Αξιολόγηση Θέματος:
  • 0 Ψήφοι - 0 Μέσος Όρος
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Paraskhnio.gr] Πωλήθηκαν τέσσερα Airbus της Ολυμπιακής
#1
ΧΡΗΣΤΟΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ

Την πώληση τεσσάρων αεροσκαφών τύπου Airbus A340-300 με αριθμούς κατασκευαστή (MSN) 235, 239, 280 και 292 στην εταιρεία Apollo Aviation Group αποφάσισε η Διυπουργική Επιτροπή Αναδιαρθρώσεων και Αποκρατικοποιήσεων. Το τίμημα της συναλλαγής δεν έγινε γνωστό.

Με κοινή απόφαση των υπουργών Οικονομικών, Ανάπτυξης, Περιβάλλοντος, Υποδομών και Εργασίας έγινε αποδεκτή και εγκρίθηκε η εισήγηση του χρηματοοικονομικού συμβούλου σχετικά με την κατακύρωση της πώλησης των αεροσκαφών στον υψηλότερο πλειοδότη, την εταιρεία Apollo Aviation Group. Η εισήγηση του χρηματοοικονομικού συμβούλου ήταν σύμφωνη και με την γνωμοδότηση του Νομικού Συμβούλου του Δημοσίου.

Η Διυπουργική Επιτροπή Αναδιαρθρώσεων και Αποκρατικοποιήσεων ενέκρινε τα συνημμένα σχεδία συμβάσεων και εξουσιοδότησε τον υπουργό Οικονομικών να τα υπογράψει.

Σύμφωνα με στοιχεία μεσιτών που είναι αναρτημένα στο διαδίκτυο τα Airbus A340-300 κατασκευής μεταξύ 1993 -1998 όπως τα συγκεκριμένα πωλούνται ως μεταχειρισμένα σε τιμή μεταξύ 25 εκατ. ευρώ και 35 εκατ. ευρώ, δηλαδή στην καλύτερη των περιπτώσεων το Δημόσιο μπορεί να εισπράξει από την πώληση τους 140 εκατ. ευρώ.
''Νομίζω ότι οι ιοί των κομπιούτερ θα πρέπει να θεωρηθούν ζωή. Αποκαλύπτει πολλά για την ανθρώπινη φύση το γεγονός ότι η μόνη μορφή ζωής που φτιάξαμε μέχρι σήμερα είναι καθαρά καταστροφική. Φτιάξαμε ζωή κατ’εικόνα και ομοίωσίν μας.''

Stephen Hawking.

[Εικόνα: 111acb66226bcdeaaebaa87be280636b_amg_log...z_logo.jpg]
Απάντηση
#2
Διευκρινίσεις σχετικά με την αναγκαιότητα της πώλησης από το ελληνικό Δημόσιο των τεσσάρων αεροσκαφών τύπου Airbus A340-300 που χρησιμοποιούσε η παλιά «Ολυμπιακή Αεροπορία» και οι «Ολυμπιακές Αερογραμμές» έδωσε η Γραμματεία της Διυπουργικής Επιτροπής Αποκρατικοποιήσεων και Αναδιαρθρώσεων (ΔΕΑΑ).

Στη σχετική ανακοίνωση αναφέρεται ότι η πώληση των τεσσάρων αεροσκαφών τύπου Airbus A340-300, ιδιοκτησίας του ελληνικού Δημοσίου, που χρησιμοποιούσε η παλιά Ολυμπιακή έως το Σεπτέμβριο του 2009, είναι ενταγμένη στο πρόγραμμα ιδιωτικοποιήσεων, προβλέπεται στο Μεσοπρόθεσμο Πρόγραμμα Δημοσιονομικής Στρατηγικής και συνιστά υποχρέωση της χώρας, σύμφωνα με το Μνημόνιο συνεργασίας με την τρόικα που ελέγχει διαρκώς την υπέρβαση των σχετικών προθεσμιών.

Kατά τον πρώτο διεθνή ανοικτό διαγωνισμό που προκηρύχθηκε από την ΔΕΑΑ στο τέλος του 2009, η πλειοδότρια εταιρεία (Cirrus International) που είχε προσφέρει το ποσό των 97 εκατ. δολαρίων απέσυρε το ενδιαφέρον της εξαιτίας αδυναμίας χρηματοδότησης της συναλλαγής.

