Αξιολόγηση Θέματος:
  • 13 Ψήφοι - 3.08 Μέσος Όρος
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Αφιέρωμα στην Ελληνική Αμαξοποιία
#11
(14-11-2013, 11:41 PM)AstikosVolou4780 Έγραψε:
Να ...προσπέσω στην ανόχη του φίλου GARVANITIS και να ρωτήσω το εξής.
Κάποτε είχα δει μία φωτό στο Car and Truck με αρθρογράφο τότε τον Α.Χρόνη που έλεγε ότι στο Βόλο υπήρχε κάποιος ονόματι ΛΥΡΑΚΗΣ που έφτιαξε ένα Volvo την περίοδο του 60.
Και μάλιστα είχε και σχετική φωτό.
Αληθεύει ή οχι αυτό το γεγονός γιατι στο αρχείο του ΚΤΕΛ που συμπτωματικά το πήρα χθες (!!!!!!!!!!!!!!!!!) δεν βρήκα κάτι τέτοιο.

Ο garvanitis αφού βασανίστηκε επί ώρες για να συνεργαστεί Tongue προσπάθησε αλλά αποτέλεσμα δεν έβγαλε...

Σύμφνα με τις γραφές από Volvo δεκαετίας '60 έχουμε στον Βόλο τα εξής:

1. 50414/ΤΒ-8967 αγνώστου αμαξώματος, αντικατάσταση το 1981 με Βιαμάξ F580S
3. 147359/ΤΒ-6719 αμαξώματος Ελευθεριάδη, αντικατάσταση στις αρχές του '90 από ένα OF1317 από Κατερίνη και στη συνέχεια από ένα Ο305 από Leverkusen το 1994
6. 147103/ΤΒ-1293 αμαξώματος Ελευθεριάδη, αντικατάσταση το 1993 από το 49, ένα LP322
8. 147753/ΤΒ-6953 αμαξώματος Ελευθεριάδη, αντικατάσταση το 1993 με ένα SL200 από Βερολίνο (το οποίο θύμισέ μου αν είχε ζάντες GF Trilex διότι μου διαφεύγει)
12. 50450/ΤΒ-8983 αγνώστου αμαξώματος, αντικατάσταση το 1981 με Bedford YMT Τσώκου
24. 50328/ΤΑ-4200 αγνώστου αμαξώματος, αντικατάσταση το 1982 πάλι με Bedford
27. 147077/ΤΒ-5314 αμαξώματος Ελευθεριάδη, αντικατάσταση το 1988 με 100αρι Volvo από Αθήνα
29.147078/ΤΑ-9570 αγνώστου αμαξώματος, αντικατάσταση το 1981 με Bedford
30. 147335/ΤΑ-2214/ΒΟΕ-1018 αμαξώματος Ελευθεριάδη, αντικατάσταση το 1992 με SL200 από Innsbruck Αυστρίας
33. 50344/ΤΑ-7588 αγνώστου αμαξώματος, αντικατάσταση το 1985 από SB758 Σαρακάκη
38. 50430/ΤΒ-5430 αγνώστου αμαξώματος, αντικατάσταση το 1981 με το τέταρτο Bedford

