Αξιολόγηση Θέματος:
  • 10 Ψήφοι - 3.1 Μέσος Όρος
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Μακεδονία] Λείπουν τα ταξί... χορεύουν τα λεωφορεία
#3
Το παρουσιαζομενο αρθρο ειναι - το λιγοτερο - ανεδαφικο... Και εξηγουμαι...

Δεν αναφερει πουθενα ποσα περισσοτερα ΙΧ βγηκαν στους δρομους της Θεσσαλονικης σε συγκριση με τις υπολοιπες ημερες... Το οτι ενα ταξι επιβαρυνει την κινηση οσο 10 ΙΧ ως επιχειρημα ειναι ανεδαφικο διοτι το καθε ΙΧ εκτελει μια, το πολυ δυο μετακινησεις (δεν μιλαω για ΙΧ πωλητων κλπ. που στην ουσια θα επρεπε να υπαγονται στα επαγγελματικα), ενω ενα ταξι πολυ περισσοτερες και στον ιδιο χρονο...

Η αυξηση της ταχυτητας των λεωφορειων θα μπορουσε να επιτευχθει και εαν περιοριζαμε τον αριθμο τους ανα γραμμη... Εχει να κανει με τον κυκλοφοριακο φορτο που μπορει να αντεξει ο καθε δρομος αυτο και οχι με το αν κυκλοφορουν ή οχι ταξι. Σιγουρα οταν αφαιρεις απο τις κεντρικες οδους 2.000 οχηματα (ποσο μαλλον ταξι) η ταχυτητες αυξανονται... Αν ομως απαγορευσεις την κυκλοφορια των ΙΧ και επιτρεψεις μονο επαγγελματικα στον πολεοδομικο ιστο μηπως τα πραγματα ειναι ακομα καλυτερα?

Η αυξηση των επιβατων των λεωφορειων δεν ειναι συμπερασμα, αλλα φυσικο επακολουθο. Η διαφορα των εισητηριων που καταγραφεται ειναι μερος του μεταφορικου εργου των ταξι τα οποια φυσικα και ΑΠΟΤΕΛΟΥΝ ΜΕΡΟΣ του συγκοινωνιακου χαρτη της καθε περιοχης. Το αν ανταποκρινονται στο ρολο τους βεβαια, ειναι μεγαλο ερωτημα. Στο Λονδινο ειναι υπο την εποπτεια της ΤfL στην Αθηνα γιατι να μην ειναι στον ΟΑΣΑ ή στη Θεσσαλονικη στο ΣΑΣΘ? Καποιοι ταξιτζηδες μεμονωμενα το εχουν ψαξει το θεμα λιγακι, αλλα χανονται στο συνολο. Φωτεινη εξαιρεση μια εταιρια ραδιοταξι στη Θεσσαλονικη η οποια ετοιμαζει κατι αξιολογο - λεπτομερειες συντομα...

Το επιχειρημα οτι ενα καλοσυντηρημενο ταξι συνεπαγεται μεγαλη εκλυση ατμοσφαιρικων ρυπων διοτι εχει πολλα χιλιομετρα ειναι ανεδαφικο... Ο στολος στις δυο μεγαλες πολεις την Ελλαδας εχει οριο ηλικιας 8 ετη συνεπως το παλιοτερο σε κυκλοφορια ειναι Euro3, αν δεν υπολογισουμε και τις αντικαταστασεις με τις επιδοτησεις το 2004 και τις περιπου 1200 ταξινομησεις (αντικαταστασεις αφου δεν δινονται νεες αδειες) ανα ετος απο τοτε μπορουμε να καταλαβουμε οτι ο στολος των ταξι μονο γερασμενος δεν ειναι (σε αντιθεση με τη νοοτροπια του κλαδου).

Το επιχειρημα του φιλτατου κ. Σαββιδη για τη μειωση της καταναλωσης των λεωφορειων ειναι πραγματικο, ομως τι ποσοστο επι της μεσης καταναλωσης ειναι αυτο που κερδιζεται? Ενδεικτικα υπενθυμιζω οτι ναι μεν σε στιγμιαια καταναλωση το B7LA αγγιζει τα 300λιτρα/100χμ αλλα η μεση του ειναι μολις 70. Επειτα υπαρχει το ουτως ή αλλως πυκνο δικτυο στασεων καθως και τα φαναρια. Και η μεγαλυτερη παραμονη στις στασεις για να επιβιβαστει ο κοσμος (respect στον κοπρο στην σταση Καμαρα που οποτε ερχεται το λεωφορειο γαυγιζει και κυνηγαει τον κοσμο να μπει μεσα!)

Ακομα και την απωλεια του μεροκαματου παντως ο συγκεκριμενος δημοσιογραφος την αντιμετωπιζει ελαφρως επιφανειακα. Απο τα 140-200 ευρω που θα κανει ΕΙΣΠΡΑΞΗ το ταξι αν αφαιρεθουν πετρελαια, συντηρηση, πιθανη μισθωση, εισφορες κλπ, μενουν περιπου 40-70 ευρω. Στην αισιοδοξη περιπτωση ειναι καπως λιγοτερο απο το μηνιατικο...


