Αξιολόγηση Θέματος:
  • 1 Ψήφοι - 5 Μέσος Όρος
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
040 ΠΕΙΡΑΙΑΣ - ΣΥΝΤΑΓΜΑ & 049 ΠΕΙΡΑΙΑΣ - ΟΜΟΝΟΙΑ
#1
040 ΠΕΙΡΑΙΑΣ - ΣΥΝΤΑΓΜΑ:
Η γραμμή αυτή είναι κεντρική και ξεκινάει από την Ακτή Ξαβερίου στον Πειραιά και καταλήγει στην οδό Φιλελλήνων, στην πλατεία Συντάγματος.
Ξεκίνησε περίπου το 1930 με τον αριθμό 32, η οποία εκτελούσε διαδρομή μέσω Λεωφ.Συγγρού και Ποσειδώνος. Το 1955 μετατρέπεται επί ΕΗΣ σε 165, η οποία λόγω κατάργησης γραμμών τραμ και υπό κατασκευής γραμμής τρόλεϊ 1, κάλυπτε τον Δήμο Καλλιθέας μέσω της οδού Θησέως. Από την δεκαετία του 90 μέχρι σήμερα, είναι μια από τις 24ωρες γραμμές του λεκανοπεδίου που ενώνει τον Πειραιά με την Αθήνα.
Έχει τις καθημερινές 8'-15' από τις 04.40 μέχρι και τις 24.00. Από τα μεσάνυχτα μέχρι και τις 04.25, τα δρομολόγια κυμαίνονται στα 35'.
Το Σάββατο 15'-20' από τις 04.40 μέχρι και τις 23.50. Από τις 24.15 μέχρι και τις 04.25, τα δρομολόγια κυμαίνονται στα 35'.
Την Κυριακή 20'-25' από τις 04.40 μέχρι και τις 22.00. Από τις 22.00 μέχρι και τις 04.25, τα δρομολόγια κυμαίνονται στα 30'-35'.
Δημιουργήθηκε το 1981 με την αρίθμηση του ΟΑΣ.

049 ΠΕΙΡΑΙΑΣ - ΟΜΟΝΟΙΑ:
Η γραμμή αυτή είναι κεντρική και ξεκινάει από την Ακτή Ξαβερίου στον Πειραιά και καταλήγει στην οδό Αθηνάς, στην πλατεία Ομόνοιας.
Ξεκίνησε περίπου το 1930, με τον αριθμό 61 "ΑΘΗΝΑ-ΜΟΣΧΑΤΟ-ΓΛ.ΝΕΡΑ(Ν.ΦΑΛΗΡΟ)", η οποία τερμάτιζε κοντά στο Μνημείο Καραϊσκάκη και επεκτάθηκε ως τον Πειραιά. Στην συνέχεια, μετατράπηκε σε γραμμή 70 "ΠΕΙΡΑΙΑΣ-ΟΜΟΝΟΙΑ" μέχρι και το 1981.
Δημιουργείται επίσης το 050 "ΑΘΗΝΑ-ΠΕΙΡΑΙΑΣ (ΜΕΣΩ ΛΑΧΑΝΑΓΟΡΑΣ)" που μάλλον είχε λίγα πρωινά δρομολόγια και διατηρήθηκε ως το 1992. Τα ινία της Λαχαναγοράς πήρε η γραμμή 914.
Από το 1992 μέχρι και σήμερα, η γραμμή 049 εκτελεί την διαδρομή της μέσω της Λεωφ.Αθηνών-Πειραιώς. Διέρχεται από όλον τον δρόμο, ο οποίος ξεκινάει από την Ομόνοια και καταλήγει στο Ν.Φάληρο στον Κεράνη.
Έχει τις καθημερινές 10'-15', το Σάββατο 15'-25' και την Κυριακή 20'-30'.
Δημιουργήθηκε το 1981 με την αρίθμηση του ΟΑΣ.

