20-07-2024, 04:17 PM
(18-07-2024, 03:53 PM)Crabman Έγραψε: Μερικές εύλογες απορίες για «θολά σημεία» μεταξύ ΟΑΣΑ, δημοσίων ΕΠΣΕ (ΟΣΥ, ΣΤΑΣΥ) και ιδιωτικών ΕΠΣΕ (πχ. ΚΤΕΛ). Κάθε απάντηση και δίορθωση ευπρόσδεκτη.
*ΕΠΣΕ = Εταιρείες Παροχής Συγκοινωνιακού Έργου (σύμφωνα με το καταστατικό του ΟΑΣΑ).
1. Αφού οι ελεγκτές είναι της ΟΣΥ και όχι του ΟΑΣΑ (αντίστοιχα της ΣΤΑΣΥ στα ΜΣΤ), τότε θεωρητικά στις γραμμές που δρομολογούνται με οχήματα των ιδιωτικών ΕΠΣΕ, ποιός ελέγχει;
2. Επίσης, αν και το δίκτυο ανήκει στον ΟΑΣΑ, η τοποθέτηση και συντήρηση των στύλων των στάσεων, των χημικών τουαλετών και των οικίσκων αναμονής οδηγών είναι υπόθεση της ΟΣΥ και ιδιοκτησία της ΟΣΥ, όπως αναφέρει η ίδια. Στις γραμμές που έχουν αναλάβει άλλες ΕΠΣΕ, παραμένει αρμοδιότητα της ΟΣΥ; Είναι κάποια παράμετρος κάποιας συμφωνίας, λόγω του ότι η ΟΣΥ εκτός από δημόσια ΕΠΣΕ είναι και θυγατρική του ΟΑΣΑ;
3. Δεν είναι λίγο αντιφάτικο ότι στο δίκτυο του ΟΑΣΑ, οι στάσεις και η τηλεματική να ανήκουν στον ΟΑΣΑ, ο στύλος στην ΟΣΥ, και το σκέπαστρο-κάθισμα στον εκάστοτε δήμο;
4. Ο ΟΑΣΑ συλλέγει τα έσοδα από τα προϊόντα κομίστρου, και αν θυμάμαι καλά, τα διαμοιράζει στην ΟΣΥ και την ΣΤΑΣΥ
- είτε ανάλογα με το αν αγοράστηκαν σε φυσικό εκδοτήριο ή ΑΜΕΚ (Αυτόματα Μηχανήματα Έκδοσης Κομίστρου) της ΟΣΥ ή της ΣΤΑΣΥ
- είτε ανάλογα με το ποσοστό που επικυρώθηκαν στα ακυρωτικά της ΟΣΥ και της ΣΤΑΣΥ αντίστοιχα
(με επιφύλαξη δεν θυμάμαι τι ισχύει ακριβώς)
Η εκάστοτε ΕΠΣΕ (εκτός της ΟΣΥ φυσικά) παίρνει ή δικαιούται να πάρει το αντίστοιχο ποσό που της αναλογεί; (ίσως διαφοροποιείται ανάλογα την σύμβαση που υπογράφεται)
5. Η ΟΣΥ και η ΣΤΑΣΥ εισπράτουν απευθείας τα πρόστιμα που επιβάλλουν μέσω τον ελεγκτών τους, στα αντίστοιχα μέσα αρμοδιότητάς τους, χωρίς να μεσολαβεί ο ΟΑΣΑ. Μπορεί κάτι παρόμοιο να πράξει και ο ιδιώτης προσλαμβάνοντας ελεγκτές;
6. Το προσωπικό των υπολοίπων ΕΠΣΕ περνάει από την διαδικασία της, κατ εμέ χρήσιμης, O.SY. ACADEMY, η οποία μάλιστα φαίνεται πως πρόσφατα ανανεώθηκε σημαντικά;
Όχι, δεν προτείνω κάτι από τα παραπάνω, πόσο μάλλον όταν δεν ξέρω αν επιτρέπεται, απλώς ρωτάω για να ξεκαθαρίσει λίγο το τοπίο.
Ψάχνοντας για τα παραπάνω έπεσα πάνω στο άρθρο του Athens Transport https://www.athenstransport.com/2020/12/...leoforeia/
όπου αναφέρει συγκεκριμένα:
Σύναψη:Την ίδια στιγμή, ο δήμος Αχαρνών ήρθε σε συνεννόηση με τον ΟΑΣΑ προκειμένου να ανοίξει εκδοτήριο εισιτηρίων στην πλατεία Καράβου, λύνοντας το πρόβλημα της έλλειψης εκδοτηρίων στην περιοχή. Στην ανακοίνωση δεν αναφέρεται αν τη λειτουργία του εκδοτηρίου θα την αναλάβει η ΟΣΥ ή τα ΚΤΕΛ τα οποία έχουν πλέον τη δυνατότητα να λειτουργούν εκδοτήρια εισιτηρίων στις περιοχές που εξυπηρετούν.Αυτό ταυτόχρονα ξεκαθαρίζει και μπλέκει τα πράγματα. Γιατί ο ιδιώτης να λειτουργεί εκδοτήριο όταν δεν παίρνει έσοδα από τα εισιτήρια ούτε μάλλον έχει δικαίωμα ελέγχων και βεβαίωσης προστίμων;
Επίσης από το άρθρο μαθαίνουμε και μια ενδιαφέρουσα ιστορία για το αμαξοστάσιο Αχαρνών. Αλήθεια παραμένει ακόμα μια παραχώρηση δημοτικού οικοπέδου προς τα ΚΤΕΛ ή ηταν η αρχή ώστε στην πορεία να πουληθεί ο χώρος; Ο δήμος λέει ότι η παραχώρηση θα ήταν μέχρι τρια χρόνια. Η νέα 8ετής σύμβαση απαιτεί τα αμαξοστάσια να είναι σε ιδιόκτητο χώρο;
Σύναψη:Σύμφωνα με το δήμο, ως ανταποδοτικό όφελος για την παραχώρηση του χώρου, θα αγοραστούν δύο mini bus ώστε να δημιουργηθεί γραμμή Δημοτικής Συγκοινωνίας, η οποία θα εξυπηρετεί δωρεάν όλους τους δημότες Αχαρνών. Ο Δήμος δεν θα επιβαρυνθεί οικονομικά καθώς όλο το κόστος (λεωφορεία, οδηγοί, συντήρηση, καύσιμα κτλ) θα αναληφθούν από τα ΚΤΕΛ.Αυτό ξέρει κάποιος αν αληθεύει; Και αν λειτουργεί, δεν φαίνεται άσχημος τρόπος για να καλύψει την ανικανότητα ύπαρξης σωστής δημοτικής συγκοινωνίας εκεί που χρειάζεται. Πάντως αν και διάβασα για αντιδράσεις ορισμένων στην δημιουργία αμαξοστασίου εκεί, η εξυπηρέτηση του ΚΤΕΛ Κορινθίας φαίνεται όχι μόνο να τους άλλαξε την άποψη, αλλά εν τέλη να αποτελεί το κυρίαρχο ανταποδοτικό όφελος.
Ίσως ο @MrVanHool να μπορεί να μας διαφωτίσει παραπάνω!