31-10-2022, 01:35 PM
Όταν κανονικοποιήσαν τη γραμμη των ΣΠΑΠ μαζί με το σταθμό του "Προαστιακού" στο λιμάνι δεν σκέφτηκαν ποτέ:
1) ότι οι καμπύλες των ΣΠΑΠ (το S μετά τη Λέυκα) δεν είναι κατάλληλες για τα Desiro και της επιβατάμαξες κανονικής
2) ότι μια τυπική σύνθεση IC (ακόμα και με 5 βαγόνια) δεν χωράει στο σταθμό, πόσο μάλλον τα συνηθισμένα που είναι 7-9 βαγόνια κάθε ΣΚ ή το ETR
Ως εκ τούτου τα μόνα κατάλληλα οχήματα (για να μην καταστρέφονται οι τροχοί τους) είναι είναι τα Stadler GTW 2/6 που λίγο πολύ είναι αρκετά κοντά σε οχήματα μετρικής γραμμής (τα αδέρφια τους που είναι σε Πάτρα / Πύργο). Οτιδήποτε άλλο έχει εκθετικά υψηλότερο κόστος συντήρησης των τροχών*, όσο και της υποδομής που δημιουργεί πρόβλημα στην κυκλοφορία. Λύση που ίσως διορθώσει το πρόβλημα Νο1 είναι η βελτίωση της χάραξης από την έξοδο του εργοστασίου Πειραιά (οδός Υμηττόυ) μέχρι και μετά την ισόπεδη διάβαση της Ρετσίνα, η ανισοπεδοποίηση της οποίας θα βοηθούσε την κατάσταση. Όμως βελτίωση χάραξης σημαίνει απαλλοτριώσεις, κλείσιμο της γραμμής για κάποιο διάστημα και μερική βελτίωση της κατάστασης. Δυστυχώς ο ΟΣΕ δεν φαίνεται να απασχολείται με το θέμα, οπότε η Hellenic Train (ex. ΤΡΑΙΝΟΣΕ) προσπαθεί να μειώσει τα κόστη της βάζοντας ανταπόκριση.
* όλα τα υπόλοιπα έχουν σημαντικά μεγαλύτερο μεταξόνιο, άρα χρειάζονται πιο ανοικτές καμπύλες για να λειτουργήσουν. Αν δεν κάνω κάποιο λάθος η ακτίνα καμπυλότητας στο S είναι R=150m ενώ τα Desiro θυμάμαι πως σε ότιδήποτε κάτω από 300μ εγείρουν θέματα αυξημένης συντήρησης.
** Επίσης μιας και είμαστε σε φόρουμ λεωφορείων θεωρώ ότι θα έπρεπε να τα βρουν ΟΣΥ και ΟΣΕ και να μεταφερθεί το τρόλεϊ 17 το οποίο εμποδίζει την ηλεκτροκίνηση του 2ου σταθμού του Πειραιά στον Αγ. Διονύση. Το 17 θα έπρεπε να διέρχεται από Αγ. Δημητρίου / Ψαρών αντί των οδών Αιτωλικού / Αιγάλεω που διέρχεται σήμερα, ώστε να μην έχουμε ισόπεδη διάβαση τρόλεϊ με τραίνο. Σε περίπτωση ισόπεδης διάβασης θα πρέπει είτε το τραίνο να κατεβάζει παντογράφο, είτε το τρόλεϊ κεραίες κάτι που κάνει πιο δύσκολη τη συνύπαρξή τους σε 2 διαβάσεις μέσα στον Πειραιά. Το κέρδος για τους επιβάτες του τραίνου θα είναι να ξεκινούν τα IC από το σταθμό του Αγ. Διονυσίου, άρα να έχουμε απευθείας σύνδεση Πειραιά - Θεσσαλονίκης και Πειραιά - Καλαμπάκας και επιπλέον συνέργειες με ΑΝΕΚ / Μινόαν για Κρήτη (τα καράβια τους είναι σε απόσταση λίγων μέτρων από τον σταθμό). Επίσης για όσο καιρό θα ανακατασκευάζεται το κομμάτι Λεύκα - Πειραιάς θα υπάρχει ηλεκτροκίνητος προαστιακός στον Πειραιά.
