Αξιολόγηση Θέματος:
  • 2 Ψήφοι - 3 Μέσος Όρος
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
022 & 060: Τα λεωφορεία του Λυκαβηττού
#1
022 Ν.ΚΥΨΕΛΗ-ΜΑΡΑΣΛΕΙΟΣ:
Η γραμμή αυτή είναι κεντρική και ξεκινάει από την οδό Λαζαράδων στην Ν.Κυψέλη και καταλήγει στο Μαιευτήριο "Έλενα", στην πλ.Ελ.Βενιζέλου. Η γραμμή ονομάστηκε έτσι επειδή διέρχεται από την Μαράσλειο Σχολή. Από το 1906-1925 υπήρξε ως γραμμή τραμ "15 ΜΟΝΑΣΤΗΡΑΚΙ-ΜΑΡΑΣΛΕΙΟΣ" και ύστερα μετατράπηκε σε "50 ΠΛ.ΚΑΝΙΓΓΟΣ-ΜΑΡΑΣΛΕΙΟΣ". Το 1981 με την επαναρύθμηση πήραν τους αριθμούς 022 "ΑΘΗΝΑ-ΜΑΡΑΣΛΕΙΟΣ" και 023 "ΑΘΗΝΑ-ΛΥΚΑΒΗΤΤΟΣ" αντίστοιχα.
Έχει τις καθημερινές 15'-20', το Σάββατο 20'-30' και την Κυριακή 25'-30'.
Το 1987, η γραμμή 022 δημιουργήθηκε από τις γραμμές 038 "ΑΘΗΝΑ-Ν.ΚΥΨΕΛΗ" και την παλιά 022 "ΑΘΗΝΑ-ΜΑΡΑΣΛΕΙΟΣ" ύστερα από συνένωση.

060 ΜΑΡΝΗ - ΑΚΑΔΗΜΙΑ - ΛΥΚΑΒΗΤΤΟΣ:
Η γραμμή αυτή είναι κεντρική/κυκλική και ξεκινάει από την οδό Μάρνη στο Πεδίον του Άρεως και καταλήγει στον Λυκαβηττό, κάνοντας κυκλική διαδρομή γύρω από τον Λόφο του Λυκαβηττού. Η γραμμή 060 προήλθε από την γραμμή 023 "ΑΘΗΝΑ-ΛΥΚΑΒΗΤΤΟΣ", με αφετηρία στο Μαιευτήριο "Έλενα". Έχει τις καθημερινές 30'-40', το Σάββατο και την Κυριακή 60'-80'.
Δημιουργήθηκε την δεκαετία του 90', όταν καταργήθηκε η γραμμή 023. Αρχικά, η αφετηρία της γραμμής 060, ήταν στην οδού Βασ.Ηρακλείου στο Μουσείο. Το 2010 μεταφέρθηκε στην Μάρνη.

Οι δήμοι/περιοχές που εξυπηρετεί είναι:
022: ΚΕΝΤΡΟ ΑΘΗΝΑΣ(ΚΥΨΕΛΗ,Π.ΑΡΕΩΣ,ΑΚΑΔΗΜΙΑ,ΚΟΛΩΝΑΚΙ ΚΑΙ ΛΥΚΑΒΗΤΤΟΣ)
060: ΚΕΝΤΡΟ ΑΘΗΝΑΣ(Π.ΑΡΕΩΣ,ΕΞΑΡΧΕΙΑ,ΑΚΑΔΗΜΙΑ,ΚΟΛΩΝΑΚΙ ΚΑΙ ΛΥΚΑΒΗΤΤΟΣ)

