02-01-2022, 08:15 PM
Η διαστρέβλωση της πραγματικότητας και των γραφόμενων σε όλο τους το μεγαλείο.
Τα Ν1 που είχαν απομείνει μέχρι πρότινος στα χαρτιά είναι 75 (79 αν βάλουμε και τα 4 που είχαν δοθεί στην Τραινοσε). Μέσα σε αυτά τα 75 είναι κάτι 119, 143, 167, 226, 236, 279, 707, 812, 959, 971 κ.α. που έχουν να κυκλοφορήσουν από τον Οκτώβριο, κάτι 120, 146, 151, 190, 238, 276, 299, 806, 808, 813, 963 κ.α. τα οποία έχουν να δουν δρόμο από το Νοέμβριο ακόμα και το 962 που έχει σταματήσει να κυκλοφορεί από τον Σεπτέμβριο! Στα παραπάνω όμως ακόμα δίνονται χρήματα για ασφάλεια (ακόμα και σκανδαλωδώς θα μπορούσε να πει κανείς, ποιος ιδιώτης θα πλήρωνε κανονική ασφάλεια σε κομμένα αμάξια) ενώ δεν υπάρχει προοπτική να επαναδρομολογηθούν. Στην πραγματικότητα το τελευταίο διάστημα κυκλοφορούν περίπου 35 Ν1 τα οποία είναι εντελώς παρατημένα και σαφώς είναι θέμα χρόνου να αποσυρθούν οριστικά.
Όταν έγραφα για απόσυρση των τελευταίων Σεπτέμβριο-Οκτώβριο μιλούσα με βάση την αρχική καταληκτική ημερομηνία της παράδοσης των leasing που ήταν 30 Αυγούστου και ήδη από τότε πίστευα ότι θα χρειαζόταν 1-2 μήνες να κυκλοφορήσουν σχεδόν παράλληλα (Σεπτέμβριο-Οκτώβριο). Από τότε όμως τα δεδομένα άλλαξαν και με παρατάσεις επί παρατάσεων αυτή η ημερομηνία έφτασε 27 Νοεμβρίου. Ακόμα και σήμερα όμως, 2 Ιανουαρίου του επόμενου έτους (!), αρκετά leasing (21 συγκεκριμένα) ακόμα δεν έχουν κυκλοφορήσει ΟΥΤΕ ΜΙΑ ΦΟΡΑ.. Παράλληλα όταν οι διαθεσιμότητες των leasing συχνά είναι τραγικές (παράδειγμα 30-35 αμάξια στο Μπραχάμι επί συνόλου 59, και ας με διαψεύσει ο aliance αν λεω κάτι που δεν ισχύει) νομίζω και ο πιο αδαής καταλαβαίνει ότι δεν μπορεί να βγει η δρομολόγηση, με όλο το βάρος να πέφτει στα N2 και στα εναπομείναντα 12-13 Ν1 του Μπραχαμίου. Επίσης στο ότι ακόμα τα κρατάνε θεωρώ συνεισφέρει η δίμηνη παράταση μέχρι το Φλεβάρη για τα τέλη κυκλοφορίας, η παράταση για τα όρια ηλικίας μέχρι 31-12-2022 και τουλάχιστον για τις αμέσως επόμενες μέρες η ασφάλεια που λήγει στις 08/01 (αν δεν ανανεωθεί).