Δεκαετίας '60 είναι και τα 15 και 25 αλλά μεταγενέστερο με αμάξωμα Σαρακάκη καθώς και το 20 που όμως είναι πρώην αθηναϊκό 100άρι και ήρθε στον Βόλο πολύ αργότερα οπότε και δεν τα περιλαμάνω στην παραπάνω λίστα.
Αν εξαιρέσουμε τα Volvo/Ελευθεριάδη μας μένουν τα 1, 12, 24, 29, 33 και 38, έξι οχήματα κάποιο εκ των οποίων είναι αυτό που ψάχνεις - και ίσως να μην είναι μοναδικό μιας και δε γνωρίζουμε ποιος έχτισε τα υπόλοιπα. Τώρα που γνωρίζεις τους αριθμούς παρμπρίζ πόσο εύκολο είναι να κάνεις μια έρευνα ρωτώντας παλιούς ιδιοκτήτες μήπως βγει κάποια άκρη; Άγνωστα αμαξώματα είναι επίσης αυτά των 11, 39 (Hino), 13 (LP322 ίσως Βιαμάξ, ίσως κάτι άλλο) και 20, 31 (Magirus). Κάθε πληροφορία που θα βρεις χαρακτηρίζεται υπερπολύτιμη.
Ο Ανδρέας Χρόνης έγραφε στο περιοδικό "Πούλμαν" εκδόσεων Αγριμανάκη, στο "Car & Truck" αρθρογραφούσε (δεν γνωρίζω αν συνεχίζει) ο Χάρης Λαζαρόπουλος. Έχε υπόψη σου ότι και των δύο τα άρθρα περιέχουν συχνά λάθη και ανακρίβειες. Η έρευνα είναι μια διαρκής προσπάθεια συγκέντρωσης, διασταύρωσης και επιβεβαίωσης πληροφοριών, αν συνυπολογίσεις ότι αυτές συνήθως συλλέγονται προφορικά με βάση διηγήσεις και αναμνήσεις προηγούμενων συναδέλφων σου και συνυπολογίσεις την πάροδο των ετών οι ανακρίβειες και οι αντιφάσεις είναι σύνηθες φαινόμενο. Τα όσα έχουν δημοσιευτεί λοιπόν κατά καιρούς αφορούν τη γνώση που υπήρχε τη στιγμή της σύνταξης του κάθε άρθρου - ειδικά τα άρθρα του κ. Χρόνη έχουν ηλικία κοντά στα είκοσι χρόνια, στις απαρχές της έρευνας και χάρη σε αυτά οι περισσότεροι ασχοληθήκαμε λίγο παραπάνω με το αντικείμενο. Έκτοτε γνωρίζουμε πολλά περισσότερα σχετικά με την ιστορία των δημιουργών των λεωφορείων αλλά και το ιστορικό του κάθε οχήματος χωρίς ωστόσο αυτό να μειώνει την αξία των πρώτων αυτών δημοσιεύσεων - έστω και με τα όποια λάθη ή ανακρίβειες είμαστε σήμερα σε θέση να επισημάνουμε.

Το αρχείο του ΚΤΕΛ που αναφέρεις στην παραπάνω δημοσίευση με ενδιαφέρει πολύ. Μάλιστα μάλλον θα πρέπει να σου δώσω και το "δικό μου" (τρόπος του λέγειν, συλλογική δουλειά από μεγάλο αριθμό ερευνητών είναι) προκειμένου να διασταυρωθούν και να συμπληρωθούν.
Απάντηση
#12
(15-11-2013, 06:13 PM)garvanitis Έγραψε: Ο garvanitis αφού βασανίστηκε επί ώρες για να συνεργαστεί Tongue προσπάθησε αλλά αποτέλεσμα δεν έβγαλε...

Σύμφνα με τις γραφές από Volvo δεκαετίας '60 έχουμε στον Βόλο τα εξής:

1. 50414/ΤΒ-8967 αγνώστου αμαξώματος, αντικατάσταση το 1981 με Βιαμάξ F580S
3. 147359/ΤΒ-6719 αμαξώματος Ελευθεριάδη, αντικατάσταση στις αρχές του '90 από ένα OF1317 από Κατερίνη και στη συνέχεια από ένα Ο305 από Leverkusen το 1994
6. 147103/ΤΒ-1293 αμαξώματος Ελευθεριάδη, αντικατάσταση το 1993 από το 49, ένα LP322
8. 147753/ΤΒ-6953 αμαξώματος Ελευθεριάδη, αντικατάσταση το 1993 με ένα SL200 από Βερολίνο (το οποίο θύμισέ μου αν είχε ζάντες GF Trilex διότι μου διαφεύγει)
12. 50450/ΤΒ-8983 αγνώστου αμαξώματος, αντικατάσταση το 1981 με Bedford YMT Τσώκου
24. 50328/ΤΑ-4200 αγνώστου αμαξώματος, αντικατάσταση το 1982 πάλι με Bedford
27. 147077/ΤΒ-5314 αμαξώματος Ελευθεριάδη, αντικατάσταση το 1988 με 100αρι Volvo από Αθήνα
29.147078/ΤΑ-9570 αγνώστου αμαξώματος, αντικατάσταση το 1981 με Bedford
30. 147335/ΤΑ-2214/ΒΟΕ-1018 αμαξώματος Ελευθεριάδη, αντικατάσταση το 1992 με SL200 από Innsbruck Αυστρίας
33. 50344/ΤΑ-7588 αγνώστου αμαξώματος, αντικατάσταση το 1985 από SB758 Σαρακάκη
38. 50430/ΤΒ-5430 αγνώστου αμαξώματος, αντικατάσταση το 1981 με το τέταρτο Bedford

