Αξιολόγηση Θέματος:
  • 6 Ψήφοι - 3 Μέσος Όρος
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Τα πρωτα χρονια ανανεωσης του στολου της ΣΕΠ-ΕΑΣ απο τα λεωφορεια των 80's στα 90's
#4
Απ' όσο μπορώ να θυμηθώ μόνο τα εργοστασιακά Mercedes και τα Neoplan "πρόλαβαν" την διάλυση των Σ.ΕΠ. Τα Van Hool και τα DAF, αν και είχαν παραγγελθεί, μπήκαν σε κυκλοφορία όταν είχε ήδη δημιουργηθεί η Ε.ΘΕ.Λ., όπως και οι "Βεργίνες".

Το πρώτο καιρό, επί Σ.ΕΠ., τα Mercedes O405N1 και τα Neoplan N4016 κυκλοφορούσαν σχεδόν παντού μεν, αλλά ακόμα ήταν πολύ λίγα και ξεχώριζαν. Η πρώτη μου οπτική επαφή μαζί τους ήταν όταν ανέβαιναν τα πρώτα από την Πάτρα προς Αθήνα στην Ε.Ο. Πάτρας-Κορίνθου κοντά στην Ακράτα όταν, κατεβαίνοντας εμείς προς Λεχαινά με το αυτοκίνητο, συναντήσαμε ένα κονβόι νέων λεωφορείων. Σαν επιβάτης, η πρώτη μου φορά ήταν σε Mercedes-Benz O405N1 στην γραμμή 501 Αθήνα (Κάνιγγος) - Άνω Πεύκη που την είχε η 6η Σ.ΕΠ. και η πρώτη σε Neoplan ήταν ή στο 410 Αθήνα - Άνω Μελίσσια ή στο 424 Αθήνα - Πηγή.

Όταν διαλύθηκαν οι Σ.ΕΠ. και έγινε η Ε.ΘΕ.Λ. έγιναν και οι μετακινήσεις των Mercedes και Neoplan προς τα Α/Σ Ελληνικού και Άνω Λιοσίων αντίστοιχα, ενώ τα Van Hool παραδόθηκαν εξ' αρχής στον Βοτανικό, τα DAF στον Άγιο Δημήτριο (αυτά πέρασαν όλη την ενεργή τους ζωή σε αυτά τα αμαξοστάσια όπου ξεκίνησαν) και οι "Βεργίνες" επίσης στο Ελληνικό. Τον πρώτο καιρό, πριν εφαρμοστεί το σύστημα με τους "κορμούς", έμπαιναν σε οποιαδήποτε γραμμή του αμαξοστασίου τους. Μετά έγινε μια προσπάθεια να μπουν νέα λεωφορεία στις γραμμές του κέντρου και τους κορμούς και τα παλιά στις τοπικές, αν και αυτό δεν ίσχυσε στην πράξη. Γραμμές όπως η 813, η 227 κ.ά. εξακολούθησαν να έχουν παλιά λεωφορεία (τα Α/Σ Π. Ράλλη και Ρέντη ακόμα είχαν μόνο παλιά λεωφορεία) ενώ τοπικές γραμμές των νοτίων προαστίων από τον πρώτο καιρό εφαρμογής των μέτρων Χριστοδουλάκη απέκτησαν νέα λεωφορεία, καθώς το Α/Σ Ελληνικού είχε μεγάλο αριθμό. Υπήρχαν όμως και αρκετοί κορμοί, ειδικά στα δυτικά προάστια, που είχαν παλιά λεωφορεία: θυμάμαι τα Α15/Β15 με Magirus Deutz αλλά και το Γ12 με Ikarus. Χωρίς να ξεχνάμε ότι οι "Δεινόσαυροι" κυκλοφορούσαν και σε κορμούς, λόγω της μεγάλης χωρητικότητάς τους, μέχρι το τέλος τους τον Σεπτέμβρη του 2005.

Η πρώτη μου εμπειρία σε Van Hool A300 ήταν στο Α7, ενώ σε DAF στο 091. Αντίθετα, σε Βεργίνα μπήκα πρώτη φορά το 2008! Άσχετα αν τώρα που τις έχουμε στο Μαρούσι, και ειδικά στο 070, είμαι τακτικός "πελάτης" τους.
Απάντηση


Μηνύματα στο Θέμα
RE: Τα πρωτα χρονια ανανεωσης του στολου της ΣΕΠ-ΕΑΣ απο τα λεωφορεια των 80's στα 90's - από panos81 - 10-01-2011, 11:28 AM

Μετάβαση στη συζήτηση:


Χρήστης (ες) διαβάζουν αυτό το θέμα: 5 Επισκέπτης (ες)