Αξιολόγηση Θέματος:
  • 1 Ψήφοι - 5 Μέσος Όρος
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
202 ΣΤ. ΔΑΦΝΗ - ΣΤ. ΣΥΓΓΡΟΥ-ΦΙΞ
#7
(10-11-2013, 03:54 PM)ns_ Έγραψε: Φοβερή ιστορική αναδρομή! Δεν γνώριζα ότι η Ηλιουπόλεως είναι αρχαιότερη της Βουλιαγμένης!

Είναι, και μάλιστα η αρχή της Ηλιουπόλεως (Καρέα) καθώς και η μεγάλη κατηφόρα που σε βγάζει Μακρυγιάννη είναι πολύ πρόσφατες κατασκευές. (το μαρτυρά και ο τρόπος που είναι χτισμένα τα σπίτια τριγύρω) Μέχρι σχετικά πρόσφατα, τα λεωφορεία έμπαιναν δεξιά από Ιόλης,Δεφνέρ και Τριβωνιανού κι έβγαιναν στου Μακρυγιάννη μέσω Αναπαύσεως! (μια διαδρομή που διατηρήθηκε και μετά την κατασκευη της Καρέα, για τις γραμμές που από Γλυφάδα,Βούλα,Αργυρούπολη κτλ. τερμάτιζαν στο Ζάππειο κι έστριβαν δεξιά στην Αρδηττού)

(10-11-2013, 03:54 PM)ns_ Έγραψε: * Η Εθνάρχου Μακαρίου ονομαζόταν Βασιλίσσης Σοφίας, μέχρι και την άνοδο του ΠΑΣΟΚ στην εξουσία, οπότε και μετονομάστηκε (1981 ή 1982)

Αυτό είναι πολύ σημαντική πληροφορία και θα με βοηθήσει πολύ αν πέσω σε καμιά παλιά περιγραφή διαδρομής και δεν ξέρω τι μου γίνεται! Big Grin (είναι σχεδόν αδύνατο να βρεις πληροφορίες για τις παλιές ονομασίες των οδών!)

(10-11-2013, 03:54 PM)ns_ Έγραψε: * Τη δεκαετία του 1960 (η στάση, επί της Ακροπόλεως, μεταξύ Πλ. Ηρώων Πολυτεχνείου και Σάμου υπήρχε μέχρι τα μέσα της δεκαετίας του 80) λειτουργούσε, κατά τους καλοκαιρινούς μόνον μήνες, λεωφορειακή γραμμή που εξυπηρετούσε όσους ήθελαν να πάνε για μπάνιο στο Καλαμάκι. Η γραμμή αυτή κατέβαινε την Ακροπόλεως από Φάρο προς τέρμα Δάφνης, αυτό είναι σίγουρο, και από διηγήσεις γνωρίζω ότι επικρατούσε σ' αυτήν το αδιαχώρητο.

Αυτό δεν είναι ασυνήθιστο! Υπήρχαν πάμπολλες "θερινές" διαδρομές από σχεδόν όλα τα προάστια προς τις παραλίες! (όπου στα τέρματα γινόταν το αδιαχώρητο από κάθε λογής λεωφορεία!) Σπανίως δε έπαιρναν και επίσημη αρίθμηση, όπως η θρυλική megaκεφτεδογραμμή 18/89: Κεφαλάρι-Βουλιαγμένη!!! Big Grin

(10-11-2013, 03:54 PM)ns_ Έγραψε: * Το πρώτο τέρμα της γραμμής της Άνω Δάφνης δεν ήταν η Πλ. Ηρώων Πολυτεχνείου (που σημειωτέον κι αυτή το 1981-2 ονομάστηκε έτσι αλλά δεν θυμάμαι το παλαιό της όνομα) αλλά στις αρχές της δεκαετίας της 1960 μέχρι κάποια στιγμή σίγουρα πριν από το 1965 έκανε τέρμα στην Πλ. Δάφνης (εκεί που κάνει σπλιτ η Μακαρίου σε Μακαρίου και Γραβιάς.

Ναι αυτό μάλλον είναι λογικό να συνέβη έτσι. Και προφανώς εκεί τερμάτιζε το 110 όταν πρωτοϊδρύθηκε, πριν συνενωθεί με το 35. Απλά σε μια αεροφωτογραφία του 1961, είδα πως η Εθν.Μακαρίου (Βασ.Σοφίας όπως είπες) ήταν ασφαλτοστρωμένη μέχρι την πλατεία στην Ακροπόλεως κι αυτό συνήθως σημαίνει ότι μέχρι εκεί έφτανε το λεωφορείο! Tongue

Επίσης στα αρχεία μου υπάρχει και μια γραμμή 233: Αθήνα-Δάφνη Γ΄ που μάλιστα φέρεται να λειτουργούσε μέχρι το 95!! Γνωρίζεις κάτι γι' αυτήν;;
Απάντηση


Μηνύματα στο Θέμα
RE: 202 ΣΤ.ΔΑΦΝΗ - ΣΤ.ΣΥΓΓΡΟΥ - ΦΙΞ - από pvuccino - 10-11-2013, 05:46 PM

Μετάβαση στη συζήτηση:


Χρήστης (ες) διαβάζουν αυτό το θέμα: 1 Επισκέπτης (ες)