21-02-2023, 07:54 PM
(21-02-2023, 07:37 PM)Citaro Έγραψε: Κανένας δεν βάζει φραγμό στην παραχώρηση δημόσιας συγκοινωνίας σε ιδιώτες. Κάθε άλλο μάλιστα, επικροτείται με κάθε τρόπο. Το μεγάλο "αλλά" που βασανίζει την a la greca ανάθεση στα ΚΤΕΛ και που - δικαίως - πήγε δύο φορές να σπάσει το Ελεγκτικό Συνέδριο, είναι το γεγονός ότι δεν έγινε διαγωνισμός σύμφωνα με τον Ευρωπαϊκό Κανονισμό 1370/2007.Ακριβώς ότι λες σκεφτόμουν και εγώ. Βέβαια θεωρώ πιο πιθανό σενάριο (εφόσον γίνει διαγωνισμός) να δώσουν την καλύτερη τιμή έστω κάποια από τα ΚΤΕΛ (το ποντάρω στην εμπειρία που έχουν από 2 συμβάσεις και από τα έτοιμα οχήματα). Το άλλο που λες να απορροφηθούν δεν το έβλεπα καν ως σενάριο. Δεν το νομίζω βέβαια
Για να καταλαβαίνουμε, ο Ευρωπαϊκός Κανονισμός είναι ΠΑΝΩ από την ελληνική νομοθεσία και οποιοσδήποτε που θεωρεί ότι βλάπτεται από την ανάθεση, μπορεί να προσφύγει και να δικαιωθεί. Αν θέλει ο ΟΑΣΑ να μοιράσει γραμμές σε ιδιωτικές επιχειρήσεις, είναι δικαίωμά του να το κάνει, αλλά πρέπει να γίνει με ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ. Όχι με ανάθεση στα τοπικά ΚΤΕΛ. Αυτό έγινε δυο φορές , την πρώτη φορά εύκολα λόγω covid, τη δεύτερη πολύ δύσκολα λόγω "συνέχισης επιπτώσεων covid" (γελούσαν και τα πόμολα του Ελεγκτικού Συνεδρίου) αλλά και της αδυναμίας της ΟΣΥ να τρέξει έγκαιρα διαγωνισμό αναπλήρωσης οχημάτων.
Με λίγα λόγια, ο ΟΑΣΑ ποτέ δεν ισχυρίστηκε ότι θέλει να διώξει γραμμές από την ΟΣΥ επειδή δεν τις θέλει. Ισχυρίστηκε ότι "δεν έχει οχήματα" για διάφορους λόγους. Αν τον Οκτώβρη του 2023 συνεχίζει να μην έχει οχήματα (δεδομένο αυτό), θα πρέπει να βγεί σε δημόσιο ευρωπαϊκό διαγωνισμό και να προκηρύξει τα πλέγματα των γραμμών που θέλει να αναθέσει σε ιδιώτες. Και τότε μπορούν να μειοδοτήσουν π.χ. οι αστικές γραμμές του Düsseldorf (λέμε τώρα) και να πάρουν αυτές τον διαγωνισμό, αν πούν ότι εκτελούν συγκοινωνία με 1,30€/km αντί για 1,43€/km που δίνεται σήμερα. Οτιδήποτε άλλο είναι παράνομο και δεν υπάρχει περίπτωση να ξανα-παραμυθιαστεί το Ελεγκτικό Συνέδριο.
Το τί θα γίνει με την επένδυση στα λεωφορεία (για τα ΚΤΕΛ Αττικής δεν συζητάμε, ούτε € δεν έριξαν και τα κατάντησαν σαν τα μούτρα τους) δεν ενδιαφέρει την Ευρωπαϊκή Ένωση.
Και επειδή είμαστε Ελλάδα και δεν θα αφήσουμε τα ΚΤΕΛ να κλαίνε, ποντάρω ό,τι θέλετε, ότι στο τέλος τα οχήματα (και οι οδηγοί) θα απορροφηθούν από την ΟΣΥ και θα ξαναγίνει το πακέτο όπως το ξέραμε. Ίσως πιό δύσκολα με κυβέρνηση ΝΔ, αν όμως τύχει και αλλάξουν οι συσχετισμοί, να ετοιμάζεστε.