Μεταφέρω και εδώ ένα e-mail που έστειλα στον Δήμο Πεύκης σήμερα. Γιατί (και) χθες, το δρομολόγιο των 6:00 είτε πέρασε (πάλι) αρκετά πριν την ώρα του ή το "έφαγαν" τελείως (πάλι) και ενώ σκοτώθηκα να φτάσω έγκαιρα στην Νερατζιώτισσα, εν τέλει αναγκάστηκα να πάρω ΗΣΑΠ για Μαρούσι και μετά 020 και να κάνω μισή ώρα παραπάνω να φτάσω σπίτι μου, και επειδή αυτό συμβαίνει συχνά έχει αρχίσει να μου την βιδώνει...
Προς τους αρμοδίους για την Δημοτική Συγκοινωνία Δήμου Πεύκης
Χρησιμοποιώ τακτικά την Δημοτική Συγκοινωνία επιστρέφοντας από την εργασία μου, κυρίως το δρομολόγιο των 18:00 ή των 19:00 από τον σταθμό Νερατζιώτισσας, συνήθως φτάνοντας με το δρομολόγιο του Προαστιακού Σιδηροδρόμου Αεροδρόμιο - Άνω Λιόσια με προγραμματισμένη ώρα διέλευσης από την Νερατζιώτισσα στις 17:53 ή 18:53 αντίστοιχα. Με δεδομένο ότι το δημοτικό λεωφορείο έχει προγραμματισμένη ώρα αναχώρησης από τον σταθμό Νερατζιώτισσας στις 18:00 ή 19:00, με βάση τα όσα αναφέρετε στον σχετικό πίνακα δρομολογίων στην ιστοσελίδα του Δήμου ( http://www.dhmospefkis.gr/ODHMOS/dhmotikh.htm ), μεσολαβεί έτσι ένα διάστημα 7 λεπτών από την άφιξη του τρένου μέχρι την αναχώρηση του λεωφορείου και, υπολογίζοντας ότι η μετάβαση από την αποβάθρα ως την στάση δεν διαρκεί πάνω από 2 λεπτά, δίδει 5 περίπου λεπτά αναμονής στην στάση.
Πολλές φορές όμως, όπως και εχθές 17-2-2010, η αναμονή είναι μάταιη καθώς το λεωφορείο δεν έρχεται ούτε στις 18:00 όπως είναι προγραμματισμένο ούτε, με μια μικρή αναμονή στην στάση για να δοθεί το περιθώριο μιας εύλογης καθυστέρησης στο δρομολόγιο, λίγα λεπτά αργότερα, με αποτέλεσμα να αναγκάζομαι και εγώ όπως και άλλοι συνεπιβάτες μου, να χρησιμοποιούμε τον ηλεκτρικό σιδηρόδρομο, που το διάστημα αυτό λόγω των έργων ανακατασκευής της επιδομής είναι ιδιαίτερα αναξιόπιστος και παρουσιάζει πολύ μεγάλες καθυστερήσεις στα δρομολόγια) μέχρι το Μαρούσι και κατόπιν να πρέπει να χρησιμοποιήσουμε άλλο λεωφορείο του Ο.Α.Σ.Α. (Α8, 541, 527, 501, 555) ή της Συγκοινωνίας Αμαρουσίου (020, 070) για να μεταβούμε στον προορισμό μας, και βεβαίως με δεδομένο το ότι τα λεωφορεία αυτά διέρχονται στις πλείστες των περιπτώσεων αρκετά μακριά από τις στάσεις της Δημοτικής Συγκοινωνίας Πεύκης, που συνεπάγεται ίσως και αρκετό περπάτημα ως τον προορισμό μας, δημιουργώντας έτσι μια συνολική καθυστέρηση της τάξεως των 20 έως 40 λεπτών ανάλογα με το πού κατοικεί ο καθένας.
Η μη διέλευση του λεωφορείου την προγραμματισμένη ώρα συνεπώς σημαίνει είτε ότι το λεωφορείο περνά από την στάση αρκετά νωρίτερα από την προγραμματισμένη ώρα, είτε ότι το δρομολόγιο δεν εκτελείται καθόλου. Όποιο και από τα δύο να συμβαίνει, είναι αδικαιολόγητο.
