05-02-2010, 03:23 PM
ΙΣΤΟΡΙΚΟ
Η Δημοτική Συγκοινωνία ξεκίνησε στην Πεύκη το 1995, με ένα λεωφορείο ΕΛΒΟ-Μίδας. Η διαδρομή αρχικά ήταν (όπως έγραφε και στην προμετωπίδα του λεωφορείου) ΚΑΤ - ΕΙΡΗΝΗ.
Η αφετηρία του Κ.Α.Τ. βρίσκεται στην γωνία των οδών Άρεως και Μικράς Ασίας, στα σύνορα Αμαρουσίου - Πεύκης - Κηφισιάς, δύο τετράγωνα από την είσοδο του σταθμού των Η.Σ.Α.Π.
Αρχικά, στην κάθοδο κατευθυνόταν στον σταθμό της Ειρήνης, ώστε να συνδέει με τον Η.Σ.Α.Π. και στα δύο άκρα, βεβαίως τότε δεν υπήρχε ο σταθμός Νερατζιώτισσας ούτε ο Προαστιακός. Η στάση ήταν στην είσοδο της ΣΕΛΕΤΕ, δεν έκανε όμως άλλες στάσεις εντός του Δήμου Αμαρουσίου. Όταν ξεκίνησαν οι εργασίες κατασκευής της Αττικής Οδού και η πρόσβαση στην Ειρήνη μέσω της οδού Πέλικα αποκόπηκε, τα δρομολόγια έπαψαν να εξυπηρετούν τον σταθμό και τερμάτιζαν στην οδό Βύρωνος.
Στην άνοδο, αρχικά δεν περνούσε από την οδό Χρυσοστόμου Σμύρνης και την οδό Ελευθερίου Βενιζέλου, αντ' αυτού από την Κονίτσης συνέχιζε ευθεία Κορίνθου και δεξιά Αγωνιστών.
Τα δρομολόγια ήταν ανά 1 ώρα, Δευτέρα με Παρασκευή, από 06:00 μέχρι 15:30.
Από το 1998, κατόπιν παρότρυνσης των κατοίκων, το ωράριο επεκτάθηκε μέχρι τις 22:30. Τα απογευματινά δρομολόγια εκτελούσε το σχολικό λεωφορείο της Πεύκης.
Το 2002 έγινε ένα σημαντικό βήμα αναβάθμισης, με την προμήθεια τον Σεπτέμβριο δύο νέων λεωφορείων ΜΑΝ-Sfakianakis. Από τις 18 του μήνα, τα δρομολόγια πύκνωσαν (κάθε 30 λεπτά), καθιερώθηκαν δρομολόγια το πρωϊ και μεσημέρι του Σαββάτου, και η διαδρομή της ανόδου τροποποιήθηκε ώστε να διέρχεται και από τις οδούς Χρυσοστόμου Σμύρνης, Δαγκλή και Ελευθερίου Βενιζέλου, αποκτώντας έτσι ένα σχήμα S στην Κάτω Πεύκη, ενώ στην κάθοδο καθιερώθηκε το λεωφορείο να επιστρέφει στο ΚΑΤ μετά από το Ηλιακό Χωριό, και κατόπιν να αναχωρεί προς το κέντρο της Πεύκης και την Κάτω Πεύκη.
Μετά τους Ολυμπιακούς Αγώνες, η γραμμή ξεκίνησε να κατευθύνεται προς τον σταθμό της Νερατζιώτισσας, αποκαθιστώντας έτσι την σύνδεση της Κάτω Πεύκης με τα μέσα σταθερής τροχιάς. Όμως, η μειωμένη κίνηση τα απογεύματα/βράδυα και το Σάββατο οδήγησε στην περικοπή των δρομολογίων, που από τις 5:30 το απόγευμα και το Σάββατο επανήλθαν σε 60λεπτη συχνότητα.
Το 2007 η Δημοτική Συγκοινωνία Πεύκης νομιμοποιήθηκε. Όμως, οι συχνές βλάβες που παρουσίαζαν τα δύο λεωφορεία (εν τω μεταξύ ο Μιδας, που από το 2002 ήταν εφεδρικός, αποχώρησε από τον στόλο), οδήγησαν στην απόφαση τα δρομολόγια να γίνονται όλη την ημέρα ανά 1 ώρα, καθώς σχεδόν πάντα ένα λεωφορείο ήταν χαλασμένο. Έτσι, η επιβατική κίνηση μειώθηκε σημαντικά.
