Αξιολόγηση Θέματος:
  • 0 Ψήφοι - 0 Μέσος Όρος
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Zougla.gr] Δημοπρατείται το αεροδρόμιο Καστελίου
#1
Αδιαφορώντας για το ρίσκο μιας άγονης δημοπρασίας, η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών αποφάσισε να προχωρήσει την ερχόμενη Τρίτη το διαγωνισμό του αεροδρομίου Καστελίου παρά το δυσμενές οικονομικό κλίμα εντός κι εκτός χώρας!

Ο υπουργός κ. Ραγκούσης- παρά τις αντιθέτου συμβουλές ακόμη και των πιο στενών του συνεργατών- έχει δώσει εντολή να μην αναβληθεί για έκτη φορά ο διαγωνισμός και να γίνει κανονικά παίρνοντας και τα ρίσκα που συνεπάγεται μια τυχόν άγονη δημοπρασία… Κάτι που δεν είναι απίθανο εάν συνυπολογίσει κανένας την αρνητική διάθεση των εταιρειών απέναντι στο μέγεθος του έργου, των τραπεζών να το χρηματοδοτήσουν, αλλά και των τουριστικών παραγόντων που βλέπουν πια το έργο μάλλονασύμφορο!

Δεν είναι τυχαίο ότι ο αντιπρόεδρος της αεροπορικής εταιρείας Aegean Airlines, Ευτ. Βασιλάκης είπε προχθές ανοιχτά ότι πρέπει να εγκαταλειφθεί το αεροδρόμιο Καστελλίου και να επεκταθεί το σημερινό «Ν.Καζαντζάκης»..

Οι εξελίξεις για το αεροδρόμιο Καστελίου είναι ραγδαίες, αλλά μάλλον προς την αρνητική κατεύθυνση. Ίσως και για τον λόγο αυτό η λαϊκή συνέλευση που έγινε στο Καστέλι την Κυριακή το βράδυ ενώ θα συζητούσε για το αεροδρόμιο, κατέληξε να συζητά για την… Εφορία και γιατί δεν πρέπει να μεταφερθεί στο Αρκαλοχώρι…

Στο υπουργείο, πάντως ,τα νεύρα το τελευταία διάστημα είναι τεντωμένα αφού παρά τις «διορθώσεις» που έγιναν στα τεχνικά χαρακτηριστικά του έργου, ούτε οι εργοληπτικές εταιρείες είναι ικανοποιημένος ούτε τα τραπεζικά ιδρύματα πιστεύουν στο συγκεκριμένο σχέδιο.

Αλλά το κυριότερο η δημοπράτηση συμπίπτει με την χειρότερη στιγμή της ελληνικής οικονομίας, τα σενάρια για συντεταγμένη χρεοκοπία ή κούρεμα και ταυτόχρονα μια αβεβαιότητα για την ευρωπαϊκή και παγκόσμια οικονομία!

«Δεν πρόκειται να ακυρωθεί το έργο. Θα βρούμε τρόπο να προχωρήσουμε, αλλά δεν θα το ακυρώσουμε», υποστηρίζουν παράγοντες του Υπουργείου.

Σε κάθε περίπτωση πάντως φαίνεται ότι η γραμμή της δημοπράτησης είναι αυτή που χάραξε ο κ.Ραγκούσης αφού στελέχη όπως ο γενικός γραμματέας κ.Λαμπρόπουλος διαφωνούσαν. Τώρα να ξέρει κάτι παραπάνω ο υπουργός για… ενδιαφέρον εταιρειών- είναι αλήθεια ότι 1-2 εταιρείες φαίνεται ότι είναι πιο «ζεστές»- ή το κάνει για λόγους πολιτικούς;

«Εμείς δεν θέλουμε να ακυρωθεί το έργο. Αυτές είναι οι διαβεβαιώσεις που έχουμε και θέλουμε να πιστεύουμε ότι θα τηρηθούν οι δεσμεύσεις», επισημαίνει ο δήμαρχος Μινώα κ.Καλογεράκης που επεσήμανε πάντως ότι το υπουργείο έχει αποφασίσει να προχωρήσει άμεσα με τις απαλλοτριώσεις και φυσικά τις απαραίτητες κτηματογραφήσεις στην περιοχή.