Μετά από εξέταση των υπολοίπων προσφορών που είχαν υποβληθεί στο πλαίσιο αυτού του πρώτου διαγωνισμού και τις σχετικές εισηγήσεις των χρηματοοικονομικών και νομικών συμβούλων, ο διαγωνισμός κηρύχθηκε άγονος τον Δεκέμβριο του 2010 και αποφασίστηκε η επαναπροκήρυξή του από τη ΔΕΑΑ.

Από το Σεπτέμβριο του 2009 έως σήμερα, την καθημερινή διαχείριση και επίβλεψη των αεροσκαφών (στάθμευση, ασφάλιση, ελάχιστη συντήρηση κλπ.) ασκεί η υπό εκκαθάριση εταιρία «Ολυμπιακές Αερογραμμές», με βάση σχετική σύμβαση που έχει υπογράψει με το ελληνικό Δημόσιο. Αξίζει να σημειωθεί ότι σε όλη τη διάρκεια αυτής της περιόδου, τα τέσσερα αεροσκάφη βρίσκονταν σε preservation mode (δηλαδή, στην ελάχιστη συντήρηση που επιβάλει η Airbus για αεροσκάφη τα οποία δεν βρίσκονται σε λειτουργία).

Σύμφωνα δε με πρόσφατη εκτίμηση των τεχνικών συμβούλων της Lazard, μόνο το κόστος της επένδυσης που θα απαιτείτο για να καταστούν τα τέσσερα αεροσκάφη πλήρως αξιόπλοα σήμερα θα υπερέβαινε τα 47 εκατ. δολάρια.

O δεύτερος διεθνής ανοικτός διαγωνισμός προκηρύχθηκε από τη ΔΕΑΑ στις αρχές του 2011, πριν την ίδρυση του Ταμείου Αξιοποίησης Δημόσιας Περιουσίας του Δημοσίου, και το στάδιο των τελικών προσφορών έληξε στις 20 Ιουνίου 2011.

Πλειοδότης ανακηρύχθηκε τον Αύγουστο του 2011 η Apollo Aviation Group, η οποία και προσέφερε το μεγαλύτερο τίμημα (40,4 εκατ. δολάρια) μεταξύ των εταιριών που συμμετείχαν στην τελική φάση της διαδικασίας.

Οι άλλες τρεις εταιρείες που συμμετείχαν στην τελική φάση της διαδικασίας ήταν η AerSale Inc. (35 εκατ. δολάρια), η AAR Corp. (33,6 εκατ. δολάρια) και η Universal Asset Management Inc. (24,04 εκατ. δολάρια).

Επισημαίνεται επίσης ότι κάποιες εταιρίες εξέφρασαν ενδιαφέρον για τα αεροσκάφη ατύπως και εκτός του πλαισίου της διαγωνιστικής διαδικασίας, συνεπώς δεν μπορούσαν να ληφθούν υπόψη σύμφωνα με τον νόμο.

Ο διαγωνισμός διενεργήθηκε σύμφωνα με την εθνική και ευρωπαϊκή νομοθεσία και κατακυρώθηκε βάσει των εισηγήσεων που υπεβλήθησαν στη ΔΕΑΑ από τον χρηματοοικονομικό και το νομικό σύμβουλο για κατακύρωση στην πλειοδότρια εταιρία.

Σημειώνεται ότι η διεθνής αγορά για αυτό τον τύπο αεροσκαφών βαίνει μειούμενη επειδή εκτιμήθηκαν από τους αερομεταφορείς ως κοστοβόρα (εξάλλου και η Airbus διέκοψε πρόσφατα την παραγωγή τους).

Οποιαδήποτε δε περαιτέρω καθυστέρηση ως προς την πώληση, πέραν του χρονικού ορίου που είχε τεθεί από το Μεσοπρόθεσμο Πρόγραμμα Δημοσιονομικής Στρατηγικής, θα ενείχε σημαντικό κίνδυνο ακόμη μεγαλύτερης ή μάλλον ραγδαίας απαξίωσης των από διετίας σταθμευμένων αεροσκαφών για τεχνικούς λόγους (λήξη ισχύος και άλλων ανταλλακτικών και μερών).