Εάν το δρομολόγιο περνά νωρίτερα, ο οδηγός οφείλει να περιμένει την προγραμματισμένη ώρα αναχώρησης πριν να φύγει. Εάν αυτό δεν είναι εφικτό, λόγω ιδιωτικών αυτοκινήτων που έχουν σταθμεύσει παράνομα στην στάση, θα πρέπει είτε να περιμένει σε κοντινό σημείο όπου μπορεί να σταθμεύσει προσωρινά, είτε στην έσχατη ανάγκη να κάνει έναν κύκλο του τετραγώνου και να επιστρέψει. Δεν είναι επιτρεπτό, ειδικά με την τόσο αραιή συχνότητα δρομολογίων της γραμμής (60') και ελλείψη εναλλακτικών λύσεων (τα 527 και 501 του Ο.Α.Σ.Α. που ακολουθούν παραπλήσια διαδρομή σε μεγάλο βαθμό δεν διέρχονται ούτε από την Νερατζιώτισσα ούτε από άλλο σταθμό του Προαστιακού), να αφήνετε τους επιβάτες "απ' έξω".
Το να μην εκτελούνται καθόλου τα δρομολόγια χωρίς ενημέρωση πάλι δεν είναι επιτρεπτό. Με βάση το τι ανέφερε ο Δήμαρχος στο δελτίο τύπου σχετικά με την αγορά των 2 νέων Solaris Urbino ( http://www.dhmospefkis.gr/DELTIA/THEMATA...202009.htm ), ο λόγος που περιορίστηκε η συχνότητα δρομολογίων στα 60 λεπτά αντί 30 που ήταν προηγουμένως, ήταν οι συχνές βλάβες που παρουσίαζαν τα υπάρχοντα 2 λεωφορεία ΜΑΝ-Sfakianakis, και έτσι προτιμήθηκε να είναι το ένα σε κυκλοφορία και το άλλο ως εφεδρικό. Τι συμβαίνει λοιπόν; Είναι χαλασμένα και τα δύο και δεν εκτελούνται τα δρομολόγια; Βεβαίως κάποτε υπήρχε και τρίτο λεωφορείο που είχε ακριβώς αυτόν τον ρόλο, του εφεδρικού, έτσι ώστε αν χαλούσε ένα από τα 2 τότε κυκλοφορούντα, να μπορεί να αντικατασταθεί χωρίς επίπτωση στα δρομολόγια. Προφανώς το τρίτο λεωφορείο αποσύρθηκε, με τα προαναφερθέντα επακόλουθα.
Και μιας και αναφέρθηκα στα δύο νέα Solaris Urbino, το ως άνω δελτίο τύπου μιλούσε για παραλαβή και έναρξη κυκλοφορίας τους προς το τέλος του 2009. Στα παράθυρα των υφιστάμενων λεωφορείων επικολλήθηκε το σχετικό άρθρο από το περιοδικό του Δήμου, μαζί με μια φωτογραφία του ενός από τα νέα λεωφορεία στο εργοστάσιο της Solaris στην Πολωνία. Όπου να'ναι όμως φεύγει και ο Φεβρουάριος του 2010 και τα λεωφορεία τα έχουμε δει μόνο στην φωτογραφία αυτή, και όχι στους δρόμους. Πού οφείλεται η τόσο μεγάλη καθυστέρηση; Προφανώς τα λεωφορεία έχουν κατασκευαστεί, για να υπάρχει και φωτογραφία τους, γιατί λοιπόν δεν παραδίδονται και δεν τίθενται στην κυκλοφορία, ώστε να υπάρξει, αν όχι επαναφορά της συχνότητας στα 30 λεπτά, τουλάχιστον αύξηση της αξιοπιστίας των ήδη εκτελούμενων δρομολογίων; Και αν υπάρχει πρόθεση για αύξηση της συχνότητας των δρομολογίων, τότε εξυπακούεται πως τουλάχιστον 1 από τα υφιστάμενα λεωφορεία πρέπει να παραμείνει σε λειτουργία ως εφεδρικό. Τα Solaris είναι λεωφορεία με πολύ πιο σύνθετη κατασκευή και προδιαγραφές από τα υπάρχοντα, με τις όποιες απαιτήσεις αυτό συνεπάγεται για την συντήρησή τους. Και εάν τύχουν ελλειπούς συντήρησης όπως συνέβαινε με τα λεωφορεία που κυκλοφορούν μέχρι τώρα, τόσο επί της προηγούμενης δημοτικής αρχής όσο και επί της σημερινής (προσωπικά δεν έχω κανένα ενδιαφέρον για την πολιτική και δεν με ενδιαφέρει ποιος είναι Δήμαρχος και από ποια παράταξη προέρχεται, αλλά το επίπεδο των υπηρεσιών που παρέχει ο Δήμος του οποίου ηγείται στους πολίτες), δεν θα αργήσουν και τα Solaris να βγάλουν προβλήματα που ίσως μάλιστα η επισκευή να είναι και πιο πολύπλοκη, χρονοβόρα και δαπανηρή, με τις όποιες συνέπειες προς τους επιβάτες - πολίτες.
