09-12-2024, 10:59 AM
Νομιζω πως απαραίτητο πλέον είναι ένα θέμα για το Μετρό στη Θεσσαλονίκη!
Το Σάββατο 30/11 λοιπόν, μετά από σχεδόν 20 χρόνια αναμονής, λειτούργησε το πρώτο τμήμα της γραμμής του Μετρό Θεσσαλονίκης "Νέος Σιδ.Σταθμός - Νέα Ελβετία", που είχε ως αποτέλεσμα την επόμενη μέρα εκτεταμένες αλλαγές σε λεωφορειακές γραμμές της πόλης (11,17,20,21,35,36,57,58 και τα νέα Χ2,44 και 79Χ).
Οι σταθμοί δείχνουν πιο ποιοτικής κατασκευής από τους αντίστοιχους της Αθήνας. Τα μηχανήματα έκδοσης εισιτηρίων, οι μπάρες επικύρωσης, οι κυλιόμενες σκάλες με φωτισμό είναι όλα τελευταίας τεχνολογίας. Ωστόσο, οι έξοδοι σε όλους τους σταθμούς είναι 2, ακόμα και σε κεντρικούς Σταθμούς που έχουν πολλά σημεία πρόσβασης (πχ Δημοκρατίας, Σιντριβανι)
Στις αποβάθρες το πράγμα αρχίζει να χαλάει λίγο, καθώς είναι ενιαία και για τις δύο κατευθύνσεις, αλλά στενές όμως για τις ανάγκες. Ιδιαίτερη εντύπωση μου έκανε σε αυτό ο σταθμός "Ανάληψη", σε συνδυασμό με το γεγονός ότι η έξοδος είναι μόνο από την μία πλευρά του σταθμού. Ομοίως είναι και ο ΝΣΣ (όπου υπάρχουν απλά σκαλοπάτια από το τέλος της αποβάθρας προς τα πάνω).
Η εμπειρία του ταξιδιού είναι πολύ ευχάριστη. Η εκκίνηση και η πέδηση καλή, οι αναγγελίες αρκετές και το ταξίδι σύντομο.
Το μεγάλο πρόβλημα είναι η οργάνωση και συνολικά η λειτουργία του Μετρό. Είναι απόλυτα κατανοητό πως είναι οι πρώτες μέρες λειτουργίας στην πόλη - δεν είναι απλώς άλλη μια γραμμή Μετρό σε μια πόλη που είναι εξοικειωμένη με αυτό - αλλά πολλές φορές επικρατεί χάος.
Τα ΣΚ του Δεκεμβρίου αποφασίστηκε να είναι δωρεάν η μετακίνηση με το Μετρό για τις γιορτές του Δήμου κτλ. Μέγα σφάλμα καθώς οι συρμοί, οι αποβάθρες και οι σταθμοί συνολικά, δεν χωράνε τόσο κόσμο. Την πρώτη Κυριακή στις 2200 στον Σταθμό "Αγίας Σοφίας" μας είχαν σε αναμονή στο επίπεδο εισιτηρίων για να κατέβουμε στην αποβάθρα, ενώ χτες το απόγευμα το ίδιο σε όλους τους κεντρικούς σταθμούς.
Οι συρμοί αρχίζουν και δημιουργούν καθυστερήσεις από τον πολύ κόσμο, με αποτέλεσμα οι χρονοαποστασεις να πηγαίνουν περίπατο. Χτες το απόγευμα κατέβηκα στον ΝΣΣ σε μια ασφυκτικά γεμάτη αποβάθρα (αφού πίσω μου έκοψαν τον υπόλοιπο κόσμο από το να κατέβει) με αναχωρήσεις σε 7', 9', 11' και 12'. Φυσικά, ο πρώτος συρμός σε όλες τις στάσεις σταματούσε από 1'-2' επιπλέον καθώς δεν έκλειναν οι πόρτες. Στον κεντρικότερο σταθμό, αυτόν της "Βενιζέλου" είχαν σταματήσει τις κυλιόμενες που είναι 2 επίπεδα κάτω η αποβάθρα (προφανώς για να ρυθμίζουν τις ροές επιβατών) και έπρεπε να τις χρησιμοποιούν όλοι όσοι έβγαιναν από τους συρμούς και των δύο κατευθύνσεων, όπου κυριολεκτικά μέχρι να ανέβει ο τελευταίος, είχε φτάσει το επόμενο τρένο και έβγαιναν αλλοι τόσοι.
Το επόμενο πρόβλημα είναι τα επαναφορτιζόμενα εισιτήρια, όπως της Αθήνας, που εκδίδονται από το Μετρό, δεν μπορούν να επικυρωθούν σε πολλά από τα οχήματα του ΟΑΣΘ, γιατί δεν είναι ενεργοποιημένα τα μηχανήματα. Παράλληλα, η τιμολογιακή πολιτική αποτελεί γρίφο για τους περισσότερους!
Δεν είμαι από αυτούς που υποτιμούν το γεγονός. Το Μετρό ήρθε στην Θεσσαλονίκη και θα την οδηγήσει σε ανάπτυξη, μείωση του κυκλοφοριακού, καλύτερη καθημερινότητα και πολλά άλλα. Είναι λίγο ενοχλητικές κάποιες διαπιστώσεις για το μέλλον του συστήματος, καθώς οι λειτουργικές αδυναμίες λογικά θα αντιμετωπιστούν σύντομα. Ένα είναι σίγουρο. Από την ημέρα που άρχισε να λειτουργεί το Μετρό, η Θεσσαλονίκη έπαψε να είναι η πόλη που ήταν και άλλαξε μια για πάντα.
