Αξιολόγηση Θέματος:
  • 0 Ψήφοι - 0 Μέσος Όρος
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ιστορική Εξέλιξη Λεωφορειακών Γραμμών Αττικής
#50
(23-12-2019, 01:19 PM)Larioupol Έγραψε: Μια ερώτηση. Πριν την έναρξη λειτουργίας του Μετρό, πως και ποιες ήταν οι γραμμές που λειτουργούσαν προς την Πανεπιστημίουπολη και την Πολυτεχνειούπολη στου Ζωγράφου?

Δεν θα ήθελες να το έχεις ζήσει, πίστεψέ με!

1995 και μετά που είμαι Αθήνα :
222 ΑΚΑΔΗΜΙΑ - ΖΩΓΡΑΦΟΥ Α : Η γνωστή διαδρομή του 608 στο κομμάτι από Αθήνα προς Ζωγράφου. Διαδρομή όπως την ξέρουμε. Η Γρ. Κουσίδου ήταν άνοδος/κάθοδος, τα λεωφορεία μόνο Ν1 (δεν χώραγε νταλίκες, δεν είχαμε κιόλας) και επιστροφή από Σέκερη/Σόλωνος. Δρομολόγια από κοινού με το 235, σύνολο 16-20 οχήματα.  Συχνότητα ενιαία για 222/235 ανά 4-5' στην αιχμή με το εξής σχήμα :00/222 :04/222, :08/235, :12/222, :16/2235, :20/222, :24/222, :28/235. Δηλαδή στο 222 είχε ρυθμό 4/4/8, στο 235 είχε 8/12.

Σημειώνεται ότι το 235 δεν προσέγγιζε το τέρμα Ιλισίων, αλλά έκανε οπισθογωνία στην 9η στάση Γ. Ζωγράφου (εκεί που είναι το σούπερμαρκετ και σήμερα)

220/221 ΑΚΑΔΗΜΙΑ - ΑΝΩ ΙΛΙΣΙΑ : Όπως τα ξέρουμε και με τη συχνότητα που τα ξέρουμε. Και τότε όλα κι όλα 8 λεωφορεία δίνανε στην αιχμή.

242 ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ - ΠΟΛΥΤ/ΠΟΛΗ : Η γραμμή - φάντασμα. Ένα όχημα (VanHool) με δύο βάρδιες. Ξεκινούσε από Στουρνάρη (ύψος Τζώρτζ) και πήγαινε Αλεξάνδρας - Παίδων - Κοκκινοπούλου - Πολυτ/πολη. Με δρομολόγια άκυρα (κάθε 1,5 ώρα, αν δεν χανόταν στην κίνηση)

και το 900 ΠΕΙΡΑΙΑΣ - ΠΑΝΕΠΙΣΤ/ΠΟΛΗ : Ό,τι είναι σήμερα το Ε90, με τα ίδια δρομολόγια. Το "κλού" της υπόθεσης ήταν ότι έβγαινε με Ikarus που το οδηγούσε ένας και μοναδικός "βυσματίας" οδηγός.

Αυτά τα ολίγα. Η εικόνα, απ' ότι καταλαβαίνεις, ήταν τραγική. Δωδεκάμετρα ανά 4-8' στα χαρτιά (και ανα τέταρτο στην πραγματικότητα) προσπαθούσαν να σηκώσουν το διπλάσιο κόσμο απ' ότι σήμερα, με δεδομένο ότι ελάχιστοι φοιτητές είχαν ΙΧ τότε.  Η μοναδική "καβάτζα" ήταν το 235, το οποίο έκανε τέρμα μακριά από το Πανεπιστήμιο αλλά οι φοιτητές προτιμούσαν να πάνε να το βρούνε με πεζοπορεία, παρά να περιμένουν μία ώρα και βάλε να βρούν 222 ή 220/1.

Το 250 καθιερώθηκε το 2001, αλλά και πάλι με πολύ αραιά δρομολόγια που δεν πρόσφεραν τίποτα. Μετά το 2004 έφτιαξε. Πριν από το 1994 πρέπει να λειτουργούσε και το 240 "ΑΚΑΔΗΜΙΑ - ΠΑΝΕΠΙΣΤ/ΠΟΛΗ" το οποίο πρέπει να ήταν η εκδοχή του 250 προς/από κέντρο. Δεν ξέρω όμως να σε διαφωτίσω γιατί δεν ζούσα εδώ.
Απάντηση


Μηνύματα στο Θέμα
RE: Ιστορική Εξέλιξη Λεωφορειακών Γραμμών Αττικής - από Citaro - 23-12-2019, 02:58 PM

Μετάβαση στη συζήτηση:


Χρήστης (ες) διαβάζουν αυτό το θέμα: 1 Επισκέπτης (ες)