Τον Οκτώβριο του 2009 παραγγέλθηκαν από την Solaris δύο νέα λεωφορεία Urbino 8.6, ίδια με αυτά της Ε.ΘΕ.Λ., με την μέθοδο του leasing. Παρότι το σχετικό δελτίο τύπου ανέφερε ότι θα κυκλοφορούσαν από τα Χριστούγεννα του 2009, και στα παλιά λεωφορεία έβαλαν μάλιστα και φωτογραφία του ενός Solaris έξω από το εργοστάσιο στην Πολωνία, τα δύο νέα λεωφορεία δεν έχουν εμφανιστεί ακόμα στους δρόμους της Πεύκης.
ΣΤΟΛΟΣ
Αυτή την στιγμή κυκλοφορούν μόνο τα δύο MAN-Sfakianakis, ημιχαμηλού τύπου (1 σκαλί ανά πόρτα), 33 θέσεων.
ΔΙΑΔΡΟΜΗ
Διαδρομή Νο 1 (Από Ανω Πεύκη προς Σταθμό ΗΣΑΠ Νερατζιώτισσας)
Αφετηρία οδός Αρεως & Μ.Ασίας (ΚΑΤ -Αφετηρία Νο 1)
ΚΑΤ - Κωνσταντινουπόλεως -25ης Μαρτίου -Αργυροκάστρου - Δάσους-Βενιζέλου - Ηλίου -Αιόλου -Καράγιωργα - Αγ.Βαρβάρας- Μ.Μπότσαρη- Δημοκρατίας - Πίνδου - ΚΑΤ - Κων/πόλεως -Πλαστήρα-Λ.Ειρήνης - Ελ.Βενιζέλου -Κορίνθου - Αγωνιστών - Βύρωνος- Σταθμός ΗΣΑΠ Νερατζιώτισσας
Διαδρομή Νο 2 (Από Σταθμό ΗΣΑΠ Νερατζιώτισσας προς Ανω Πεύκη)
Αφετηρία Σταθμός ΗΣΑΠ Νερατζιώτισσας (Αφετηρία Νο 2)
Σταθμός ΗΣΑΠ Νερατζιώτισσας -Ψαρρών-Βύρωνος(Φούρνος Βενέτη)-Ναούσης-Δωδεκανήσου-Κονίτσης-Χρ.Σμύρνης - Δαγκλή-Ελ.Βενιζέλου -Κορίνθου -Αγωνιστών -Βόλου-Αγωνιστών -Αποστολοπούλου - Λ.Ειρήνης - Δημοκρατίας - Πίνδου-ΚΑΤ (Άρεως & Μ.Ασίας)
ΩΡΑΡΙΟ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ & ΣΥΧΝΟΤΗΤΕΣ
Δευτέρα με Παρασκευή από 5:30 μέχρι 22:30 ανά 1 ώρα.
Σάββατο από 8:00 μέχρι 15:00 ανά 1 ώρα
ΑΜΑΞΟΣΤΑΣΙΑ
Αρχικά, το λεωφορείο πάρκαρε στο προαύλιο του παλιού Δημαρχείου. Μετά ο χώρος χρησιμοποιήθηκε για τα έργα κατασκευής του νέου κτιρίου που περιλαμβάνει το Δημαρχείο, το Δημοτικό Θέατρο και το Δημοτικό Αναψυκτήριο και Κολυμβητήριο. Τα λεωφορεία από τότε πάρκαραν στο αμαξοστάσιο του Δήμου στα σύνορα Πεύκης και Λυκόβρυσης, κοντά στο Ηλιακό Χωριό και το κλειστό γυμναστήριο. Πρόσφατα, ο χώρος αυτός παραχωρήθηκε για άλλη χρήση, και τα λεωφορεία μένουν εκτεθιμένα σε ένα αναξιοποίητο οικόπεδο επί των οδών Δαγκλή και Κουντουριώτη, που προορίζεται για πλατεία.