Το Σάββατο 30/11 λοιπόν, μετά από σχεδόν 20 χρόνια αναμονής, λειτούργησε το πρώτο τμήμα της γραμμής του Μετρό Θεσσαλονίκης "Νέος Σιδ.Σταθμός - Νέα Ελβετία", που είχε ως αποτέλεσμα την επόμενη μέρα εκτεταμένες αλλαγές σε λεωφορειακές γραμμές της πόλης (11,17,20,21,35,36,57,58 και τα νέα Χ2,44 και 79Χ).
Οι σταθμοί δείχνουν πιο ποιοτικής κατασκευής από τους αντίστοιχους της Αθήνας. Τα μηχανήματα έκδοσης εισιτηρίων, οι μπάρες επικύρωσης, οι κυλιόμενες σκάλες με φωτισμό είναι όλα τελευταίας τεχνολογίας. Ωστόσο, οι έξοδοι σε όλους τους σταθμούς είναι 2, ακόμα και σε κεντρικούς Σταθμούς που έχουν πολλά σημεία πρόσβασης (πχ Δημοκρατίας, Σιντριβανι)
Στις αποβάθρες το πράγμα αρχίζει να χαλάει λίγο, καθώς είναι ενιαία και για τις δύο κατευθύνσεις, αλλά στενές όμως για τις ανάγκες. Ιδιαίτερη εντύπωση μου έκανε σε αυτό ο σταθμός "Ανάληψη", σε συνδυασμό με το γεγονός ότι η έξοδος είναι μόνο από την μία πλευρά του σταθμού. Ομοίως είναι και ο ΝΣΣ (όπου υπάρχουν απλά σκαλοπάτια από το τέλος της αποβάθρας προς τα πάνω).
Η εμπειρία του ταξιδιού είναι πολύ ευχάριστη. Η εκκίνηση και η πέδηση καλή, οι αναγγελίες αρκετές και το ταξίδι σύντομο.
Το μεγάλο πρόβλημα είναι η οργάνωση και συνολικά η λειτουργία του Μετρό. Είναι απόλυτα κατανοητό πως είναι οι πρώτες μέρες λειτουργίας στην πόλη - δεν είναι απλώς άλλη μια γραμμή Μετρό σε μια πόλη που είναι εξοικειωμένη με αυτό - αλλά πολλές φορές επικρατεί χάος.
Τα ΣΚ του Δεκεμβρίου αποφασίστηκε να είναι δωρεάν η μετακίνηση με το Μετρό για τις γιορτές του Δήμου κτλ. Μέγα σφάλμα καθώς οι συρμοί, οι αποβάθρες και οι σταθμοί συνολικά, δεν χωράνε τόσο κόσμο. Την πρώτη Κυριακή στις 2200 στον Σταθμό "Αγίας Σοφίας" μας είχαν σε αναμονή στο επίπεδο εισιτηρίων για να κατέβουμε στην αποβάθρα, ενώ χτες το απόγευμα το ίδιο σε όλους τους κεντρικούς σταθμούς.
Οι συρμοί αρχίζουν και δημιουργούν καθυστερήσεις από τον πολύ κόσμο, με αποτέλεσμα οι χρονοαποστασεις να πηγαίνουν περίπατο. Χτες το απόγευμα κατέβηκα στον ΝΣΣ σε μια ασφυκτικά γεμάτη αποβάθρα (αφού πίσω μου έκοψαν τον υπόλοιπο κόσμο από το να κατέβει) με αναχωρήσεις σε 7', 9', 11' και 12'. Φυσικά, ο πρώτος συρμός σε όλες τις στάσεις σταματούσε από 1'-2' επιπλέον καθώς δεν έκλειναν οι πόρτες. Στον κεντρικότερο σταθμό, αυτόν της "Βενιζέλου" είχαν σταματήσει τις κυλιόμενες που είναι 2 επίπεδα κάτω η αποβάθρα (προφανώς για να ρυθμίζουν τις ροές επιβατών) και έπρεπε να τις χρησιμοποιούν όλοι όσοι έβγαιναν από τους συρμούς και των δύο κατευθύνσεων, όπου κυριολεκτικά μέχρι να ανέβει ο τελευταίος, είχε φτάσει το επόμενο τρένο και έβγαιναν αλλοι τόσοι.
Το επόμενο πρόβλημα είναι τα επαναφορτιζόμενα εισιτήρια, όπως της Αθήνας, που εκδίδονται από το Μετρό, δεν μπορούν να επικυρωθούν σε πολλά από τα οχήματα του ΟΑΣΘ, γιατί δεν είναι ενεργοποιημένα τα μηχανήματα. Παράλληλα, η τιμολογιακή πολιτική αποτελεί γρίφο για τους περισσότερους!
Δεν είμαι από αυτούς που υποτιμούν το γεγονός. Το Μετρό ήρθε στην Θεσσαλονίκη και θα την οδηγήσει σε ανάπτυξη, μείωση του κυκλοφοριακού, καλύτερη καθημερινότητα και πολλά άλλα. Είναι λίγο ενοχλητικές κάποιες διαπιστώσεις για το μέλλον του συστήματος, καθώς οι λειτουργικές αδυναμίες λογικά θα αντιμετωπιστούν σύντομα. Ένα είναι σίγουρο. Από την ημέρα που άρχισε να λειτουργεί το Μετρό, η Θεσσαλονίκη έπαψε να είναι η πόλη που ήταν και άλλαξε μια για πάντα.