Αξιολόγηση Θέματος:
  • 1 Ψήφοι - 5 Μέσος Όρος
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
202 ΣΤ. ΔΑΦΝΗ - ΣΤ. ΣΥΓΓΡΟΥ-ΦΙΞ
#9
(10-11-2013, 06:41 PM)ns_ Έγραψε: Υπήρχε ένα τοπικό λεωφορείο της Δάφνης με σκοπό (υποτίθεται) να εξυπηρετεί τους κατοίκους πέριξ του Δημαρχείου / Αγ. Βαρβάρας. Θυμάμαι ειδικά ότι στη στάση του 228 στη Γραβιάς αναφέρετο μαζί με το 228 και αυτή η τοπική γραμμή. Είχε πολύ αραιά δρομολόγια (ανά 30', ίσως και πιο αραιά), και στις μετρημένες στα δάχτυλα του ενός χεριού φορές που το είχα δει (ενώ χρησιμοποιούσα το 228 κατά κόρον), ήταν άδειο. Προφανώς, γι' αυτό καταργήθηκε.

Ναι κάτι για τοπικό Αγ.Βαρβάρας έχω ακούσει κι εγώ, αλλά έλεγα μήπως είχες παραπάνω πληροφορίες. Απορώ πάντως αφού ήταν τοπικό γιατί αναφέρεται σε όλους τους καταλόγους ως Αθήνα-Δάφνη Γ΄!!

(10-11-2013, 06:41 PM)ns_ Έγραψε: Το 218 είναι προγενέστερο του 232. Το αρχικό τέρμα του 218 (ή όπως αριθμείτο πιο πριν, ήταν η Πλατεία Καλογήρων (μόλις πριν τον Δούκα) και η ονομασία του ήταν "Πειραιεύς - Καλλιθέα - Πλ. Καλογήρων".

Περί 218 (και 219) ο λόγος. Αν και είμαστε βέβαια σε εντελώς λάθος ενότητα και θέμα, το 218 όντως τερμάτιζε στους Καλογήρους και ήταν με τη σειρά του "συνένωση" παλιότερων γραμμών. Μια από τις πρώτες "τοπικές" γραμμές στην Αθήνα ήταν το 53: Ηλ.Σταθμός Καλλιθέας-Νεκροτ.Καλλιθεάς που από τη δεκαετία του '40 ένωνε την Καλλιθέα με το νεκροταφείο της που ήταν φυσικά από τότε (και παραμένει και σήμερα) στη Ν.Σμύρνη!! Μιλάμε φυσικά για τον πρόγονο του 219. Το 53 όμως πολύ σύντομα απέκτησε και "αδερφάκι!!" Με την ίδια αρίθμηση αρχικά, η περιγραφή της διαδρομής ήταν Ηλ.Σταθμός Καλλιθέας-Λουτρά Ν.Σμύρνης-Πλατ.Κύπρου. Η Πλατ.Κύπρου δεν έχω ιδέα που ήταν, εικάζω όμως πως ήταν κάποια παλιά ονομασία των Καλογήρων. Το "αδερφάκι" απέκτησε σύντομα δικό του αριθμό και έγινε 162: Ηλ.Σταθμός Καλλιθέας-Λουτρά Ν.Σμύρνης-Πλατ.Κύπρου. Στο μεταξύ το αρχικό 53 επεκτάθηκε στην Πλ.Αγ.Δημητρίου.

Από την άλλη πλευρά, μια από τις πρώτες γραμμές του Πειραιά (από τη δεκαετία του '30 ακόμα) ήταν η 29: Πειραιεύς-Γλυκά Νερά-Μοσχάτον. Τα Γλυκά Νερά ήταν το Ν.Φάληρο. Η γραμμή διερχόταν από Τζαβέλλα, έμπαινε μέσα στο Ν.Φάληρο από Λ.Ειρήνης, περνούσε τη γέφυρα του Κηφισού στο ύψος της Λ.Κατσώνη και τερμάτιζε λίγο παρακάτω μέσα στα διοιηκητικά όρια του Μοσχάτου. Με την επαναρίθμηση των γραμμών λίγο μετά τον πόλεμο πήρε τον αριθμό 80: Πειραιάς-Μοσχάτο. Εκεί γύρω στη δεκαετία του 60 έγινε η επέκταση του 80 στο σταθμό Καλλιθεάς και η συνένωση των γραμμών. Μόνο που το 80 συνενώθηκε και με το 53 και με το 162 δημιουργώντας τις γραμμές 80/53: Πειραιάς-Καλλιθέα-Αγ.Δημήτριος(Μπραχάμι) και 80/162: Πειραιάς-Καλλιθέα-Δάφνη(Πλ.Καλογήρων). Κάποια στιγμή μέσα στα χρόνια θα πρέπει να διαπίστωσαν ότι το 80/53 δεν ήταν λειτουργικό, γι' αυτό και το διέλυσαν στα εξ ων συνετέθη, αφήνοντας το 53 με αφετηρία και πάλι το σταθμό Καλλιθέας και μετονομάζοντάς το το 1981 σε 219: Καλλιθέα-Αγ.Δημήτριος. Το 80/162 όμως "έπιασε" προφανώς και γι' αυτό και διατηρήθηκε μέχρι το '81 που πήρε τον αριθμό 218: Πειραιάς-Δάφνη.

Στα μέσα της δεκαετίας του 80 η γραμμή επεκτάθηκε ως τον Υμηττό. (Πλατ.Ηρώων μάλλον) Το 232 προέκυψε όταν στις αρχές των 90s οι υπεύθυνοι αποφάσισαν να "κόψουν" το 218 σε δύο γραμμές και να επεκτείνουν τη μία προς Ηλιούπολη και την άλλη προς Βύρωνα. Έτσι η επέκταση προς Ηλιούπολη διατήρησε τον αριθμό 218, ενώ η επέκταση προς Βύρωνα πήρε τον αριθμό 232.

Τώρα που το ξανασκέφτομαι, η Πλατ.Κύπρου θα μπορούσε να ήταν και η Πλ.Εθν.Αντιστάσεως στο Φάρο και να επεκτάθηκε αργότερα προς Καλογήρους! Το λέω αυτό με το σκεπτικό ότι για την Πλ.Καλογήρων έχω διαβάσει τόσες πολλές ιστορικές αναφορές, ώστε αν κάποτε λεγόταν Πλατ.Κύπρου νομίζω κάτι θα είχα ακούσει! Ενώ για την Πλ.Εθν.Αντιστάσεως δεν έχω συναντήσει απολύτως τίποτα! Άσε που και για κάποιο λόγο ανεξήγητο μου αποπνέει έναν αέρα παλιού τέρματος... Χμμμ...
Απάντηση


Μηνύματα στο Θέμα
RE: 202 ΣΤ.ΔΑΦΝΗ - ΣΤ.ΣΥΓΓΡΟΥ - ΦΙΞ - από pvuccino - 10-11-2013, 07:46 PM

Μετάβαση στη συζήτηση:


Χρήστης (ες) διαβάζουν αυτό το θέμα: 2 Επισκέπτης (ες)