Επιπλέον, θα χαρακτήριζα ψευδές το ότι τα Ν1 αποσύρονται σταδιακά την τελευταία δεκαετία. Τα 10 που κόπηκαν το 2009, τα άλλα 20 του 2010 (20 Ν2 κόπηκαν τότε και όχι 20 Ν1 - για την ιστορία και μόνο), τα κομμένα ΥΕΗ το 2013 είναι προϊόντα φαντασίας.. Τα περισσότερα ΣΕΠιτικα ΥΕΗ στη πραγματικότητα κόπηκαν στα τέλη του 2010 (όντας ενεργά τότε μην ξεχνάμε) και όχι το 2013. Από αυτά παρέμειναν ενεργά μόνο τα 43, 44, 56 και στην πορεία επανήλθαν και τα 24 και 52 (ως #974 και #150), όλα από το Μπραχάμι ενώ μερικά κατέληξαν σε δήμους. Από το 2011 και μετά είχαν μείνει 241 λεωφορεία ενεργά και φτάσαμε στα μέσα του 2018 με το κλείσιμο του Ελληνικού να έχουμε 204 (στην πράξη μάλιστα - όχι στα χαρτιά). Και από αυτά να σημειώσουμε πολλά έφυγαν σε ατυχήματα π.χ. 121, 150 (το ΥΕΚ5150), 265, άλλα έγιναν κάτι λεωφορεία .. αστέγων (444), λεωφορεία-θέατρα (997) συνεπώς άντε 25 λεωφορεία να κόπηκαν "κανονικά". Την ίδια περίοδο είχαν αποσυρθεί χονδρικά 50+/220 GN, 70/120 B7LA, 20/200 Citelis κλπ.. Οπότε αν θέλουμε να μιλάμε για "σταδιακή απόσυρση" των Ν1 την τελευταία δεκαετία θα πρέπει να μιλάμε και για σταδιακή απόσυρση και των Citelis την τελευταία δεκαετία..
Για να μην μακρυγορούμε άλλο, αυτό που έλεγα εξ αρχής και λέω ακόμα είναι ότι η απόσυρση των Ν1 είναι αλληλένδετη με την έλευση και την λειτουργία των leasing, και αποδεικνύεται αυτό που είχα πει και τον Απρίλιο ότι τα leasing ΔΕΝ ήρθαν για ΑΥΞΗΣΗ στόλου αλλά για ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΣΗ των Ν1 και σκόρπιων οχημάτων από διάφορους τύπους που κόπηκαν. Άπαξ και δρομολογηθούν όλα τα leasing και δουλέψουν όπως προβλέπεται στις συμβάσεις με 90% του αριθμού τους στο δρόμο καθημερινά (263 αυτοκίνητα στο δρόμο τουλάχιστον) τότε δεν υπάρχει κανένα νόημα για κυκλοφορία των Ν1. Και θέλω να πιστεύω δεν υπάρχει άλλο άτομο στο φόρουμ που θεωρεί με κόψιμο άνω των 150 Ν1 μέσα στο 2021 μιλάμε για "υποτιθέμενο τέλος".
Τα Ν1 που είχαν απομείνει μέχρι πρότινος στα χαρτιά είναι 75 (79 αν βάλουμε και τα 4 που είχαν δοθεί στην Τραινοσε). Μέσα σε αυτά τα 75 είναι κάτι 119, 143, 167, 226, 236, 279, 707, 812, 959, 971 κ.α. που έχουν να κυκλοφορήσουν από τον Οκτώβριο, κάτι 120, 146, 151, 190, 238, 276, 299, 806, 808, 813, 963 κ.α. τα οποία έχουν να δουν δρόμο από το Νοέμβριο ακόμα και το 962 που έχει σταματήσει να κυκλοφορεί από τον Σεπτέμβριο! Στα παραπάνω όμως ακόμα δίνονται χρήματα για ασφάλεια (ακόμα και σκανδαλωδώς θα μπορούσε να πει κανείς, ποιος ιδιώτης θα πλήρωνε κανονική ασφάλεια σε κομμένα αμάξια) ενώ δεν υπάρχει προοπτική να επαναδρομολογηθούν. Στην πραγματικότητα το τελευταίο διάστημα κυκλοφορούν περίπου 35 Ν1 τα οποία είναι εντελώς παρατημένα και σαφώς είναι θέμα χρόνου να αποσυρθούν οριστικά.
