Αξιολόγηση Θέματος:
  • 1 Ψήφοι - 5 Μέσος Όρος
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
202 ΣΤ. ΔΑΦΝΗ - ΣΤ. ΣΥΓΓΡΟΥ-ΦΙΞ
#11
https://leoforeia.gr/forum2/showthread.php?tid=1489

Ναι, όντως είναι απίθανο που ενώ ήταν τοπικό είχε ονομασία Αθήνα - Δάφνη (!)

Το δε 229 δεν το θυμάμαι καθόλου. Πρέπει να καταργήθηκε γρήγορα.

Το μόνο που θυμάμαι για το 233 ήταν ότι είχε στάσεις ΠΛ. ΔΆΦΝΗΣ και ΓΡΑΒΙΆΣ
Απάντηση
#12
(10-11-2013, 10:04 PM)ns_ Έγραψε: * Υπάρχει στην Άνω Ν. Σμύρνη η Πλατεία Ηρώων Κύπρου επί της Αγίας Σοφίας, αρκετά κοντά στην περιοχή Λουτρά. Δεν θα ήταν παράλογο να κάνει τέρμα εκεί.

Αυτή ήταν η πρώτη που σκέφτηκα, όμως δεν "κολλάει" να έκανε τέρμα εκεί, γιατί είναι εντελώς εκτός της σημερινής του διαδρομής. Πιο λογικό θα μου φαινόταν να έκανε το αρχικό 53 τέρμα εκεί, αλλά κι αυτό πήγε με την ίδρυσή του κατευθείαν στο Νεκροταφείο! Ξέρω ότι μέχρι σχετικά πρόσφατα ονομαζόταν "Πλατ.Ανοίξεως" κι ότι εκεί έκαναν τέρμα τα 136/137 ένα φεγγάρι.

(10-11-2013, 10:04 PM)ns_ Έγραψε: * Υπάρχει η Πλ. Κύπρου στην Καλλιθέα, πολύ στον Σταθμό του Ηλεκτρικού της Καλλιθέας. Μια πιθανότητα είναι να ξεκινούσε από τον ΗΣΑΠ Καλλιθέας, να πήγαινε Λουτρά, και στην επιστροφή να έκανε τέρμα, όχι στον Ηλεκτρικό, αλλά στην Πλ. Κύπρου που είναι κοντά.

Αυτό δε νομίζω ότι "παίζει." Για ποιο λόγο να 'κανε τέρμα μια στάση πριν τον ηλεκτρικό; Σχόλαγαν οι οδηγοί κι ήθελαν να την "κάνουν" μια ώρα αρχύτερα για το αμαξοστάσιο;; Big Grin Αυτό που περιγράφεις απ' ό,τι γνωρίζω, δεν έχει συμβεί ποτέ σε γραμμή στην Αθήνα! Και ποιος ο λόγος άλλωστε; Για να πάρουν τον κόσμο δε θα πρεπε να πάνε στον ηλεκτρικό έτσι κι αλλιώς;

(10-11-2013, 11:36 PM)ns_ Έγραψε: Το δε 229 δεν το θυμάμαι καθόλου. Πρέπει να καταργήθηκε γρήγορα.

Το 229 απ' ό,τι γνωρίζω δε λειτούργησε ποτέ, ήταν μόνο στα χαρτιά. Τώρα για τη διαδρομή του... άγνωστο!
Απάντηση
#13
Υπάρχει πιθανότητα να είναι η Πλατεία Ελευθέρας Κύπρου στον Υμηττό;

Πριν να γίνει Πειραιάς - Υμηττός - Ηλιούπολη και ήταν σκέτο Πειραιάς - Υμηττός πού έκανε τέρμα;

