10-02-2011, 12:58 PM
Μήνυση κατά ομάδων πολιτών, που παροτρύνουν το επιβατικό κοινό να μην πληρώνει εισιτήριο, κατέθεσε η Τραμ ΑΕ.
Όπως αναφέρει, στη μηνυτήρια αναφορά της, η Τραμ ΑΕ «αυτοαποκαλούμενες ομάδες πολιτών ή επιτροπές πολιτών παρακινούν το επιβατικό κοινό να μην εκδίδει εισιτήρια ή και χορηγούν στο επιβατικό κοινό εισιτήρια, τα οποία δεν έχουν ξεπεράσει το χρονικό διάστημα της μιάμισης ώρας, παρακινώντας να τα χρησιμοποιήσουν, προκειμένου να μην εκδώσουν νέα».
Η Τραμ ΑΕ διαπιστώνει ότι τα ανωτέρω περιστατικά άρχιζαν να εκδηλώνονται στις 5 Ιανουαρίου του 2011 ως και σήμερα, ιδίως στο δίκτυο του τραμ στη Νέα Σμύρνη.
Σύμφωνα με τον ΟΑΣΑ, το Τραμ διακινεί ετησίως 18-19 εκατ. επιβάτες, με τα έσοδα από τα εισιτήρια (εξαιρούνται οι κάρτες) να ανέρχονται μόλις στα 3,4 εκατ., όταν το αντίστοιχο μέγεθος στην ΕΘΕΛ φτάνει τα 65 εκατ. ευρώ.
Εξαιτίας των ανωτέρω μεγεθών, το Τραμ αδυνατεί να αποπληρώσει με ίδιες δυνάμεις προσωπικό και προμηθευτές, καταφεύγοντας συνεχώς σε νέο δανεισμό και σε αυξήσεις μετοχικού κεφαλαίου (η τελευταία ΑΜΚ ήταν 5 εκατ. ευρώ).
Ως τα τέλη του 2009, τα έντοκα δάνεια ανέρχονταν στα 118 εκατ. ευρώ, οι συσσωρευμένες ζημιές στα 150 εκατ., το σύνολο των υποχρεώσεων στα 131 εκατ. και οι αμοιβές και τα έξοδα προσωπικού στα 21 εκατ., για μια εταιρεία με 650 εργαζομένους και κύκλο εργασιών μόλις 5,6 εκατ. ευρώ.
Εφόσον συγχωνευτεί με το Αττικό Μετρό και τον ΗΣΑΠ, το Τραμ έχει ως μοναδική διέξοδο ανάπτυξης την επέκταση στο Πειραιά, με τη συνεπακόλουθη γενναία αύξηση επιβατών και εσόδων.
Η επέκταση στον Πειραιά θεωρείται αυτοσκοπός για την οικονομική βιωσιμότητα της Τραμ ΑΕ, καθώς θα επιφέρει αύξηση της επιβατικής κίνησης κατά 25.000 ημερησίως.
Πάντως, χθες κατά τη διάρκεια της παρουσίασης του ν/σ για τα δημόσια έργα, ο κ. Ρέππας ανέφερε ότι το υπουργείο Υποδομών προωθεί τροπολογία, προκειμένου να καταστεί πλημμέλημα η μη καταβολή διοδίων.
Η μείωση του ύψους των διοδίων θα γίνει χωρίς να αλλάξουν οι συμβατικοί όροιτων πέντε παραχωρήσεων οδικών αξόνων.
Φώτης Φωτεινός
Όπως αναφέρει, στη μηνυτήρια αναφορά της, η Τραμ ΑΕ «αυτοαποκαλούμενες ομάδες πολιτών ή επιτροπές πολιτών παρακινούν το επιβατικό κοινό να μην εκδίδει εισιτήρια ή και χορηγούν στο επιβατικό κοινό εισιτήρια, τα οποία δεν έχουν ξεπεράσει το χρονικό διάστημα της μιάμισης ώρας, παρακινώντας να τα χρησιμοποιήσουν, προκειμένου να μην εκδώσουν νέα».
Η Τραμ ΑΕ διαπιστώνει ότι τα ανωτέρω περιστατικά άρχιζαν να εκδηλώνονται στις 5 Ιανουαρίου του 2011 ως και σήμερα, ιδίως στο δίκτυο του τραμ στη Νέα Σμύρνη.
Σύμφωνα με τον ΟΑΣΑ, το Τραμ διακινεί ετησίως 18-19 εκατ. επιβάτες, με τα έσοδα από τα εισιτήρια (εξαιρούνται οι κάρτες) να ανέρχονται μόλις στα 3,4 εκατ., όταν το αντίστοιχο μέγεθος στην ΕΘΕΛ φτάνει τα 65 εκατ. ευρώ.
Εξαιτίας των ανωτέρω μεγεθών, το Τραμ αδυνατεί να αποπληρώσει με ίδιες δυνάμεις προσωπικό και προμηθευτές, καταφεύγοντας συνεχώς σε νέο δανεισμό και σε αυξήσεις μετοχικού κεφαλαίου (η τελευταία ΑΜΚ ήταν 5 εκατ. ευρώ).
Ως τα τέλη του 2009, τα έντοκα δάνεια ανέρχονταν στα 118 εκατ. ευρώ, οι συσσωρευμένες ζημιές στα 150 εκατ., το σύνολο των υποχρεώσεων στα 131 εκατ. και οι αμοιβές και τα έξοδα προσωπικού στα 21 εκατ., για μια εταιρεία με 650 εργαζομένους και κύκλο εργασιών μόλις 5,6 εκατ. ευρώ.
Εφόσον συγχωνευτεί με το Αττικό Μετρό και τον ΗΣΑΠ, το Τραμ έχει ως μοναδική διέξοδο ανάπτυξης την επέκταση στο Πειραιά, με τη συνεπακόλουθη γενναία αύξηση επιβατών και εσόδων.
Η επέκταση στον Πειραιά θεωρείται αυτοσκοπός για την οικονομική βιωσιμότητα της Τραμ ΑΕ, καθώς θα επιφέρει αύξηση της επιβατικής κίνησης κατά 25.000 ημερησίως.
Πάντως, χθες κατά τη διάρκεια της παρουσίασης του ν/σ για τα δημόσια έργα, ο κ. Ρέππας ανέφερε ότι το υπουργείο Υποδομών προωθεί τροπολογία, προκειμένου να καταστεί πλημμέλημα η μη καταβολή διοδίων.
Η μείωση του ύψους των διοδίων θα γίνει χωρίς να αλλάξουν οι συμβατικοί όροιτων πέντε παραχωρήσεων οδικών αξόνων.
Φώτης Φωτεινός