Οι δήμοι/περιοχές που εξυπηρετούν είναι:
040: ΠΕΙΡΑΙΑΣ,Ν.ΦΑΛΗΡΟ,ΜΟΣΧΑΤΟ,ΚΑΛΛΙΘΕΑ,Ν.ΚΟΣΜΟΣ ΚΑΙ ΚΕΝΤΡΟ ΑΘΗΝΑΣ(ΣΥΝΤΑΓΜΑ)
049: ΠΕΙΡΑΙΑΣ,Ν.ΦΑΛΗΡΟ,ΜΟΣΧΑΤΟ,ΤΑΥΡΟΣ,ΠΕΤΡΑΛΩΝΑ,ΓΚΑΖΙ ΚΑΙ ΚΕΝΤΡΟ ΑΘΗΝΑΣ(ΟΜΟΝΟΙΑ)

Σημεία Tips:
1) Στην Στάση "ΠΛ.ΔΑΒΑΚΗ" της γραμμής 040, διέρχονται οι γραμμές 219, 232 και 816 επί της οδού Σιβιτανιδίου.
2) Στην Στάση "ΤΖΙΤΖΙΦΙΕΣ" της γραμμής 040, βρίσκονται τα τέρματα των γραμμών τρόλεϊ 5 (επί της οδού Ισμήνης) και 10.
3) Για μετεπιβίβαση στο Μικρολίμανο, αποβιβαστείτε στην "17η ΣΤΑΣΗ" της γραμμής 040. Εκεί βρίσκεται και η αφετηρία της γραμμής τρόλεϊ 20 επί της οδού Ομ.Σκυλίτση.
4) Στην Στάση "ΜΟΣΧΑΤΟ" της γραμμής 049, βρίσκεται επί των οδών Χρ.Σμύρνης και Θεσσαλονίκης ο Σταθμός ΗΣΑΠ "ΜΟΣΧΑΤΟ" και η αφετηρία της γραμμής τρόλεϊ 1.
5) Στην Στάση "ΤΑΥΡΟΣ" της γραμμής 049, βρίσκεται η αφετηρία της γραμμής 816.
6) Στην Στάση "ΚΟΛΥΜΒΗΤΗΡΙΟ" της γραμμής 049, βρίσκεται ο Σταθμός Προαστιακού "ΡΟΥΦ".
7) Στην Στάση "ΦΩΤΑΕΡΙΟ" της γραμμής 049, βρίσκεται επί της οδού Περσεφόνης ο Σταθμός μετρό "ΚΕΡΑΜΕΙΚΟΣ" και επί της οδού Ερμού ο Σταθμός ΗΣΑΠ "ΘΗΣΕΙΟ".
Απάντηση
#2
Η 050 ήταν η νυκτερινή εκδοχή της 049. Με την δημιουργία του δίκτυου νυκτερινών γραμμών με αφετηρία την Ακαδημία μεταφέρθηκε εκεί και καταργήθηκε μαζί με τις υπόλοιπες γραμμές.
Η 040 είχε και την 912 που πήγαίνε μέχρι Χαροκόπου. η 912 καταργήθηκε όταν η γραμμή μεταφέρθηκε στην ΕΘΕΛ.