Υπάρχει και η Πλατεία Κύπρου στο Μπραχάμι (εκεί που τελειώνει η Σοφοκλέους και αρχίζει η Λουκή Ακρίτα). Δεν θα ήταν παράλογο κάποιο λεωφορείο από Λουτρά να βγαίνει εκεί, λαμβάνοντας υπόψιν και το ότι 218 και 219 έχουν κοινές ιστορικές καταβολές...
Απάντηση
#14
(11-11-2013, 02:51 AM)ns_ Έγραψε: Υπάρχει πιθανότητα να είναι η Πλατεία Ελευθέρας Κύπρου στον Υμηττό;

Δε νομίζω να υπήρχε καν η Πλ.Ελευθέρας Κύπρου τότε. (το πιο πιθανό είναι να 'ταν ακόμα βουνό εκεί πέρα) Ακόμα και οι πρόγονοι των 054/209 έκαναν τέρμα στο τέλος της οδού Αγ.Σοφίας. Άσε που αν είχε πάει από τότε Υμηττό, γιατί να ξαναγυρίσει Δάφνη;

(11-11-2013, 02:51 AM)ns_ Έγραψε: Πριν να γίνει Πειραιάς - Υμηττός - Ηλιούπολη και ήταν σκέτο Πειραιάς - Υμηττός πού έκανε τέρμα;

Κατά πάσα πιθανότητα στην Πλατ.Ηρώων. Αν έκανε τέρμα πιο "μέσα" στον Υμηττό, τότε όταν έγινε η "διχοτόμηση" της γραμμής, θα επέκτειναν το 218 προς Βύρωνα και το 232 θα το 'διναν Ηλιούπολη. Αφού το 218 πήρε την Ηλιούπολη, αποκλείεται το τέρμα του να ήταν μετά το σημείο που χωρίζουν οι διαδρομές. (εκτός κι αν ήταν προς την Κατεύθυνση της Ηλιούπολης, αλλά εκεί δεν είναι πια Υμηττός)

(11-11-2013, 02:51 AM)ns_ Έγραψε: Υπάρχει και η Πλατεία Κύπρου στο Μπραχάμι (εκεί που τελειώνει η Σοφοκλέους και αρχίζει η Λουκή Ακρίτα). Δεν θα ήταν παράλογο κάποιο λεωφορείο από Λουτρά να βγαίνει εκεί, λαμβάνοντας υπόψιν και το ότι 218 και 219 έχουν κοινές ιστορικές καταβολές...

Την σκέφτηκα κι αυτήν, αλλά όταν επεκτείνεται μια γραμμή συνήθως επεκτείνεται από το παλιό της τέρμα και μετά. Δεν αλλάζει εντελώς διαδρομή. (γι' αυτό έχουν δημιουργηθεί τα μακαρόνια που υπάρχουν σήμερα με τις διαδοχικές επεκτάσεις) Και μετά αν πήγαινε αρχικά Αγ.Δημήτριο, το πιο πιθανό θα ήταν να έμενε κιόλας εκεί, γιατί ν' αλλάξει ξαφνικά διαδρομή και να πάει Δάφνη; Επίσης όπως είδατε, οι ονομασίες τότε ήταν πολύ πιο λεπτομερείς και ακριβείς απ' ό,τι είναι σήμερα. Οπότε νομίζω αν πήγαινε εκεί, που είναι το κέντρο του Αγ.Δημητρίου, στην επιγραφή θα έλεγε "Αγ.Δημήτριος." Ή Πλατ.Κύπρου (Αγ.Δημήτριος). Για να αναφέρει μια ξερή πλατεία χωρίς παραπάνω προσδιορισμό πάει να πει πως αυτή η πλατεία ήταν τόσο γνωστή που θα γνώριζαν όλοι που είναι, όπως η Πλ.Κλαυθμώνος πχ. (γι' αυτό σκέφτηκα τους Καλογήρους...) Επίσης υπάρχει χάρτης του '65 που το δείχνει καθαρά να ανεβαίνει την Ακροπόλεως, να περνάει από Μπουμπουλίνας/Εθν.Μακαρίου/Βενιζέλου/Αγ.Βαρβάρας/Μεγ.Αλεξάνδρου και να τερματίζει (κάπου κοντά) στους Καλογήρους... Κι όλα αυτά όταν ακόμα ήταν Στ.Καλλιθέας, πριν συνενωθεί με το 80.
Απάντηση
#15
Υπάρχει ακόμη μια πιθανότητα: η Πλατεία Ηρώων Πολυτεχνείου ονομάστηκε έτσι κάπου το 1982-83. Δεν γνωρίζω το προηγούμενο όνομά της. *Αν* λεγόταν Κύπρου (πεδίο δόξης λαμπρόν για την έρευνά σου!) είναι ένα εύλογο πρώιμο τέρμα κατά την ιστορική επέκταση από τα Λουτρά προς τους Καλογήρους...

