16-12-2024, 02:41 PM
Να γράψω και εγώ την εμπειρία μου από την βόλτα το Σαββατοκύριακο 14/12-15/12!
Χρησιμοποίησα το μετρό από Ν.Σ.Σ. μέχρι Βενιζέλου, από Πλ. Δημοκρατίας μέχρι Νέα Ελβετία και από Βούλγαρη μέχρι Ν.Σ.Σ.
Η αρχική εικόνα που σχημάτισα είναι "Το μετρό της Αθήνας συναντάει το μετρό της Κοπεγχάγης"!
Στα θετικά αρχικά είναι ότι ακολουθεί την πιο καίρια κεντρική διαδρομή της Θεσσαλονίκης προσφέροντας σύνδεση του Ν.Σ.Σ. με την πόλη και μία διακεντρικότητα. Κοντινοί σταθμοί, μοντέρνος σχεδιασμός, εφαρμόζονται όλα τα σύγχρονα βασικά συστήματα σε μετρό!
Το κύριο αρνητικό είναι το μέγεθος. Η αυτοματοποιημένη γραμμή είναι μικρή, με μικρούς σταθμούς, μικρές αποβάθρες και μικρούς συρμούς. Μάλλον μικρότερο από το απαιτούμενο για την πόλη. Επίσης έχει γίνει "οικονομία" σε εξόδους, σε επίπεδα διακίνησης επιβατών και σε πρόβλεψη για μελλοντική αναβάθμιση. Όσοι βρεθείτε κατεβείτε στον σταθμό Ανάληψη με αποβάθρες μικρότερες του τραμ της Αθήνας!
Βασικά η λειτουργία έχει μόλις ξεκινήσει και μένει να δούμε πως θα εξελιχθεί. Για την αρχή το μετρό αποτελεί μία επιπλέον νέα γραμμή εξπρές Ν.Σ.Σ. - Νέα Ελβετία με καλή συχνότητα. Τα λεωφορεία δεν έχουν αλλάξει. Έχουν προστεθεί κάποιες λίγες γραμμές και κάποιες διαδρομές μεταβλήθηκαν ως τροφοδοτικές. Δεν είναι όπως στην Αθήνα που το μετρό πλεόν (ειδικά από το 2015 και μετά) είναι η ραχοκοκαλιά των μετακινήσεων. (Για να φτάσουμε σε αυτό το σημείο θα πρέπει να καταργηθούν τα 2 & 3 και να γίνουν τροφοδοτικές του μετρό όπως έγινε στην Αθήνα με τα λεωφορεία).
Εδώ να αναφέρω ότι είναι τραγικό και ελάχιστα γνωστό ότι η Thesscard είναι πρακτικά δύο κάρτες, άλλη για το μετρό άλλη για τα λεωφορεία, με στόχο μεν να γίνει μία.
Επίσης για τους πολύ τυπικούς υπάρχουν πολλά λαθάκια που μπορείς να εντοπίσεις σε πινακίδες, ανακοινώσεις, μεταφράσεις και ενημερώσεις. π.χ. Η ανακοίνωση λέει "Πλησιάζουμε τον σταθμό 25ης Μαρτίου, οι θύρες ανοίγουν αριστερά", στα Αγγλικά ακούγεται "We are approaching Martiou station, doors open to the left", στον εσωτερικό πίνακα γράφει "Επόμενη Στάση 25ης Μαρτίου, οι πόρτες θα ανοίξουν αριστερά" - "Next stop Martiou, doors open on the left".
Κλείνοντας, ως τακτικός επιβάτης του μετρό της Αθήνας ζήλεψα τα 4' συχνότητα και την καθαριότητα (ως νέο μεν), προβληματίστηκα με την γραμμή 4 που κατασκευάζεται και θα είναι στο ίδιο πρότυπο καθώς δεν θα επαρκεί για τις περιοχές, δεν θα προσφέρει ανταλλαγή συρμών με τις άλλες γραμμές (γεγονός που χρειάστηκε η γραμμή 1) και δεν θα μπορεί να "ανταλλάξει" τμήμα και λειτουργία μελλοντικά.
