10-12-2011, 12:54 PM
Εκατόν πενήντα έξι πλοία παρήγγειλαν οι Ελληνες εφοπλιστές τους δέκα πρώτους μήνες του 2011, πραγματοποιώντας επενδύσεις 8,373 δισ. δολαρίων, έναντι 6,671 δισ. δολαρίων που είχαν επενδύσει το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2010.
Το συμπέρασμα αυτό προκύπτει από τα στοιχεία του ναυλομεσιτικού οίκου Golden Destiny, σύμφωνα με τα οποία από τον Ιανουάριο έως τον Οκτώβριο του 2011 οι Ελληνες εφοπλιστές επένδυσαν μεν περισσότερα χρήματα από πέρσι, αλλά παρήγγειλαν 83 πλοία λιγότερα.
Συγκεκριμένα στο δεκάμηνο του 2011 παρήγγειλαν 156 πλοία συνολικής χωρητικότητας 12,8 εκατ. τόνων, έναντι 239 το 2010 συνολικής χωρητικότητας 25,28 εκατ. τόνων. Ενα άλλο ενδιαφέρον στοιχείο που προκύπτει από τα στοιχεία του ναυλομεσιτικού οίκου είναι ότι οι Ελληνες εφοπλιστές δεν επένδυσαν τα χρήματά τους σε πλοία παραδοσιακού τύπου, όπως έκαναν τα τελευταία χρόνια, αλλά πραγματοποίησαν στροφή προς τα πλοία μεταφοράς κοντέινερ και ακριβά LNG (πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου).
Σύμφωνα λοιπόν με την Golden Destiny, παρήγγειλαν 53 Bulk Carrier επενδύοντας 740 εκατ. δολάρια, 24 τάνκερ επενδύοντας 783 εκατ. δολάρια, 22 gas tanker επενδύοντας 3 δισ. δολάρια και 46 πλοία μεταφοράς κοντέινερ επενδύοντας 3 δισ. δολάρια.
Την αντίστοιχη χρονική περίοδο του 2010 επένδυσαν 3 δισ. δολάρια για την παραγγελία Bulk Carrier, 2,9 δισ. για τάνκερ, 480 εκατ. δολάρια για gas tanker και 313 εκατ. δολάρια για την κατασκευή κοντέινερ.
Διεθνώς στους δέκα μήνες του 2011 παραγγέλθηκαν 1.493 πλοία συνολικής αξίας 85,6 δισ. δολαρίων, ενώ την αντίστοιχη περσινή χρονική περίοδο παραγγέλθηκαν 1.509 πλοία και επενδύθηκαν κεφάλαια ύψους 46,7 δισ. δολαρίων.
Το συμπέρασμα αυτό προκύπτει από τα στοιχεία του ναυλομεσιτικού οίκου Golden Destiny, σύμφωνα με τα οποία από τον Ιανουάριο έως τον Οκτώβριο του 2011 οι Ελληνες εφοπλιστές επένδυσαν μεν περισσότερα χρήματα από πέρσι, αλλά παρήγγειλαν 83 πλοία λιγότερα.
Συγκεκριμένα στο δεκάμηνο του 2011 παρήγγειλαν 156 πλοία συνολικής χωρητικότητας 12,8 εκατ. τόνων, έναντι 239 το 2010 συνολικής χωρητικότητας 25,28 εκατ. τόνων. Ενα άλλο ενδιαφέρον στοιχείο που προκύπτει από τα στοιχεία του ναυλομεσιτικού οίκου είναι ότι οι Ελληνες εφοπλιστές δεν επένδυσαν τα χρήματά τους σε πλοία παραδοσιακού τύπου, όπως έκαναν τα τελευταία χρόνια, αλλά πραγματοποίησαν στροφή προς τα πλοία μεταφοράς κοντέινερ και ακριβά LNG (πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου).
Σύμφωνα λοιπόν με την Golden Destiny, παρήγγειλαν 53 Bulk Carrier επενδύοντας 740 εκατ. δολάρια, 24 τάνκερ επενδύοντας 783 εκατ. δολάρια, 22 gas tanker επενδύοντας 3 δισ. δολάρια και 46 πλοία μεταφοράς κοντέινερ επενδύοντας 3 δισ. δολάρια.
Την αντίστοιχη χρονική περίοδο του 2010 επένδυσαν 3 δισ. δολάρια για την παραγγελία Bulk Carrier, 2,9 δισ. για τάνκερ, 480 εκατ. δολάρια για gas tanker και 313 εκατ. δολάρια για την κατασκευή κοντέινερ.
Διεθνώς στους δέκα μήνες του 2011 παραγγέλθηκαν 1.493 πλοία συνολικής αξίας 85,6 δισ. δολαρίων, ενώ την αντίστοιχη περσινή χρονική περίοδο παραγγέλθηκαν 1.509 πλοία και επενδύθηκαν κεφάλαια ύψους 46,7 δισ. δολαρίων.