Δεκαετίας '60 είναι και τα 15 και 25 αλλά μεταγενέστερο με αμάξωμα Σαρακάκη καθώς και το 20 που όμως είναι πρώην αθηναϊκό 100άρι και ήρθε στον Βόλο πολύ αργότερα οπότε και δεν τα περιλαμάνω στην παραπάνω λίστα.
Αν εξαιρέσουμε τα Volvo/Ελευθεριάδη μας μένουν τα 1, 12, 24, 29, 33 και 38, έξι οχήματα κάποιο εκ των οποίων είναι αυτό που ψάχνεις - και ίσως να μην είναι μοναδικό μιας και δε γνωρίζουμε ποιος έχτισε τα υπόλοιπα. Τώρα που γνωρίζεις τους αριθμούς παρμπρίζ πόσο εύκολο είναι να κάνεις μια έρευνα ρωτώντας παλιούς ιδιοκτήτες μήπως βγει κάποια άκρη; Άγνωστα αμαξώματα είναι επίσης αυτά των 11, 39 (Hino), 13 (LP322 ίσως Βιαμάξ, ίσως κάτι άλλο) και 20, 31 (Magirus). Κάθε πληροφορία που θα βρεις χαρακτηρίζεται υπερπολύτιμη.
Ο Ανδρέας Χρόνης έγραφε στο περιοδικό "Πούλμαν" εκδόσεων Αγριμανάκη, στο "Car & Truck" αρθρογραφούσε (δεν γνωρίζω αν συνεχίζει) ο Χάρης Λαζαρόπουλος. Έχε υπόψη σου ότι και των δύο τα άρθρα περιέχουν συχνά λάθη και ανακρίβειες. Η έρευνα είναι μια διαρκής προσπάθεια συγκέντρωσης, διασταύρωσης και επιβεβαίωσης πληροφοριών, αν συνυπολογίσεις ότι αυτές συνήθως συλλέγονται προφορικά με βάση διηγήσεις και αναμνήσεις προηγούμενων συναδέλφων σου και συνυπολογίσεις την πάροδο των ετών οι ανακρίβειες και οι αντιφάσεις είναι σύνηθες φαινόμενο. Τα όσα έχουν δημοσιευτεί λοιπόν κατά καιρούς αφορούν τη γνώση που υπήρχε τη στιγμή της σύνταξης του κάθε άρθρου - ειδικά τα άρθρα του κ. Χρόνη έχουν ηλικία κοντά στα είκοσι χρόνια, στις απαρχές της έρευνας και χάρη σε αυτά οι περισσότεροι ασχοληθήκαμε λίγο παραπάνω με το αντικείμενο. Έκτοτε γνωρίζουμε πολλά περισσότερα σχετικά με την ιστορία των δημιουργών των λεωφορείων αλλά και το ιστορικό του κάθε οχήματος χωρίς ωστόσο αυτό να μειώνει την αξία των πρώτων αυτών δημοσιεύσεων - έστω και με τα όποια λάθη ή ανακρίβειες είμαστε σήμερα σε θέση να επισημάνουμε.

Το αρχείο του ΚΤΕΛ που αναφέρεις στην παραπάνω δημοσίευση με ενδιαφέρει πολύ. Μάλιστα μάλλον θα πρέπει να σου δώσω και το "δικό μου" (τρόπος του λέγειν, συλλογική δουλειά από μεγάλο αριθμό ερευνητών είναι) προκειμένου να διασταυρωθούν και να συμπληρωθούν.

Φίλε μου θα κάνουμε την εξής συμφωνία. Στείλε μου σε παρακαλώ ξανα το mail σου και την λίστα με τα αυτοκίνητα που γνωρίζεις όπως παραπάνω και εγώ μεχρι τέλος της άλλης εβδομάδας θα σου τα στείλω πίσω σε φωτό!!!!!!!!!!!!!!!!
Απάντηση
#13
Η λίστα μου είναι αυτή που σου έστειλε ο Obelix, είναι και κάποια ακόμη στοιχεία που δεν τα έχω περάσει στο excelάκι, όλα μαζί θα βρίσκονται στο mailbox σου σε λίγη ώρα... Μαζί και μία χάρη που θέλω να σου ζητήσω...
Απάντηση


Μετάβαση στη συζήτηση:


Χρήστης (ες) διαβάζουν αυτό το θέμα: 3 Επισκέπτης (ες)