Αξιολόγηση Θέματος:
  • 0 Ψήφοι - 0 Μέσος Όρος
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ποιότητα παρεχόμενων υπηρεσιών ΟΑΣΑ
#58
(18-07-2024, 03:53 PM)Crabman Έγραψε: Μερικές εύλογες απορίες για «θολά σημεία» μεταξύ ΟΑΣΑ, δημοσίων ΕΠΣΕ (ΟΣΥ, ΣΤΑΣΥ) και ιδιωτικών ΕΠΣΕ (πχ. ΚΤΕΛ). Κάθε απάντηση και δίορθωση ευπρόσδεκτη.

*ΕΠΣΕ = Εταιρείες Παροχής Συγκοινωνιακού Έργου (σύμφωνα με το καταστατικό του ΟΑΣΑ).


1. Αφού οι ελεγκτές είναι της ΟΣΥ και όχι του ΟΑΣΑ (αντίστοιχα της ΣΤΑΣΥ στα ΜΣΤ), τότε θεωρητικά στις γραμμές που δρομολογούνται με οχήματα των ιδιωτικών ΕΠΣΕ, ποιός ελέγχει;



4. Ο ΟΑΣΑ συλλέγει τα έσοδα από τα προϊόντα κομίστρου, και αν θυμάμαι καλά, τα διαμοιράζει στην ΟΣΥ και την ΣΤΑΣΥ 
  • είτε ανάλογα με το αν αγοράστηκαν σε φυσικό εκδοτήριο ή ΑΜΕΚ (Αυτόματα Μηχανήματα Έκδοσης Κομίστρου) της ΟΣΥ ή της ΣΤΑΣΥ 
  • είτε ανάλογα με το ποσοστό που επικυρώθηκαν στα ακυρωτικά της ΟΣΥ και της ΣΤΑΣΥ αντίστοιχα
    (με επιφύλαξη δεν θυμάμαι τι ισχύει ακριβώς)
    Η εκάστοτε ΕΠΣΕ (εκτός της ΟΣΥ φυσικά) παίρνει ή δικαιούται να πάρει το αντίστοιχο ποσό που της αναλογεί; (ίσως διαφοροποιείται ανάλογα την σύμβαση που υπογράφεται)

5. Η ΟΣΥ και η ΣΤΑΣΥ εισπράτουν απευθείας τα πρόστιμα που επιβάλλουν μέσω τον ελεγκτών τους, στα αντίστοιχα μέσα αρμοδιότητάς τους, χωρίς να μεσολαβεί ο ΟΑΣΑ. Μπορεί κάτι παρόμοιο να πράξει και ο ιδιώτης προσλαμβάνοντας ελεγκτές; 
(20-07-2024, 04:17 PM)Crabman Έγραψε: Ψάχνοντας για τα παραπάνω έπεσα πάνω στο άρθρο του Athens Transport https://www.athenstransport.com/2020/12/...leoforeia/
όπου αναφέρει συγκεκριμένα: «Την ίδια στιγμή, ο δήμος Αχαρνών ήρθε σε συνεννόηση με τον ΟΑΣΑ προκειμένου να ανοίξει εκδοτήριο εισιτηρίων στην πλατεία Καράβου, λύνοντας το πρόβλημα της έλλειψης εκδοτηρίων στην περιοχή. Στην ανακοίνωση δεν αναφέρεται αν τη λειτουργία του εκδοτηρίου θα την αναλάβει η ΟΣΥ ή τα ΚΤΕΛ τα οποία έχουν πλέον τη δυνατότητα να λειτουργούν εκδοτήρια εισιτηρίων στις περιοχές που εξυπηρετούν»
Αυτό ταυτόχρονα ξεκαθαρίζει και μπλέκει τα πράγματα. Γιατί ο ιδιώτης να λειτουργεί εκδοτήριο όταν δεν παίρνει έσοδα από τα εισιτήρια ούτε μάλλον έχει δικαίωμα ελέγχων και βεβαίωσης προστίμων; 

(22-07-2024, 12:43 PM)MrVanHool Έγραψε: Σχετικά με τις σχέσεις ΟΑΣΑ-ΚΤΕΛ και ΟΣΥ-ΚΤΕΛ:

1. Οι γραμμές χωρίστηκαν φέτος, συνεπώς μέχρι και τότε οι ελεγκτές της ΟΣΥ μπορούσαν να ελέγξουν όλες τις γραμμές. Ακόμη και τώρα όμως, δεν προβάλλεται από πλευράς ΚΤΕΛ κάποια άρνηση ελέγχου κόμιστρου από ελεγκτή της ΟΣΥ.