Πηγή: cretalive.gr

Επιμέλεια: Άννα Μορφούλη
''Νομίζω ότι οι ιοί των κομπιούτερ θα πρέπει να θεωρηθούν ζωή. Αποκαλύπτει πολλά για την ανθρώπινη φύση το γεγονός ότι η μόνη μορφή ζωής που φτιάξαμε μέχρι σήμερα είναι καθαρά καταστροφική. Φτιάξαμε ζωή κατ’εικόνα και ομοίωσίν μας.''

Stephen Hawking.

[Εικόνα: 111acb66226bcdeaaebaa87be280636b_amg_log...z_logo.jpg]
Απάντηση
#2
Η χώρα μας, είναι ίσως μοναδική περίπτωση παγκοσμίως! Σε τόσο μικρή σχετικά έκταση έχουμε τόσα αεροδρόμια και θέλουμε να φτιάξουμε νέα.

Αποκρύπτουν όλοι οι εμπλεκόμενοι όμως, ότι το αεροπορικό εισιτήριο είναι και θα παραμείνει ακριβό, όταν την ίδια στιγμή, μπορούμε να δώσουμε έμφαση στις συνδυασμένες οικονομικές μεταφορές με χρήση σιδηροδρόμου-πλοίου-λεωφορείων. Βοήθεια μας!
ΕΛΒΟ-Δημιουργώντας Ελληνικά
Να χτυπηθεί ριζικά η παράνομη στάθμευση.
Η κρίση θα βοηθήσει κάπως, να "αγαπήσουμε" τις συγκοινωνίες και ιδίως το τρένο.
Απάντηση
#3
Αεροδρομια αεροπλοϊας ειναι αυτα και ειναι απαραιτητα σε καποιες περιοχες, ιδιαιτερα στα νησια. Το κοστος του εισιτηριου ειναι αλλο θεμα. Σε τελικη αναλυση εχεις και την επιλογη του καραβιου...
Απάντηση
#4
Και μην ξεχναμε επισης οτι τα εκατομυρια των τουριστων που επισκεπτονται τη χωρα μας καθε χρονο δεν ερχονται ουτε με το τρενο,ουτε με το λεωφορειο αλλα με το ΑΕΡΟΠΛΑΝΟ,ο τουρισμος αποτελει και την..τελευταια ισως πηγη εσοδων για την χωρα μας στους χαλεπους καιρους που διανυουμε,αρα προφανως και πρεπει το κρατος να κοιταξει πρωτα τα αεροδρομια,μετα τα λιμανια και μετα ολα τα αλλα μεσα μεταφορας.
Απάντηση
#5
Πιστευω οτι η επενδυση για ενα νεο αεροδρομιο στη Κρητη ειναι ολιγον... τρελα, δεδομενης της οικονομικης καταστασης της χωρας. Θα συμφωνησω μαλλον με τον κυριο Βασιλακη: ριζικη ανακαινιση και επεκταση του αεροδρομιου του Ηρακλειου, ακομα και προς τη θαλασσα αν χρειαστει, ετσι ωστε να αποκτησει ''αερα'' ευρωπαϊκου διεθνους αεροδρομιου.
Απάντηση
#6
Του Δημήτρη Δελεβέγκου

Ούτε ένας επενδυτής δεν υπέβαλε προσφορά για την κατασκευή του αεροδρομίου στο Καστέλλι Κρήτης, καθώς, σύμφωνα με πληροφορίες του Capital.gr, οι όροι δημοπράτησης του έργου αλλά και η τρέχουσα οικονομική συγκυρία κράτησαν μακριά τους άλλοτε ενδιαφερόμενους ομίλους για το έργο προϋπολογισμού της τάξης των 900 εκατ. ευρώ. Ουσιαστικά πρόκειται για έναν «προαναγγελθέντα θάνατο», με την διαγωνιστική διαδικασία που είχε παραταθεί πέντε φορές να έληξε «άδοξα» χθες.

Υποσχέσεις

Πλέον οι επικριτές του διδύμου Δ. Ρέππα - Γ. Μαγκριώτη έχουν να προσθέσουν ένα ακόμη βέλος στη φαρέτρα τους, με τον κ. Ραγκούση να παρέλαβε κατά τον ανασχηματισμό του περασμένου Ιούνιου ένα ακανθώδες χαρτοφυλάκιο.