Εάν η Δημοτική Συγκοινωνία δεν μπορεί να ανταπεξέλθει στο έργο που καλείται να επιτελέσει, θα έπρεπε επίσης ο Δήμος να μεριμνήσει για εναλλακτικές λύσεις σε συνεργασία με τον Ο.Α.Σ.Α. Πολύ σωστά όταν ο Δήμος Αμαρουσίου εξέφρασε την πρόθση κατάργησης της διαδημοτικής γραμμής 070, αφήνοντας την Πεύκη μόνο με το 555 του Ο.Α.Σ.Α. για το οποίο, πέραν του ότι πρέπει κάποιος να πληρώσει εισιτήριο για να το χρησιμοποιήσει, δεν εξυπηρετεί επαρκώς το κέντρο της Πεύκης, η δημοτική αρχή τοποθετήθηκε και εν τέλει κατάφερε, σε συνεργασία και με τους ομολόγους της από τον Δήμο Λυκόβρυσης, να διατηρηθεί το 070 σε λειτουργία. Γιατί δεν επεμβαίνει π.χ. στο θέμα των 501/527 και 642; Οι γραμμές αυτές πηγαινοέρχονται με νούμερα επιβατών που θυμίζουν Ι.Χ. ή ταξί, παρότι θα μπορούσαν, με την χάραξη που έχουν, να καλύψουν αρκετά καλά τις συγκοινωνιακές ανάγκες της Πεύκης (ειδικά της Κάτω Πεύκης) καλύπτοντας τις αδυναμίες της Δημοτικής Συγκοινωνίας, εάν η δημοτική αρχή είχε ζητήσει π.χ. την επέκταση των 501/527 μέχρι τον Ο.Τ.Ε. στην Λεωφόρο Κηφισίας, ώστε να έχουν σύνδεση και με τον Προαστιακό Σιδηρόδρομο αλλά και να τροφοδοτούν καλλίτερα τις γραμμές-κορμούς της Λεωφ. Κηφισίας. Ή την επέκταση της 642 προς το κέντρο της Πεύκης ή και προς την Άνω Πεύκη στα χνάρια του παλιού 502;
Γιατί τόσον καιρό ο Δήμος δεν προβαίνει σε κινήσεις απλές και σχετικά ανέξοδες, ώστε να κάνει την Δημοτική Συγκοινωνία πιο εύχρηστη; Σε πολλά σημεία υπάρχουν ακόμα οι πινακίδες των στάσεων του 1995, που δείχνουν τα δρομολόγια όπως ίσχυαν τότε. Σε άλλα σημεία, έχουν τοποθετηθεί "σκέτες" πινακίδες Π-28 που απλά απεικονίζουν ένα σκαρίφημα λεωφορείου, αλλά δεν προσφέρουν καμία περαιτέρω πληροφόρηση στον κόσμο πέραν του ότι απλά, εδώ κάποτε σταματά κάποιο λεωφορείο. Τόσο δύσκολο είναι να επικολληθεί πάνω τους ένα αυτοκόλλητο με το λογότυπο του Δήμου Πεύκης και τις ισχύουσες ώρες διέλευσης; Πιστεύω πως ένας laser εκτυπωτής και ένα πακέτο αυτοκόλλητο χαρτί είναι μέσα στις οικονομικές δυνατότητες του Δήμου. Όπως επίσης και ένας χάρτης της διαδρομής μπορεί να αναρτηθεί μέσα στα λεωφορεία, για να ξέρει ο κόσμος πού πηγαίνει. Δεν μπορούν όλοι να γνωρίζουν την διαδρομή απ' έξω, ούτε μπορούν να έχουν όλοι πρόσβαση στο Internet και ειδικά όταν είναι στον δρόμο για να ενημερώνονται μέσω αυτού για τα δρομολόγια. Και όταν υπάρχει δίπλα το Μαρούσι (με το 070 της Συγκοινωνίας Αμαρουσίου να περνά και από την Πεύκη), όπου η ανάρτηση της ώρας διέλευσης σε κάθε στάση και χάρτη σε όσες έχουν στέγαστρα είναι κάτι το δεδομένο, οι συγκρίσεις είναι αναπόφευκτες, λαμβάνοντας υπόψη ότι πολλοί χρήστες της δημοτικής συγκοινωνίας της Πεύκης χρησιμοποιούν τακτικά και αυτή του Αμαρουσίου.
