09-01-2012, 02:28 PM
Σημαντικές εξελίξεις έρχονται στις θαλάσσιες συγκοινωνίες στο Νότιο Ιόνιο και ειδικότερα στις θαλάσσιες συγκοινωνίες Ζακύνθου και Κεφαλονιάς με την ηπειρωτική χώρα.
Νέες ανατροπές και ανακατατάξεις φαίνεται να φέρνει το 2012 στο χώρο των ναυτιλιακών εταιριών και συνεργασιών μετά τις πληροφορίες που είδαν τις τελευταίες μέρες, το φως της δημοσιότητας, για τη συμφωνία πώλησης του πλοίου “ΕΠΤΑΝΗΣΟΣ” από την STRINTZIS FERRIES, στην GOLDEN STAR FERRIES των αδελφών Στεφάνου που δραστηριοποιείται στη γραμμή Ραφήνα, Άνδρος, Τήνος, Μύκονος, Νάξος.
Πάντως για την ώρα το “ΕΠΤΑΝΗΣΟΣ” αντικαθιστά, στη Γραμμή Σάμη – Πάτρα, το “ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ” λόγω ετήσιας ακινησίας του στον Πειραιά μέχρι τις 12 Φεβρουαρίου 2012 όπου και επαναφέρεται κανονικά στα δρομολόγια του.
Σύμφωνα με δημοσιογραφικές πληροφορίες αυτή η εξέλιξη οδηγεί τη STRINTZIS FERRIES να προχωρήσει στην αγορά νέου πλοίου για την γραμμή της Σάμης-Πάτρας-Ιθάκης και να μεταφέρει το “ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ” στην γραμμή Κυλλήνης-Πόρου-Ζάκυνθος;
Ναυτιλιακοί κύκλοι αναφέρουν ότι, η εταιρία STRINTZIS FERRIES βρίσκεται σε δύσκολη θέση και πολύ πιθανόν να μην μπορέσει να ανταπεξέλθει στις σημερινές ανάγκες των γραμμών που εξυπηρετεί στην ιδιαίτερη πατρίδα του πλοιοκτήτη, την Κεφαλονιά.
Μπαίνει η Κοινοπραξία δυναμικά στη Κεφαλονιά
Το σενάριο απομάκρυνσης του Στρίντζη από τη γραμμή Πόρου – Κυλλήνη αλλά πιθανόν και από τη γραμμή Σάμης – Πάτρα, δικαιώνει την υπομονή της Ζακυνθινής κοινοπραξίας, που τα τελευταία χρόνια προσδοκούσε μια τέτοια κατάληξη.
Η Ζακυνθινή κοινοπραξία IONIAN FERRIES, δηλώνει πανέτοιμη σε ναυτιλιακούς κύκλους, να αναλάβει δράση και να καλύψει και τα δρομολόγια της Σάμης, αφού την γραμμή του Πόρου ήδη την εξυπηρετεί.
Οι Ζακυνθινές πλοιοκτήτριες εταιρίες, όλα δείχνουν ότι θα αναλάβουν πλήρως τις γραμμές του Νότιου Ιονίου, σε μια δύσκολη στιγμή και εποχή.
Τα συμπεράσματα από μια τέτοια εξέλιξη, ίσως είναι μπερδεμένα, αφού δεν ξέρει κανένας πολίτης των δύο νησιών, αν πρέπει να χαμογελάσει ή να προβληματιστεί.
Με δεδομένη την εξάρτηση της ανάπτυξης ενός νησιού από τις συγκοινωνίες του, ουσιαστικά η επόμενη μέρα θα έχει θετικά και αρνητικά.
Θετικά
1. Οι Κεφαλονίτικες γραμμές θα καλυφθούν άμεσα, χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα για τους γείτονες.
2. Τα πλοία της κοινοπραξίας είναι Ζακυνθινών συμφερόντων και έχει μεγάλη σημασία σήμερα, τα οφέλη να μένουν στην Ιόνιο περιφέρεια (οικονομία, θέσεις εργασίας, προμήθειες κλπ).
3. Στην όμορη γεωγραφική περιοχή που δραστηριοποιούνται τα πλοία της κοινοπραξίας, ότι και να συμβεί, μπορούν να γίνουν αλλαγές πλοίων και πάντα να εξυπηρετούνται οι γραμμές.