Σημεία Tips:
1) Στην Στάση "ΟΤΕ ΠΕΔΙΟΝ ΑΡΕΩΣ" της γραμμής 022, βρίσκεται στην οδό Χέϋδεν, ο Σταθμός ΗΣΑΠ Βικτωρίας.
2) Στην Στάση "ΠΛ.ΚΑΝΙΓΓΟΣ", βρίσκεται η αφετηρία της γραμμής 021.
3) Στην Στάση "ΠΛΟΥΤΑΡΧΟΥ", βρίσκεται στην οδό Μαρασλή το Νοσοκομείο και ο Σταθμός μετρό "ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΣ"..
4) Στην Στάση "12η ΛΥΚΑΒΗΤΤΟΥ" της γραμμής 060, αριστερά στην οδό Αγ.Πάντων μέχρι και την Λεωφ.Αλεξάνδρας, βρίσκεται στα αριστερά το Νοσοκ. "ΑΓ.ΣΑΒΒΑΣ" και στα δεξιά ο Σταθμός μετρό "ΑΜΠΕΛΟΚΗΠΟΙ".
Απάντηση
#2
Στο παλιό φόρουμ έχει γραφτεί η ιστορία της γραμμής και την σχέση της 15 και της 50. Να προσθέσω ότι η 023 η οποία ακολούθησε την ακόλουθη πορεία:
Κάνιγγος->Νέα Κυψέλη->Τοπική Λυκαβηττού (με Vanhoolάκι).
Απάντηση
#3
Στο παλιό φόρουμ είχαν γραφτεί πολλά ιστορικά στοιχεία για τις γραμμές - ειδικά από τον tangalos - αλλά δυστυχώς έχουν χαθεί όλα αυτά. Ξέρει κανείς αν υπάρχει ακόμα το παλιό φόρουμ έστω και σαν αρχείο; Είχα προσπαθήσει να μπω κάποτε, αλλά μάταια!
Απάντηση
#4
Trip Report στο Λυκαβηττό.
Ξεκινήσαμε με τον Mercendes Benz O405N Ellinikou να διαπιστώσουμε ιδίοις όμμασι, γιατί δεν χωράει midi στο Λυκαβηττό. Για τυπικούς λόγος ξεκινάω με την αναφορά των διαστάσεων των οχημάτων Midi και mini των Ο.ΣΥ
Vanhool A507 μήκος 7,68 πλάτος 2,25
Neoplan Ν4007 μήκος 8,80 πλάτος 2,35
Solaris Urbino - Alpino 8.6 μήκος 8,60 πλάτος 2,40
Οπότε πάμε να δείξουμε γιατί χωράει / δεν χωράει ένα όχημα μήκος ενός μέτρο παραπάνω και πλάτος 10-15cm.
Πρώτο κομμάτι Βασ. Ηρακλείου - Ακαδημίας:
Εδώ δεν έχουμε κανένα θέμα, η αριστερή στροφή για τη Μπουμπουλίνας δεν δημιουργεί κανένα πρόβλημα στα τρόλεϊ, πόσο μάλλον στο midi, δεξιά στην Αλεξάνδρας, χωρίς κανένα θέμα, όπως και η δεξιά στροφή για την Σπύρου Τρικούπη. Μετά έχουμε άλλη μια δεξιά στροφή για τη Στουρνάρη (μέχρι πριν λίγους μήνες περνούσε η σόμπα του Α7) και μια αριστερή στην Τζώρτζ (ούτε εδώ έχουμε θέμα, αν υπήρχε θα μπορούσε να πάει ένα στενό παρακάτω στην Κάνιγγος). Η αριστερή στροφή στην Ακαδημίας είναι παιχνιδάκι.
Δεύτερο κομμάτι Ακαδημίας - Ναυτικό Νοσοκομείο:
Το Κολωνάκι έχει στενούς δρόμους και στροφές μέ κάποια δυσκολία, αλλά το 060 έχει ακριβώς την ίδια διαδρομή με το 022 (μέχρι τη στάση Δορυλαίου) σε αυτό το τμήμα, άρα δεν είναι δικαιολογία για την μη χρήση midi.
Τρίτο κομμάτι Λυκαβηττός:
Αριστερή στροφή για τη Σκοπετέα, με παρκαρισμένα πάνω στη γωνία δεν υπήρχε ιδιέταιρο πρόβλημα. Αν μπουν και κολωνάκι το midi θα στρίβει κάτι παραπάνω από εύκολα. Η στροφή για τον περιφερειακό είναι ανοικτή και εύκολη, ενώ ο περιφερειακός ο ίδιος έχει ως δύσκολο σημείο το κομμάτι μεταξύ Αριστοδήμου και Λουκιανού επειδή στενέυει επικίνδυνα. Το λεωφορείο όμως δεν περνάει τόσο οριακά ώστε να μη χωράει ένα όχημα 10-15cm πιο φαρδύ. Συνεχίζει μια χαρά μέχρι τη 10ή Λυκαβηττού, όπου ξεκινάει η κατηφόρα της Αργυρουπόλεως. Στη στροφή Αργυρουπόλεως προς Αρματολών και Κλεφτών είχαμε πρόβλημα λόγω ενός παράνομα σταθμευμένου οχήματος μπροστά σε πάρκινκ πολυκατοικίας[img]images/smilies/chair.gif[/img][img]images/smilies/chair.gif[/img]. Αν όμως μπουν πλαστικά κολωνάκια στο εσωτερικό της στροφής δεν θα έχουμε θέμα. Η στροφή από Τσόχα προς Π. Κυριακού δεν είναι θέμα, πιθανολογώ εξαιρουμένων των αγώνων του Παναθηναϊκού που γίνεται χαμός στην περιοχή.
Τέταρτο κομμάτι Κολωνάκι - Μουσείο
Η διαδρομή μέχρι Βασ. Σοφίας είναι κοινή με το 022, οπότε χωράει το Midi, αντίστοιχα η δεξιά στροφή στη Σέκερη και όλη η Σόλωνος - Μποτάση απότελούν κομμάτι του 224 που είναι 12μετρο. Η αριστερή στροφή στη Στουρνάρη μας δημιούργησε απρόσμενο πρόβλημα λόγω διπλοπαρκαρισμένου [img]images/smilies/trompa.gif[/img].
Κατά την άποψή μου με μικρές προσεγμένες κινήσεις και πολύ μικρό κόστος (τοποθέτηση πλαστικών κόνων και πινακίδων), η γραμμή 060 θα μπορεί να δρομολογείται και με midi (Neoplan ή Solaris). Δεν υπάρχει λόγος αλλαγής διαδρομής στο Λυκαβηττό, ενώ η αφετηρία/τέρμα του θα μπορούσε να μεταφερθεί στην Κάνιγγος (πίσω από το 021) για να μην κάνει τους κύκλους γύρω από το Πολυτεχνείο. Η γραμμή έχει ικανοποιητικό κόσμο σε σχέση με άλλα midi, αφού φύγαμε από Ακαδημία με περίπου 18-20 άτομα. Πάνω στο Λυκαβηττό είχε περίπου 5 άτομα, κυρίως ηλικιωμένους που δεν έχουν άλλο τρόπο να φτάσουν σπίτι του. Για την ιστορία ήταν το Vanhool A507 #33 που αναχώρησε περίπου στις 14:25 από Μουσείο (γνωρίζω πως δεν υπάρχει τέτοιο δρομολόγιο, αλλά τότε αναχώρησε Tongue )

