13-01-2012, 12:21 PM
Ύστερα από ένα και πλέον χρόνο καθυστερήσεων, τροποποιήθηκε ο προηγούμενος νόμος που είχε επικριθεί έντονα από την αγορά και καταργήθηκαν όλοι οι περιορισμοί.
Στο πλήρες άνοιγμα της ελληνικής κρουαζιέρας σ' όλα τα ξένα πλοία, ανεξαρτήτως σημαίας, προχωρεί η κυβέρνηση με το νομοσχέδιο του ΥΠΠΑΝ που εγκρίθηκε χθες στο Υπουργικό Συμβούλιο. Ύστερα από ένα και πλέον χρόνο καθυστερήσεων τροποποιήθηκε ο προηγούμενος νόμος που είχε επικριθεί έντονα από την αγορά και καταργήθηκαν όλοι οι περιορισμοί που προέβλεπε, όπως η υποχρέωση υπογραφής σύμβασης μεταξύ της εταιρείας του πλοίου και του ελληνικού δημοσίου ή ο συγκεκριμένος χρόνος παραμονής του στα λιμάνια.
Όπως ανέφερε ο πρωθυπουργός, Λουκάς Παπαδήμος, με το νομοσχέδιο καταργούνται όλες εκείνες οι ρυθμίσεις που δεν κατέτειναν ουσιωδώς στην προστασία του δημοσίου συμφέροντος, αλλά αντιθέτως λειτουργούσαν ανασταλτικά στην ανάπτυξη του θαλάσσιου τουρισμού της χώρας. Σύμφωνα με την εισήγηση του ΥΠΑΑΝ Μιχάλη Χρυσοχοΐδη, με αυτές τις παρεμβάσεις βελτιώνεται το επιχειρηματικό κλίμα.
Το Ναυτικό Επιμελητήριο Ελλάδας σε χθεσινή του εκδήλωση εκτίμησε ότι η κρουαζιέρα μπορεί να δημιουργήσει για την ελληνική οικονομία έσοδα 1,5 δισ. το χρόνο και περί τις 18.000 θέσεις εργασίας.
Όπως προβλέπουν τα συγκεκριμένα άρθρα, τα κρουαζιερόπλοια είναι υποχρεωμένα να παραμένουν στις ελληνικές θάλασσες για 48 ώρες έχοντας πραγματοποιήσει το κυκλικό τους ταξίδι. Εφόσον απασχολούν Έλληνες ναυτικούς, οι ασφαλιστικές τους θα επιδοτούνται, ενώ προβλέπεται η καταβολή τέλους επιβίβασης ανά επιβάτη, το οποίο μειώνεται κατά 7% για κάθε επιπλέον λιμάνι που προσεγγίζουν.
Σε άλλα άρθρα του νομοσχεδίου περιλαμβάνονται, μεταξύ άλλων, ρυθμίσεις για το θαλάσσιο τουρισμό, τη θεσμοθέτηση του αλιευτικού τουρισμού, την καταβολή του ΦΠΑ για όσα πρώην επαγγελματικά σκάφη εντάσσονται στην «περαίωση» και αποχαρακτηρίζονται, για την ένταξη του ΝΑΤ στην εποπτεία του υπουργείου Εργασίας, την απαλλαγή των ανέργων ναυτικών του ΓΕΝΕ από την έκτακτη εισφορά.
Άραβες - ΟΛΠ
Ενδιαφέρον σχετικά με τα έργα στο λιμάνι του Πειραιά που αφορούν την ανάδειξή του σε κέντρο κρουαζιέρας στην Ανατολική Μεσόγειο, επιδείχθηκε από επιχειρηματικούς ομίλους των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων στο πλαίσιο του Επενδυτικού Forum Ελλάδας - Η.Α.Ε που πραγματοποιήθηκε αυτές τις μέρες. Σύμφωνα με τον ΟΛΠ, τα έργα που προσέλκυσαν το ενδιαφέρον των Αράβων ήταν το νέο λιμάνι της κρουαζιέρας, το μέσο σταθερής τροχιάς και η μετατροπή του παλιού εκθεσιακού κέντρου του οργανισμού σε ξενοδοχείο. Επίσης ενδιαφέρον επιδείχθηκε για την εκμετάλλευση της περιοχής των Λιπασμάτων στη Δραπετσώνα.
Πέραν της κρουαζιέρας οι επιχειρηματικοί όμιλοι των ΗΑΕ επέδειξαν ενδιαφέρον για το 23,1% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΠ, όπως και για την από κοινού συμμετοχή τους σε κοινοπρακτικό σχήμα για τη λειτουργία του Θριάσιου Πεδίου.