Μια άλλη πιθανότητα είναι η Πλ. Κύπρου να είναι το παλαιό όνομα κάποιας από τις "άπειρες" πλατείες της Ηλιούπολης, δεδομένης και της ευρείας εκτάσεως των μετονομασιών οδών και πλατειών εκεί την περίοδο αμέσως μετά το 1981...

Παρεμπιπτόντως, και για να επανέλθουμε στο 228, η μετονομασία της Βασιλίσσης Σοφίας σε Εθνάρχου Μακαρίου, αν ληφθεί ως βάση ο κατάλογος των διανυκτερευόντων φαρμακείων στις εφημερίδες της εποχής, έλαβε χώρα τον Οκτώβριο του 1983
Απάντηση
#16
(11-11-2013, 10:16 PM)ns_ Έγραψε: Υπάρχει ακόμη μια πιθανότητα: η Πλατεία Ηρώων Πολυτεχνείου ονομάστηκε έτσι κάπου το 1982-83. Δεν γνωρίζω το προηγούμενο όνομά της. *Αν* λεγόταν Κύπρου (πεδίο δόξης λαμπρόν για την έρευνά σου!) είναι ένα εύλογο πρώιμο τέρμα κατά την ιστορική επέκταση από τα Λουτρά προς τους Καλογήρους...


Καλά βέβαια ούτε η Πλ.Ηρώων Πολυτεχνείου ήταν στη αρχική του χάραξη πριν ανοίξει το μετρό! Αλλά είναι "κατά τι" λογικότερη σα λύση απ' τις υπόλοιπες...

(11-11-2013, 10:16 PM)ns_ Έγραψε: Μια άλλη πιθανότητα είναι η Πλ. Κύπρου να είναι το παλαιό όνομα κάποιας από τις "άπειρες" πλατείες της Ηλιούπολης, δεδομένης και της ευρείας εκτάσεως των μετονομασιών οδών και πλατειών εκεί την περίοδο αμέσως μετά το 1981...


Ηλιούπολη δε νομίζω για τον ίδιο λόγο που απέκλεισα την Πλ.Ελευθέρας Κύπρου. Θα χε φτάσει η γραμμή από τότε Ηλιούπολη και θα την ξανακόβανε στη Δάφνη;
Απάντηση
#17
Όσον αφορά τη διαδρομή επί της Αρτέμωνος, αν δεν με απατά η μνήμη μου, η 2η στάση ήταν η Χρυσίππου, ενώ η 1η ήταν στον κινηματογράφο Ορφέα.
Απάντηση
#18
Η αποτυχία του 202 (που ήταν η απόπειρα κατά το 2010-2013 υποκατάστασης του κομματιού Αθήνα - Δάφνη του 057 Λόφος Σκουζέ - Δάφνη) ίσως να μη σημαίνει ότι η γραμμή πρέπει να κοπεί ("πονάει κεφάλι, κόβει κεφάλι") αλλά ίσως και ότι η γραμμή πρέπει να επανέλθει ως είχε.