4. Οι ιδιώτες δεν λαμβάνουν μέρισμα από τα έσοδα των εισιτηρίων, μοιραζονται μόνο μεταξύ των δημοσίων εταιρειών.

5. Το κεφάλαιο του κόμιστρου, τόσο στην αρχική απευθείας ανάθεση, όσο και στον διαγωνισμό δεν έχει εφαρμοστεί. Αν όμως παρθεί η - πολιτική κυρίως - απόφαση, δεν γνωρίζω αν το πρόστιμο θα εισπράττεται εξ'ολοκλήρου από τον ιδιώτη. Χωρίς να είμαι σίγουρος, δεν νομίζω πως αναφέρεται κάπου ξεκάθαρα στον διαγωνισμό. Αυτό που μπορεί να γίνει είναι η πώληση εισιτηρίων από τον οδηγό με ένα ποσοστό κέρδους το οποίο περιγράφεται αναλυτικά για κάθε τύπο εισιτηρίου για το ΚΤΕΛ. Σε αυτή την περίπτωση όμως, θα πρέπει να συμμετέχει και στα έσοδα των επικυρώσεων πιστεύω, όπως και αν υπήρχε στελέχωση εκδοτηρίων από προσωπικό των ΚΤΕΛ.

4 μήνες μετά, βρήκα τυχαία πληροφορίες για τα παραπάνω ερωτήματα και γενικότερα σε ότι αφορά ΚΤΕΛ και ΚΟΜΙΣΤΡΑ. Στην σύμβαση που υπογράφηκε στις 07.10.2020, αναρτήθηκε στην ΔΙΑΥΓΕΙΑ στις 05.11.2020, μεταξύ των συμβαλλόμενων ΟΑΣΑ, ΚΤΕΛ και ΟΣΥ, με αριθμό 108/2020, και τίτλο «ΣΥΜΒΑΣΗ ΑΝΑΘΕΣΗΣ ΕΚΤΕΛΕΣΗΣ ΑΣΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΩΝ ΤΟΠΙΚΟΥ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΩΝ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΟΧΗ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΑΣ Ο.Α.Σ.Α.», στο Άρθρο 5 Παράγραφοι 17 και 18 αναφέρεται: 

Σύναψη:
17.   Ως κίνητρο για την  διασφάλιση της καταβολής κομίστρου από το επιβατικό κοινό, καθώς και για την αποφυγή του ηθικού κινδύνου της λεγόμενης «εισιτηριοδιαφυγής», οι συμβαλλόμενοι θεωρούν ως εύλογο και δίκαιο μέτρο – πρόβλεψη την ανταμοιβή της ΚΤΕΛ Αττικής Α.Ε. (και αναλογικά των ΚΤΕΛ Ν. Κορινθίας Α.Ε., ΚΤΕΛ Ν. Εύβοιας Α.Ε. και ΚΤΕΛ Επαρχίας Θηβών Α.Ε.): Κατά ποσοστό τέσσερα τοις εκατό  (4%) επί των εισπράξεων από την πώληση εισιτηρίων, είτε απ’ τους οδηγούς εντός των λεωφορείων των ΚΤΕΛ Α.Ε., είτε από άλλο προσωπικό των ΚΤΕΛ Α.Ε. (εκδότες εισιτηρίων, κλπ). Η πώληση των εισιτηρίων του Ο.Α.Σ.Α. θα πραγματοποιείται σύμφωνα με ειδική διαδικασία που καθορίζεται από τον ΟΑΣΑ και περιγράφεται στο Παράρτημα 6. Η μέριμνα και το κόστος της διαχείρισης και της διάθεσης των εισιτηρίων (εφοδιασμός εισιτηρίων από ΚΤΕΛ Α.Ε., διανομή στους Οδηγούς και Εκδότες, κλπ) βαρύνει τις ΚΤΕΛ Α.Ε.