Στο πλήρες άνοιγμα της ελληνικής κρουαζιέρας σ' όλα τα ξένα πλοία, ανεξαρτήτως σημαίας, προχωρεί η κυβέρνηση με το νομοσχέδιο του ΥΠΠΑΝ που εγκρίθηκε χθες στο Υπουργικό Συμβούλιο. Ύστερα από ένα και πλέον χρόνο καθυστερήσεων τροποποιήθηκε ο προηγούμενος νόμος που είχε επικριθεί έντονα από την αγορά και καταργήθηκαν όλοι οι περιορισμοί που προέβλεπε, όπως η υποχρέωση υπογραφής σύμβασης μεταξύ της εταιρείας του πλοίου και του ελληνικού δημοσίου ή ο συγκεκριμένος χρόνος παραμονής του στα λιμάνια.
Όπως ανέφερε ο πρωθυπουργός, Λουκάς Παπαδήμος, με το νομοσχέδιο καταργούνται όλες εκείνες οι ρυθμίσεις που δεν κατέτειναν ουσιωδώς στην προστασία του δημοσίου συμφέροντος, αλλά αντιθέτως λειτουργούσαν ανασταλτικά στην ανάπτυξη του θαλάσσιου τουρισμού της χώρας. Σύμφωνα με την εισήγηση του ΥΠΑΑΝ Μιχάλη Χρυσοχοΐδη, με αυτές τις παρεμβάσεις βελτιώνεται το επιχειρηματικό κλίμα.
Το Ναυτικό Επιμελητήριο Ελλάδας σε χθεσινή του εκδήλωση εκτίμησε ότι η κρουαζιέρα μπορεί να δημιουργήσει για την ελληνική οικονομία έσοδα 1,5 δισ. το χρόνο και περί τις 18.000 θέσεις εργασίας.
Όπως προβλέπουν τα συγκεκριμένα άρθρα, τα κρουαζιερόπλοια είναι υποχρεωμένα να παραμένουν στις ελληνικές θάλασσες για 48 ώρες έχοντας πραγματοποιήσει το κυκλικό τους ταξίδι. Εφόσον απασχολούν Έλληνες ναυτικούς, οι ασφαλιστικές τους θα επιδοτούνται, ενώ προβλέπεται η καταβολή τέλους επιβίβασης ανά επιβάτη, το οποίο μειώνεται κατά 7% για κάθε επιπλέον λιμάνι που προσεγγίζουν.
Σε άλλα άρθρα του νομοσχεδίου περιλαμβάνονται, μεταξύ άλλων, ρυθμίσεις για το θαλάσσιο τουρισμό, τη θεσμοθέτηση του αλιευτικού τουρισμού, την καταβολή του ΦΠΑ για όσα πρώην επαγγελματικά σκάφη εντάσσονται στην «περαίωση» και αποχαρακτηρίζονται, για την ένταξη του ΝΑΤ στην εποπτεία του υπουργείου Εργασίας, την απαλλαγή των ανέργων ναυτικών του ΓΕΝΕ από την έκτακτη εισφορά.
Άραβες - ΟΛΠ
Ενδιαφέρον σχετικά με τα έργα στο λιμάνι του Πειραιά που αφορούν την ανάδειξή του σε κέντρο κρουαζιέρας στην Ανατολική Μεσόγειο, επιδείχθηκε από επιχειρηματικούς ομίλους των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων στο πλαίσιο του Επενδυτικού Forum Ελλάδας - Η.Α.Ε που πραγματοποιήθηκε αυτές τις μέρες. Σύμφωνα με τον ΟΛΠ, τα έργα που προσέλκυσαν το ενδιαφέρον των Αράβων ήταν το νέο λιμάνι της κρουαζιέρας, το μέσο σταθερής τροχιάς και η μετατροπή του παλιού εκθεσιακού κέντρου του οργανισμού σε ξενοδοχείο. Επίσης ενδιαφέρον επιδείχθηκε για την εκμετάλλευση της περιοχής των Λιπασμάτων στη Δραπετσώνα.
Πέραν της κρουαζιέρας οι επιχειρηματικοί όμιλοι των ΗΑΕ επέδειξαν ενδιαφέρον για το 23,1% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΠ, όπως και για την από κοινού συμμετοχή τους σε κοινοπρακτικό σχήμα για τη λειτουργία του Θριάσιου Πεδίου.