Βεβαίως δεν λέω ότι πρέπει να αντιγράψετε το Μαρούσι ή κάποιον άλλο Δήμο. Γιατί υπάρχουν και Δήμοι όπου οι δημοτικές συγκοινωνίες είναι είτε τελείως υποτυπώδεις, ή υπάρχουν μόνο στα χαρτιά. Με την νοοτροπία "υπάρχουν και χειρότερα" όμως, δεν γίνεται δουλειά. Η Πεύκη, αναλογικά με το μέγεθος, τον πληθυσμό και τα σημεία ενδιαφέροντος που έχει, αντιμετωπίζει δυσανάλογα μεγάλο κυκλοφοριακό πρόβλημα. Και γι' αυτό χρειάζεται μια δημοτική συγκοινωνία που να μπορεί ο κόσμος να την εμπιστευτεί και όχι να ωθεί όσους έχουν Ι.Χ. να το χρησιμοποιούν αβέρτα, ενώ όσοι δεν έχουν να αναγκάζονται να χρησιμοποιούν είτε τα μπλε λεωφορεία είτε, ακόμα χειρότερα, ταξί για τις μετακινήσεις τους. Και αυτό μπορεί να επιτευχθεί μόνο με μια συγκοινωνία εύχρηστη και αξιόπιστη.
Ευχαριστώ για τον χρόνο σας.
Παναγιώτης Χ. Κωνσταντινίδης
panayiotis.constantinides@otenet.gr
______________________________________________________
Think before you print
Προς τους αρμοδίους για την Δημοτική Συγκοινωνία Δήμου Πεύκης
Χρησιμοποιώ τακτικά την Δημοτική Συγκοινωνία επιστρέφοντας από την εργασία μου, κυρίως το δρομολόγιο των 18:00 ή των 19:00 από τον σταθμό Νερατζιώτισσας, συνήθως φτάνοντας με το δρομολόγιο του Προαστιακού Σιδηροδρόμου Αεροδρόμιο - Άνω Λιόσια με προγραμματισμένη ώρα διέλευσης από την Νερατζιώτισσα στις 17:53 ή 18:53 αντίστοιχα. Με δεδομένο ότι το δημοτικό λεωφορείο έχει προγραμματισμένη ώρα αναχώρησης από τον σταθμό Νερατζιώτισσας στις 18:00 ή 19:00, με βάση τα όσα αναφέρετε στον σχετικό πίνακα δρομολογίων στην ιστοσελίδα του Δήμου ( http://www.dhmospefkis.gr/ODHMOS/dhmotikh.htm ), μεσολαβεί έτσι ένα διάστημα 7 λεπτών από την άφιξη του τρένου μέχρι την αναχώρηση του λεωφορείου και, υπολογίζοντας ότι η μετάβαση από την αποβάθρα ως την στάση δεν διαρκεί πάνω από 2 λεπτά, δίδει 5 περίπου λεπτά αναμονής στην στάση.