Συνεπώς, εάν αποφασιζόταν να επανακηρυχθεί νέος διεθνής διαγωνισμός, θα κατέληγε ουσιαστικά σε ακόμη μικρότερες προσφορές ή και σε παντελή αδυναμία ολοκλήρωσης σοβαρής αγοραπωλησίας, ενώ το κόστος του ελληνικού Δημοσίου για την διαχείριση των αεροσκαφών από την υπό εκκαθάριση Ολυμπιακή θα συνεχιζόταν να αυξάνεται.

Η προσφορά της πλειοδότριας εταιρείας κινείται εντός του εύρους της επιτόπιας ανεξάρτητης αποτίμησης, η οποία υποβλήθηκε στην ΔΕΑΑ σύμφωνα με το νόμο.

Τέλος, επισημαίνεται ότι θέματα που σχετίζονται με τους μετόχους ή ιδιοκτήτες της πλειοδότριας εταιρίας δεν αφορούν τη διαγωνιστική διαδικασία ούτε εξετάστηκαν κατά τη διάρκειά της αφού δεν συνδέονται με τους όρους και τα κριτήριά της.
Απάντηση
#3
Σε νέες διευκρινίσεις σχετικά με την πώληση των τεσσάρων Airbus που ανήκουν στο Δημόσιο και χρησιμοποιούσε η παλιά Ολυμπιακή Αεροπορία πριν την ιδιωτικοποίηση της προχώρησε το υπουργείο Οικονομικών.

Σε ανακοίνωσή του το Σάββατο, το υπουργείο αναφέρει: «Το Υπουργικό Συμβούλιο, στη συνεδρίασή του της 5.1.2012, μετά από εισήγηση των Υπουργών Οικονομικών, Ανάπτυξης, Εργασίας και Υποδομών, ενέκρινε ομόφωνα την απόφαση της ΔΕΑΑ για την ολοκλήρωση του ανοικτού διεθνούς διαγωνισμού με αντικείμενο την πώληση των τεσσάρων αεροσκαφών που ακινητοποιήθηκαν το 2008 και την κατακύρωση στον πρώτο πλειοδότη».

«Επίσης, το Υπουργικό Συμβούλιο αποφάσισε ομόφωνα το θέμα να εισαχθεί με πρωτοβουλία της Κυβέρνησης στη Βουλή και σχετική διάταξη να περιληφθεί στο κατεπείγον νομοσχέδιο που εγκρίθηκε από το Υπουργικό Συμβούλιο και θα κατατεθεί την ερχόμενη Τρίτη, 10.1.2012» συμπληρώνει το υπουργείο.
Απάντηση
#4
Πουλήθηκαν όλα τα αεροσκάφη του άλλοτε εθνικού αερομεταφορέα

Ιστορία αποτελεί πλέον ο στόλος της πρώην Ολυμπιακής Αεροπορίας, καθώς μετά και την πώληση των τεσσάρων Airbus 340-300 από την Διυπουργική Επιτροπή Αποκρατικοποιήσεων στην Apollo Aviation Group, απομένουν μόνο τέσσερα παροπλισμένα αεροσκάφη, τα οποία βρίσκονται στο Ελληνικό και θα αποτελέσουν μουσειακά εκθέματα στο υπό δημιουργία Μουσείο Πολιτικής Αεροπορίας.

Σύμφωνα με απάντηση του υφυπουργού Υποδομών, κ. Ι. Μαγκριώτη σε ερώτηση του βουλευτή του ΛΑΟΣ, κ. Κ. Αϊβαλιώτη, κανένα αεροσκάφος δεν βρίσκεται πλέον στην κατοχή της εκκαθαρίστριας εταιρίας, ενώ αποκαλύπτεται ότι τα τέσσερα Airbus 340 που πωλήθηκαν την Τρίτη εξοφλήθηκαν από το δημόσιο μέσα στο 2011, την εποχή, δηλαδή, που ήδη είχαν βγει στο «σφυρί»!

Συγκεκριμένα, τον Φεβρουάριο το υπουργείο Υποδομών εξασφάλισε τα εναπομείναντα 11,8 εκατ. ευρώ για τα πρώτο ζευγάρι των Airbus με κωδικό κατασκευαστή 235 και 239, με τα οποία και αποπλήρωσε την Credit Agricole για την χρονομίσθωση των αεροσκαφών. Στη συνέχεια, στα τέλη Σεπτεμβρίου δόθηκαν άλλα 12,5 εκατ. ευρώ στην Royal Bank of Canada για την εξόφληση της χρονομίσθωσης των άλλων δύο Airbus 340 με κωδικό αριθμό 280 και 292.

