19-07-2012, 04:57 PM
Το «πράσινο φως» στην ηλεκτροκίνητη σιδηροδρομική σύνδεση των λιμανιών της Αλεξανδρούπολης και του Μπουργκάς της Βουλγαρίας έδωσε η ΕΕ, αποδεχόμενη σχετική πρόταση των Οργανισμών Λιμένων Καβάλας, Αλεξανδρούπολης, Μπουργκάς και Βάρνας.
Τα τέσσερα λιμάνια κατέθεσαν από κοινού ένα νέο σχέδιο για την διευκόλυνση των μεταφορών, που έλαβε την έγκριση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την χρηματοδότηση της προμελέτης.
«Κατά τη διάρκεια των προηγούμενων δύο ετών, η διοίκηση του Οργανισμού Λιμένος Αλεξανδρούπολης ΑΕ, είχε αναλάβει πληθώρα πρωτοβουλιών για την ανάπτυξη ενός διαδρόμου συνδυασμένων εμπορευματικών μεταφορών που θα συνδέει το Αιγαίο με τη Μαύρη Θάλασσα» τόνισε στο ΑΠΕ ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΑ Χρήστος Σκεύας.
Ο διάδρομος αυτός, ανέφερε ο κ. Σκέυας, με τη χαρακτηριστική ονομασία «Sea2Sea» (δηλαδή από λιμάνι σε λιμάνι), πρόκειται να περιλαμβάνει τα εξής τμήματα: τμήμα θαλάσσιας μεταφοράς από τις κύριες ρότες της Μεσογείου στα λιμάνια της Καβάλας και της Αλεξανδρούπολης, τμήμα σιδηροδρομικής μεταφοράς από τα δύο ελληνικά λιμάνια στα λιμάνια Μπουργκάς και Βάρνα και από εκεί στο λιμάνι του Ρούσε στο Δούναβη και τέλος τμήμα θαλάσσιας μεταφοράς από τα δύο βουλγαρικά λιμάνια προς τα λιμάνια της βόρειας και ανατολικής Μαύρης Θάλασσας.
Σήμερα, η σύνδεση του Αιγαίου με τη Μαύρη Θάλασσα πραγματοποιείται μέσω των στενών του Βοσπόρου. Η σύνδεση αυτή, όμως, σύμφωνα με τον κ. Σκεύα, λόγω της μοναδικότητας αλλά και της γεωγραφίας της (περιορισμένο πλάτος σε πολλά σημεία), συνοδεύεται από σειρά προβλημάτων.
Μεταξύ αυτών, τα σημαντικότερα είναι το υψηλό κόστος (είτε με τη μορφή τελών διέλευσης είτε με τη μορφή αυξημένου χρόνου διέλευσης) και ο αυξημένος κίνδυνος ατυχημάτων (θέματα ασφάλειας και περιβαλλοντικών επιπτώσεων σε περίπτωση κάποιου ατυχήματος), ως αποτελέσματα της υψηλής συμφόρησής της. Ως εκ τούτου, εκτιμάται ότι ο διάδρομος Sea2Sea θα μπορούσε να λειτουργήσει ως εναλλακτική διαδρομή της διάσχισης των στενών του Βοσπόρου για συγκεκριμένους τύπους φορτίων.
Αποτέλεσμα των παραπάνω προσπαθειών, τόνισε ο κ. Σκεύας, υπήρξε η διαμόρφωση κοινής πρότασης (σε συνεργασία με τον Οργανισμό Λιμένα Καβάλας και τα βουλγαρικά λιμάνια Μπουργκάς και Βάρνα) για τη μελέτη του συγκεκριμένου διαδρόμου συνδυασμένων μεταφορών, η οποία και κατατέθηκε στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή για ένταξη στο πρόγραμμα των διευρωπαϊκών δικτύων.
«Η πρόταση αυτή, συνολικού προϋπολογισμού 2,5 εκ. ευρώ, έλαβε το πράσινο φως και αναμένεται να ξεκινήσει η υλοποίησή της τον επόμενο Σεπτέμβριο. Το κόστος της πρότασης αναλαμβάνουν: κατά 50% η ΕΕ, κατά 25% το ελληνικό κράτος και κατά 25% το βουλγαρικό κράτος» υπογράμμισε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Αλεξανδρούπολης και καταλήγοντας πρόσθεσε:
«Θα πρέπει να σημειωθεί ότι η εγκριθείσα πρόταση αποτελεί το πρώτο από τα τρία στάδια που προβλέπονται μέχρι την υλοποίηση του διαδρόμου. Τα επόμενα δύο είναι η εκπόνηση των απαιτούμενων μελετών εφαρμογής και τέλος η κατασκευή των αναγκαίων υποδομών (κατά κύριο λόγο των σιδηροδρομικών συνδέσεων) για τη λειτουργία του άξονα Sea2Sea. Για τα επόμενα δύο στάδια (ο προϋπολογισμός των οποίων ανέρχεται σε εκατοντάδες εκ. ευρώ) πρόκειται να κατατεθούν αντίστοιχες αιτήσεις χρηματοδότησης με την ολοκλήρωση της παρούσας εγκριθείσας πρότασης».