Πολλές φορές όμως, όπως και εχθές 17-2-2010, η αναμονή είναι μάταιη καθώς το λεωφορείο δεν έρχεται ούτε στις 18:00 όπως είναι προγραμματισμένο ούτε, με μια μικρή αναμονή στην στάση για να δοθεί το περιθώριο μιας εύλογης καθυστέρησης στο δρομολόγιο, λίγα λεπτά αργότερα, με αποτέλεσμα να αναγκάζομαι και εγώ όπως και άλλοι συνεπιβάτες μου, να χρησιμοποιούμε τον ηλεκτρικό σιδηρόδρομο, που το διάστημα αυτό λόγω των έργων ανακατασκευής της επιδομής είναι ιδιαίτερα αναξιόπιστος και παρουσιάζει πολύ μεγάλες καθυστερήσεις στα δρομολόγια) μέχρι το Μαρούσι και κατόπιν να πρέπει να χρησιμοποιήσουμε άλλο λεωφορείο του Ο.Α.Σ.Α. (Α8, 541, 527, 501, 555) ή της Συγκοινωνίας Αμαρουσίου (020, 070) για να μεταβούμε στον προορισμό μας, και βεβαίως με δεδομένο το ότι τα λεωφορεία αυτά διέρχονται στις πλείστες των περιπτώσεων αρκετά μακριά από τις στάσεις της Δημοτικής Συγκοινωνίας Πεύκης, που συνεπάγεται ίσως και αρκετό περπάτημα ως τον προορισμό μας, δημιουργώντας έτσι μια συνολική καθυστέρηση της τάξεως των 20 έως 40 λεπτών ανάλογα με το πού κατοικεί ο καθένας.
Η μη διέλευση του λεωφορείου την προγραμματισμένη ώρα συνεπώς σημαίνει είτε ότι το λεωφορείο περνά από την στάση αρκετά νωρίτερα από την προγραμματισμένη ώρα, είτε ότι το δρομολόγιο δεν εκτελείται καθόλου. Όποιο και από τα δύο να συμβαίνει, είναι αδικαιολόγητο.
Εάν το δρομολόγιο περνά νωρίτερα, ο οδηγός οφείλει να περιμένει την προγραμματισμένη ώρα αναχώρησης πριν να φύγει. Εάν αυτό δεν είναι εφικτό, λόγω ιδιωτικών αυτοκινήτων που έχουν σταθμεύσει παράνομα στην στάση, θα πρέπει είτε να περιμένει σε κοντινό σημείο όπου μπορεί να σταθμεύσει προσωρινά, είτε στην έσχατη ανάγκη να κάνει έναν κύκλο του τετραγώνου και να επιστρέψει. Δεν είναι επιτρεπτό, ειδικά με την τόσο αραιή συχνότητα δρομολογίων της γραμμής (60') και ελλείψη εναλλακτικών λύσεων (τα 527 και 501 του Ο.Α.Σ.Α. που ακολουθούν παραπλήσια διαδρομή σε μεγάλο βαθμό δεν διέρχονται ούτε από την Νερατζιώτισσα ούτε από άλλο σταθμό του Προαστιακού), να αφήνετε τους επιβάτες "απ' έξω".
Το να μην εκτελούνται καθόλου τα δρομολόγια χωρίς ενημέρωση πάλι δεν είναι επιτρεπτό. Με βάση το τι ανέφερε ο Δήμαρχος στο δελτίο τύπου σχετικά με την αγορά των 2 νέων Solaris Urbino ( http://www.dhmospefkis.gr/DELTIA/THEMATA...202009.htm ), ο λόγος που περιορίστηκε η συχνότητα δρομολογίων στα 60 λεπτά αντί 30 που ήταν προηγουμένως, ήταν οι συχνές βλάβες που παρουσίαζαν τα υπάρχοντα 2 λεωφορεία ΜΑΝ-Sfakianakis, και έτσι προτιμήθηκε να είναι το ένα σε κυκλοφορία και το άλλο ως εφεδρικό. Τι συμβαίνει λοιπόν; Είναι χαλασμένα και τα δύο και δεν εκτελούνται τα δρομολόγια; Βεβαίως κάποτε υπήρχε και τρίτο λεωφορείο που είχε ακριβώς αυτόν τον ρόλο, του εφεδρικού, έτσι ώστε αν χαλούσε ένα από τα 2 τότε κυκλοφορούντα, να μπορεί να αντικατασταθεί χωρίς επίπτωση στα δρομολόγια. Προφανώς το τρίτο λεωφορείο αποσύρθηκε, με τα προαναφερθέντα επακόλουθα.
