18-07-2024, 03:53 PM
(Τελευταία τροποποίηση δημοσίευσης: 18-07-2024, 07:15 PM από Crabman. Edited 1 time in total.)
Μερικές εύλογες απορίες για «θολά σημεία» μεταξύ ΟΑΣΑ, δημοσίων ΕΠΣΕ (ΟΣΥ, ΣΤΑΣΥ) και ιδιωτικών ΕΠΣΕ (πχ. ΚΤΕΛ). Κάθε απάντηση και δίορθωση ευπρόσδεκτη.
*ΕΠΣΕ = Εταιρείες Παροχής Συγκοινωνιακού Έργου (σύμφωνα με το καταστατικό του ΟΑΣΑ).
1. Αφού οι ελεγκτές είναι της ΟΣΥ και όχι του ΟΑΣΑ (αντίστοιχα της ΣΤΑΣΥ στα ΜΣΤ), τότε θεωρητικά στις γραμμές που δρομολογούνται με οχήματα των ιδιωτικών ΕΠΣΕ, ποιός ελέγχει;
2. Επίσης, αν και το δίκτυο ανήκει στον ΟΑΣΑ, η τοποθέτηση και συντήρηση των στύλων των στάσεων, των χημικών τουαλετών και των οικίσκων αναμονής οδηγών είναι υπόθεση της ΟΣΥ και ιδιοκτησία της ΟΣΥ, όπως αναφέρει η ίδια. Στις γραμμές που έχουν αναλάβει άλλες ΕΠΣΕ, παραμένει αρμοδιότητα της ΟΣΥ; Είναι κάποια παράμετρος κάποιας συμφωνίας, λόγω του ότι η ΟΣΥ εκτός από δημόσια ΕΠΣΕ είναι και θυγατρική του ΟΑΣΑ;
3. Δεν είναι λίγο αντιφάτικο ότι στο δίκτυο του ΟΑΣΑ, οι στάσεις και η τηλεματική να ανήκουν στον ΟΑΣΑ, ο στύλος στην ΟΣΥ, και το σκέπαστρο-κάθισμα στον εκάστοτε δήμο;
4. Ο ΟΑΣΑ συλλέγει τα έσοδα από τα προϊόντα κομίστρου, και αν θυμάμαι καλά, τα διαμοιράζει στην ΟΣΥ και την ΣΤΑΣΥ
5. Η ΟΣΥ και η ΣΤΑΣΥ εισπράτουν απευθείας τα πρόστιμα που επιβάλλουν μέσω τον ελεγκτών τους, στα αντίστοιχα μέσα αρμοδιότητάς τους, χωρίς να μεσολαβεί ο ΟΑΣΑ. Μπορεί κάτι παρόμοιο να πράξει και ο ιδιώτης προσλαμβάνοντας ελεγκτές;
6. Το προσωπικό των υπολοίπων ΕΠΣΕ περνάει από την διαδικασία της, κατ εμέ χρήσιμης, O.SY. ACADEMY, η οποία μάλιστα φαίνεται πως πρόσφατα ανανεώθηκε σημαντικά;
Όχι, δεν προτείνω κάτι από τα παραπάνω, πόσο μάλλον όταν δεν ξέρω αν επιτρέπεται, απλώς ρωτάω για να ξεκαθαρίσει λίγο το τοπίο.
*ΕΠΣΕ = Εταιρείες Παροχής Συγκοινωνιακού Έργου (σύμφωνα με το καταστατικό του ΟΑΣΑ).
1. Αφού οι ελεγκτές είναι της ΟΣΥ και όχι του ΟΑΣΑ (αντίστοιχα της ΣΤΑΣΥ στα ΜΣΤ), τότε θεωρητικά στις γραμμές που δρομολογούνται με οχήματα των ιδιωτικών ΕΠΣΕ, ποιός ελέγχει;
2. Επίσης, αν και το δίκτυο ανήκει στον ΟΑΣΑ, η τοποθέτηση και συντήρηση των στύλων των στάσεων, των χημικών τουαλετών και των οικίσκων αναμονής οδηγών είναι υπόθεση της ΟΣΥ και ιδιοκτησία της ΟΣΥ, όπως αναφέρει η ίδια. Στις γραμμές που έχουν αναλάβει άλλες ΕΠΣΕ, παραμένει αρμοδιότητα της ΟΣΥ; Είναι κάποια παράμετρος κάποιας συμφωνίας, λόγω του ότι η ΟΣΥ εκτός από δημόσια ΕΠΣΕ είναι και θυγατρική του ΟΑΣΑ;
3. Δεν είναι λίγο αντιφάτικο ότι στο δίκτυο του ΟΑΣΑ, οι στάσεις και η τηλεματική να ανήκουν στον ΟΑΣΑ, ο στύλος στην ΟΣΥ, και το σκέπαστρο-κάθισμα στον εκάστοτε δήμο;
4. Ο ΟΑΣΑ συλλέγει τα έσοδα από τα προϊόντα κομίστρου, και αν θυμάμαι καλά, τα διαμοιράζει στην ΟΣΥ και την ΣΤΑΣΥ
- είτε ανάλογα με το αν αγοράστηκαν σε φυσικό εκδοτήριο ή ΑΜΕΚ (Αυτόματα Μηχανήματα Έκδοσης Κομίστρου) της ΟΣΥ ή της ΣΤΑΣΥ
- είτε ανάλογα με το ποσοστό που επικυρώθηκαν στα ακυρωτικά της ΟΣΥ και της ΣΤΑΣΥ αντίστοιχα
(με επιφύλαξη δεν θυμάμαι τι ισχύει ακριβώς)
Η εκάστοτε ΕΠΣΕ (εκτός της ΟΣΥ φυσικά) παίρνει ή δικαιούται να πάρει το αντίστοιχο ποσό που της αναλογεί; (ίσως διαφοροποιείται ανάλογα την σύμβαση που υπογράφεται)
5. Η ΟΣΥ και η ΣΤΑΣΥ εισπράτουν απευθείας τα πρόστιμα που επιβάλλουν μέσω τον ελεγκτών τους, στα αντίστοιχα μέσα αρμοδιότητάς τους, χωρίς να μεσολαβεί ο ΟΑΣΑ. Μπορεί κάτι παρόμοιο να πράξει και ο ιδιώτης προσλαμβάνοντας ελεγκτές;
6. Το προσωπικό των υπολοίπων ΕΠΣΕ περνάει από την διαδικασία της, κατ εμέ χρήσιμης, O.SY. ACADEMY, η οποία μάλιστα φαίνεται πως πρόσφατα ανανεώθηκε σημαντικά;
Όχι, δεν προτείνω κάτι από τα παραπάνω, πόσο μάλλον όταν δεν ξέρω αν επιτρέπεται, απλώς ρωτάω για να ξεκαθαρίσει λίγο το τοπίο.