψους 650 εκατομμυρίων ευρώ για το 2010 προκειμένου να καλύψει μισθούς, ασφαλιστικές εισφορές, φόρους και καύσιμα.
Ήδη στην ΕΘΕΛ δρομολογούνται αλλαγές στον κανονισμό της εταιρείας προκειμένου να μειωθεί το κόστος λειτουργίας αλλά και οι ζημιές, που έφτασαν τα 327 εκατομμύρια ευρώ το 2009, από 304 εκατομμύρια το 2008.
Ακόμα και η ΑΜΕΛ, η εταιρεία που διαχειρίζεται το κερδοφόρο μέχρι πρότινος Μετρό, το οποίο χρησιμοποιούν καθημερινά τουλάχιστον 750.000 άνθρωποι, έφτασε να έχει ζημιές ύψους 19,8 εκατομμυρίων ευρώ. Σύμφωνα με τους εργαζόμενους, για την κατάσταση αυτή ευθύνεται το ίδιο το κράτος.
Τέλος, για την ΤΡΑΜ ΑΕ οι ζημιές αυξήθηκαν στα 37 εκατομμύρια ευρώ απο 26, 6 εκατομμύρια ευρώ.
Η ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών εκτιμά ότι επέκταση του τραμ στον Πειραιά το 2013 θα ενισχύσουν την επιβατική κίνηση του μέσου και παράλληλα τα έσοδά του.
Σχετικό Βίντεο