Η Δημοτική Συγκοινωνία ξεκίνησε στην Πεύκη το 1995, με ένα λεωφορείο ΕΛΒΟ-Μίδας. Η διαδρομή αρχικά ήταν (όπως έγραφε και στην προμετωπίδα του λεωφορείου) ΚΑΤ - ΕΙΡΗΝΗ.
Η αφετηρία του Κ.Α.Τ. βρίσκεται στην γωνία των οδών Άρεως και Μικράς Ασίας, στα σύνορα Αμαρουσίου - Πεύκης - Κηφισιάς, δύο τετράγωνα από την είσοδο του σταθμού των Η.Σ.Α.Π.
Αρχικά, στην κάθοδο κατευθυνόταν στον σταθμό της Ειρήνης, ώστε να συνδέει με τον Η.Σ.Α.Π. και στα δύο άκρα, βεβαίως τότε δεν υπήρχε ο σταθμός Νερατζιώτισσας ούτε ο Προαστιακός. Η στάση ήταν στην είσοδο της ΣΕΛΕΤΕ, δεν έκανε όμως άλλες στάσεις εντός του Δήμου Αμαρουσίου. Όταν ξεκίνησαν οι εργασίες κατασκευής της Αττικής Οδού και η πρόσβαση στην Ειρήνη μέσω της οδού Πέλικα αποκόπηκε, τα δρομολόγια έπαψαν να εξυπηρετούν τον σταθμό και τερμάτιζαν στην οδό Βύρωνος.
Στην άνοδο, αρχικά δεν περνούσε από την οδό Χρυσοστόμου Σμύρνης και την οδό Ελευθερίου Βενιζέλου, αντ' αυτού από την Κονίτσης συνέχιζε ευθεία Κορίνθου και δεξιά Αγωνιστών.
Τα δρομολόγια ήταν ανά 1 ώρα, Δευτέρα με Παρασκευή, από 06:00 μέχρι 15:30.
Από το 1998, κατόπιν παρότρυνσης των κατοίκων, το ωράριο επεκτάθηκε μέχρι τις 22:30. Τα απογευματινά δρομολόγια εκτελούσε το σχολικό λεωφορείο της Πεύκης.
Το 2002 έγινε ένα σημαντικό βήμα αναβάθμισης, με την προμήθεια τον Σεπτέμβριο δύο νέων λεωφορείων ΜΑΝ-Sfakianakis. Από τις 18 του μήνα, τα δρομολόγια πύκνωσαν (κάθε 30 λεπτά), καθιερώθηκαν δρομολόγια το πρωϊ και μεσημέρι του Σαββάτου, και η διαδρομή της ανόδου τροποποιήθηκε ώστε να διέρχεται και από τις οδούς Χρυσοστόμου Σμύρνης, Δαγκλή και Ελευθερίου Βενιζέλου, αποκτώντας έτσι ένα σχήμα S στην Κάτω Πεύκη, ενώ στην κάθοδο καθιερώθηκε το λεωφορείο να επιστρέφει στο ΚΑΤ μετά από το Ηλιακό Χωριό, και κατόπιν να αναχωρεί προς το κέντρο της Πεύκης και την Κάτω Πεύκη.
Μετά τους Ολυμπιακούς Αγώνες, η γραμμή ξεκίνησε να κατευθύνεται προς τον σταθμό της Νερατζιώτισσας, αποκαθιστώντας έτσι την σύνδεση της Κάτω Πεύκης με τα μέσα σταθερής τροχιάς. Όμως, η μειωμένη κίνηση τα απογεύματα/βράδυα και το Σάββατο οδήγησε στην περικοπή των δρομολογίων, που από τις 5:30 το απόγευμα και το Σάββατο επανήλθαν σε 60λεπτη συχνότητα.
Το 2007 η Δημοτική Συγκοινωνία Πεύκης νομιμοποιήθηκε. Όμως, οι συχνές βλάβες που παρουσίαζαν τα δύο λεωφορεία (εν τω μεταξύ ο Μιδας, που από το 2002 ήταν εφεδρικός, αποχώρησε από τον στόλο), οδήγησαν στην απόφαση τα δρομολόγια να γίνονται όλη την ημέρα ανά 1 ώρα, καθώς σχεδόν πάντα ένα λεωφορείο ήταν χαλασμένο. Έτσι, η επιβατική κίνηση μειώθηκε σημαντικά.
