09-08-2024, 08:12 PM
Ήρθε η ώρα λοιπόν να γράψω μια (μικρή
) περίληψη, μιας και τους τελευταίους μήνες, χρειάστηκε λόγο δουλειάς να πάω πολλές φορές στο τελωνείο του αεροδρομίου. Θα ξεκινήσω λέγοντας πως η διάρκεια της διαδρομής από Σύνταγμα με το μετρο είναι (με εξαιρέσεις) τα 38 λεπτά που δινει και η Στασυ. Στο Χ95 παίζουν οι χρόνοι μεταξύ 40 λεπτού και ώρας, ανάλογα την κίνηση και την οδήγηση. Όπως κάθε άνθρωπος που έχει σωας τα φρενας, ξεκίνησα να πηγαίνω με το μετρό. Στη πορεία βέβαια, η ζυγαριά άρχισε να γερνει αρκετά προς τη πλευρά του Χ95 καθως:
Καλύτερη συχνότητα: Αν χάσεις το μετρό, έχεις την επιλογή είτε να ανέβεις πάνω και να πάρεις το λεωφορειο, είτε να πας με το επόμενο μετρό δουκισσης και να πάρεις τον πρώτο προαστιακό που θα περάσει προς αεροδρόμιο. Αν χάσεις το λεωφορείο, σε 10'-15' έχει το επόμενο.
Καλύτερη σύνδεση: Στη περίπτωση μου που έπρεπε να πάω στο τελωνείο το οποίο βρίσκεται λιγο πριν το κεντρικό αεροδρόμιο, από το σταθμό του μετρό έπρεπε να περπατήσω μέχρι την αφετηρια των εσωτερικών λεωφορειων (δρομολογια καθε 10'-15') , να κάνω το κύκλο του αεροδρομίου μέχρι να φτάσω. Ενώ το Χ95 έχει σταση ακριβώς απ έξω, γλυτώνεις και όλες τις μετεπιβιβασεις.
Διάρκεια ταξιδιού: Σε ώρες αιχμής το μετρό θα είναι πιο γρήγορο, αλλά όλες τις υπόλοιπες ώρες μακράν καλύτερο το λεωφορείο. Δε χρειάζεται ούτε να ανεβαίνεις ούτε να κατεβαίνεις σκάλες, γλιτώνεις και το περπάτημα καθώς το τερμα είναι ακριβώς μπροστά στις αναχωρήσεις και η αφετηρία στις αφίξεις. Συνολικά δηλαδή η διάρκεια όλου του ταξιδιού βγαίνει μικρότερη με το λεωφορείο.
Στα αρνητικά τώρα, και τα 2 μέσα καλοκαιριατικα είναι ασφυκτικά γεμάτα. Το μετρό μεν καταπίνει καπως καλύτερα τον κόσμο, το Χ95 δε ακόμα και με αυτή τη συχνότητα είναι πάντα γεμάτο. Πολύ κακή εικόνα στα λεωφορειά είναι επίσης οι στοιβαγμενες παντού βαλίτσες, καθώς τα Leasing δεν έχουν ράφια, ενω στα δικά μας solaris δεν επαρκούν. Στο μετρό σίγουρα έχετε συναντήσει μια παρόμοια εικόνα με τους διαδρόμους φρακαρισμενους με βαλίτσες. Επίσης πολλές λακουβες στο Χ95.
Και για να αναλύσω το κάθε μέσο ξεχωριστά κιολας και να συμπληρώσω κάποια πράγματα:
Μετρο: οι κλασικοί συρμοι που ξέρουμε, ταλαιπωρημενοι όμως πλέον, και αρκετά βρώμικοι. Σε κάποια βαγόνια υπολειτουργει ο κλιματισμός, ενω και αρκετοί ρομά ζητιανεύουν στο επίγειο κομμάτι του. Λίγο φάουλ το ότι μέγιστη έχουν 80χλμ, στους καινούριους που θα έρθουν πρέπει να δουν μήπως μπορούν και πιάνουν παραπάνω. Απο θέμα αξιοπιστίας, 3 φορές μου έχει τύχει να ακυρωθεί δρομολόγιο χωρίς καμία ανακοίνωση και να περιμένουμε το τρενο φάντασμα. Στο θέμα της συχνότητας, το μετρό είναι γνωστό ότι δεν μπορεί να αυξήσει τη συχνότητα, οπότε θα βάλω και τον προαστιακό μέσα. Πολύ κακός συγχρονισμός το να έχουν μετρό-προαστιακός δρομολόγια με διαφορα 10 λεπτών, και για ένα μισάωρο να μην περνάει τίποτα. Γεμίζει ασφυκτικά η αποβάθρα και μόλις έρθει το τρένο γίνεται σκότωμα για μια θέση.