Είναι αξιοσημείωτο ότι από τον Οκτώβριο του 2009 έως σήμερα το τοπίο στον κλάδο των κατασκευών είναι... αγνώριστο. Και αυτό όχι μόνο λόγω της πρωτόγνωρης ύφεσης, αλλά ιδίως λόγω του ανύπαρκτου έργου της ηγεσίας του υπουργείου Υποδομών, όπως σημειώνουν παράγοντες της αγοράς και βουλευτές όλων των κομμάτων (όπως προκύπτει από παρεμβάσεις τους στη Βουλή).

Είναι αξιοσημείωτο ότι τη στιγμή που το ζητούμενο είναι η προσέλκυση επενδυτών με στόχο την επιστροφή στην ανάπτυξη, το αρμόδιο υπουργείο περιορίστηκε στο... εξαγγέλλειν.

Πριν από περίπου δύο χρόνια, από το βήμα συνεδρίου που είχε διοργανώσει το Ελληνοαμερικανικό Επιμελητήριο, ο κ. Ρέππας κατηγορούσε τον προκάτοχό του Γ. Σουφλιά για δημοπράτηση έργων υποδομής «χωρίς ολοκληρωμένες μελέτες και εξασφαλισμένη χρηματοδότηση». Διαβεβαίωνε δε πως το αεροδρόμιο στο Καστέλλι «θα πραγματοποιηθεί».

«Είμαστε στην τελική ευθεία πια» δήλωνε σε ξένα πρακτορεία ο υφυπουργός Υποδομών Γιάννης Μαγκριώτης, την επόμενη της δεύτερης αναβολής του διαγωνισμού.

Άγονος επενδυτικός προορισμός

Όπως αναφέρουν παράγοντες των κατασκευών, εάν δεν αρθεί το αδιέξοδο στις τέσσερις από τις πέντε υπό κατασκευή και αναβάθμιση εθνικές οδούς, θα είναι σχεδόν αδύνατο να πραγματοποιηθούν νέες μεγάλες επενδύσεις στην Ελλάδα.

«Η αναστολή των κατασκευαστικών εργασιών στους μεγάλους οδικούς άξονες και η κωλυσιεργία της κυβέρνησης να προχωρήσει στην απεμπλοκή τους «παγώνουν» το όποιο επενδυτικό ενδιαφέρον για νέα projects στην Ελλάδα» σημειώνουν στελέχη των εργοληπτών.

Σε όλα αυτά έρχεται να προστεθεί το «φιάσκο» του Εμπορευματικού Κέντρου στο Θριάσιο του οποίου η δημοπράτηση κατέστη άγονη ύστερα από σειρά αλλεπάλληλων παρατάσεων.

Την ίδια στιγμή, το υψηλό «country risk» της χώρας και η μεγάλη επιφυλακτικότητα των τραπεζών να χρηματοδοτήσουν νέα έργα υποδομών, ιδίως όσα σχετίζονται με κυκλοφοριακούς φόρτους (που μειώνονται διαρκώς όσο το ΑΕΠ συρρικνώνεται) θέτει εκτός επενδυτικού κάδρου την Ελλάδα.

Η επόμενη μέρα

Με την... Επιτροπή Μεγάλων Έργων και Υποδομών που συστάθηκε τον Φεβρουάριο του 2010, να έχει φέρει μηδενικά αποτελέσματα, οι εγχώριες κατασκευές αναμένεται να παραμείνουν επί μακρόν σε τέλμα, σύμφωνα με εκτιμήσεις εργοληπτών.

Εξάλλου, γεγονός ξεχωριστής σημειολογίας είναι η αδυναμία του αρμόδιου υπουργείου να θέσει σε λειτουργία τους επτά ολοκληρωμένους κατασκευαστικά (κατά 95%) σταθμούς του Μετρό, επειδή ουδείς αρμόδιος κυβερνητικός παράγοντας δέχεται να υπογράψει τη σύμβαση ηλεκτροδότησης των έργων με τη Siemens.