Τον Οκτώβριο του 2009 παραγγέλθηκαν από την Solaris δύο νέα λεωφορεία Urbino 8.6, ίδια με αυτά της Ε.ΘΕ.Λ., με την μέθοδο του leasing. Παρότι το σχετικό δελτίο τύπου ανέφερε ότι θα κυκλοφορούσαν από τα Χριστούγεννα του 2009, και στα παλιά λεωφορεία έβαλαν μάλιστα και φωτογραφία του ενός Solaris έξω από το εργοστάσιο στην Πολωνία, τα δύο νέα λεωφορεία δεν έχουν εμφανιστεί ακόμα στους δρόμους της Πεύκης.
ΣΤΟΛΟΣ
Αυτή την στιγμή κυκλοφορούν μόνο τα δύο MAN-Sfakianakis, ημιχαμηλού τύπου (1 σκαλί ανά πόρτα), 33 θέσεων.
ΔΙΑΔΡΟΜΗ
Διαδρομή Νο 1 (Από Ανω Πεύκη προς Σταθμό ΗΣΑΠ Νερατζιώτισσας)
Αφετηρία οδός Αρεως & Μ.Ασίας (ΚΑΤ -Αφετηρία Νο 1)
ΚΑΤ - Κωνσταντινουπόλεως -25ης Μαρτίου -Αργυροκάστρου - Δάσους-Βενιζέλου - Ηλίου -Αιόλου -Καράγιωργα - Αγ.Βαρβάρας- Μ.Μπότσαρη- Δημοκρατίας - Πίνδου - ΚΑΤ - Κων/πόλεως -Πλαστήρα-Λ.Ειρήνης - Ελ.Βενιζέλου -Κορίνθου - Αγωνιστών - Βύρωνος- Σταθμός ΗΣΑΠ Νερατζιώτισσας
Διαδρομή Νο 2 (Από Σταθμό ΗΣΑΠ Νερατζιώτισσας προς Ανω Πεύκη)
Αφετηρία Σταθμός ΗΣΑΠ Νερατζιώτισσας (Αφετηρία Νο 2)
Σταθμός ΗΣΑΠ Νερατζιώτισσας -Ψαρρών-Βύρωνος(Φούρνος Βενέτη)-Ναούσης-Δωδεκανήσου-Κονίτσης-Χρ.Σμύρνης - Δαγκλή-Ελ.Βενιζέλου -Κορίνθου -Αγωνιστών -Βόλου-Αγωνιστών -Αποστολοπούλου - Λ.Ειρήνης - Δημοκρατίας - Πίνδου-ΚΑΤ (Άρεως & Μ.Ασίας)
ΩΡΑΡΙΟ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ & ΣΥΧΝΟΤΗΤΕΣ
Δευτέρα με Παρασκευή από 5:30 μέχρι 22:30 ανά 1 ώρα.
Σάββατο από 8:00 μέχρι 15:00 ανά 1 ώρα
ΑΜΑΞΟΣΤΑΣΙΑ
Αρχικά, το λεωφορείο πάρκαρε στο προαύλιο του παλιού Δημαρχείου. Μετά ο χώρος χρησιμοποιήθηκε για τα έργα κατασκευής του νέου κτιρίου που περιλαμβάνει το Δημαρχείο, το Δημοτικό Θέατρο και το Δημοτικό Αναψυκτήριο και Κολυμβητήριο. Τα λεωφορεία από τότε πάρκαραν στο αμαξοστάσιο του Δήμου στα σύνορα Πεύκης και Λυκόβρυσης, κοντά στο Ηλιακό Χωριό και το κλειστό γυμναστήριο. Πρόσφατα, ο χώρος αυτός παραχωρήθηκε για άλλη χρήση, και τα λεωφορεία μένουν εκτεθιμένα σε ένα αναξιοποίητο οικόπεδο επί των οδών Δαγκλή και Κουντουριώτη, που προορίζεται για πλατεία.