Οι στάσεις μεταξύ τέρματος 057 και Ομόνοιας είναι 13 τον αριθμό - άλλες τόσες είναι και εκείνες του τμήματος Αθήνα - Δάφνη. Η γραμμή Λόφος Σκουζέ - Ομόνοια κάνει ""mirror" εκείνη της γραμμής 2 (ΣΕΠΟΛΙΑ, ΣΤ. ΛΑΡΊΣΗΣ, ΜΕΤΑΞΟΥΡΓΕΊΟ, ΟΜΌΝΟΙΑ). Αυτό δεν είναι απαραίτητα κακό, καθώς για τέτοιες μικρές διαδρομές, καλύπτει με πυκνές αλλά και "έκκεντρες" στάσεις τα κενά που αφήνει το Μετρό που εκ των πραγμάτων έχει αραιές στάσεις.

Η επαναλειτουργία του νότιου τμήματος του 057, θα κάλυπτε, αντίστοιχα με το βόρειο, 5 σταθμούς Μετρό (ΟΜΟΝΟΙΑ, που είναι το σημείο επαφής με το βόρειο τμήμα, ΣΎΝΤΑΓΜΑ, ΠΑΝΕΠΙΣΤΉΜΙΟ, ΑΚΡΌΠΟΛΗ και ΑΓ. ΙΩΑΝΝΗ) καλύπτοντας τα σημεία εκείνα επί και πέριξ της γραμμής 2 που "δεν τους κάθησε καλά" το που είναι οι στάσεις της γραμμής αυτής. Θα γινόταν και τροφοδοτική 9 (από 4) σταθμών του Μετρό (φασούλι το φασούλι γεμίζει το σακκούλι) και δεν απαιτεί και καμιά φοβερή επένδυση.

Ουσιαστικά το 057 ΛΟΦΟΣ ΣΚΟΥΖΈ - ΔΑΦΝΗ είναι μια γραμμή του κέντρου των Αθηνών. Ειδικά ο πυρήνας της διαδρομής, ήτοι ΣΤ. ΛΑΡΊΣΗΣ - ΜΕΤΑΞΟΥΡΓΕΊΟ - ΟΜΌΝΟΙΑ - ΠΑΝΕΠΙΣΤΉΜΙΟ - ΣΎΝΤΑΓΜΑ - ΑΚΡΌΠΟΛΗ είναι "καρα-κεντρο" και μάλιστα (εξ αφορμής της σχετικής κουβέντας σε άλλο τόπικ) έχει και τουριστική αξία!: σύνδεση του κεντρικού σιδηροδρομικού σταθμού της χώρας με την Ακρόπολη μέσω Τριλογίας, της κεντρικής πλατείας της πόλης - Σύνταγμα - συν Βουλή, Εθνικός Κήπος, Ζάππειο, Πύλη Αδριανού!. Και συνδέει δύο ισαπεχουσες από το κέντρο γειτονιές, ήτοι τα Σεπολια και τη Δάφνη με το κέντρο, για τους κατοίκους των γειτονιων αυτών που δεν είχαν την τύχη να βρεθούν πάνω στους σταθμούς του Μετρό.

Η Δάφνη παρότι είναι ξεχωριστός Δήμος, είναι 45' με τα πόδια (και λιγότερο) από το Σύνταγμα. Δεν διαφέρει σ' αυτό από τα Σεπολια που έτυχε (όπως και ο Ν. Κόσμος στα νότια) να μείνουν συνοικίες του Δ. Αθηναίων και να μην αποτελέσουν ίδιους δήμους. Ο Ν. Κόσμος εξυπηρετείται από το τραμ - δεν είναι τίποτα το τρομερό η Δάφνη να εξυπηρετείται από λεωφορείο όπως τα Σεπολια - και δεν επρόκειτο ποτέ για κακό λεωφορείο το 057.