Λεωφορειο: κάποια οχήματα πολύ φασαρία από τη μηχανή , κυρίως citaro και κάποια solaris ιδιόκτητα. Τα "γρηγορότερα" είναι τα 3πορτα Citaro και τα Solaris Πολωνίας. Τα Man είναι μακράν τα χειρότερα, πολυ αργές επιταχύνεις και ο κλιματισμός ανεπαρκής. Την άνοιξη κυκλοφορούσαν όλες τις ώρες της μέρας, τώρα το καλοκαίρι είτε βράδυ είτε καθόλου. Έξτρα χειρότερα είναι τα 19μετρα Man, τόσο κακή κύλιση δεν έχω ξανανιώσει σε όχημα. Ο αερας επηρεάζει επισης πολυ τα οχήματα στη Αττική, τις μέρες που φυσαει μπάζουν απο παντού και πανε αρκετά πιο αργά για να μην τα "παίρνει". Πάντως αν και μπορεί να το κάνεις στο όρθιο το ταξίδι, δεν κουράζει τόσο γιατί δεν έχεις πολλες στάσεις και φανάρια.
Συμπέρασμα μου δεν αξίζει τα παραπάνω λεφτά του το μετρό στο εισιτήριο. Μπορεί σε κάποιον να αρέσει η τυποποιημένη φύση του μετρό, αλλά δεν βρίσκω σοβαρό λογω που υπερτερεί του λεωφορείου. Στο τέλος, και τα 2 μέσα γεμάτα κυκλοφορούν, το καθένα με το δικό του κοινό.
ΥΓ: Όταν κυκλοφορουσαν οι GN στο αεροδρόμιο πρέπει να ήταν πολυ μαζοχες όσοι έμπαιναν. Να είσαι Αττική οδό χειμώνα, με το μπουφάν, να κρυώνεις γιατί μπάζει από παντού παγωμένο αέρα και να ακούς και τα 120ντεσιμπελ του κινητήρα. Μαγικές στιγμές
Θα θελα πολυ να το κάνω για την εμπειρία και μόνο
) περίληψη, μιας και τους τελευταίους μήνες, χρειάστηκε λόγο δουλειάς να πάω πολλές φορές στο τελωνείο του αεροδρομίου. Θα ξεκινήσω λέγοντας πως η διάρκεια της διαδρομής από Σύνταγμα με το μετρο είναι (με εξαιρέσεις) τα 38 λεπτά που δινει και η Στασυ. Στο Χ95 παίζουν οι χρόνοι μεταξύ 40 λεπτού και ώρας, ανάλογα την κίνηση και την οδήγηση. Όπως κάθε άνθρωπος που έχει σωας τα φρενας, ξεκίνησα να πηγαίνω με το μετρό. Στη πορεία βέβαια, η ζυγαριά άρχισε να γερνει αρκετά προς τη πλευρά του Χ95 καθως:Καλύτερη συχνότητα: Αν χάσεις το μετρό, έχεις την επιλογή είτε να ανέβεις πάνω και να πάρεις το λεωφορειο, είτε να πας με το επόμενο μετρό δουκισσης και να πάρεις τον πρώτο προαστιακό που θα περάσει προς αεροδρόμιο. Αν χάσεις το λεωφορείο, σε 10'-15' έχει το επόμενο.
Καλύτερη σύνδεση: Στη περίπτωση μου που έπρεπε να πάω στο τελωνείο το οποίο βρίσκεται λιγο πριν το κεντρικό αεροδρόμιο, από το σταθμό του μετρό έπρεπε να περπατήσω μέχρι την αφετηρια των εσωτερικών λεωφορειων (δρομολογια καθε 10'-15') , να κάνω το κύκλο του αεροδρομίου μέχρι να φτάσω. Ενώ το Χ95 έχει σταση ακριβώς απ έξω, γλυτώνεις και όλες τις μετεπιβιβασεις.
Διάρκεια ταξιδιού: Σε ώρες αιχμής το μετρό θα είναι πιο γρήγορο, αλλά όλες τις υπόλοιπες ώρες μακράν καλύτερο το λεωφορείο. Δε χρειάζεται ούτε να ανεβαίνεις ούτε να κατεβαίνεις σκάλες, γλιτώνεις και το περπάτημα καθώς το τερμα είναι ακριβώς μπροστά στις αναχωρήσεις και η αφετηρία στις αφίξεις. Συνολικά δηλαδή η διάρκεια όλου του ταξιδιού βγαίνει μικρότερη με το λεωφορείο.
