Αξιολόγηση Θέματος:
  • 16 Ψήφοι - 2.56 Μέσος Όρος
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Ημερησία] Μαχαίρι στις επιδοτήσεις του ΟΑΣΑ, αλλάζει ο συγκοινωνιακός χάρτης
#1
Στον «αέρα» βρίσκεται η λειτουργία των φορέων αστικών συγκοινωνιών καθώς το υπουργείο Οικονομίας προχώρησε στη μείωση της επιδότησης των εισιτηρίων αστικών συγκοινωνιών κατά 18%, προκαλώντας σημαντικά προβλήματα στην εύρυθμη λειτουργία των μέσων και αφήνοντας ανοιχτό ακόμα και το ενδεχόμενο αυξήσεων στα εισιτήρια.

Της Μαρίας Μόσχου

Η μείωση της επιδότησης των εισητήριων, η οποία έγινε χωρίς καμία προειδοποίηση, οδήγησε τη διοίκηση του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών σε αδυναμία καταβολής της μισθοδοσίας του Μαρτίου, αλλά και σε προβλήματα στην προμήθεια καυσίμων για την κίνηση των λεωφορείων.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η κυβέρνηση στο πλαίσιο των περικοπών προχώρησε στο τέλος του 2009 σε περικοπή του 10% της επιδότησης των εισιτηρίων των αστικών συγκοινωνιών. Λίγο πριν από την καταβολή της πρώτης δόσης της επιδότησης αποφασίστηκε περαιτέρω μείωση 8%, με αποτέλεσμα η συνολική μείωση να ανέλθει σε 18%.
Σημειώνεται ότι ο ΟΑΣΑ ετησίως επιδοτείται από το Δημόσιο για τα εισιτήρια με 140 εκατ. ευρώ, το ποσό αυτό καταβάλλεται σε τέσσερις δόσεις των 35 εκατ. ευρώ.
Στο τέλος Φεβρουαρίου και ενώ έπρεπε να καταβληθούν στον Οργανισμό 35 εκατ. ευρώ τελικά του καταβλήθηκαν 29,75 εκατ. ευρώ, με αποτέλεσμα να προκληθεί πρόβλημα στη μισθοδοσία των οδηγών της ΕΘΕΛ.

Αποφάσεις[Εικόνα: assets_LARGE_t_942_15984787.JPG]
Ως προσωρινή λύση αποφασίστηκε να δοθεί επιπλέον ποσό από τη δεύτερη δόση της επιδότησης, με αποτέλεσμα η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών μαζί με τη νέα διοίκηση του ΟΑΣΑ να καλούνται να πάρουν άμεσα αποφάσεις για τον τρόπο που θα καλυφθεί η «μαύρη τρύπα» που δημιουργεί η μείωση της επιδότησης, ώστε να συνεχιστεί η κυκλοφορία των μπλε λεωφορείων στην Αττική.

Η «πίεση» αυτή έχει οδηγήσει σε σκέψεις ακόμα και για την αύξηση του εισιτηρίου, αφού όπως είναι γνωστό το κόστος του εισιτηρίου είναι 1 ευρώ για τους επιβάτες, ενώ το πραγματικό κόστος για τον ΟΑΣΑ είναι περίπου 1,6 ευρώ. Το ποσό που υπολείπεται καταβάλλεται από το Δημόσιο ως επιδότηση και χρησιμοποιείται από τον Οργανισμό για την κάλυψη των λειτουργικών δαπανών των φορέων.