Σύμφωνα με το υπουργείο Υποδομών, όλα τα υπόλοιπα αεροσκάφη της Ολυμπιακής, δηλαδή τα ATR και τα Boeing, τα οποία είχαν αποτιμηθεί στα 90 εκατ. ευρώ, αλλά η αξία τους είναι εξαιρετικά χαμηλότερη υπό τις τρέχουσες συνθήκες της αγοράς, έχουν εκποιηθεί, πλην τεσσάρων Boeing που θα αποτελέσουν εκθέματα του Μουσείου Πολιτικής Αεροπορίας που βρίσκεται υπό ίδρυση από το Πολιτιστικό Κέντρο Ολυμπιακής Αεροπορίας, ένα δημιούργημα πρώην υπαλλήλων της Ολυμπιακής.

Στη γραφειοκρατία κόλλησε η πώληση των οχημάτων

Επίσης, ενδιαφέρον παρουσιάζει η τύχη περίπου 100 οχημάτων που ανήκαν στην Ολυμπιακή Αεροπορία - Υπηρεσίες ΑΕ, η οποία τελεί υπό εκκαθάριση. Αυτά είναι είτε παροπλισμένα ή έχουν κάποια ελαττώματα και έχουν ακινητοποιηθεί ή αποσυρθεί από την κυκλοφορία και βρίσκονται συγκεντρωμένα στο πρώην Δυτικό Αεροδρόμιο, στο κτίριο 97 του «Ελ. Βενιζέλος» και σε περιφερειακά αεροδρόμια.

Το αστείο της υπόθεσης είναι ότι οι άδειες κυκλοφορίας των οχημάτων είχαν εκδοθεί στο όνομα «ΟΑ Ολυμπιακή Αεροπορία ΑΕ», η οποία το 2004 μετονομάστηκε σε Ολυμπιακή Αεροπορία - Υπηρεσίες, αλλά δεν μεταβίβασε στη συνέχεια τις άδειες στο όνομά της.

Έτσι, ο εκκαθαριστής έπεσε στα βαθιά της…γραφειοκρατίας, καθώς, όπως αναφέρει το υπουργείο Υποδομών, «όφειλε από τις αρμόδιες περιφέρειες να μεταβιβάσει τις άδειες στο νέο όνομα της εταιρίας, να θέσει τα οχήματα σε προσωρινή ακινησία με την κατάθεση των αδειών και των πινακίδων, προκειμένου να μην υπάρχει επιβάρυνση από τα τέλη κυκλοφορίας, και στη συνέχεια να προβεί στην εκποίηση των οχημάτων αυτών»!

Η συγκεκριμένη διαδικασία ολοκληρώθηκε και βρίσκεται, πλέον, σε εξέλιξη διαδικασία εκποίησης με δημόσιο πλειοδοτικό διαγωνισμό, ο οποίος αναμένεται να ολοκληρωθεί έως τον Φεβρουάριο.

Παράλληλα, η παλιά Ολυμπιακή κατείχε ένα μεγάλο αριθμό λεωφορείων, φορτηγών, αυτοκινήτων και μηχανημάτων έργου επίγειας εξυπηρέτησης, τα οποία αρχικά ενοικιάστηκαν και στη συνέχεια πωλήθηκαν στην Olympic Handling. Ωστόσο, «λόγω του μεγάλου όγκου των οχημάτων και των πολύπλοκων διαδικασιών, δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμη και σήμερα η μεταβίβαση των αδειών από τις αρμόδιες Περιφέρειες» σημειώνεται στην απάντηση του υπουργείου.