18.   Η Ο.ΣΥ. Α.Ε. συναινεί στην θέσπιση του μέτρου αυτού, καθώς αναγνωρίζει  και αποδέχεται πως με τον τρόπο αυτό τα τελικά της έσοδα από τις εν λόγω γραμμές θα διασφαλίζονται στο μέγιστο δυνατό βαθμό και θα αυξηθούν.

Μάλιστα στο 7σέλιδο Παράρτημα 6 αναγράφεται λεπτομερώς η Διαδικασία πώλησης τύπων κομίστρου Ο.Α.Σ.Α. από την ΚΤΕΛ Αττικής Α.Ε. και από τα ΚΤΕΛ γενικότερα. Βέβαια όπως μας είπε ο Δημήτρης παραπάνω, όλα αυτά δεν εφαρμόστηκαν ποτέ! Τουλάχιστον, όμως, προβλέφθηκαν, σε αντίθεση με τον διεθνή διαγωνισμό «Παροχή Υπηρεσιών Επιβατικών Μεταφορών με Αστικά Λεωφορεία στην Ανατολική και Δυτική Αττική» και ανάδοχο την Κοινοπραξία Συγκοινωνιών Αττικής, όπου στις 101 σελίδες των τευχών του διαγωνισμού, το θέμα κόμιστρο απουσιάζει εντελώς. Το θέμα Ελέγχων και Προστίμων απουσίαζε και τότε και τώρα. 

Ένα καλό ερώτημα είναι, γιατί αφού το παραπάνω Άρθρο 5 (παρ. 17,18) δεν εφαρμόστηκε ποτέ, συνέχισε να υπάρχει σε όλες τις συμβάσεις/απευθείας αναθέσεις προς τα ΚΤΕΛ, από το 2020 μέχρι και την τελευταία με αριθμό απόφασης 5170/2024 και τίτλο « Συμπληρωματική Σύμβαση της υπ. αριθμ. 51/2024 μεταξύ ΟΑΣΑ Α.Ε. και Κ.Τ.Ε.Λ ΚΟΡΙΝΘΙΑΣ Α.Ε με αντικείμενο την «Παροχή Υπηρεσιών Επιβατικών Μεταφορών με Αστικά Λεωφορεία στη Δυτική Αττική» από 1.1.2025 μέχρι 28.4.2025 ».

Σε εκείνη την αρχική σύμβαση υπάρχουν επίσης κι άλλες ενδιαφέρουσες πληροφορίες, όπως, στοιχεία για το γενικότερο συγκοινωνιακό έργο με αρκετά να ισχύουν ακόμα και σήμερα, η υφιστάμενη κατάσταση της ΟΣΥ τότε, καθώς και το πως σχεδίαζαν και υπολόγιζαν να βελτιωθούν η συνολική λειτουργία και η ποιότητα των υπηρεσιών της ΟΣΥ ανά γραμμή αλλά και γενικότερα του έργου της, καθώς και τα οικονομικά της. Ασχέτως φυσικά αν έγινε στην πράξη τίποτα από αυτά.

Link σύμβασης: https://diavgeia.gov.gr/doc/%CE%A9%CE%91...nline=true
Απάντηση


Μηνύματα στο Θέμα
RE: Ποιότητα παρεχόμενων υπηρεσιών ΟΑΣΑ - από Crabman - 12-11-2024, 03:04 AM

Πιθανά Σχετικά Θέματα...
Θέμα: Συντάκτης Απαντήσεις: Προβολές: Τελευταία Δημοσίευση
  Συγκοινωνίες Αθηνών (ΣΑ) - Ποιότητα παρεχόμενων υπηρεσιών N1Ellinikou 27 40.095 12-12-2017, 12:00 AM
Τελευταία Δημοσίευση: marios.ilioupoli

Μετάβαση στη συζήτηση:


Χρήστης (ες) διαβάζουν αυτό το θέμα: 6 Επισκέπτης (ες)