 
Κανονίστε να μου πειράξετε το 608rifle
Απάντηση
#5
2ο Trip Report στο Λυκαβηττό μέσα σε μια βδομάδα:
Αναμονή στην πλ. Κάνιγγος, δεν χρειάζεται να πω για ποιο λεωφορείο, και στο φανάρι της οδού Κάνιγγός περιμένει ένας τσιμεντόλιθος. Πρώτη μου σκέψη, μήπως ήταν κανένα 021, αλλά απορρίφθηκε με τη μία καθώς εκείνο περνάει από το επόμενο φανάρι (οδός Τζώρτζ). Μόλις φτάνει βλέπω 060 και ετοιμάζομαι για μια βόλτα στο Λυκαβηττό. Ήταν το Neoplan Midi #331 στο δρομολόγιο των 19:40 από Μουσείο. Ήταν ένα στοίχημα για το αν μπορεί να ανέβει το Λυκαβηττό ή αν θα σταματούσε στο ΤΕ022 όπως έχει ακουστεί να γίνεται παλιότερα. Η διαδρομή μέχρι τη Δεινοκράτους άκρως προβλέψιμη με τη γνωστή κίνηση στο κέντρο του Κολωνακίου, αλλά κανένα ιδιέταιρο εμπόδιο. Στην αριστερή στροφή προς Σκοπετέα οριακά παίζει να χωρούσε και Ν1, με παρκαρισμένο όχημα στο εσωτερικό της στροφής. Στον περιφερειακό κανένα θέμα, όπως και στο κομμάτι της Κλεομένους που στενεύει ο δρόμος, το περάσαμε με 25-30Km δείγμα του ότι δεν είχαμε θέμα στενότητας. Συνεχίζουμε τη Σαρανταπήχου και μπαίνουμε στην κατηφόρα της Αργυρουπόλεως. Εκεί είναι που κρίνονται όλα. Η δεξιά στροφή για Αρματωλών και Κλεφτών πλησιάζει και το Neoplan δείχνει να στρίβει όχι και τόσο άνετα, αλλά οχι και στο όριο. Αφού περάσαμε τον τελευταίο σκόπελο, ήμουν έτοιμος να ανοίξω σαμπάνια μέσα στο λεωφορείο, αλλά δεν είχα σαμπάνια, όπως επίσης απαγορεύεται η κατανάλωση φαγητών και ποτών [img]images/smilies/rofl.gif[/img]. (εκτός από κάτι Lays που έτρωγε ένα παιδί). Στη στάση της Τσόχα (12η Λυκαβηττού) αποβιβάστηκα με μια χαρά, λες και πήραμε το μουντιάλ Tongue
Το μόνο που με χαλάει είναι πως ίσως δεν ξαναπάω βόλτα με τα Vanhoolakia.... [img]images/smilies/cry.gif[/img][img]images/smilies/cry.gif[/img]

