02-01-2022, 06:43 PM
(02-01-2022, 05:19 PM)ecoj Έγραψε: Σχετικό είναι αυτό. Το 2009 αποσύρθηκαν αρκετά μαζί με τα αλλά μετά τόσο μαζικές αποσύρσεις Ν1 έγιναν ξανά το 2021.Το 2009 έφυγαν καμιά δεκαριά, ορισμένα από εξωγενείς αιτίες.
Το 2010 έφυγαν γύρω στα είκοσι ως "πλεονάζοντα".
Το 2013 μαζικά (σχεδόν) όλα τα ΥΕΗ, ακόμα και το ΥΕΙ που ήταν ταξινομημένο το 1994!
Έκτοτε και μέχρι το 2021 έφευγαν σταδιακά από το στόλο κάθε χρονιά ορισμένα κυρίως λόγο της τραγικής τους κατάστασης.
Ε, ναι το 2021 με τα εν λόγω οχήματα σε κατάσταση αποσύνθεσης πλέον μετά από 28 χρόνια χωρίς την παραμικρή φροντίδα και με την έστω και πλασματική αύξηση στόλου (τα ΚΤΕΛ και τα leasing δεν ισοψηφίζουν καν τα πρόωρα αποσυρμένα οχήματα) από τα 180 περίπου κυκλοφορούντα λεωφορεία της κλάσης τους είναι λογικό να φύγουν από την κυκλοφορία όσα βγάζουν σοβαρές ζημιές, πόσο μάλλον όταν έχουν ολοκληρώσει τον ωφέλιμο κύκλο ζωής τους ήδη από το 2008 - πριν αποσυρθεί το πρώτο! Επίσης ένας από τους βασικούς λόγους που παρέμειναν ενεργά είναι η πρόωρη απόσυρση του συνόλου σχεδόν των Agora του 2000-01 λόγω της κακής τους κατάστασης και των ακριβών επισκευών που απαιτούσαν.
Η ουσία του θέματος είναι πάντως η εξής. Είναι τραγικό για συγκοινωνιακό φορέα ευρωπαϊκής μητρόπολης να βασίζει έστω και μερικώς το έργο του σε ερείπια 29 πλέον ετών και δεν συζητάμε καν τη μη προοπτική αντικατάστασης τους στο προσεχές μέλλον. Ακόμα και ο διαγωνισμός του ΥΜΕ για τα νέα λεωφορεία (που κατά την προσωπική μου εκτίμηση θα ακυρωθεί παράλληλα με την ανακοίνωση του επίσημου τέλους της ΟΣΥ και του ΟΑΣΘ) με τις χρονοβόρες διαδικασίες που έχει θα φέρει νέο όχημα στην Αθήνα (και την Θεσσαλονίκη) το νωρίτερο στις αρχές του 2024. Παράλληλα η επόμενη γενιά από τα Ν1, οι παραλαβές της περιόδου 1999-04 είναι ήδη υπερήλικα οχήματα εκ των οποίων είναι ζήτημα αν κυκλοφορεί το 60% του στόλου ενώ ακόμα και στα "μεσήλικα" λεωφορεία του 2009-10 το ποσοστό των οχημάτων που είναι εν υπηρεσία είναι της τάξης του 70-75%. Συνεπώς όταν λείπουν πολλά περισσότερα οχήματα από αυτά που ενίσχυσαν τον στόλο του ΟΑΣΑ δεν βλέπω με ποιο τρόπο θα δρομολογηθεί η απόσυρση των υπόλοιπων Ν1, δεν περισσεύουν απλά! Το θέμα είναι ότι παράλληλα δεν βλέπω και με ποιο τρόπο θα καταφέρουν να βγάλουν έστω τη χρονιά πλέον...