Αξιολόγηση Θέματος:
  • 1 Ψήφοι - 5 Μέσος Όρος
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
202 ΣΤ. ΔΑΦΝΗ - ΣΤ. ΣΥΓΓΡΟΥ-ΦΙΞ
#5
(09-11-2013, 10:12 PM)ns_ Έγραψε: Σ.Σ.: Μέχρι κάποια στιγμή στα τέλη της δεκαετίας του 80, το 228 δεν έβγαλε απ' ευθείας Ηλιουπόλεως, αλλά από τη Χίου έστριβε αριστερά στην Αρτέμωνος επί της οποίας έκανε 2 στάσεις και μετά έστριβε δεξιά Κάρπου και από την Κάρπου ήταν που έκανε αριστερά και έπιανε Ηλιουπόλεως.

Aυτό που γράφεις για την Αρτέμωνος δεν το γνώριζα και είναι εξαιρετικά ενδιαφέρον. Εξηγείται όμως ιστορικά ως εξής: (τα παρακάτω είναι συμπεράσματα που έχω βγάλει μελετώντας κάποιους παλιούς χάρτες από τη δεκαετία του '30 και του '60, καθώς και μία λίστα με όλες τις γραμμές που λειτούργησαν στο λεκανοπέδιο από το '52 μέχρι το '81. Σε κάθε περίπτωση δεν είναι προσωπικές μου εμπειρίες, ούτε μου τα έχει διηγηθεί κάποιος μεγαλύτερος, οπότε μπορεί και να σφάλλω)

Εν αρχήν ήταν η Ηλιουπόλεως. Δηλαδή: Βουλιαγμένης δεν υπήρχε και όλη η κίνηση των οχημάτων προς τα νότια γινόταν αμφίδρομα μέσω της Ηλιουπόλεως. Αν ήθελε κάποιος να πάει Γλυφάδα έπρεπε αναγκαστικά να περάσει μέσα από Ηλιούπολη, Αργυρούπολη, Σούρμενα, Γούναρη κτλ. (γι' αυτό και οι πρώτες γραμμές προς Γλυφάδα πήγαιναν παραλιακά) Μια από τις πρώτες γραμμές που λειτούργησαν επί της Ηλιουπόλεως ήταν η 32: Πλ.Κλαυθμώνος-Αγ.Ιωάννης. Έκανε αφετηρία στην πίσω μεριά της Πλ.Κλαυθμώνος, μαζί με τις γραμμές προς Γούβα(κατοπινό 227), Κυνοσάργους, Ηλιούπολη και Δουργούτι.(Αγ.Γεώργιο) Η γραμμή αυτή διερχόταν κανονικά από Ηλιουπόλεως, έστριβε δεξιά στη Χερσιφρόνος (Ηλία Ηλιού δεν υπήρχε) και αριστερά στην οδό που είναι σήμερα η χάραξη της Βουλιαγμένης, τερματίζοντας στην Πλ.Αγ.Ιωάννη. Είχε λόγο ύπαρξης γιατί όπως είπαμε όλες οι γραμμές περνούσαν αμφίδρομα από Ηλιουπόλεως, χωρίς να εξυπηρετούν την εκκλησία και η γραμμή του Κυνοσάργους τερμάτιζε επί της Φραντζή. Όταν άρχισαν δειλά δειλά να αναπτύσσονται οι οικισμοί του Κατσιποδίου (Δάφνη) και του Μπραχαμίου, ορισμένα από τα δρομολόγια του 32 συνέχιζαν και μετά τον Αγ.Ιωάννη, ακολουθώντας την οδό πάνω στην οποία χαράκτηκε η Λ.Βουλιαγμένης μέχρι τους Καλογήρους κι απο 'κει μέσω της Αγ.Δημητρίου στην ομώνυμη εκκλησία. Μην ξεχνάμε ότι τότε η μόνη λεωφορειακή γραμμή που περνούσε σχετικά κοντά στους Καλογήρους, ήταν το 43 της Ηλιούπολης, που όμως πέρναγε αμφίδρομα από Ηλιουπόλεως, με κοντινότερη στάση την... Πλατ.Ηρώων! Οπότε πολύ σύντομα όλα τα δρομολόγια του 32 διέρχονταν από Καλογήρους και κατέληγαν Μπραχάμι. Με την επαναρίθμηση του '40, η γραμμή ονομάστηκε 35: Πλ.Κλαυθμώνος-Αγ.Ιωάννης-Μπραχάμι.