Τέρμα Αλκίνοου (όχι κυκλο για Στ. Δάφνης - όπως και από την πλευρά των Σεπολιων μιλάμε για λεωφορείο κέντρου Αθηνών) και συχνότητα ότι έχει ήδη, δηλ. 15'-20'.
Απάντηση
#19
(15-11-2013, 03:12 AM)ns_ Έγραψε: Η αποτυχία του 202 (που ήταν η απόπειρα κατά το 2010-2013 υποκατάστασης του κομματιού Αθήνα - Δάφνη του 057 Λόφος Σκουζέ - Δάφνη) ίσως να μη σημαίνει ότι η γραμμή πρέπει να κοπεί ("πονάει κεφάλι, κόβει κεφάλι") αλλά ίσως και ότι η γραμμή πρέπει να επανέλθει ως είχε.

Οι στάσεις μεταξύ τέρματος 057 και Ομόνοιας είναι 13 τον αριθμό - άλλες τόσες είναι και εκείνες του τμήματος Αθήνα - Δάφνη. Η γραμμή Λόφος Σκουζέ - Ομόνοια κάνει ""mirror" εκείνη της γραμμής 2 (ΣΕΠΟΛΙΑ, ΣΤ. ΛΑΡΊΣΗΣ, ΜΕΤΑΞΟΥΡΓΕΊΟ, ΟΜΌΝΟΙΑ). Αυτό δεν είναι απαραίτητα κακό, καθώς για τέτοιες μικρές διαδρομές, καλύπτει με πυκνές αλλά και "έκκεντρες" στάσεις τα κενά που αφήνει το Μετρό που εκ των πραγμάτων έχει αραιές στάσεις.

Η επαναλειτουργία του νότιου τμήματος του 057, θα κάλυπτε, αντίστοιχα με το βόρειο, 5 σταθμούς Μετρό (ΟΜΟΝΟΙΑ, που είναι το σημείο επαφής με το βόρειο τμήμα, ΣΎΝΤΑΓΜΑ, ΠΑΝΕΠΙΣΤΉΜΙΟ, ΑΚΡΌΠΟΛΗ και ΑΓ. ΙΩΑΝΝΗ) καλύπτοντας τα σημεία εκείνα επί και πέριξ της γραμμής 2 που "δεν τους κάθησε καλά" το που είναι οι στάσεις της γραμμής αυτής. Θα γινόταν και τροφοδοτική 9 (από 4) σταθμών του Μετρό (φασούλι το φασούλι γεμίζει το σακκούλι) και δεν απαιτεί και καμιά φοβερή επένδυση.

Ουσιαστικά το 057 ΛΟΦΟΣ ΣΚΟΥΖΈ - ΔΑΦΝΗ είναι μια γραμμή του κέντρου των Αθηνών. Ειδικά ο πυρήνας της διαδρομής, ήτοι ΣΤ. ΛΑΡΊΣΗΣ - ΜΕΤΑΞΟΥΡΓΕΊΟ - ΟΜΌΝΟΙΑ - ΠΑΝΕΠΙΣΤΉΜΙΟ - ΣΎΝΤΑΓΜΑ - ΑΚΡΌΠΟΛΗ είναι "καρα-κεντρο" και μάλιστα (εξ αφορμής της σχετικής κουβέντας σε άλλο τόπικ) έχει και τουριστική αξία!: σύνδεση του κεντρικού σιδηροδρομικού σταθμού της χώρας με την Ακρόπολη μέσω Τριλογίας, της κεντρικής πλατείας της πόλης - Σύνταγμα - συν Βουλή, Εθνικός Κήπος, Ζάππειο, Πύλη Αδριανού!. Και συνδέει δύο ισαπεχουσες από το κέντρο γειτονιές, ήτοι τα Σεπολια και τη Δάφνη με το κέντρο, για τους κατοίκους των γειτονιων αυτών που δεν είχαν την τύχη να βρεθούν πάνω στους σταθμούς του Μετρό.

Η Δάφνη παρότι είναι ξεχωριστός Δήμος, είναι 45' με τα πόδια (και λιγότερο) από το Σύνταγμα. Δεν διαφέρει σ' αυτό από τα Σεπολια που έτυχε (όπως και ο Ν. Κόσμος στα νότια) να μείνουν συνοικίες του Δ. Αθηναίων και να μην αποτελέσουν ίδιους δήμους. Ο Ν. Κόσμος εξυπηρετείται από το τραμ - δεν είναι τίποτα το τρομερό η Δάφνη να εξυπηρετείται από λεωφορείο όπως τα Σεπολια - και δεν επρόκειτο ποτέ για κακό λεωφορείο το 057.

