15-11-2013, 02:22 AM
Παράξενες ονομασίες στάσεων στην Αθήνα
|
15-11-2013, 06:16 PM
Καθόλου παράξενη, συχνά τα διασκεδαστήρια λόγω όχλησης του περιβάλλοντος ήταν στη μέση του πουθενά οπότε και αυτόματα ήταν το σημείο αναφοράς της περιοχής.
26-11-2013, 10:08 PM
Στάση ΞΥΠΟΛΗΤΟΥ στη Μεσογείων (Α5, Β5)
12-12-2013, 03:04 PM
Περί "Φάρου Ψυχικού" ανακάλυψα τα εξής πολύ ενδιαφέροντα...
Οι περισσότεροι δεν γνωρίζουμε την προέλευση του τοπωνυμίου «Φάρος Ψυχικού». Υπήρχε χερσαίος Φάρος στο Ψυχικό; Υπήρχε και ήταν ο περίφημος «σκαρδαμύσσων» φάρος στη συμβολή της λεωφόρου Κηφισιάς με την παλαιά οδό Χαλανδρίου, διαδραματίζοντας το ρόλο του «σιωπηλού αστυφύλακα», δηλαδή του νυκτερινού φανού της τάξης. Η παρουσία του έληξε άδοξα πριν από ογδόντα χρόνια (1933), αφού συνδέθηκε με θανατηφόρο τροχαίο και αποκλήθηκε από την εφημερίδα «ΕΣΤΙΑ» ως «ο φάρος του… θανάτου»! Ήταν μια τετράγωνη και ψηλή στήλη, στερεωμένη σε τσιμεντένια βάση και επί της οποίας υπήρχαν πληροφορίες για τους οδηγούς και την κατεύθυνση των αυτοκινήτων. Στην κορυφή της υπήρχε φως που αναβόσβηνε, προσδίδοντας στη στήλη την ονομασία «Φάρος» ή «Φανός». Στην έρημη και εντελώς σκοτεινή Κηφισιάς, η παρουσία του δέσποζε και μετατρεπόταν σε κυρίαρχο τοπόσημο, ιδιαίτερα τις νυκτερινές ώρες. Την τελευταία ημέρα του Μαρτίου 1933 κατέβαινε από το δρόμο του Χαλανδρίου ο 34χρονος εφοπλιστής Αχιλλέας Γ. Μάντακας, με το αυτοκίνητό του μάρκας «Λασάλ», στο οποίο επέβαιναν τρία ακόμη άτομα. Γυρνούσαν από διασκέδαση στην περιοχή της Αγίας Παρασκευής και διατελούσαν σε κατάσταση μέθης. Όταν το αυτοκίνητο έφτασε στη διασταύρωση με την λεωφόρο Κηφισιάς, όπου δημιουργούνταν απότομη στροφή, έπεσε πάνω στο Φάρο. Ο οδηγός τραυματίστηκε θανάσιμα και εξέπνευσε λίγο αργότερα, ενώ πιο ελαφρά τραυματίστηκαν οι συνεπιβάτες του, μεταξύ των οποίων και ο εξάδελφός του Βασίλειος Στ. Μάντακας. Επιβεβαιώθηκαν έτσι εκείνοι που είχαν προβλέψει πως «ασφαλώς θα τον γκρεμίση κανένα αυτοκίνητο» και μετά το συμβάν δεν τοποθετήθηκε ξανά στην ίδια θέση ο περίφημος «Φάρος του Ψυχικού». Πεντέμισι μήνες νωρίτερα, στο ιδιόκτητο ξενοδοχείο της οικογένειας «Μέγα Εθνικόν» (συμβολή Πανεπιστημίου και Εμμ. Μπενάκη) είχε αυτοκτονήσει ο 42χρονος αδελφός του, επίσης εφοπλιστής Βασίλειος Μάντακας. Βέβαια τα παραπάνω υποννοούν ότι ο "Φάρος" ήταν στη διασταύρωση με την οδό Αθηνών-Χαλανδρίου, δηλαδή στην Αγ.Βαρβάρα και όχι εκεί που βρίσκεται σήμερα η ομώνυμη στάση...
12-12-2013, 03:23 PM
Κουίζ! Ποια γραμμή συναντάει στη μια της κατεύθυνση 4 ολόκληρες φορές στάση με ονομασία "ΠΟΛΥΚΑΤΟΙΚΙΕΣ" (στη 1 από τις 4 φορές η ονομασία έχει και επιθετικό προσδιορισμό);
Για να βοηθήσω το έργο των επίδοξων λυτών του γρίφου, η γραμμή αυτή δεν ανήκει ούτε εξυπηρετεί κάποια από τις περιοχές των τομέων 1, 2, 3, 4, 8 και 9.