Παμε τωρα και στο καλυτερο...

ΤΗΝ ΠΑΡΕΞΗΓΗΜΕΝΗ ΣΧΕΣΗ ΤΟΥ ΛΕΩΦΟΡΕΙΟΥ ΜΕ ΤΟ ΤΑΞΙ!

Ως μεσα μεταφορας δεν ειναι ανταγωνιστικα αλλα συμπληρωματικα! Πραγματικα ωρες-ωρες μου θυμιζει καποιους "Σιδηροδρομοφιλους" που κατηγορουν για τα δεινα του ΟΣΕ τα λεωφορεια... Και ειναι αυτοι που οταν τους ρωτησεις "και πως θα παω στο σταθμο να παρω το τρενο?" σε κοιτανε απορημενοι... Λοιπον, πι ιδιο ακριβως που θεωρουν αυτους τους ανθρωπους γραφικους συμπεριφερονται με τον ιδιο ακριβως τροπο απεναντι στα ταξι... Δεν τους αναγνωριζετε? Για σκεφτειτε το λιγο... Ολοι - μηδε εξαιρουμενου κι εμου - εχουμε κανει τετοια κουβεντα... Και ολοι την κανουν γαργαρα οταν πρεπει να χρησιμοποιησουμε ταξι... Μεγαλυτερο παραδειγμα - και συναμα τραγικοτερο ο administrator της ιστοσελιδας ο οποιος εναντια σε καθε λογικη αρνειται να δημοσιευσει τις απεργιες των ταξι στην ιστοσελιδα λες και δεν παρεχουνε μεταφορικο εργο, ή οι πολιτες που τα χρησιμοποιουν ειναι δευτερης κατηγοριας... Και κατα κανονα οι αναφορες ειναι κατοπιν εορτης και ειρωνικες...

Απο την αλλη τωρα, οι ιδιοι οι ταξιτζηδες εχουν σημαντικες ευθυνες για την κατασταση αυτη... Ανταγωνιζονται το λεωφορειο, συμπεριφερονται λες και ο δρομος ειναι δικος τους για να μην μιλησουμε για τα πειραγμενα ταξιμετρα και τις διπλοτριπλες μισθωσεις (ο κυριοτερος λογος που επιβαρυνουν το κυκλοφοριακο - το ελευθερο ταξι το να επιβιβασει ακομα και εκτος θεσης στη λεωφορειολωριδα θα κανει μια ανασχεση 10 δευτερολεπτων, η διπλη θελει ερωτηση-σκεψη-απαντηση-ξεκινημα συχνα χωρις αποτελεσμα).

Τι πρεπει να γινει λοιπον? Μια σειρα απο μετρα, τα οποια ταυτοχρονα με τις αυξησεις (που τωρα δεν τις θελουν γιατι εχει μειωθει δραματικα ο τζιρος τους) θα αναβαθμισουν τον κλαδο... Απομακρυνση των κακων επαγγελματιων με ευθυνη του σωματειου τους (το επιχειρημα "δεν ολοι κακοι" δεν στεκει, απο τη στιγμη που ξερεις τους κακους συναδελφους σου και δεν κανεις τιποτα, εισαι συνυπευθυνος), επιμορφωση προσωπικου και - γιατι οχι? - υποχρεωτικη εκπαιδευση σε ΙΕΚ για να παρεις την σχετικη αδεια εξασκησης επαγγελματος, οπως ειναι στο εξωτερικο. Εδω αρκει να βγαλεις την σχετικη αδεια σε οποιαδηποτε διευθυνση μεταφορων της χωρας σε 10 μερες και με περιπου 500 ευρω και εισαι ταξιτζης. Στο Λονδινο υπαρχει υποχρεωτικη τετραετης εκπαιδευση και μετα εισαι υπο δοκιμη... Υπαγωγη του ταξι στον εκαστοτε τοπικο εποπτικο φορεα επιβατικων μεταφορων και αναπτυξη κοινων δρασεων με τα υπολοιπα μεσα - με δυο λογια συνεργασια... "Εξυπνη" διαχειρηση του στολου των οχηματων μεσω των κεντρων των ραδιοταξι και της τηλεματικης (στην Θεσσαλονικη στο 90% των οχηματων ειναι ηδη εγκατεστημενη)... Αλλα το πρωτο πραγμα που χρειαζεται ειναι ανοιχτα μυαλα...
Απάντηση


Μηνύματα στο Θέμα
RE: [Μακεδονία] Λείπουν τα ταξί... χορεύουν τα λεωφορεία - από garvanitis - 09-03-2010, 06:16 AM

Μετάβαση στη συζήτηση:


Χρήστης (ες) διαβάζουν αυτό το θέμα: 1 Επισκέπτης (ες)