Αξιολόγηση Θέματος:
  • 0 Ψήφοι - 0 Μέσος Όρος
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Υλικό Θέσης Δικτύου ΟΑΣΑ
#1
Υλικό Θέσης ονομάζεται όλος ο αποκεντρωμένος εξοπλισμός, απαραίτητος και βοηθητικός, που χρειάζεται για την εκτέλεση του δημόσιου συγκοινωνιακού έργου του ΟΑΣΑ. Αρμόδιος για το υλικό θέσης είναι ο ΟΑΣΑ ωστόσο το έργο αυτό συνεπικουρείται σημαντίκα από την θυγατρική του, Ο.ΣΥ. ΑΕ, η οποιά διαθέτει και το αντίστοιχο Τμήμα Υλικού Θέσης.

Το Υλικό Θέσης περιλαμβάνει:
  • Στύλους σήμανσης στάσης λεωφορείου/τρόλεϊ και πληροφόρησης ονομασίας και κωδικού στάσης καθώς και διερχόμενων γραμμών ΟΑΣΑ.
  • Στύλους σήμανσης - πληροφόρηση τόξου πορείας (ενημέρωση οδηγού για στροφή) λεωφορείου/τρόλεϊ.
  • Στύλους σήμανσης – πληροφόρηση απαγόρευσης στάσης – στάθμευσης οχήματος, λόγω διέλευσης λεωφορείου.
  • Ειδικές προεκτάσεις πεζοδρομιών εμπρόσθεν στάσεων ΟΑΣΑ.
  • Στέγαστρα και καθίσματα στάσεων ΟΑΣΑ (ευθύνη των Δήμων).
  • Εξοπλισμός (πινακίδες και καφάο) συστήματος Τηλεματικής.
  • Αυτόματα Μηχανήματα Έκδοσης Κομίστρου (γνωστά και ως ΑΜΕΚ-ΟΣΥ).
  • Χημικές Τουαλέτες εξυπηρέτησης οδηγών (σε αφετηρίες και τέρματα).
  • Ψύκτες - βρύσες εξυπηρέτησης οδηγών (σε αφετηρίες και τέρματα).
  • Οικίσκοι αναμονής - ανάπαυσης οδηγών (σε αφετηρίες και τέρματα).
  • Ενημερωτικούς κυλίνδρους δρομολογίων (δεν χρησιμοποιούνται πλέον).
  • Σταθμαρχεία (νομίζω δεν χρησιμοποιούνται πλέον λόγω τηλεματικής).
  • Εποπτεία (νομίζω δεν χρησιμοποιούνται πλέον λόγω τηλεματικής).
  • Εκδοτήρια Εισιτηρίων.
Σύναψη:ΟΣΥ - Έκθεση Πεπραγμένων 2023 σελίδα 47:

« Το υλικό θέσης αποτελεί μία «αφανή» δραστηριότητα της Ο.ΣΥ. Α.Ε., η οποία απαιτεί συνεχή απασχόληση ανθρώπινων πόρων και υψηλό κόστος για έργα κατασκευής και συντήρησης, λόγω του μεγάλου συγκοινωνιακού δικτύου. Το υλικό θέσης περιλαμβάνει στάσεις και στέγαστρα, σταθμαρχεία και εποπτεία, εκδοτήρια εισιτηρίων, ενημερωτικούς κυλίνδρους δρομολογίων κ.λπ.. Το έτος 2023 δαπανήθηκε το ποσό των 172.790€ για την κατασκευή νέου και τη συντήρηση του υφιστάμενου υλικού θέσης (ιδιοπαραγωγή). »

https://www.osy.gr/wp-content/uploads/20...-11-24.pdf

Από το παρακάτω απόσπασμα άρθρου μαθαίνουμε επιτέλους και κάποια νούμερα για το υλικό θέσης, τα οποία προέκυψαν εν όψη του τρέχοντος διαγωνισμού για σύνταξη έκθεσης της τεχνικής κατάστασης, επισκευή, αντικάτασταση και τακτική επίβλεψη και συντήρηση 3 ειδών υλικού θέσης.

