Στο Λονδίνο εφάρμοσαν κάτι πολύ απλό και με μικρό κόστος:
- Τοποθετήθηκαν κάμερες στην μετώπη των λεωφορείων.
- Το film από αυτές στέλλεται στην τροχονομία ανά τακτά διαστήματα.
- Οι παραβάτες που δημιουργούν πρόβλημα στην κυκλοφορία των λεωφορείων λαμβάνουν κλήσεις, το πρόστιμο από τις οποίες πάει στον λογαριασμό της TfL (αντίστοιχου μητροπολιτικού φορέα του ΟΑΣΑ), όπως δηλαδή και τα έσοδα από εισιτήρια, congestion charge και πρόστιμα, και όχι στα ταμεία του Κράτους γενικά.
- Δεν έχουν όλα τα λεωφορεία πραγματική κάμερα, αλλά ένα ποσοστό από αυτά. Τα άλλα έχουν μια ψεύτικη (dummy) κάμερα που οπτικά δεν ξεχωρίζει από την πραγματική.
- Φυσικά δεν τίθεται θέμα να μάθει κάποιος απ'έξω τα λεωφορεία που έχουν κάμερα καθώς, πέραν του ότι είναι σχεδόν 30.000 τον αριθμό, δεν μπορείς να διαβάζεις τον αριθμό ενός λεωφορείου που είναι πίσω σου (αν οδηγείς την ώρα που κάνεις την παράβαση, πολύ δε περισσότερο αν η παράβαση προέρχεται από παρκαρισμένο αυτοκίνητο) και οι κάμερες δεν είναι πάντα στα ίδια λεωφορεία αλλά μεταφέρονται συχνά από το ένα όχημα στο άλλο. Οπότε δεν το ρισκάρεις...
Αν γίνει κάτι τέτοιο στην Αθήνα η ΕΘΕΛ γίνεται πλεονασματική εν ριπή οφθαλμού. Είτε γιατί μαζεύει τα τρελά εκατομμύρια από τα πρόστιμα, είτε γιατί όντως το συγκοινωνιακό έργο λεωφορείων/τρόλλεϊ βελτιώνεται.
Και ούτε χρειάζεται κάμερες. Η φωτογραφική μηχανή του κινητού του οδηγού και ένα σημείωμα με τον αρ. κυκλ. του παρανομούντος αρκεί. Το θέμα είναι τα πρόστιμα να καταλήγουν στα ταμεία του ΟΑΣΑ.
- Τοποθετήθηκαν κάμερες στην μετώπη των λεωφορείων.
- Το film από αυτές στέλλεται στην τροχονομία ανά τακτά διαστήματα.
- Οι παραβάτες που δημιουργούν πρόβλημα στην κυκλοφορία των λεωφορείων λαμβάνουν κλήσεις, το πρόστιμο από τις οποίες πάει στον λογαριασμό της TfL (αντίστοιχου μητροπολιτικού φορέα του ΟΑΣΑ), όπως δηλαδή και τα έσοδα από εισιτήρια, congestion charge και πρόστιμα, και όχι στα ταμεία του Κράτους γενικά.
- Δεν έχουν όλα τα λεωφορεία πραγματική κάμερα, αλλά ένα ποσοστό από αυτά. Τα άλλα έχουν μια ψεύτικη (dummy) κάμερα που οπτικά δεν ξεχωρίζει από την πραγματική.
- Φυσικά δεν τίθεται θέμα να μάθει κάποιος απ'έξω τα λεωφορεία που έχουν κάμερα καθώς, πέραν του ότι είναι σχεδόν 30.000 τον αριθμό, δεν μπορείς να διαβάζεις τον αριθμό ενός λεωφορείου που είναι πίσω σου (αν οδηγείς την ώρα που κάνεις την παράβαση, πολύ δε περισσότερο αν η παράβαση προέρχεται από παρκαρισμένο αυτοκίνητο) και οι κάμερες δεν είναι πάντα στα ίδια λεωφορεία αλλά μεταφέρονται συχνά από το ένα όχημα στο άλλο. Οπότε δεν το ρισκάρεις...
Αν γίνει κάτι τέτοιο στην Αθήνα η ΕΘΕΛ γίνεται πλεονασματική εν ριπή οφθαλμού. Είτε γιατί μαζεύει τα τρελά εκατομμύρια από τα πρόστιμα, είτε γιατί όντως το συγκοινωνιακό έργο λεωφορείων/τρόλλεϊ βελτιώνεται.
Και ούτε χρειάζεται κάμερες. Η φωτογραφική μηχανή του κινητού του οδηγού και ένα σημείωμα με τον αρ. κυκλ. του παρανομούντος αρκεί. Το θέμα είναι τα πρόστιμα να καταλήγουν στα ταμεία του ΟΑΣΑ.