Τα τέσσερα λιμάνια κατέθεσαν από κοινού ένα νέο σχέδιο για την διευκόλυνση των μεταφορών, που έλαβε την έγκριση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την χρηματοδότηση της προμελέτης.
«Κατά τη διάρκεια των προηγούμενων δύο ετών, η διοίκηση του Οργανισμού Λιμένος Αλεξανδρούπολης ΑΕ, είχε αναλάβει πληθώρα πρωτοβουλιών για την ανάπτυξη ενός διαδρόμου συνδυασμένων εμπορευματικών μεταφορών που θα συνδέει το Αιγαίο με τη Μαύρη Θάλασσα» τόνισε στο ΑΠΕ ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΑ Χρήστος Σκεύας.
Ο διάδρομος αυτός, ανέφερε ο κ. Σκέυας, με τη χαρακτηριστική ονομασία «Sea2Sea» (δηλαδή από λιμάνι σε λιμάνι), πρόκειται να περιλαμβάνει τα εξής τμήματα: τμήμα θαλάσσιας μεταφοράς από τις κύριες ρότες της Μεσογείου στα λιμάνια της Καβάλας και της Αλεξανδρούπολης, τμήμα σιδηροδρομικής μεταφοράς από τα δύο ελληνικά λιμάνια στα λιμάνια Μπουργκάς και Βάρνα και από εκεί στο λιμάνι του Ρούσε στο Δούναβη και τέλος τμήμα θαλάσσιας μεταφοράς από τα δύο βουλγαρικά λιμάνια προς τα λιμάνια της βόρειας και ανατολικής Μαύρης Θάλασσας.
Σήμερα, η σύνδεση του Αιγαίου με τη Μαύρη Θάλασσα πραγματοποιείται μέσω των στενών του Βοσπόρου. Η σύνδεση αυτή, όμως, σύμφωνα με τον κ. Σκεύα, λόγω της μοναδικότητας αλλά και της γεωγραφίας της (περιορισμένο πλάτος σε πολλά σημεία), συνοδεύεται από σειρά προβλημάτων.
Μεταξύ αυτών, τα σημαντικότερα είναι το υψηλό κόστος (είτε με τη μορφή τελών διέλευσης είτε με τη μορφή αυξημένου χρόνου διέλευσης) και ο αυξημένος κίνδυνος ατυχημάτων (θέματα ασφάλειας και περιβαλλοντικών επιπτώσεων σε περίπτωση κάποιου ατυχήματος), ως αποτελέσματα της υψηλής συμφόρησής της. Ως εκ τούτου, εκτιμάται ότι ο διάδρομος Sea2Sea θα μπορούσε να λειτουργήσει ως εναλλακτική διαδρομή της διάσχισης των στενών του Βοσπόρου για συγκεκριμένους τύπους φορτίων.
Αποτέλεσμα των παραπάνω προσπαθειών, τόνισε ο κ. Σκεύας, υπήρξε η διαμόρφωση κοινής πρότασης (σε συνεργασία με τον Οργανισμό Λιμένα Καβάλας και τα βουλγαρικά λιμάνια Μπουργκάς και Βάρνα) για τη μελέτη του συγκεκριμένου διαδρόμου συνδυασμένων μεταφορών, η οποία και κατατέθηκε στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή για ένταξη στο πρόγραμμα των διευρωπαϊκών δικτύων.
«Η πρόταση αυτή, συνολικού προϋπολογισμού 2,5 εκ. ευρώ, έλαβε το πράσινο φως και αναμένεται να ξεκινήσει η υλοποίησή της τον επόμενο Σεπτέμβριο. Το κόστος της πρότασης αναλαμβάνουν: κατά 50% η ΕΕ, κατά 25% το ελληνικό κράτος και κατά 25% το βουλγαρικό κράτος» υπογράμμισε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Αλεξανδρούπολης και καταλήγοντας πρόσθεσε:
«Θα πρέπει να σημειωθεί ότι η εγκριθείσα πρόταση αποτελεί το πρώτο από τα τρία στάδια που προβλέπονται μέχρι την υλοποίηση του διαδρόμου. Τα επόμενα δύο είναι η εκπόνηση των απαιτούμενων μελετών εφαρμογής και τέλος η κατασκευή των αναγκαίων υποδομών (κατά κύριο λόγο των σιδηροδρομικών συνδέσεων) για τη λειτουργία του άξονα Sea2Sea. Για τα επόμενα δύο στάδια (ο προϋπολογισμός των οποίων ανέρχεται σε εκατοντάδες εκ. ευρώ) πρόκειται να κατατεθούν αντίστοιχες αιτήσεις χρηματοδότησης με την ολοκλήρωση της παρούσας εγκριθείσας πρότασης».