26-06-2024, 01:54 PM
Ανοίγω ξανά αυτό το θέμα, αλλά αυτή τη φορά για τις εξαιρετικές συγκοινωνίες της Βουδαπέστης και της ευρύτερης περιοχής.
Ο τουρίστας/επισκέπτης/οτιδήποτε φτάνοντας στο αεροδρόμιο έχει δυο επιλογές:
1. το λεωφορείο εξπρές 100Ε που σε πάει κατευθείαν στο κέντρο με ελάχιστες στάσεις ,με συχνότητα 6-10 λεπτά 24/7.
2. το λεωφορείο εξπρές 200Ε που είναι τροφοδοτικό στον κοντινότερο σταθμό μετρό, με συχνότητα 7-10 λεπτα 24/7 και καμιά δεκαριά στάσεις στην διαδρομή του.
Ο ψαγμένος θα επιλέξει το 200Ε καθώς μπορείς να το χρησιμοποιήσεις με το απλό εισιτήριο των ~1,13 ευρώ, ενώ ο απλός τουρίστας θα επιλέξει το 100Ε που σε πάει στο κέντρο χωρίς καμία μετεπιβίβαση με εισιτήριο ~5,55 ευρώ. Εγώ επέλεξα το 200Ε και αγόρασα το εισιτήριο των 90 λεπτών που επιτρέπει απεριόριστες μετεπιβιβάσεις με ~1,89 ευρώ.
Για να το συγκρίνουμε με την Αθήνα όπως μπορούμε, ο τουρίστας θα πάρει το μετρό μέχρι Σύνταγμα πληρώνοντας 9 ευρώ, ενώ ο Έλληνας θα πάρει το Χ95 με 5,50 ευρώ.
Με το 200Ε φτάνεις σε έναν σταθμό μετρό και με την ανάβαση μιας σκάλας μπαίνεις στο τράινο το οποίο φεύγει κάθε τρια λεπτά.
Στό μετρό παρατηρέις αρκετά πράγματα:
1. Οι οθόνες της τηλεματικής για το μετρό σου δείχνουν δευτερόλεπτα με ακρίβεια τα 10 δευτερόλεπτα
2. Αρκετά τρένα έχουν συρόμενες πόρτες σαν τα 1ης γενιάς της Αθήνας
3. Τα καθίσματα είναι σε στύλ Λονδίνου-Ρόμης, δηλαδή δεν έχει τετράδες αλλά όλα τα καθίσματα ακουμπάνε τοίχο.
4. Η οθόνη της τηλεματικής είναι εξαιρετική καθώς έχει απλό και μοντέρνο σχεδιασμό ενώ δείχνει και τις συνδέσεις σε λεωφορεία, τραμ και άλλα μέσα, δείχνοντας την ώρα άφιξης αυτών των συνδέσεων.
5. Δεν υπάρχουν fare gates και τα εισητήρια είναι είτε στο κινητό και επικυρώνονται με την χρήση QR, είτε υπάρχουν χάρτινα που είναι σαν τα παλιά της Αθήνας, ή τα νυν της Θεσσαλονίκης
6. Στο μετρό πιάνεις δεδομένα πάντα και παντού
Στα λεωφορεία παρατηρείς επίσης πολλά πράγματα:
1. Πάρα πολλές νταλίκες διάφορων κατασκευαστών (Mercedes Citaro, Mercedes Citaro FL, Mercedes Citaro C2, MAN, Vanhool, Mercedes Connecto
2. Ενώ υπάρχει κλιματισμός πάντα, τα παράθυρα είναι συρόμενα και το συρόμενο μέρος είναι πάνω απο 55% του παραθύρου. Αυτό είναι σε ολοκαίνουριες νταλίκες Citaro C2, για να παίρνουμε παράδειγμα.
3. Η οθόνη τηλεματικής είναι και εδώ εξαιρετική με ευανάγωστα γράμματα και χωρίς άχρηστες πληροφορίες σαν τον καιρό και την ATH.ENA card, που βρίσκουμε στην τηλεματική της Αθήνας.
4. Στην οθόνη της τηλεματικής εμφανίζεται αν κάποιος έχει πατήσει στοπ, όπως και πάνω από την πόρτα.
5. Υπάρχουν πολλά ημιαστικά και δεν τρέχουν αστικά σε γραμμές που πάνε σε χωρία (βλ. Αθήνα και τοπικά Ζηρινείου)
6. Οι γραμμές τρόλλευ χρησιμοποιούν Solaris Urbino IV νταλίκες και περνάνε από μέρη χωρίς εναέριο δίκτυο για να εξυπηρετόυν καλύτερα.
Επειδή εγώ ήμουνα σε ένα χωριό 60 χιλιόμετρα από τη Βουδαπέστη χρησιμοποίησα και τα υπεραστικά λεωφορεία. Ο οργανισμός είναι ο Volanbusz και μπορείς να χρησιμοποήσεις το ίδιο εισιτήριο με την Βουδαπέστη (στην γραμμή που χρησιμοποιούσα τουλάχιστον). Η γραμμή που χρησιμοποίησα έτρεχε κάθε 1-2 ώρες και ένωνε χωριά με ελάχιστο πληθυσμό με ένα αστικό λεωφορείο. Εγώ πέτυχα MAN νταλίκα αλλά και ένα high-floor μανάρι που δεν ήταν αυτόματο και ήταν λες και ήσουνα στην Σοβιετική Ένωση.
Η Βουδαπέστη κατά τη γνώμη μου είναι μια πολύ αναπτυγμένη συγκοινωνιακά πόλη και σε πολλά πράγματα πρέπει να πάρουμε παράδειγμα από αυτή, αντί μόνο να νοικιαζουμε τις παλιές της νταλίκες.