4. Λόγω της δυναμικής παρουσίας της κοινοπραξίας στο νότιο Ιόνιο, να πέσουν οι τιμές ναύλων
Αρνητικά
1. Η Κεφαλονιά κατά μέσο όρο, είχε πολύ περισσότερα δρομολόγια από την «αποκλεισμένη» Ζάκυνθο, διότι υπήρχε ο ανταγωνισμός Στρίντζη – Κοινοπραξίας. Εφόσον μονοπωληθούν οι γραμμές της Κεφαλονιάς, η επόμενη μέρα θα φέρει το ίδιο σενάριο «αποκλεισμού», φτιαγμένο πάνω στο μοντέλο που έχει σβήσει αναπτυξιακά τη Ζάκυνθο. Αυτό είναι φυσικό επακόλουθο των μονοπωλίων.
2. Η περιφερειακή αυτοδιοίκηση, όπως και στην περίπτωση της Ζακύνθου (έτσι αύριο και για την Κεφαλονιά) δεν έχει το ενδιαφέρον, το σθένος, την ανιδιοτέλεια και την πυγμή να προστατέψει το λαό των μικρότερων νησιών και να παρέμβει ουσιαστικά ώστε να δημιουργηθεί μια ισόρροπη ανάπτυξη, όπως διατράνωναν προεκλογικά. Αυτή τη στιγμή, εν μέσω της κρίσης κανένας αιρετός της περιφέρειας δεν κοιτάζει τους «φυλακισμένους» κατοίκους στο Νότιο Ιόνιο. Δεν υπάρχουν όροι ούτε κανόνες, σε ένα άνισο παιχνίδι ανάπτυξης που λειτουργεί προς όφελος ολίγων.
Το όπλο το οποίο έχει στην κατοχή του ο λαός της Κεφαλονιάς, δεν έχει σχέση με τη Ζάκυνθο και δεν είναι τίποτε άλλο, από τη δυναμική διεκδίκηση ζητημάτων που αφορούν τον τόπο του. Ο λαός της Κεφαλονιάς δεν διαπραγματεύεται τα αυτονόητα, όπως πανεύκολα το κάνει ο Ζακυνθινός. Έτσι το πιθανότερο σενάριο θα είναι, η κοινοπραξία των Ζακυνθινών πλοίων να δώσει πολύ περισσότερα στην Κεφαλονιά, εις βάρος της Ζακύνθου. Δηλαδή η γραμμή της Ζακύνθου να είναι εκείνη που θα φέρνει αφθονία, λόγω τρομερής κίνησης, περικοπών κλπ, και οι γραμμές της Κεφαλονιάς απλά να συντηρούνται, μέχρι νεωτέρας.
Νέες ανατροπές και ανακατατάξεις φαίνεται να φέρνει το 2012 στο χώρο των ναυτιλιακών εταιριών και συνεργασιών μετά τις πληροφορίες που είδαν τις τελευταίες μέρες, το φως της δημοσιότητας, για τη συμφωνία πώλησης του πλοίου “ΕΠΤΑΝΗΣΟΣ” από την STRINTZIS FERRIES, στην GOLDEN STAR FERRIES των αδελφών Στεφάνου που δραστηριοποιείται στη γραμμή Ραφήνα, Άνδρος, Τήνος, Μύκονος, Νάξος.
Πάντως για την ώρα το “ΕΠΤΑΝΗΣΟΣ” αντικαθιστά, στη Γραμμή Σάμη – Πάτρα, το “ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ” λόγω ετήσιας ακινησίας του στον Πειραιά μέχρι τις 12 Φεβρουαρίου 2012 όπου και επαναφέρεται κανονικά στα δρομολόγια του.
Σύμφωνα με δημοσιογραφικές πληροφορίες αυτή η εξέλιξη οδηγεί τη STRINTZIS FERRIES να προχωρήσει στην αγορά νέου πλοίου για την γραμμή της Σάμης-Πάτρας-Ιθάκης και να μεταφέρει το “ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ” στην γραμμή Κυλλήνης-Πόρου-Ζάκυνθος;
Ναυτιλιακοί κύκλοι αναφέρουν ότι, η εταιρία STRINTZIS FERRIES βρίσκεται σε δύσκολη θέση και πολύ πιθανόν να μην μπορέσει να ανταπεξέλθει στις σημερινές ανάγκες των γραμμών που εξυπηρετεί στην ιδιαίτερη πατρίδα του πλοιοκτήτη, την Κεφαλονιά.
Μπαίνει η Κοινοπραξία δυναμικά στη Κεφαλονιά
Το σενάριο απομάκρυνσης του Στρίντζη από τη γραμμή Πόρου – Κυλλήνη αλλά πιθανόν και από τη γραμμή Σάμης – Πάτρα, δικαιώνει την υπομονή της Ζακυνθινής κοινοπραξίας, που τα τελευταία χρόνια προσδοκούσε μια τέτοια κατάληξη.