Σύναψη:Οι… στύλοι της ΟΣΥ

Μια και ο λόγος για Λεωφορεία, η Οδικές Συγκοινωνίες Α.Ε. (ΟΣΥ) μόλις προ ημερών προκήρυξε και διαγωνισμό την αλλαγή – αντικατάσταση, αποκατάσταση και συντήρηση των χιλιάδων στύλων των στάσεων στο δίκτυό της, άνω των 11 χιλ. σε αριθμό. Αντικείμενο της σύμβασης είναι η διενέργεια ελέγχου καταλληλόλητας αρχικού και περιοδικού του υλικού θέσης, ήτοι των στύλων πληροφόρησης στο δίκτυο της ΟΣΥ Α.Ε. και η επισκευή ή αντικατάσταση αυτού, ανάλογα με την τεχνική του κατάσταση ή εξαιτίας της επέλευσης γεγονότων κατά την διάρκεια ισχύος της σύμβασης με στόχο τη διατήρηση της ασφαλούς και απόλυτα λειτουργικής κατάστασης του.

Στην υπάρχουσα κατάσταση το Υλικό Θέσης που είναι τοποθετημένο στο οδικό δίκτυο του ΟΑΣΑ διακρίνεται σε τρία (3) είδη στύλων πληροφόρησης: 1. Στύλος σήμανσης στάσης λεωφορείου και πληροφόρησης ονομασίας στάσης καθώς και διερχόμενων λεωφορειακών γραμμών, 2. Στύλος σήμανσης - πληροφόρηση τόξου πορείας (ενημέρωση οδηγού για στροφή) λεωφορείου και 3. Στύλος σήμανσης – πληροφόρηση απαγόρευσης στάσης – στάθμευσης οχήματος, λόγω διέλευσης λεωφορείου.

Το πλήθος του παραπάνω αναφερόμενου Υλικού Θέσης, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία από το αρχείο κωδικών στάσεων της ΟΑΣΑ ΑΕ, ανέρχεται σε 9.052 στύλους στάσεων, σε 900 στύλους τόξου πορείας και σε 1.100 στύλους απαγόρευσης στάθμευσης - στάθμευσης.

Οι στύλοι που θα αντικατασταθούν καθώς και όσοι θα επισκευαστούν θα προκύψουν μετά την διενέργεια του αρχικού ελέγχου καταλληλότητας που θα εκπονήσει ο Ανάδοχος και θα εγκρίνει η Ο.ΣΥ. Α.Ε.. Ειδικότερα, αφορά: στην αντικατάσταση έως 500 στύλων σήμανσης στάσης λεωφορείου και πληροφόρησης ονομασίας στάσης καθώς και διερχόμενων λεωφορειακών γραμμών, στην αντικατάσταση έως 110 στύλων σήμανσης - πληροφόρηση τόξου πορείας (ενημέρωση οδηγού για στροφή) λεωφορείου και της πινακίδας αυτών, στην αντικατάσταση μέχρι 90 στύλων σήμανσης - πληροφόρηση απαγόρευσης στάσης – στάθμευσης οχήματος και της πινακίδας αυτών, λόγω διέλευσης λεωφορείου, στην επισκευή-βαφή του στύλου και στην τοποθέτηση αυτοκόλλητης νέας ψηφιακής εκτύπωσης πληροφοριών σε πάνελ (μέχρι 8.552 στύλους), στην επισκευή-βαφή του στύλου σήμανσης - πληροφόρηση τόξου πορείας (ενημέρωση οδηγού για στροφή) λεωφορείου, (μέχρι 990 στύλους), στην επισκευή-βαφή του στύλου σήμανσης - πληροφόρηση απαγόρευσης στάσης – στάθμευσης οχήματος, λόγω διέλευσης λεωφορείου (μέχρι 810 στύλους).

https://www.insider.gr/oikonomia/358734/...-metaforas

Παρατηρούμε λοιπόν μια μεγάλη αύξηση του αριθμού των στάσεων, η οποία πρέπει να είναι κυρίως αποτέλεσμα της ίδρυσης νέων γραμμών και της γενικότερης επέκτασης και πύκνωσης του δικτύου. Τα μέχρι πρότινος (θεωριτικά) πρόσφατα αλλά ανεπιβεβαίωτα στοιχεία που είχα βρει μιλούσαν για 7.000-7.500 στάσεις ενώ τώρα έχουμε επισήμως 9.052 στάσεις στην Αττική.
Απάντηση


Μηνύματα στο Θέμα
Υλικό Θέσης Δικτύου ΟΑΣΑ - από Crabman - 03-04-2025, 02:20 PM

Μετάβαση στη συζήτηση:


Χρήστης (ες) διαβάζουν αυτό το θέμα: 1 Επισκέπτης (ες)