Όσον αφορά το αεροδρόμιο στο Καστέλλι, αναμένεται, κατά πληροφορίες, να μπει στον «πάγο», καθώς για την ώρα πιθανό «επαναλανσάρισμα» του έργου θεωρείται απίθανο. Το ερώτημα βέβαια είναι τι μέλλει γενέσθαι με τις μελέτες αξίας εκατομμυρίων ευρώ που βρίσκονται σε εξέλιξη και αφορούν την προώθηση του υφιστάμενου σχεδιασμού του έργου.

Ας σημειωθεί ότι αρχικά ενδιαφέρον για το έργο είχαν επιδείξει η Ελλάκτωρ, η J&P Άβαξ, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, η Μηχανική, ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών, η Vinci, η Hochtief και η Archirodon.

Πηγή:www.capital.gr
Απάντηση
#7
Σύσκεψη υπό τον υπουργό Υποδομών

«Θύμα» της οικονομικής κρίσης φαίνεται πως έπεσε το μεγαλόπνοο έργο του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι Ηρακλείου.

Το θέμα αποτέλεσε το αντικείμενο σύσκεψης στο υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, υπό την προεδρία του υπουργού Μάκη Βορίδη.

Στη σύσκεψη συμμετείχαν οι βουλευτές του νομού Β. Κεγκέρογλου, Φρ. Παρασύρης, Μ. Στρατάκης, Μ. Σκραφνάκη, , Μ. Κεφαλογιάννης, Λ. Αυγενάκης , ο περιφερειάρχης Κρήτης Στ. Αρναουτάκης, ο αντιπεριφερειάρχης Ηρακλείου Ευρ. Κουκιαδάκης, ο δήμαρχος Μινώα Πεδιάδας Ζ. Καλογεράκης και ο επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης του δήμου Χ. Γιαννόπουλος καθώς και ο Γ. Γ. Συγχρηματοδοτούμενων Έργων Σ. Λαμπρόπουλος.

Σύμφωνα με πληροφορίες του Flashnews.gr, από τη σύσκεψη δεν προέκυψε τίποτε το ουσιαστικό πέραν των εξής:

1) Η κατασκευή του νέου αεροδρομίου παραμένει ως «σχέδιο» (προτεραιότητα) και για την νέα κυβέρνηση.
2) Για τις αναγκαίες απαλλοτριώσεις απαιτούνται τουλάχιστον 100 εκατομμύρια ευρώ, τα οποία πρέπει να δοθούν από την Ελλάδα
3) Με συνολικό κόστος κατασκευής τουλάχιστον ενός δισεκατομμυρίου ευρώ, ιδιωτικές κατασκευαστικές εταιρείες κολοσσοί, αλλά ακόμη και η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, δυσκολεύονται να συμφωνήσουν στην επένδυση αυτών των χρημάτων.

Όπως διαφαίνεται οι λύσεις είναι δύο. Είτε θα γίνει «έκπτωση» στο μέγεθος του νέου αεροδρομίου, ούτως ώστε να μειωθεί το κόστος του, κάτι που απορρίπτουν οι φορείς του Ηρακλείου, είτε θα παραμείνει το σχέδιο ως έχει, με την ελπίδα πως κάποια στιγμή θα υπάρξει συμφωνία για την χρηματοδότηση του έργου από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων και ιδιωτικές εταιρείες.

Βέβαια δεν αποκλείεται, τελικά, να παραμείνει το όλο εγχείρημα ως «σχέδιο» και να επικρατήσει η άποψη που έχει εκφραστεί και από τουριστικούς φορείς για ουσιαστικό εκσυγχρονισμό - επέκταση του υπάρχοντος αεροδρομίου.

Το θέμα είναι πως η δημοπράτηση του έργου μετατίθεται για άγνωστο χρονικό διάστημα.
''Νομίζω ότι οι ιοί των κομπιούτερ θα πρέπει να θεωρηθούν ζωή. Αποκαλύπτει πολλά για την ανθρώπινη φύση το γεγονός ότι η μόνη μορφή ζωής που φτιάξαμε μέχρι σήμερα είναι καθαρά καταστροφική. Φτιάξαμε ζωή κατ’εικόνα και ομοίωσίν μας.''

Stephen Hawking.

[Εικόνα: 111acb66226bcdeaaebaa87be280636b_amg_log...z_logo.jpg]
Απάντηση


Μετάβαση στη συζήτηση:


Χρήστης (ες) διαβάζουν αυτό το θέμα: 3 Επισκέπτης (ες)