1) ότι οι καμπύλες των ΣΠΑΠ (το S μετά τη Λέυκα) δεν είναι κατάλληλες για τα Desiro και της επιβατάμαξες κανονικής
2) ότι μια τυπική σύνθεση IC (ακόμα και με 5 βαγόνια) δεν χωράει στο σταθμό, πόσο μάλλον τα συνηθισμένα που είναι 7-9 βαγόνια κάθε ΣΚ ή το ETR
Ως εκ τούτου τα μόνα κατάλληλα οχήματα (για να μην καταστρέφονται οι τροχοί τους) είναι είναι τα Stadler GTW 2/6 που λίγο πολύ είναι αρκετά κοντά σε οχήματα μετρικής γραμμής (τα αδέρφια τους που είναι σε Πάτρα / Πύργο). Οτιδήποτε άλλο έχει εκθετικά υψηλότερο κόστος συντήρησης των τροχών*, όσο και της υποδομής που δημιουργεί πρόβλημα στην κυκλοφορία. Λύση που ίσως διορθώσει το πρόβλημα Νο1 είναι η βελτίωση της χάραξης από την έξοδο του εργοστασίου Πειραιά (οδός Υμηττόυ) μέχρι και μετά την ισόπεδη διάβαση της Ρετσίνα, η ανισοπεδοποίηση της οποίας θα βοηθούσε την κατάσταση. Όμως βελτίωση χάραξης σημαίνει απαλλοτριώσεις, κλείσιμο της γραμμής για κάποιο διάστημα και μερική βελτίωση της κατάστασης. Δυστυχώς ο ΟΣΕ δεν φαίνεται να απασχολείται με το θέμα, οπότε η Hellenic Train (ex. ΤΡΑΙΝΟΣΕ) προσπαθεί να μειώσει τα κόστη της βάζοντας ανταπόκριση.
* όλα τα υπόλοιπα έχουν σημαντικά μεγαλύτερο μεταξόνιο, άρα χρειάζονται πιο ανοικτές καμπύλες για να λειτουργήσουν. Αν δεν κάνω κάποιο λάθος η ακτίνα καμπυλότητας στο S είναι R=150m ενώ τα Desiro θυμάμαι πως σε ότιδήποτε κάτω από 300μ εγείρουν θέματα αυξημένης συντήρησης.
** Επίσης μιας και είμαστε σε φόρουμ λεωφορείων θεωρώ ότι θα έπρεπε να τα βρουν ΟΣΥ και ΟΣΕ και να μεταφερθεί το τρόλεϊ 17 το οποίο εμποδίζει την ηλεκτροκίνηση του 2ου σταθμού του Πειραιά στον Αγ. Διονύση. Το 17 θα έπρεπε να διέρχεται από Αγ. Δημητρίου / Ψαρών αντί των οδών Αιτωλικού / Αιγάλεω που διέρχεται σήμερα, ώστε να μην έχουμε ισόπεδη διάβαση τρόλεϊ με τραίνο. Σε περίπτωση ισόπεδης διάβασης θα πρέπει είτε το τραίνο να κατεβάζει παντογράφο, είτε το τρόλεϊ κεραίες κάτι που κάνει πιο δύσκολη τη συνύπαρξή τους σε 2 διαβάσεις μέσα στον Πειραιά. Το κέρδος για τους επιβάτες του τραίνου θα είναι να ξεκινούν τα IC από το σταθμό του Αγ. Διονυσίου, άρα να έχουμε απευθείας σύνδεση Πειραιά - Θεσσαλονίκης και Πειραιά - Καλαμπάκας και επιπλέον συνέργειες με ΑΝΕΚ / Μινόαν για Κρήτη (τα καράβια τους είναι σε απόσταση λίγων μέτρων από τον σταθμό). Επίσης για όσο καιρό θα ανακατασκευάζεται το κομμάτι Λεύκα - Πειραιάς θα υπάρχει ηλεκτροκίνητος προαστιακός στον Πειραιά.
Κανονίστε να μου πειράξετε το 608