Αξιολόγηση Θέματος:
  • 0 Ψήφοι - 0 Μέσος Όρος
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[TravelDailyNews.gr] Αγορά αερομεταφορών"δύο ταχυτήτων"στην Ευρώπη το Μάρτιο του 2012
#1
ACI Europe: Έκθεση Μαρτίου 2012 για την ευρωπαϊκή επιβατική κίνηση

Βίκυ Καραντζαβέλου

Το Μάρτιο οι αριθμοί των επιβατών εξακολουθούν να ανθίστανται στα μεγάλα κομβικά αεροδρόμια- με εξαίρεση εκείνα στην Ελλάδα, την Ισπανία και την Ιταλία, όπου πολλά αεροδρόμια χάνουν σε κίνηση.

Ο ευρωπαϊκός φορέας των ευρωπαϊκών αεροδρομίων ACI Europe κυκλοφόρησε την έκθεση για την επιβατική κίνηση α΄ τριμήνου 2012 στην Ευρώπη, παρέχοντας την πρώτη ουσιαστική ένδειξη για τις αποδόσεις των ευρωπαϊκών αεροδρομίων φέτος. Η συνολική επιβατική κίνηση στα αεροδρόμια της Ευρώπης αυξήθηκε κατά 3,5% το Μάρτιο του 2012 σε σύγκριση με το Μάρτιο του 2011. Ωστόσο, οι πτήσεις (δείκτης της επιβατικής δυναμικότητας μιας αεροπορικής εταιρείας) στα ευρωπαϊκά αεροδρόμια μειώθηκαν κατά 2,3%.

Όσον αφορά το τρέχον έτος, συγκρίνοντας τα αποτελέσματα της κυκλοφορίας για το α΄ τρίμηνο 2012 με την αντίστοιχη περίοδο του 2011 αποκαλύπτεται μια μέση αύξηση της τάξης του 3,4% για τους επιβάτες, μείωση 4,1% για την εμπορευματική κίνηση και πτώση στο σύνολο των πτήσεων (-1,7%). Ο Olivier Jankovec, γενικός διευθυντής του ACI Europe σχολίασε: “Η Ευρώπη έχει μετατραπεί πραγματικά σε αγορά δύο ταχυτήτων στις αερομεταφορές, με τα αεροδρόμια της ΕΕ να αναφέρουν κατά μέσο αύξηση μόλις 1,7% της επιβατικής κίνησης κατά τη διάρκεια του α΄ τριμήνου του 2012, ενώ τα τα αεροδρόμια εκτός ΕΕ σε Ρωσία, Τουρκία, Νορβηγία, Ισλανδία και αλλού να έχουν εκτοξευθεί μπροστά με αύξηση 11,5%. Το γεγονός αυτό αποτελεί αποδεικτικό στοιχείο για τον αντίκτυπο των εκκρεμών κρίσεων χρέους και των ‘τιμωρητικών’ κρατικών φόρων στις αερομεταφορές”. Και πρόσθεσε: “Το Μάρτιο οι αριθμοί των επιβατών εξακολουθούν να ανθίστανται στα μεγάλα κομβικά αεροδρόμια- με εξαίρεση εκείνα στην Ελλάδα, την Ισπανία και την Ιταλία, όπου πολλά αεροδρόμια χάνουν σε κίνηση. Η επιβατική αύξηση στα περιφερειακά αεροδρόμια γενικά εξασθενεί, αντανακλώντας τη δυσμενή τους θέση στο παρόν οικονομικό περιβάλλον”.

Τα αεροδρόμια που δέχονται πάνω από 25 εκατ. επιβάτες ετησίως (ομάδα 1) ανέφεραν κατά μέσο όρο αύξηση της τάξης του 4,3%, όσα υποδέχονται 10-25 εκατ. επιβάτες (Ομάδα 2) είχαν αύξηση 4,8%, τα αεροδρόμια που υποδέχονται 5-10 εκατ. επιβάτες (ομάδα 3) εμφάνισαν αύξηση 0,6% και τα αεροδρόμια με λιγότερο από 5 εκατ. επιβάτες ετησίως (Ομάδα 4) είχαν αύξηση 2%, σε σύγκριση με το Μάρτιο του 2011.

Αναλύοντας τα αποτελέσματα της επιβατικής κίνησης για το α΄ τρίμηνο, αποκαλύπτεται μια μέση αύξηση της τάξης του 4,2% για την ομάδα 1 και 2, ενώ η Ομάδα 3 βρίσκεται στο +1% και η Ομάδα 4 στο +2,7%. Παραδείγματα αερολιμένων που παρουσίασαν τη μεγαλύτερη αύξηση της επιβατικής κίνησης ανά ομάδα, κατά τη σύγκριση Μαρτίου 2012 - Μαρτίου 2011, περιλαμβάνουν:

- Ομάδα 1: Κωνσταντινούπολη “Ατατούρκ” 19,9%, Μόσχα DME +17,1%, Λονδίνο LHR 6,9%, Μόναχο 6% και Παρίσι CDG 5,9%
- Ομάδα 2: Μόσχα SVO 20,7%, Βερολίνο TXL 18,6%, Μάντσεστερ 13,7%, Βιέννη 8,6% και Κωνσταντινούπολη SAW 8%
- Ομάδα 3: Βουδαπέστη OTP 15,8%, Μασσαλία 15,8%, Σμύρνη 10,5%, Στουτγκάρδη 7,7% και Κίεβο 7,5%
- Ομάδα 4: Αράντ (Ρουμανία) 1.260,7%, Μπουργκάς 71%, Βίλνιους (Λιθουανία) 56,2%, Ζαντάρ (Κροατία) 52,7% και Λιέγη 40,2%.

Η έκθεση του ACI Europe περιλαμβάνει συνολικά 173 αερολιμένες. Τα αεροδρόμια αυτά αντιπροσωπεύουν πάνω από το 88% της ευρωπαϊκής επιβατικής κίνησης.
''Νομίζω ότι οι ιοί των κομπιούτερ θα πρέπει να θεωρηθούν ζωή. Αποκαλύπτει πολλά για την ανθρώπινη φύση το γεγονός ότι η μόνη μορφή ζωής που φτιάξαμε μέχρι σήμερα είναι καθαρά καταστροφική. Φτιάξαμε ζωή κατ’εικόνα και ομοίωσίν μας.''

Stephen Hawking.

[Εικόνα: 111acb66226bcdeaaebaa87be280636b_amg_log...z_logo.jpg]
Απάντηση


Μετάβαση στη συζήτηση:


Χρήστης (ες) διαβάζουν αυτό το θέμα: 2 Επισκέπτης (ες)