Το σχέδιο αναδιάρθρωσης
Σε πλήρη ανατροπή του συγκοινωνιακού χάρτη της Αθήνας προχωρά το υπουργείο Υποδομών, προωθώντας σειρά παρεμβάσεων με στόχο να μειώσει τα συσσωρευμένα ελλείμματα που ξεπερνούν τα 3,5 δισ. ευρώ.
Ειδικότερα το σχέδιο που εξετάζει το υπουργείο Υποδομών περιλαμβάνει:

Τη δημιουργία Μητροπολιτικού Φορέα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη με στόχο να αντιμετωπιστεί ο διοικητικός κατακερματισμός, το μεγάλο έλλειμμα σχεδιασμού και η αναποτελεσματική διαχείριση των μέσων μαζικής μεταφοράς. Στο πλαίσιο αυτό, η λειτουργία των επιμέρους φορέων θα έχει χαρακτήρα συμπληρωματικό της λειτουργίας του ενός προς τη λειτουργία του άλλου, ενώ σ’ αυτό το σχήμα λειτουργίας θα συμμετέχουν τα μέσα σταθερής, αλλά και μη σταθερής τροχιάς.

Τη συγχώνευση φορέων αστικής συγκοινωνίας. Πιθανότερο σενάριο είναι η υλοποίηση της συγχώνευσης Μετρό και ΗΣΑΠ που έχει προβλεφθεί και με νόμο.

Την επέκταση των δικτύων των μέσων σταθερής τροχιάς και τη μείωση του έργου των μπλε λεωφορείων και των τρόλεϊ. Στο πλαίσιο των αλλαγών αυτών οι περισσότερες αφετηρίες μπλε λεωφορείων θα φύγουν από το κέντρο της Αθήνας και θα λειτουργήσουν συμπληρωματικά στις γραμμές του Μετρό, του ΗΣΑΠ και του Τραμ.

Τη δημιουργία μίας νέας εκσυγχρονισμένης ιστοσελίδας στην οποία ο επιβάτης θα δηλώνει την περιοχή που είναι και την περιοχή που θέλει να πάει με μέσα μαζικής μεταφοράς και θα δίνονται όλες οι εναλλακτικές διαδρομές, αλλά και τα μέσα που πρέπει να χρησιμοποιήσει ο ενδιαφερόμενος. Παράλληλα, θα δίνονται πληροφορίες για το ποια θα είναι η πιο γρήγορη διαδρομή καθώς και για οποιοδήποτε εμπόδιο στη μετακίνηση, όπως πορείες, τηλεφωνήματα για βόμβες, που προκαλούν καθυστερήσεις στα μέσα κ.λπ.

Τη μείωση των δαπανών όσο και όπου αυτό είναι δυνατόν, όπως π.χ. στις προμήθειες. Παράλληλα, μειώθηκαν οι μισθοί των διοικητών αλλά και των μελών των διοικητικών συμβουλίων, ενώ δόθηκε και εντολή για μείωση των συνεδριάσεων των Δ.Σ.

Την ενημέρωση της ηγεσίας του υπουργείου από τους διοικητές κάθε περίπου 15 ημέρες για τις αποφάσεις που λαμβάνουν και την υλοποίηση του νέου επιχειρησιακού σχεδίου που θα συντάξουν για κάθε φορέα. Παράλληλα, θα γνωστοποιούν στο υπουργείο το σύνολο των περιουσιακών τους στοιχείων, αλλά και το πόθεν έσχες τους.

Επέκταση των λεωφορειολωρίδων προκειμένου να αυξηθεί η ταχύτητα των λεωφορείων και των τρόλεϊ και κατά συνέπεια και η συχνότητα των δρομολογίων που εκτελούν. Ειδικότερα προωθείται η δημιουργία τεσσάρων νέων λεωφορειολωρίδων στην Αθήνα, που αναμένουν τον χαρακτηρισμό αποκλειστικής κυκλοφορίας εδώ και περίπου τρία χρόνια. Σε πρώτη φάση αναμένεται να τεθούν σε λειτουργία πέντε λεωφορειολωρίδες, συνολικού μήκους 6,5 χλμ. στη λεωφόρο Θησέως στην Καλλιθέα, στην Εθν. Μακαρίου στο Φάληρο, στην Εθν. Μακαρίου στο Περιστέρι και στην οδό Ηπείρου στην Αθήνα.

Την αξιοποίηση σημαντικού μέρους της ακίνητης περιουσίας των ΗΣΑΠ και ΕΘΕΛ.