Στα τέλη της δεκαετίας του '50 και στα πλαίσια εκτεταμένων έργων οδοποιϊας στο λεκανοπέδιο από τον Κων.Καραμανλή, διανοίχτηκε η Λ.Βουλιαμένης όπως τη γνωρίζουμε και πάλι όμως λειτουργώντας αμφίδρομα, χωρίς να αποτελεί ζεύγος με την Ηλιουπόλεως. (η σημερινή Εθν.Αντιστάσεως δεν υπήρχε, η Ηλιουπόλεως μετά τη Νανά έστριβε αριστερά μέσω Γυμν.Ακαδημίας κι έβγαινε κατευθείαν Ηλιούπολη) Τότε δρομολογήθηκαν τα πρώτα λεωφορεία για Γλυφάδα μέσω Βουλιαγμένης (γραμμή 30) εξυπηρετώντας έτσι άψογα τον Αγ.Ιωάννη και τους Καλογήρους και καθιστώντας τη λειτουργία του 35 (που συνέχισε να διέρχεται από Χερσιφρόνος/Ηλιουπόλεως) μάλλον περιττή. Οι κάτοικοι του Μπραχαμίου απαίτησαν (και κατάφεραν) να πάρουν δική τους γραμμή για το κέντρο, την 109: Αθήνα-Αγ.Δημήτριος, η οποία όμως πήγαινε κατευθείαν κέντρο από Βουλιαγμένης, χωρίς να κάνει τον κύκλο του 35. Έτσι το 35 περιορίστηκε και πάλι στο παλιό του τέρμα, στον Αγ.Ιωάννη, έχοντας χάσει όμως το μεγαλύτερο κομμάτι της επιβατικής του κίνησης

Λόγω της ραγδαίας οικιστικής ανάπτυξης στον οικισμό Δάφνης και ιδίως γύρω από τον άξονα της Εθν.Μακαρίου, δημιουργήθηκε στις αρχές της δεκαετίας του '60 η γραμμή 110: Αθήνα-Άνω Δάφνη που δρομολογήθηκε μέσω Βουλιαγμένης (αμφίδρομα) και τερμάτιζε στο ύψος της οδού Αλκινόου. (το "Άνω Δάφνη" μπήκε για να το διαχωρίσει με το "Δάφνη" των Καλογήρων, που μέχρι πρότινος εξυπηρετείτο από το 35) Η συνέχεια ήταν αναμενόμενη: το 35 που ήταν στα όρια της κατάργησης, συνενώθηκε με το 110, δημιουργώντας το 35/110: Αθήνα-Αγ.Ιωάννης-Άνω Δάφνη που λόγω του πλήθους των επιβατών στην Εθν.Μακαρίου ήταν πάντα γεμάτο. Συνέχισε όμως να διέρχεται μέσω Χερσιφρόνος/Ηλιουπόλεως για να καλύψει και τη διαδρομή του 35.

Όταν λίγα χρόνια αργότερα η Βουλιαγμένης και η Ηλιουπόλεως μονοδρομήθηκαν ως ζεύγος εισόδου/εξόδου της Αθήνας από τα νότια, η διαδρομή φυσικά μέσω Χερσιφρόνος καταργήθηκε. Το 35/110 δεν μπορούσε να "ανέβει" πια τη Βουλιαγμένης, άρα αναγκαστικά από Χίου θα έπρεπε να βγει Ηλιουπόλεως. Επειδή όμως οι κάτοικοι του Αγ.Ιωάννη είχαν συνηθίσει να εξυπηρετούνται από το 35/110 και η Ηλιουπόλεως σ' αυτό το τμήμα έπεφτε κομμάτακι μακριά, δημιουργήθηκε προφανώς η "πατέντα" που προανέφερες. Δηλαδή από Χίου έστριβε Αρτέμωνος κι απο' κει μέσω Κάρπου στην Ηλιουπόλεως. (η Χερσιφρόνος επίσης μονοδρομήθηκε) Στην κάθοδο δεν υπήρχε θέμα, μιας και η Βουλιαγμένης διερχόταν έτσι κι αλλιώς από το κέντρο του οικισμού του Αγ.Ιωάννη. Το '81 με την επαναρίθμηση της ΕΑΣ, το 35/110 πήρε τον αριθμό 228 και προφανώς κάποια στιγμή λόγω και της μειούμενης επιβατικής κίνησης, αλλά και λόγω της επέκτασης του 024 στην Πλ.Αγ.Ιωάννη, η διαδρομή μέσω Αρτέμωνος καταργήθηκε παίρνοντας τη γνωστή του μορφή μέσω Χίου-Ηλιουπόλεως.
Απάντηση


Μηνύματα στο Θέμα
RE: 202 ΣΤ.ΔΑΦΝΗ - ΣΤ.ΣΥΓΓΡΟΥ - ΦΙΞ - από pvuccino - 10-11-2013, 01:42 PM

Μετάβαση στη συζήτηση:


Χρήστης (ες) διαβάζουν αυτό το θέμα: 1 Επισκέπτης (ες)