Τέρμα Αλκίνοου (όχι κυκλο για Στ. Δάφνης - όπως και από την πλευρά των Σεπολιων μιλάμε για λεωφορείο κέντρου Αθηνών) και συχνότητα ότι έχει ήδη, δηλ. 15'-20'.

Μωρέ εσύ καλά τα λες, από μια πλευρά, αλλά υπάρχουν κάποιες παράμετροι οι οποίες ρίχνουν την πρότασή σου στο κενό.

Η πρώτη και κυρία είναι η έλλειψη οχημάτων. Ακόμα και μια γερή τοπική, με 10λεπτη συχνότητα να δημιουργήσεις, λιγότερα οχήματα θα σου πάρει από την επαναφορά της 057 στην παλιά της διαδρομή.

Μια δεύτερη είναι το γεγονός ότι αν η Δάφνη μπορεί να είναι κοντά στο κέντρο, αλλά δεν είναι κέντρο. Έχει μια Χ απόσταση. Και το Δάφνη - Αθήνα θα πρέπει να καλύψει στη Βουλιαγμένης την ίδια απόσταση με μια τοπική της Ηλιούπολης (206, 237), οι οποίες έχουν κατά παρά πολύ μεγαλύτερη επιβατική κίνηση.

Μια τρίτη είναι το γεγονός ότι η εν λόγω γραμμή θα είναι διακεντρική. Τι επιπτώσεις μπορεί να έχει αυτό; Ότι στο παραμικρό γεγονός που κλείνει την Αμαλίας (καθημερινό φαινόμενο) η γραμμή θα σπάει στα δύο, με αμφίβολο το αν και οι δύο κλάδοι θα μπορούν να εξυπηρετηθούν όπως πρέπει.

Κατ' εμέ, αυτό που πρέπει να γίνει είναι το 057 να γίνει τροφοδοτική συο σταθμό "Μεταξουργείο", με κατάργηση της υπόλοιπης διαδρομής (μετά το Μεταξουργείο δηλαδή). Και για τη Δάφνη, μια καλή τοπική, με 12λεπτη συχνότητα, παράλληλα με απλοποίηση της διαδρομής της 218, γιατί μια διαδημοτική δεν έχει κάποιο λόγο να πηγαίνει μέσα από "στενάκια".
Απάντηση
#20
Συμφωνώ απόλυτα με την απλοποίηση της γραμμής του 218 ιδίως λόγω το μεγάλου σχετικά μήκους της. Το έχω σκεφτεί και εγώ αυτο... κάνει κάτι στριφογυρισματα, ιδίως στα Λουτρά που είναι επιεικώς τραγικά!

Ναι, τα κλεισιματα στο κέντρο είναι πάντα ζήτημα

Στο άλλο που λες, αν το 057 κάνει τέρμα Μεταξουργείο τότε η γραμμή θα είναι πάρα πολύ μικρή σε μήκος ώστε να διακυβεύεται ακόμα και η ύπαρξη της.

Τέλος, μέχρι, πρόσφατα, να μπω στο φόρουμ εδώ, δεν είχα αντιληφθεί την ΕΝΔΕΙΑ οχημάτων! Τόσο ζοφερή παρουσιαζεται αυτή η εικόνα ώστε θα φτάσουμε να παίρνουμε δωρεά μεταχειρισμενα οχήματα από Χώρες όπως Γερμανία, Ολλανδία, Σουηδία, Καναδά,.... σαν κάτι αφρικανικές χώρες!!!
Απάντηση


Μετάβαση στη συζήτηση:


Χρήστης (ες) διαβάζουν αυτό το θέμα: 1 Επισκέπτης (ες)