Πωλούνται ακίνητα της ΟΑ

Σε εξέλιξη βρίσκεται διαγωνισμός από τον εκκαθαριστή για την πώληση τεσσάρων σημαντικών ακινήτων της Ολυμπιακής, μεμονωμένα. Συγκεκριμένα, βγαίνουν στο «σφυρί»:

- Το Μηχανογραφικό Κέντρο, το οποίο είναι τετραώροφο κτίριο επιφανείας 6.000 τετραγωνικών μέτρων, βρίσκεται σε δύο άρτια και οικοδομήσιμα οικόπεδα εμβαδού 2.700 τ.μ. το καθένα, διαθέτει πλήρη υλικοτεχνικό εξοπλισμό (ηλεκτρομηχανολογικές εγκαταστάσεις, μηχανογραφικό εξοπλισμό, έπιπλα, γραφεία κ.λ.π.) και βρίσκεται στο Ελληνικό, επί των οδών 29ης και Λοχαγού Χατζηευαγγέλου

- Οικόπεδο άρτιο και οικοδομήσιμο 1.278 τ.μ., το οποίο βρίσκεται δίπλα στο Μηχανογραφικό Κέντρο

- Τριώροφο κτίριο επιφανείας 1.550 τ.μ. επί οικοπέδου 2.559 τ.μ., όπου στεγάζονται μεταξύ άλλων οι ιστορικοί προσομοιωτές πτήσεων της ΟΑ, στη διασταύρωση των οδών Δέλτα και Τρίτης

- Οικόπεδο άρτιο και οικοδομήσιμο 2.550 τ.μ., το οποίο βρίσκεται δίπλα στο κτίριο των εξομοιωτών

Όπως πληροφορείται «Το Βήμα» η εκποίηση των περιουσιακών στοιχείων της πάλαι ποτέ Ολυμπιακής έχει πολύ δρόμο μπροστά της, καθώς εκκρεμεί ακόμη η πώληση ακινήτων και κινητών αξιών της ιστορικής εταιρίας.
''Νομίζω ότι οι ιοί των κομπιούτερ θα πρέπει να θεωρηθούν ζωή. Αποκαλύπτει πολλά για την ανθρώπινη φύση το γεγονός ότι η μόνη μορφή ζωής που φτιάξαμε μέχρι σήμερα είναι καθαρά καταστροφική. Φτιάξαμε ζωή κατ’εικόνα και ομοίωσίν μας.''

Stephen Hawking.

[Εικόνα: 111acb66226bcdeaaebaa87be280636b_amg_log...z_logo.jpg]
Απάντηση
#5
Αντιδράσεις είχε προκαλέσει η απόφαση της Επιτροπής Αποκρατικοποιήσεων

Παγώνει μέχρι νεωτέρας η πώληση των τεσσάρων airbus της πρώην Ολυμπιακής Αεροπορίας στην Apollo Aviation Group. Ο υπουργός Οικονομικών, Ευάγγελος Βενιζέλος, απέσυρε τη διάταξη του πολυνομοσχεδίου, που κύρωνε νομοθετικά τη σχετική απόφαση της Διυπουργικής Επιτροπής Αναδιαρθρώσεων και Αποκρατικοποιήσεων, της 23ης Δεκεμβρίου 2011.

Η διάταξη αυτή είχε εγείρει ερωτήματα καθώς, συνήθως, η τελική σύμβαση μιας ιδιωτικοποίησης είναι αυτή που κυρώνεται νομοθετικά και όχι η απόφαση της διυπουργικής επιτροπής.

Την απόφαση είχαν υπογράψει ο κύριος Βενιζέλος, καθώς και οι υπουργοί Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, Γιώργος Παπακωνσταντίνου, Μάκης Βορίδης και Γιώργος Κουτρουμάνης.

Υψηλόβαθμο στέλεχος του υπουργείου οικονομικών σχολίασε στο 24h.gr πως η συγκεκριμένη κίνηση έγινε, ώστε να καμφθούν οι αντιδράσεις, που είχε προκαλέσει η απόφαση της Επιτροπής.
''Νομίζω ότι οι ιοί των κομπιούτερ θα πρέπει να θεωρηθούν ζωή. Αποκαλύπτει πολλά για την ανθρώπινη φύση το γεγονός ότι η μόνη μορφή ζωής που φτιάξαμε μέχρι σήμερα είναι καθαρά καταστροφική. Φτιάξαμε ζωή κατ’εικόνα και ομοίωσίν μας.''

Stephen Hawking.

[Εικόνα: 111acb66226bcdeaaebaa87be280636b_amg_log...z_logo.jpg]
Απάντηση


Μετάβαση στη συζήτηση:


Χρήστης (ες) διαβάζουν αυτό το θέμα: 2 Επισκέπτης (ες)