Και μιας και αναφέρθηκα στα δύο νέα Solaris Urbino, το ως άνω δελτίο τύπου μιλούσε για παραλαβή και έναρξη κυκλοφορίας τους προς το τέλος του 2009. Στα παράθυρα των υφιστάμενων λεωφορείων επικολλήθηκε το σχετικό άρθρο από το περιοδικό του Δήμου, μαζί με μια φωτογραφία του ενός από τα νέα λεωφορεία στο εργοστάσιο της Solaris στην Πολωνία. Όπου να'ναι όμως φεύγει και ο Φεβρουάριος του 2010 και τα λεωφορεία τα έχουμε δει μόνο στην φωτογραφία αυτή, και όχι στους δρόμους. Πού οφείλεται η τόσο μεγάλη καθυστέρηση; Προφανώς τα λεωφορεία έχουν κατασκευαστεί, για να υπάρχει και φωτογραφία τους, γιατί λοιπόν δεν παραδίδονται και δεν τίθενται στην κυκλοφορία, ώστε να υπάρξει, αν όχι επαναφορά της συχνότητας στα 30 λεπτά, τουλάχιστον αύξηση της αξιοπιστίας των ήδη εκτελούμενων δρομολογίων; Και αν υπάρχει πρόθεση για αύξηση της συχνότητας των δρομολογίων, τότε εξυπακούεται πως τουλάχιστον 1 από τα υφιστάμενα λεωφορεία πρέπει να παραμείνει σε λειτουργία ως εφεδρικό. Τα Solaris είναι λεωφορεία με πολύ πιο σύνθετη κατασκευή και προδιαγραφές από τα υπάρχοντα, με τις όποιες απαιτήσεις αυτό συνεπάγεται για την συντήρησή τους. Και εάν τύχουν ελλειπούς συντήρησης όπως συνέβαινε με τα λεωφορεία που κυκλοφορούν μέχρι τώρα, τόσο επί της προηγούμενης δημοτικής αρχής όσο και επί της σημερινής (προσωπικά δεν έχω κανένα ενδιαφέρον για την πολιτική και δεν με ενδιαφέρει ποιος είναι Δήμαρχος και από ποια παράταξη προέρχεται, αλλά το επίπεδο των υπηρεσιών που παρέχει ο Δήμος του οποίου ηγείται στους πολίτες), δεν θα αργήσουν και τα Solaris να βγάλουν προβλήματα που ίσως μάλιστα η επισκευή να είναι και πιο πολύπλοκη, χρονοβόρα και δαπανηρή, με τις όποιες συνέπειες προς τους επιβάτες - πολίτες.
Εάν η Δημοτική Συγκοινωνία δεν μπορεί να ανταπεξέλθει στο έργο που καλείται να επιτελέσει, θα έπρεπε επίσης ο Δήμος να μεριμνήσει για εναλλακτικές λύσεις σε συνεργασία με τον Ο.Α.Σ.Α. Πολύ σωστά όταν ο Δήμος Αμαρουσίου εξέφρασε την πρόθση κατάργησης της διαδημοτικής γραμμής 070, αφήνοντας την Πεύκη μόνο με το 555 του Ο.Α.Σ.Α. για το οποίο, πέραν του ότι πρέπει κάποιος να πληρώσει εισιτήριο για να το χρησιμοποιήσει, δεν εξυπηρετεί επαρκώς το κέντρο της Πεύκης, η δημοτική αρχή τοποθετήθηκε και εν τέλει κατάφερε, σε συνεργασία και με τους ομολόγους της από τον Δήμο Λυκόβρυσης, να διατηρηθεί το 070 σε λειτουργία. Γιατί δεν επεμβαίνει π.χ. στο θέμα των 501/527 και 642; Οι γραμμές αυτές πηγαινοέρχονται με νούμερα επιβατών που θυμίζουν Ι.Χ. ή ταξί, παρότι θα μπορούσαν, με την χάραξη που έχουν, να καλύψουν αρκετά καλά τις συγκοινωνιακές ανάγκες της Πεύκης (ειδικά της Κάτω Πεύκης) καλύπτοντας τις αδυναμίες της Δημοτικής Συγκοινωνίας, εάν η δημοτική αρχή είχε ζητήσει π.χ. την επέκταση των 501/527 μέχρι τον Ο.Τ.Ε. στην Λεωφόρο Κηφισίας, ώστε να έχουν σύνδεση και με τον Προαστιακό Σιδηρόδρομο αλλά και να τροφοδοτούν καλλίτερα τις γραμμές-κορμούς της Λεωφ. Κηφισίας. Ή την επέκταση της 642 προς το κέντρο της Πεύκης ή και προς την Άνω Πεύκη στα χνάρια του παλιού 502;