Καθώς οι ΕΗΣ (και αργότερα ΗΣΑΠ) είχαν το μονοπώλιο της γραμμής Πειραιάς - Αθήνα, η 040/912 λειτουργούσε με πράσινα λεωφορεία, ενώ η 049/050 είχε και της ΕΑΣ και των ΗΣΑΠ. Η 040 μεταφέρθηκε στην ΕΘΕΛ όταν έληξε το μονοπώλιο. Η 049 είχε μεταφερθεί νωρίτερα.
Απάντηση
#3
(08-01-2013, 12:39 PM)abc Έγραψε: Η 050 ήταν η νυκτερινή εκδοχή της 049. Με την δημιουργία του δίκτυου νυκτερινών γραμμών με αφετηρία την Ακαδημία μεταφέρθηκε εκεί και καταργήθηκε μαζί με τις υπόλοιπες γραμμές.
Η 050 υπήρχε από την αρχή της νέας αρίθμησης όμως, ενώ οι υπόλοιπες νυχτερινές έγιναν μετά το '86. Ήταν η μόνη νυχτερινή μαζί με το 040; Επίσης σε άλλο topic αυτού του forum (στα "Ιστορικά") η 050 αναφέρεται ως Πειραιάς-Ομόνοια (μέσω Λαχαναγοράς) χωρίς αναφορά στο αν ήταν νυχτερινή ή όχι. (αλλά για ποιό λόγο μια νυχτερινή γραμμή να περνάει από τη Λαχαναγορα; )
Απάντηση
#4
(08-01-2013, 03:12 PM)pvuccino Έγραψε: Η 050 υπήρχε από την αρχή της νέας αρίθμησης όμως, ενώ οι υπόλοιπες νυχτερινές έγιναν μετά το '86. Ήταν η μόνη νυχτερινή μαζί με το 040; Επίσης σε άλλο topic αυτού του forum (στα "Ιστορικά") η 050 αναφέρεται ως Πειραιάς-Ομόνοια (μέσω Λαχαναγοράς) χωρίς αναφορά στο αν ήταν νυχτερινή ή όχι. (αλλά για ποιό λόγο μια νυχτερινή γραμμή να περνάει από τη Λαχαναγορα; )

Η 050 ήταν πάντοτε νυχτερινή (και η μόνη το 81). Πιστεύω ότι περνούσε από την Λαχαναγορά για να την καλύψει τις πρώτες πρωινές ώρες πριν ξεκινήσουν οι κανονικές γραμμές. Συνεπώς η 049/050 (πρώην 70) ήταν 24ης λειτουργίας. Εάν θυμάμαι καλά η 040 έγινε 24ης λειτουργίας επί ΕΘΕΛ. Το γεγονός ότι η 049 δεν είναι πλέον, αλλά είναι η 040 είναι δείγμα της μετατόπισης της οικονομικής δραστηριότητας από τον άξονα Πειραιώς σε άλλες περιοχές.
Απάντηση
#5
(08-01-2013, 03:57 PM)abc Έγραψε: Εάν θυμάμαι καλά η 040 έγινε 24ης λειτουργίας επί ΕΘΕΛ.
Κάνεις λάθος . Η 040 ήταν 24ωρης λειτουργίας ήδη από τον ΗΣΑΠ. Από τα τέλη της δεκαετίας του 80 που θυμάμαι τουλάχιστον! Και νομίζω κι από πιο παλιά. Απλά είχε πολύ αραιά δρομολόγια τύπου ανα 1,5 ώρα. Η ΕΘΕΛ όταν ανέλαβε τη γραμμή τα πύκνωσε στο μισάωρο αν δεν κάνω λάθος.
Απάντηση
#6
Δεν κάνω λάθος, απλά δεν θυμάμαι καλά.
Απάντηση
#7
Καλά ντε δεν είπαμε και τίποτα! Big Grin Έτσι κι αλλιώς για λίγα πράγματα είμαστε 100% σίγουροι όταν μιλάμε για τόσο παλιά. Κι εγώ τα περισσότερα που ξέρω, από αφηγήσεις και παλιούς χάρτες τα ξέρω, όχι από μνήμης! Είδες, και για το 050 υποθέσεις έκανα!
Απάντηση
#8
Λοιπόν τελικά το 61(μετέπειτα 70/μετέπειτα 049) ιδρύθηκε το 1932! Και οι ΕΗΣ προσέφυγαν στο Διεθνές Δικαστήριο της Χάγης ζητώντας την κατάργηση της γραμμής που ανταγωνιζόταν εν μέρει τον ηλεκτρικό σιδηρόδρομο!!! Big Grin Big Grin Big Grin Τελικά το Δικαστήριο δε δέχτηκε την αίτηση, απαίτησε όμως να μειωθεί ο αριθμός των δρομολογίων! Ό,τι να 'ναι... Μου κάνει εντύπωση γιατί μετά από κάποια χρόνια που ιδρύθηκε το 32(μετέπειτα 165/μετέπειτα 040) δεν είπαν τίποτα! Όταν ανέλαβαν τη γραμμή το '55, ήδη λειτουργούσε αρκετά χρόνια...
Απάντηση
#9
(13-05-2013, 07:52 PM)pvuccino Έγραψε: Λοιπόν τελικά το 61(μετέπειτα 70/μετέπειτα 049) ιδρύθηκε το 1932! Και οι ΕΗΣ προσέφυγαν στο Διεθνές Δικαστήριο της Χάγης ζητώντας την κατάργηση της γραμμής που ανταγωνιζόταν εν μέρει τον ηλεκτρικό σιδηρόδρομο!!! Big Grin Big Grin Big Grin Τελικά το Δικαστήριο δε δέχτηκε την αίτηση, απαίτησε όμως να μειωθεί ο αριθμός των δρομολογίων! Ό,τι να 'ναι... Μου κάνει εντύπωση γιατί μετά από κάποια χρόνια που ιδρύθηκε το 32(μετέπειτα 165/μετέπειτα 040) δεν είπαν τίποτα! Όταν ανέλαβαν τη γραμμή το '55, ήδη λειτουργούσε αρκετά χρόνια...