Ο τουρίστας/επισκέπτης/οτιδήποτε φτάνοντας στο αεροδρόμιο έχει δυο επιλογές:
1. το λεωφορείο εξπρές 100Ε που σε πάει κατευθείαν στο κέντρο με ελάχιστες στάσεις ,με συχνότητα 6-10 λεπτά 24/7.
2. το λεωφορείο εξπρές 200Ε που είναι τροφοδοτικό στον κοντινότερο σταθμό μετρό, με συχνότητα 7-10 λεπτα 24/7 και καμιά δεκαριά στάσεις στην διαδρομή του.
Ο ψαγμένος θα επιλέξει το 200Ε καθώς μπορείς να το χρησιμοποιήσεις με το απλό εισιτήριο των ~1,13 ευρώ, ενώ ο απλός τουρίστας θα επιλέξει το 100Ε που σε πάει στο κέντρο χωρίς καμία μετεπιβίβαση με εισιτήριο ~5,55 ευρώ. Εγώ επέλεξα το 200Ε και αγόρασα το εισιτήριο των 90 λεπτών που επιτρέπει απεριόριστες μετεπιβιβάσεις με ~1,89 ευρώ.
Για να το συγκρίνουμε με την Αθήνα όπως μπορούμε, ο τουρίστας θα πάρει το μετρό μέχρι Σύνταγμα πληρώνοντας 9 ευρώ, ενώ ο Έλληνας θα πάρει το Χ95 με 5,50 ευρώ.
Με το 200Ε φτάνεις σε έναν σταθμό μετρό και με την ανάβαση μιας σκάλας μπαίνεις στο τράινο το οποίο φεύγει κάθε τρια λεπτά.
Στό μετρό παρατηρέις αρκετά πράγματα:
1. Οι οθόνες της τηλεματικής για το μετρό σου δείχνουν δευτερόλεπτα με ακρίβεια τα 10 δευτερόλεπτα
2. Αρκετά τρένα έχουν συρόμενες πόρτες σαν τα 1ης γενιάς της Αθήνας
3. Τα καθίσματα είναι σε στύλ Λονδίνου-Ρόμης, δηλαδή δεν έχει τετράδες αλλά όλα τα καθίσματα ακουμπάνε τοίχο.
4. Η οθόνη της τηλεματικής είναι εξαιρετική καθώς έχει απλό και μοντέρνο σχεδιασμό ενώ δείχνει και τις συνδέσεις σε λεωφορεία, τραμ και άλλα μέσα, δείχνοντας την ώρα άφιξης αυτών των συνδέσεων.
5. Δεν υπάρχουν fare gates και τα εισητήρια είναι είτε στο κινητό και επικυρώνονται με την χρήση QR, είτε υπάρχουν χάρτινα που είναι σαν τα παλιά της Αθήνας, ή τα νυν της Θεσσαλονίκης
6. Στο μετρό πιάνεις δεδομένα πάντα και παντού
Στα λεωφορεία παρατηρείς επίσης πολλά πράγματα:
1. Πάρα πολλές νταλίκες διάφορων κατασκευαστών (Mercedes Citaro, Mercedes Citaro FL, Mercedes Citaro C2, MAN, Vanhool, Mercedes Connecto
2. Ενώ υπάρχει κλιματισμός πάντα, τα παράθυρα είναι συρόμενα και το συρόμενο μέρος είναι πάνω απο 55% του παραθύρου. Αυτό είναι σε ολοκαίνουριες νταλίκες Citaro C2, για να παίρνουμε παράδειγμα.
3. Η οθόνη τηλεματικής είναι και εδώ εξαιρετική με ευανάγωστα γράμματα και χωρίς άχρηστες πληροφορίες σαν τον καιρό και την ATH.ENA card, που βρίσκουμε στην τηλεματική της Αθήνας.
4. Στην οθόνη της τηλεματικής εμφανίζεται αν κάποιος έχει πατήσει στοπ, όπως και πάνω από την πόρτα.
5. Υπάρχουν πολλά ημιαστικά και δεν τρέχουν αστικά σε γραμμές που πάνε σε χωρία (βλ. Αθήνα και τοπικά Ζηρινείου)
6. Οι γραμμές τρόλλευ χρησιμοποιούν Solaris Urbino IV νταλίκες και περνάνε από μέρη χωρίς εναέριο δίκτυο για να εξυπηρετόυν καλύτερα.
Επειδή εγώ ήμουνα σε ένα χωριό 60 χιλιόμετρα από τη Βουδαπέστη χρησιμοποίησα και τα υπεραστικά λεωφορεία. Ο οργανισμός είναι ο Volanbusz και μπορείς να χρησιμοποήσεις το ίδιο εισιτήριο με την Βουδαπέστη (στην γραμμή που χρησιμοποιούσα τουλάχιστον). Η γραμμή που χρησιμοποίησα έτρεχε κάθε 1-2 ώρες και ένωνε χωριά με ελάχιστο πληθυσμό με ένα αστικό λεωφορείο. Εγώ πέτυχα MAN νταλίκα αλλά και ένα high-floor μανάρι που δεν ήταν αυτόματο και ήταν λες και ήσουνα στην Σοβιετική Ένωση.
Η Βουδαπέστη κατά τη γνώμη μου είναι μια πολύ αναπτυγμένη συγκοινωνιακά πόλη και σε πολλά πράγματα πρέπει να πάρουμε παράδειγμα από αυτή, αντί μόνο να νοικιαζουμε τις παλιές της νταλίκες.