12-12-2013, 03:32 PM
(12-12-2013, 03:23 PM)marios.ilioupoli Έγραψε: Κουίζ! Ποια γραμμή συναντάει στη μια της κατεύθυνση 4 ολόκληρες φορές στάση με ονομασία "ΠΟΛΥΚΑΤΟΙΚΙΕΣ" (στη 1 από τις 4 φορές η ονομασία έχει και επιθετικό προσδιορισμό); Έλα, το 'χω λέμε!! Β9!!
12-12-2013, 03:36 PM
Περί... ονοματολογίας των Τριών Γεφυρών: Αλίευσα αυτό το σπάνιο βιντεάκι στο youtube. Πρόκειται για "Επίκαιρα" της εποχής της απελευθέρωσης (1944) από τη Φίνος Φιλμ, που όμως ποτέ δεν έφτασαν στις κινηματογραφικές αίθουσες, προφανώς λόγω λογοκρισίας της εποχής.
http://www.youtube.com/watch?v=Dsr3O6n-8eo Βλέπουμε μια αναλυτική περιγραφή των καταστροφών που άφησαν πίσω τους οι Γερμανοί φεύγοντας. Στο 04:30 αναφέρεται συγκεκριμένα για "καταστροφή στις Τρεις Γέφυρες" και ένα πλάνο μιας μεταλλικής σιδηροδρομικής γέφυρας (μονής γραμμής) να έχει καταρρεύσει στην κοίτη του Κηφισού, πλάι στην πέτρινη οδική που σαφώς παρέμεινε στη θέση της. Άρα αυτό που συμπέρανα εγώ ήταν ότι η περιοχή ονομάστηκε αρχικά "Γέφυρα" από την πέτρινη οδική που περνούσε πάνω από τον Κηφισό. Μετά ήρθε η κατασκευή των σιδηροδρομικών δικτύων Πελοποννήσου και Λαρίσης, των οποίων η εντός Αθηνών αποπεράτωση έλαβε χώρα το 1884 και 1904 αντίστοιχα. Άρα είναι απλή λογική να συμπεράνουμε ότι ο πρώτος σιδηρόδρομος που έφτασε εκεί, δηλαδή ο Πελοποννησιακός, έχτισε μεταλλική γέφυρα (μονής φυσικά) γραμμής δίπλα στην πέτρινη οδική. Και 20 χρόνια αργότερα όταν ήρθε ο Σιδηρόδρομος Λαρίσης, έφτιαξε τη δική του μεταλλική (πάλι μονή) γέφυρα δίπλα σ' αυτή των ΣΠΑΠ και στην πέτρινη οδική, κάνοντας έτσι τις γέφυρες... τρείς! Βέβαια, στο βιντεάκι βλέπουμε μόνο μία σιδηροδρομική γέφυρα κατεστραμμένη, αλλά αυτό για μένα σημαίνει ότι η άλλη είχε ήδη καταστραφεί κατά τη διάρκεια της Κατοχής. (από τους αντιστασιακούς πιθανώς;; ) Μετά την απελευθέρωση κι εφ' όσον ήδη υπήρχαν δύο σιδηροδρομικά δίκτυα, το πιο πιθανό είναι να φτιάχτηκε γέφυρα διπλής γραμμής για να χωρέσουν και τα δύο (δίπλα στην πέτρινη οδική πάντα) ενώ κατά τον διπλασιασμό της γραμμής Θεσσαλονίκης και τη διάνοιξη της Εθνικής Οδού κατά τη δεκαετία του '60 οι δύο γέφυρες (σιδηροδρομική και οδική) γκρεμίστηκαν και το ποτάμι "υπογειοποιήθηκε" αλλά μόνο στο τμήμα του που περνάει κάτω από τη Λιοσίων και τις σιδηροδρομικές γραμμές. (εγώ τουλάχιστον σ' αυτή τη μορφή το πρόλαβα, στα τέλη της δεκαετία του '80)
15-12-2013, 03:17 PM
Ωραιο βιντεο
15-12-2013, 03:52 PM
Πάντως τη δεκαετία του 1930 η σχετική λεωφορειακή γραμμή ονομαζόταν ακόμη "Γεφύρας", μάλλον για ιστορικούς λόγους
|
|
Χρήστης (ες) διαβάζουν αυτό το θέμα: 6 Επισκέπτης (ες)