27-01-2011, 11:07 PM
Με τροποποιήσεις σε επιμέρους άρθρα, μετά το δημόσιο διάλογο με όλους τους φορείς, κατατέθηκε στη βουλή το σχέδιο νόμου του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων για την «Εξυγίανση, αναδιάρθρωση και ανάπτυξη των Αστικών Συγκοινωνιών Περιφέρειας Αττικής».
Οι τροποποιήσεις είναι οι εξής:
- Στο άρ.12, παρ.1 αφαιρέθηκε ο όρος περί «κατάργησης» Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας και πλέον μιλούμε για «αντικατάσταση» των Συλλογικών Συμβάσεων στο πλαίσιο των νέων Οργανισμών
- Στο άρ. 3, διευκρινίστηκε ότι η διαγραφή χρεών αφορά και στα χρέη του ΟΑΣΑ
- Στο άρ. 9, παρ.4 διευκρινίζεται ότι μετά τους αιτούντες μετάταξη, θα ακολουθήσουν κατά προτεραιότητα οι ήδη αποσπασμένοι εκτός Ομίλου ΟΑΣΑ
- Στο άρ.9, παρ.4 επίσης, εξαιρέθηκαν από την υποχρεωτική μετάταξη οι θεμελιώνοντες συνταξιοδοτικό δικαίωμα εντός του έτους, οι οποίοι έχουν δηλώσει την πρόθεσή τους να κάνουν χρήση του δικαιώματός τους αυτού
- Στο άρ. 5, παρ.1 αφαιρέθηκε η πρόβλεψη για σύμπραξη του ΟΑΣΑ με Νομικά Πρόσωπα της Τοπικής Αυτοδιοίκησης
- Στο άρ. 11, παρ.4 έγινε δεκτό, να μην ισχύουν τα αρχικά οργανογράμματα υποχρεωτικά για τρία χρόνια.
Το υπουργείο Υποδομών έκανε ακόμη δεκτή την πρόταση για μελέτη εντός ενός χρόνου, του μοντέλου λειτουργίας μιας εταιρείας. Θετικά αντιμετωπίζεται μια σειρά άλλων θεμάτων, που μπορεί να ενσωματωθούν κατά την επεξεργασία του νομοσχεδίου στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής.
Στην εισηγητική έκθεση του νομοσχεδίου υπογραμμίζεται ότι στόχος του εν λόγω νομοθετήματος είναι η εξυγίανση και βελτίωση των οικονομικών, η οργάνωση και ανάπτυξη των αστικών συγκοινωνιών, ο εξορθολογισμός της κρατικής επιδότησης, η συνεχής παρακολούθηση και ο έλεγχος αποτελέσματος, η ρύθμιση των θεμάτων που αφορούν το προσωπικό και η διασφάλιση της βιωσιμότητας των δημοσίων συγκοινωνιών.
Σύμφωνα με το νομοσχέδιο από τις πέντε εταιρείες που λειτουργούν κάτω από την ομπρέλα του ΟΑΣΑ δημιουργούνται δύο νέοι φορείς, ένας για τις Οδικές συγκοινωνίες, Τρόλεϊ και λεωφορεία και ένας για τα Μέσα σταθερής τροχιάς, Τραμ, Μετρό ΗΣΑΠ Συγκεκριμένα, η ΕΘΕΛ θα απορροφήσει τον ΗΛΠΑΠ και το Μετρό θα απορροφήσει τον ΗΣΑΠ και το Τραμ.
Ο ΟΑΣΑ, ως Μητροπολιτικός φορέας, θα είναι υπεύθυνος για το σχεδιασμό, προγραμματισμό, οργάνωση, συντονισμό και έλεγχο του συγκοινωνιακού έργου.
Μεταξύ άλλων, το νομοσχέδιο προβλέπει επίσης:
- Τη σύσταση ειδικής Μονάδας η οποία ανά τρίμηνο θα παρακολουθεί τα οικονομικά στοιχεία των εταιριών και σε περίπτωση που διαπιστωθεί απόκλιση πάνω από 10%, τότε θα λαμβάνονται επιπρόσθετα μέτρα.
- Η κρατική επιδότηση δεν θα μπορεί να ξεπεράσει το 40% του λειτουργικού κόστους του ομίλου.
- Μετάταξη περίπου 1500 υπαλλήλων, από τους 11.850 εργαζόμενους που απασχολούνται σήμερα στις αστικές συγκοινωνίες.
- Αύξηση της τιμής των εισιτηρίων.