Δεν είπαν τίποτα διότι η γραμμή ήταν με πράσινα και διατηρήθηκε μέχρι την λήξη του μονοπωλίου.
Απάντηση
#10
Μα αυτό ακριβώς λέω... όταν την ανάλαβαν το '55 η γραμμή ήδη υπήρχε! Δεν την έφτιαξαν οι ΕΗΣ, όπως το 843 ή το 859!
Απάντηση


Πιθανά Σχετικά Θέματα...
Θέμα: Συντάκτης Απαντήσεις: Προβολές: Τελευταία Δημοσίευση
  Γ1 ΠΕΙΡΑΙΑΣ - ΒΑΡΚΙΖΑ - ΚΙΤΣΙ exwerph 17 10.512 29-07-2022, 11:48 PM
Τελευταία Δημοσίευση: abc
  101 ΕΛΛΗΝΙΚΟ - ΑΛΙΜΟΣ & 130 ΠΕΙΡΑΙΑΣ - Ν.ΣΜΥΡΝΗ krikri13 4 11.817 11-05-2013, 06:34 PM
Τελευταία Δημοσίευση: krikri13
  218 ΠΕΙΡΑΙΑΣ - ΥΜΗΤΤΟΣ - ΗΛΙΟΥΠΟΛΗ & 232 ΠΕΙΡΑΙΑΣ - ΥΜΗΤΤΟΣ - ΒΥΡΩΝΑΣ krikri13 1 18.683 04-01-2013, 01:18 PM
Τελευταία Δημοσίευση: abc
  217 & 229 ΠΕΙΡΑΙΑΣ - ΑΓ. ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ (ΣΤ. ΔΑΦΝΗΣ) krikri13 1 22.371 04-01-2013, 12:19 PM
Τελευταία Δημοσίευση: abc
  420 ΠΕΙΡΑΙΑΣ - ΑΓ.ΑΝΑΡΓΥΡΟΙ (ΜΕΣΩ ΚΗΦΙΣΟΥ) krikri13 0 24.133 30-12-2012, 06:08 PM
Τελευταία Δημοσίευση: krikri13

Μετάβαση στη συζήτηση:


Χρήστης (ες) διαβάζουν αυτό το θέμα: 4 Επισκέπτης (ες)