 
Κανονίστε να μου πειράξετε το 608rifle
Απάντηση
#6
Την περασμένη Παρασκευή βρέθηκα κοντά στη Δεινοκράτους, ώρα περί τις 11:30 το πρωί, και είδα 060 να περνάει εντελώς άδειο... Γενικά έχει επιβατική κίνηση αυτό το λεωφορείο;
Απάντηση
#7
(15-01-2014, 02:16 AM)ns_ Έγραψε: Την περασμένη Παρασκευή βρέθηκα κοντά στη Δεινοκράτους, ώρα περί τις 11:30 το πρωί, και είδα 060 να περνάει εντελώς άδειο... Γενικά έχει επιβατική κίνηση αυτό το λεωφορείο;

Μέτρια πράγματα. Στο κοινό κομμάτι με το 022 έχει κόσμο ανάλογα με το πόσο πρόσφατα πέρασε το τελευταίο 022. Το κομμάτι του Λυκαβηττού έχει συνήθως 5-6 επιβάτες ανά δρομολόγιο, κυρίως άτομα μεγάλης ηλικίας.
Κανονίστε να μου πειράξετε το 608rifle
Απάντηση
#8
Tα Vanhoolakia αποσύρθηκαν το Δεκέμβριο του 2013 διότι κατατέθηκαν οι πινακίδες τους.
Απάντηση
#9
Και να που οι 2 αυτές γραμμές αλλάζουν από 1-12-2019. Ουσιαστικά ο ΟΑΣΑ παύει την αλληλοκάλυψη των δύο γραμμών στο κέντρο, που έτσι κι αλλιώς συνδυαστικά μάλλον δεν προσέφεραν κάτι, ασυντόνιστα καθώς ήταν και με το 060 υπέρκουτσουρεμένο. Μένει να φανεί πώς θα εφαρμοστεί στην πράξη, κυρίως για την 060, πχ αν θα επιστρέψουν τα δρομολόγια την Κυριακή.
Απάντηση
#10
(28-11-2019, 07:13 PM)Achilleas-Lykavittos Έγραψε: Και να που οι 2 αυτές γραμμές αλλάζουν από 1-12-2019. Ουσιαστικά ο ΟΑΣΑ παύει την αλληλοκάλυψη των δύο γραμμών στο κέντρο, που έτσι κι αλλιώς συνδυαστικά μάλλον δεν προσέφεραν κάτι, ασυντόνιστα καθώς ήταν και με το 060 υπέρκουτσουρεμένο. Μένει να φανεί πώς θα εφαρμοστεί στην πράξη, κυρίως για την 060, πχ αν θα επιστρέψουν τα δρομολόγια την Κυριακή.

Θα λειτουργεί και Κυριακή. Άλλωστε ένας από τους λόγους που αναφέρονται στο αιτιολογικό της απόφασης ήταν η εξυπηρέτηση του Λυκαβηττού και τις Κυριακές. Μένει να δούμε πλέον που θα υπάρχει συγκοινωνία με πλήρες ώραριο όλη την εβδομάδα και νορμάλ συχνότητες αν θα προσελκύσει κόσμο.
Απάντηση


Μετάβαση στη συζήτηση:


Χρήστης (ες) διαβάζουν αυτό το θέμα: 2 Επισκέπτης (ες)