- Μέτρα για την εισιτηριοδιαφυγή.
- Διασφάλιση του δημόσιου χαρακτήρα των αστικών συγκοινωνιών.
Πηγή: ΑΠΕ - ΜΠΕ
Οι τροποποιήσεις είναι οι εξής:
- Στο άρ.12, παρ.1 αφαιρέθηκε ο όρος περί «κατάργησης» Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας και πλέον μιλούμε για «αντικατάσταση» των Συλλογικών Συμβάσεων στο πλαίσιο των νέων Οργανισμών
- Στο άρ. 3, διευκρινίστηκε ότι η διαγραφή χρεών αφορά και στα χρέη του ΟΑΣΑ
- Στο άρ. 9, παρ.4 διευκρινίζεται ότι μετά τους αιτούντες μετάταξη, θα ακολουθήσουν κατά προτεραιότητα οι ήδη αποσπασμένοι εκτός Ομίλου ΟΑΣΑ
- Στο άρ.9, παρ.4 επίσης, εξαιρέθηκαν από την υποχρεωτική μετάταξη οι θεμελιώνοντες συνταξιοδοτικό δικαίωμα εντός του έτους, οι οποίοι έχουν δηλώσει την πρόθεσή τους να κάνουν χρήση του δικαιώματός τους αυτού
- Στο άρ. 5, παρ.1 αφαιρέθηκε η πρόβλεψη για σύμπραξη του ΟΑΣΑ με Νομικά Πρόσωπα της Τοπικής Αυτοδιοίκησης
- Στο άρ. 11, παρ.4 έγινε δεκτό, να μην ισχύουν τα αρχικά οργανογράμματα υποχρεωτικά για τρία χρόνια.
Το υπουργείο Υποδομών έκανε ακόμη δεκτή την πρόταση για μελέτη εντός ενός χρόνου, του μοντέλου λειτουργίας μιας εταιρείας. Θετικά αντιμετωπίζεται μια σειρά άλλων θεμάτων, που μπορεί να ενσωματωθούν κατά την επεξεργασία του νομοσχεδίου στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής.
Στην εισηγητική έκθεση του νομοσχεδίου υπογραμμίζεται ότι στόχος του εν λόγω νομοθετήματος είναι η εξυγίανση και βελτίωση των οικονομικών, η οργάνωση και ανάπτυξη των αστικών συγκοινωνιών, ο εξορθολογισμός της κρατικής επιδότησης, η συνεχής παρακολούθηση και ο έλεγχος αποτελέσματος, η ρύθμιση των θεμάτων που αφορούν το προσωπικό και η διασφάλιση της βιωσιμότητας των δημοσίων συγκοινωνιών.
Σύμφωνα με το νομοσχέδιο από τις πέντε εταιρείες που λειτουργούν κάτω από την ομπρέλα του ΟΑΣΑ δημιουργούνται δύο νέοι φορείς, ένας για τις Οδικές συγκοινωνίες, Τρόλεϊ και λεωφορεία και ένας για τα Μέσα σταθερής τροχιάς, Τραμ, Μετρό ΗΣΑΠ Συγκεκριμένα, η ΕΘΕΛ θα απορροφήσει τον ΗΛΠΑΠ και το Μετρό θα απορροφήσει τον ΗΣΑΠ και το Τραμ.
Ο ΟΑΣΑ, ως Μητροπολιτικός φορέας, θα είναι υπεύθυνος για το σχεδιασμό, προγραμματισμό, οργάνωση, συντονισμό και έλεγχο του συγκοινωνιακού έργου.
Μεταξύ άλλων, το νομοσχέδιο προβλέπει επίσης:
- Τη σύσταση ειδικής Μονάδας η οποία ανά τρίμηνο θα παρακολουθεί τα οικονομικά στοιχεία των εταιριών και σε περίπτωση που διαπιστωθεί απόκλιση πάνω από 10%, τότε θα λαμβάνονται επιπρόσθετα μέτρα.
- Η κρατική επιδότηση δεν θα μπορεί να ξεπεράσει το 40% του λειτουργικού κόστους του ομίλου.
- Μετάταξη περίπου 1500 υπαλλήλων, από τους 11.850 εργαζόμενους που απασχολούνται σήμερα στις αστικές συγκοινωνίες.
- Αύξηση της τιμής των εισιτηρίων.
- Μέτρα για την εισιτηριοδιαφυγή.
- Διασφάλιση του δημόσιου χαρακτήρα των αστικών συγκοινωνιών.
Πηγή: ΑΠΕ - ΜΠΕ