Γιατί τόσον καιρό ο Δήμος δεν προβαίνει σε κινήσεις απλές και σχετικά ανέξοδες, ώστε να κάνει την Δημοτική Συγκοινωνία πιο εύχρηστη; Σε πολλά σημεία υπάρχουν ακόμα οι πινακίδες των στάσεων του 1995, που δείχνουν τα δρομολόγια όπως ίσχυαν τότε. Σε άλλα σημεία, έχουν τοποθετηθεί "σκέτες" πινακίδες Π-28 που απλά απεικονίζουν ένα σκαρίφημα λεωφορείου, αλλά δεν προσφέρουν καμία περαιτέρω πληροφόρηση στον κόσμο πέραν του ότι απλά, εδώ κάποτε σταματά κάποιο λεωφορείο. Τόσο δύσκολο είναι να επικολληθεί πάνω τους ένα αυτοκόλλητο με το λογότυπο του Δήμου Πεύκης και τις ισχύουσες ώρες διέλευσης; Πιστεύω πως ένας laser εκτυπωτής και ένα πακέτο αυτοκόλλητο χαρτί είναι μέσα στις οικονομικές δυνατότητες του Δήμου. Όπως επίσης και ένας χάρτης της διαδρομής μπορεί να αναρτηθεί μέσα στα λεωφορεία, για να ξέρει ο κόσμος πού πηγαίνει. Δεν μπορούν όλοι να γνωρίζουν την διαδρομή απ' έξω, ούτε μπορούν να έχουν όλοι πρόσβαση στο Internet και ειδικά όταν είναι στον δρόμο για να ενημερώνονται μέσω αυτού για τα δρομολόγια. Και όταν υπάρχει δίπλα το Μαρούσι (με το 070 της Συγκοινωνίας Αμαρουσίου να περνά και από την Πεύκη), όπου η ανάρτηση της ώρας διέλευσης σε κάθε στάση και χάρτη σε όσες έχουν στέγαστρα είναι κάτι το δεδομένο, οι συγκρίσεις είναι αναπόφευκτες, λαμβάνοντας υπόψη ότι πολλοί χρήστες της δημοτικής συγκοινωνίας της Πεύκης χρησιμοποιούν τακτικά και αυτή του Αμαρουσίου.
Βεβαίως δεν λέω ότι πρέπει να αντιγράψετε το Μαρούσι ή κάποιον άλλο Δήμο. Γιατί υπάρχουν και Δήμοι όπου οι δημοτικές συγκοινωνίες είναι είτε τελείως υποτυπώδεις, ή υπάρχουν μόνο στα χαρτιά. Με την νοοτροπία "υπάρχουν και χειρότερα" όμως, δεν γίνεται δουλειά. Η Πεύκη, αναλογικά με το μέγεθος, τον πληθυσμό και τα σημεία ενδιαφέροντος που έχει, αντιμετωπίζει δυσανάλογα μεγάλο κυκλοφοριακό πρόβλημα. Και γι' αυτό χρειάζεται μια δημοτική συγκοινωνία που να μπορεί ο κόσμος να την εμπιστευτεί και όχι να ωθεί όσους έχουν Ι.Χ. να το χρησιμοποιούν αβέρτα, ενώ όσοι δεν έχουν να αναγκάζονται να χρησιμοποιούν είτε τα μπλε λεωφορεία είτε, ακόμα χειρότερα, ταξί για τις μετακινήσεις τους. Και αυτό μπορεί να επιτευχθεί μόνο με μια συγκοινωνία εύχρηστη και αξιόπιστη.
Ευχαριστώ για τον χρόνο σας.
Παναγιώτης Χ. Κωνσταντινίδης
panayiotis.constantinides@otenet.gr
______________________________________________________
Think before you print