17-11-2024, 03:17 AM
(16-11-2024, 11:05 PM)Leon377 Έγραψε: [...]Το θέμα του υδρογόνου έχει αρκετό ενδιαφέρον. Μέχρι στιγμής δεν προβλέπονται λεωφορεία υδρογόνου από κάποιο διαγωνισμό αλλά και ούτε θα πρέπει να τα περιμένουμε σύντομα καθώς είναι αρκετή η προετοιμασία που πρέπει να γίνει. Με δεδομένα τους υπάρχοντες χώρους της ΟΣΥ, το μόνο αμαξοστάσιο που θα μπορούσε να φιλοξενίσει ένα τέτοιο εγχείρημα είναι αυτό του Θριασίου. Σε αυτό συμφωνεί και η ΟΣΥ όπως είχα αναφέρει στο αντίστοιχο τοπικ (https://leoforeia.gr/forum/showthread.ph...0#pid57690) 6,5 μήνες πριν. Οι λόγοι προτίμησης του Θριασίου είναι η απόσταση του από πυκνοκατοικημένες περιοχές, η μη συνύπαρξη του με δεξαμενές αποθήκευσης μεγάλης ποσότητας άλλου είδους καυσίμου, καθώς και η μεγάλη έκταση που υπάρχει εκεί και είναι αναγκαία για την αποθήκευση του υδρογόνου. Για να καταλάβετε καλύτερα, το υδρογόνο, ακόμα και όταν συμπιεστεί σε 700 bar (συνήθης μέγιστη πίεση αποθήκευσης), χρειάζεται 4-5 φορές περισσότερο όγκο για να αποθηκεύσει την ίδια ποσότητα ενέργειας με το πετρέλαιο. Επίσης στην Ελλάδα δεν υπάρχουν Βιομηχανικές Μονάδες Παραγωγής Υδρογόνου αλλά ούτε και δίκτυο μεταφοράς του. Αυτό σημαίνει ότι, με τα υπάρχοντα δεδομένα, υπάρχουν δύο σενάρια. Το πρώτο, και νομίζω πιο εφικτό αλλά και πιο πιθανό να γίνει, είναι να κατασκευαστεί κάποιος τοπικός σταθμός παραγωγής υδρογόνου εντός του αμαξοστασίου. Το δεύτερο είναι πιο περίπλοκο και αφορά κάποια συνεργασία μεταξύ του κράτους και της Motor Oil ώστε το αμαξοστάσιο στο Θριάσιο να συνδεθεί με κάποιο αγωγό με τα διυλιστήρια Κορίνθου όπου αναμένεται το 2026-2028 να ξεκινήσει η παραγωγή ανανεώσιμου «πράσινου» υδρογόνου. Επομένως, και για να επιστρέψουμε στο θέμα συζήτησης, δεν θα μας απασχολήσουν σε ό,τι αφορά «Μετακινήσεις λεωφορείων ανα Α/Σ». Για αρχή ας αδείασει το Αμαξοστάσιο Θριασίου από τα παρατημένα οχήματα, ύστερα ταυτόχρονα, αν όχι νωρίτερα, από τον διαγωνισμό των λεωφορείων, ας ξεκινήσει να κατασκευάζεται ένα κανονικό αμαξοστάσιο (μην στρώσουν απλά ένα τσιμέντο) μαζί με το πρατήριο υδρογόνου, και όταν ολοκληρώνονται αυτά, βλέπουμε σε ποιες γραμμές θα δρομολογηθούν. Θα έχει ενδιαφέρον πάντως.
Μετά περιμένουμε τα υδρογόνου