Nέες λωρίδες λεωφορείων
Στο πλαίσιο των παρεμβάσεων που αναμένεται να υιοθετήσει η ηγεσία του υπουργείου Mεταφορών προκειμένου να αλλάξει η συμπεριφορά των Eλλήνων που δείχνουν να προτιμούν τα αυτοκίνητά τους από τα MMM είναι και η δημιουργία τεσσάρων νέων λεωφορειολωρίδων στην Aθήνα, που αναμένουν τον χαρακτηρισμό αποκλειστικής κυκλοφορίας εδώ και περίπου τρία χρόνια. Πληροφορίες αναφέρουν ότι στόχος του υπουργείου Yποδομών είναι η δημιουργία κυρίως λωρίδων αντίθετης ροής, καθώς θεωρούνται πιο αποτελεσματικές και δεν παραβιάζονται από οδηγούς I .X.

Σε πρώτη φάση αναμένεται να τεθούν σε λειτουργία πέντε λεωφορειολωρίδες, συνολικού μήκους 6,5 χλμ. στη λεωφόρο Θησέως στην Kαλλιθέα, στην Eθν. Mακαρίου στο Φάληρο, στην Eθν. Mακαρίου στο Περιστέρι και στην οδό Hπείρου στην Aθήνα. Yπό εξέταση, επίσης, είναι παλαιότερη πρόταση του OAΣA για διεύρυνση του δικτύου των λεωφορειολωρίδων σε 150 χλμ. από 50,9 χλμ. που μετρά σήμερα. H πρόταση προβλέπει δημιουργία λωρίδων σε κεντρικές λεωφόρους Aθήνας, Πειραιά, Kαλλιθέας, δυτικών προαστίων.

Το δίκτυο
Αλλάζει ο συγκοινωνιακός χάρτης της Αττικής, με τη μετατροπή των περισσότερων λεωφορειακών γραμμών σε τροφοδοτικές του μετρό, του ηλεκτρικού σιδηροδρόμου, του τραμ και του προαστιακού. Ειδικότερα στις βασικές κινήσεις συγκαταλέγονται η διακοπή των περισσότερων λεωφορειακών γραμμών που συνδέουν τα προάστια με το κέντρο και η συνακόλουθη... έξωση των αφετηριών και τερμάτων κυρίως από την οδό Ακαδημίας και την περιοχή της Ομόνοιας. Η γενική φιλοσοφία του νέου δικτύου στηρίζεται στην ανάπτυξη του δικτύου των μέσων σταθερής τροχιάς ως βασικού κορμού των συγκοινωνιών, ενώ περιλαμβάνει σειρά μέτρων μεταξύ των οποίων τη δημιουργία ομάδων τοπικών τροφοδοτικών λεωφορειακών γραμμών προς και από τους σταθμούς του μετρό, του τραμ, του ηλεκτρικού και προαστιακού σιδηροδρόμου.

Παράλληλα, προωθείται η ανάπτυξη δημοτικής και διαδημοτικής συγκοινωνίας, αλλά και η ανάπτυξη λεωφορειακών γραμμών-κορμών σε περιοχές που δεν καλύπτονται από μέσα σταθερής τροχιάς. Το μοντέλο έχει ήδη δοκιμαστεί στο Περιστέρι, και για περίπου ένα μήνα και στο σταθμό Νομισματοκοπείο, όπου πλέον αποτελεί παρελθόν το μεγαλύτερο μέρος των περίπου 20 γραμμών που συνέδεαν απευθείας τους δήμους Χαλανδρίου, Αγίας Παρασκευής, Παπάγου, Παιανίας και Κορωπίου αλλά και άλλων κοντινών περιοχών με το κέντρο.
Απάντηση


Μηνύματα στο Θέμα
[Χωρίς Θέμα] - από Cmaniac - 07-03-2010, 11:13 PM

Μετάβαση στη συζήτηση:


Χρήστης (ες) διαβάζουν αυτό το θέμα: 2 Επισκέπτης (ες)