Η Ζακυνθινή κοινοπραξία IONIAN FERRIES, δηλώνει πανέτοιμη σε ναυτιλιακούς κύκλους, να αναλάβει δράση και να καλύψει και τα δρομολόγια της Σάμης, αφού την γραμμή του Πόρου ήδη την εξυπηρετεί.
Οι Ζακυνθινές πλοιοκτήτριες εταιρίες, όλα δείχνουν ότι θα αναλάβουν πλήρως τις γραμμές του Νότιου Ιονίου, σε μια δύσκολη στιγμή και εποχή.
Τα συμπεράσματα από μια τέτοια εξέλιξη, ίσως είναι μπερδεμένα, αφού δεν ξέρει κανένας πολίτης των δύο νησιών, αν πρέπει να χαμογελάσει ή να προβληματιστεί.
Με δεδομένη την εξάρτηση της ανάπτυξης ενός νησιού από τις συγκοινωνίες του, ουσιαστικά η επόμενη μέρα θα έχει θετικά και αρνητικά.
Θετικά
1. Οι Κεφαλονίτικες γραμμές θα καλυφθούν άμεσα, χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα για τους γείτονες.
2. Τα πλοία της κοινοπραξίας είναι Ζακυνθινών συμφερόντων και έχει μεγάλη σημασία σήμερα, τα οφέλη να μένουν στην Ιόνιο περιφέρεια (οικονομία, θέσεις εργασίας, προμήθειες κλπ).
3. Στην όμορη γεωγραφική περιοχή που δραστηριοποιούνται τα πλοία της κοινοπραξίας, ότι και να συμβεί, μπορούν να γίνουν αλλαγές πλοίων και πάντα να εξυπηρετούνται οι γραμμές.
4. Λόγω της δυναμικής παρουσίας της κοινοπραξίας στο νότιο Ιόνιο, να πέσουν οι τιμές ναύλων
Αρνητικά
1. Η Κεφαλονιά κατά μέσο όρο, είχε πολύ περισσότερα δρομολόγια από την «αποκλεισμένη» Ζάκυνθο, διότι υπήρχε ο ανταγωνισμός Στρίντζη – Κοινοπραξίας. Εφόσον μονοπωληθούν οι γραμμές της Κεφαλονιάς, η επόμενη μέρα θα φέρει το ίδιο σενάριο «αποκλεισμού», φτιαγμένο πάνω στο μοντέλο που έχει σβήσει αναπτυξιακά τη Ζάκυνθο. Αυτό είναι φυσικό επακόλουθο των μονοπωλίων.
2. Η περιφερειακή αυτοδιοίκηση, όπως και στην περίπτωση της Ζακύνθου (έτσι αύριο και για την Κεφαλονιά) δεν έχει το ενδιαφέρον, το σθένος, την ανιδιοτέλεια και την πυγμή να προστατέψει το λαό των μικρότερων νησιών και να παρέμβει ουσιαστικά ώστε να δημιουργηθεί μια ισόρροπη ανάπτυξη, όπως διατράνωναν προεκλογικά. Αυτή τη στιγμή, εν μέσω της κρίσης κανένας αιρετός της περιφέρειας δεν κοιτάζει τους «φυλακισμένους» κατοίκους στο Νότιο Ιόνιο. Δεν υπάρχουν όροι ούτε κανόνες, σε ένα άνισο παιχνίδι ανάπτυξης που λειτουργεί προς όφελος ολίγων.
Το όπλο το οποίο έχει στην κατοχή του ο λαός της Κεφαλονιάς, δεν έχει σχέση με τη Ζάκυνθο και δεν είναι τίποτε άλλο, από τη δυναμική διεκδίκηση ζητημάτων που αφορούν τον τόπο του. Ο λαός της Κεφαλονιάς δεν διαπραγματεύεται τα αυτονόητα, όπως πανεύκολα το κάνει ο Ζακυνθινός. Έτσι το πιθανότερο σενάριο θα είναι, η κοινοπραξία των Ζακυνθινών πλοίων να δώσει πολύ περισσότερα στην Κεφαλονιά, εις βάρος της Ζακύνθου. Δηλαδή η γραμμή της Ζακύνθου να είναι εκείνη που θα φέρνει αφθονία, λόγω τρομερής κίνησης, περικοπών κλπ, και οι γραμμές της Κεφαλονιάς απλά να συντηρούνται, μέχρι νεωτέρας.