Στα αρνητικά τώρα, και τα 2 μέσα καλοκαιριατικα είναι ασφυκτικά γεμάτα. Το μετρό μεν καταπίνει καπως καλύτερα τον κόσμο, το Χ95 δε ακόμα και με αυτή τη συχνότητα είναι πάντα γεμάτο. Πολύ κακή εικόνα στα λεωφορειά είναι επίσης οι στοιβαγμενες παντού βαλίτσες, καθώς τα Leasing δεν έχουν ράφια, ενω στα δικά μας solaris δεν επαρκούν. Στο μετρό σίγουρα έχετε συναντήσει μια παρόμοια εικόνα με τους διαδρόμους φρακαρισμενους με βαλίτσες. Επίσης πολλές λακουβες στο Χ95.
Και για να αναλύσω το κάθε μέσο ξεχωριστά κιολας και να συμπληρώσω κάποια πράγματα:
Μετρο: οι κλασικοί συρμοι που ξέρουμε, ταλαιπωρημενοι όμως πλέον, και αρκετά βρώμικοι. Σε κάποια βαγόνια υπολειτουργει ο κλιματισμός, ενω και αρκετοί ρομά ζητιανεύουν στο επίγειο κομμάτι του. Λίγο φάουλ το ότι μέγιστη έχουν 80χλμ, στους καινούριους που θα έρθουν πρέπει να δουν μήπως μπορούν και πιάνουν παραπάνω. Απο θέμα αξιοπιστίας, 3 φορές μου έχει τύχει να ακυρωθεί δρομολόγιο χωρίς καμία ανακοίνωση και να περιμένουμε το τρενο φάντασμα. Στο θέμα της συχνότητας, το μετρό είναι γνωστό ότι δεν μπορεί να αυξήσει τη συχνότητα, οπότε θα βάλω και τον προαστιακό μέσα. Πολύ κακός συγχρονισμός το να έχουν μετρό-προαστιακός δρομολόγια με διαφορα 10 λεπτών, και για ένα μισάωρο να μην περνάει τίποτα. Γεμίζει ασφυκτικά η αποβάθρα και μόλις έρθει το τρένο γίνεται σκότωμα για μια θέση.
Λεωφορειο: κάποια οχήματα πολύ φασαρία από τη μηχανή , κυρίως citaro και κάποια solaris ιδιόκτητα. Τα "γρηγορότερα" είναι τα 3πορτα Citaro και τα Solaris Πολωνίας. Τα Man είναι μακράν τα χειρότερα, πολυ αργές επιταχύνεις και ο κλιματισμός ανεπαρκής. Την άνοιξη κυκλοφορούσαν όλες τις ώρες της μέρας, τώρα το καλοκαίρι είτε βράδυ είτε καθόλου. Έξτρα χειρότερα είναι τα 19μετρα Man, τόσο κακή κύλιση δεν έχω ξανανιώσει σε όχημα. Ο αερας επηρεάζει επισης πολυ τα οχήματα στη Αττική, τις μέρες που φυσαει μπάζουν απο παντού και πανε αρκετά πιο αργά για να μην τα "παίρνει". Πάντως αν και μπορεί να το κάνεις στο όρθιο το ταξίδι, δεν κουράζει τόσο γιατί δεν έχεις πολλες στάσεις και φανάρια.
Συμπέρασμα μου δεν αξίζει τα παραπάνω λεφτά του το μετρό στο εισιτήριο. Μπορεί σε κάποιον να αρέσει η τυποποιημένη φύση του μετρό, αλλά δεν βρίσκω σοβαρό λογω που υπερτερεί του λεωφορείου. Στο τέλος, και τα 2 μέσα γεμάτα κυκλοφορούν, το καθένα με το δικό του κοινό.
ΥΓ: Όταν κυκλοφορουσαν οι GN στο αεροδρόμιο πρέπει να ήταν πολυ μαζοχες όσοι έμπαιναν. Να είσαι Αττική οδό χειμώνα, με το μπουφάν, να κρυώνεις γιατί μπάζει από παντού παγωμένο αέρα και να ακούς και τα 120ντεσιμπελ του κινητήρα. Μαγικές στιγμές
Θα θελα πολυ να το κάνω για την εμπειρία και μόνο