Υ.Γ. Για 3' δεν εγκλωβίστηκα στον ακινητοποιημένο συρμό!
Χρησιμοποίησα το μετρό από Ν.Σ.Σ. μέχρι Βενιζέλου, από Πλ. Δημοκρατίας μέχρι Νέα Ελβετία και από Βούλγαρη μέχρι Ν.Σ.Σ.
Η αρχική εικόνα που σχημάτισα είναι "Το μετρό της Αθήνας συναντάει το μετρό της Κοπεγχάγης"!
Στα θετικά αρχικά είναι ότι ακολουθεί την πιο καίρια κεντρική διαδρομή της Θεσσαλονίκης προσφέροντας σύνδεση του Ν.Σ.Σ. με την πόλη και μία διακεντρικότητα. Κοντινοί σταθμοί, μοντέρνος σχεδιασμός, εφαρμόζονται όλα τα σύγχρονα βασικά συστήματα σε μετρό!
Το κύριο αρνητικό είναι το μέγεθος. Η αυτοματοποιημένη γραμμή είναι μικρή, με μικρούς σταθμούς, μικρές αποβάθρες και μικρούς συρμούς. Μάλλον μικρότερο από το απαιτούμενο για την πόλη. Επίσης έχει γίνει "οικονομία" σε εξόδους, σε επίπεδα διακίνησης επιβατών και σε πρόβλεψη για μελλοντική αναβάθμιση. Όσοι βρεθείτε κατεβείτε στον σταθμό Ανάληψη με αποβάθρες μικρότερες του τραμ της Αθήνας!
Βασικά η λειτουργία έχει μόλις ξεκινήσει και μένει να δούμε πως θα εξελιχθεί. Για την αρχή το μετρό αποτελεί μία επιπλέον νέα γραμμή εξπρές Ν.Σ.Σ. - Νέα Ελβετία με καλή συχνότητα. Τα λεωφορεία δεν έχουν αλλάξει. Έχουν προστεθεί κάποιες λίγες γραμμές και κάποιες διαδρομές μεταβλήθηκαν ως τροφοδοτικές. Δεν είναι όπως στην Αθήνα που το μετρό πλεόν (ειδικά από το 2015 και μετά) είναι η ραχοκοκαλιά των μετακινήσεων. (Για να φτάσουμε σε αυτό το σημείο θα πρέπει να καταργηθούν τα 2 & 3 και να γίνουν τροφοδοτικές του μετρό όπως έγινε στην Αθήνα με τα λεωφορεία).
Εδώ να αναφέρω ότι είναι τραγικό και ελάχιστα γνωστό ότι η Thesscard είναι πρακτικά δύο κάρτες, άλλη για το μετρό άλλη για τα λεωφορεία, με στόχο μεν να γίνει μία.
Επίσης για τους πολύ τυπικούς υπάρχουν πολλά λαθάκια που μπορείς να εντοπίσεις σε πινακίδες, ανακοινώσεις, μεταφράσεις και ενημερώσεις. π.χ. Η ανακοίνωση λέει "Πλησιάζουμε τον σταθμό 25ης Μαρτίου, οι θύρες ανοίγουν αριστερά", στα Αγγλικά ακούγεται "We are approaching Martiou station, doors open to the left", στον εσωτερικό πίνακα γράφει "Επόμενη Στάση 25ης Μαρτίου, οι πόρτες θα ανοίξουν αριστερά" - "Next stop Martiou, doors open on the left".
Κλείνοντας, ως τακτικός επιβάτης του μετρό της Αθήνας ζήλεψα τα 4' συχνότητα και την καθαριότητα (ως νέο μεν), προβληματίστηκα με την γραμμή 4 που κατασκευάζεται και θα είναι στο ίδιο πρότυπο καθώς δεν θα επαρκεί για τις περιοχές, δεν θα προσφέρει ανταλλαγή συρμών με τις άλλες γραμμές (γεγονός που χρειάστηκε η γραμμή 1) και δεν θα μπορεί να "ανταλλάξει" τμήμα και λειτουργία μελλοντικά.
Υ.Γ. Για 3' δεν εγκλωβίστηκα στον ακινητοποιημένο συρμό!