Όταν έγραφα για απόσυρση των τελευταίων Σεπτέμβριο-Οκτώβριο μιλούσα με βάση την αρχική καταληκτική ημερομηνία της παράδοσης των leasing που ήταν 30 Αυγούστου και ήδη από τότε πίστευα ότι θα χρειαζόταν 1-2 μήνες να κυκλοφορήσουν σχεδόν παράλληλα (Σεπτέμβριο-Οκτώβριο). Από τότε όμως τα δεδομένα άλλαξαν και με παρατάσεις επί παρατάσεων αυτή η ημερομηνία έφτασε 27 Νοεμβρίου. Ακόμα και σήμερα όμως, 2 Ιανουαρίου του επόμενου έτους (!), αρκετά leasing (21 συγκεκριμένα) ακόμα δεν έχουν κυκλοφορήσει ΟΥΤΕ ΜΙΑ ΦΟΡΑ.. Παράλληλα όταν οι διαθεσιμότητες των leasing συχνά είναι τραγικές (παράδειγμα 30-35 αμάξια στο Μπραχάμι επί συνόλου 59, και ας με διαψεύσει ο aliance αν λεω κάτι που δεν ισχύει) νομίζω και ο πιο αδαής καταλαβαίνει ότι δεν μπορεί να βγει η δρομολόγηση, με όλο το βάρος να πέφτει στα N2 και στα εναπομείναντα 12-13 Ν1 του Μπραχαμίου. Επίσης στο ότι ακόμα τα κρατάνε θεωρώ συνεισφέρει η δίμηνη παράταση μέχρι το Φλεβάρη για τα τέλη κυκλοφορίας, η παράταση για τα όρια ηλικίας μέχρι 31-12-2022 και τουλάχιστον για τις αμέσως επόμενες μέρες η ασφάλεια που λήγει στις 08/01 (αν δεν ανανεωθεί).
Επιπλέον, θα χαρακτήριζα ψευδές το ότι τα Ν1 αποσύρονται σταδιακά την τελευταία δεκαετία. Τα 10 που κόπηκαν το 2009, τα άλλα 20 του 2010 (20 Ν2 κόπηκαν τότε και όχι 20 Ν1 - για την ιστορία και μόνο), τα κομμένα ΥΕΗ το 2013 είναι προϊόντα φαντασίας.. Τα περισσότερα ΣΕΠιτικα ΥΕΗ στη πραγματικότητα κόπηκαν στα τέλη του 2010 (όντας ενεργά τότε μην ξεχνάμε) και όχι το 2013. Από αυτά παρέμειναν ενεργά μόνο τα 43, 44, 56 και στην πορεία επανήλθαν και τα 24 και 52 (ως #974 και #150), όλα από το Μπραχάμι ενώ μερικά κατέληξαν σε δήμους. Από το 2011 και μετά είχαν μείνει 241 λεωφορεία ενεργά και φτάσαμε στα μέσα του 2018 με το κλείσιμο του Ελληνικού να έχουμε 204 (στην πράξη μάλιστα - όχι στα χαρτιά). Και από αυτά να σημειώσουμε πολλά έφυγαν σε ατυχήματα π.χ. 121, 150 (το ΥΕΚ5150), 265, άλλα έγιναν κάτι λεωφορεία .. αστέγων (444), λεωφορεία-θέατρα (997) συνεπώς άντε 25 λεωφορεία να κόπηκαν "κανονικά". Την ίδια περίοδο είχαν αποσυρθεί χονδρικά 50+/220 GN, 70/120 B7LA, 20/200 Citelis κλπ.. Οπότε αν θέλουμε να μιλάμε για "σταδιακή απόσυρση" των Ν1 την τελευταία δεκαετία θα πρέπει να μιλάμε και για σταδιακή απόσυρση και των Citelis την τελευταία δεκαετία..
Για να μην μακρυγορούμε άλλο, αυτό που έλεγα εξ αρχής και λέω ακόμα είναι ότι η απόσυρση των Ν1 είναι αλληλένδετη με την έλευση και την λειτουργία των leasing, και αποδεικνύεται αυτό που είχα πει και τον Απρίλιο ότι τα leasing ΔΕΝ ήρθαν για ΑΥΞΗΣΗ στόλου αλλά για ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΣΗ των Ν1 και σκόρπιων οχημάτων από διάφορους τύπους που κόπηκαν. Άπαξ και δρομολογηθούν όλα τα leasing και δουλέψουν όπως προβλέπεται στις συμβάσεις με 90% του αριθμού τους στο δρόμο καθημερινά (263 αυτοκίνητα στο δρόμο τουλάχιστον) τότε δεν υπάρχει κανένα νόημα για κυκλοφορία των Ν1. Και θέλω να πιστεύω δεν υπάρχει άλλο άτομο στο φόρουμ που θεωρεί με κόψιμο άνω των 150 Ν1 μέσα στο 2021 μιλάμε για "υποτιθέμενο τέλος".