20-05-2021, 08:05 PM
(Τελευταία τροποποίηση δημοσίευσης: 20-05-2021, 08:06 PM από Giannis. Edited 1 time in total.)
(20-05-2021, 02:33 AM)garvanitis Έγραψε: Το τρόλεϊ (τουλάχιστον στη μορφή που το ξέρουμε στην Αθήνα) είναι ότι πιο αναχρονιστικό σε μέσο μαζικής μεταφοράς... Πρακτικά συνδυάζει τα μειονεκτήματα ενός λεωφορείου και ενός τραμ σε ένα όχημα. Σαφώς και η εξέλιξη της τεχνολογίας τα έχει βελτιώσει σε σημαντικό βαθμό ωστόσο κάποια μειονεκτήματα συνεχίζουν να υπάρχουν... Πιο συγκεκριμένα και επιγραμματικά (και όχι περιοριστικά) είναι κατά πολύ ακριβότερα από ένα θερμικό (και σε ένα βαθμό από ένα battery electric - ειδικά κινέζικο) λεωφορείο, έχουν περιορισμένη ευελιξία, απαιτούν (σχετικά) ακριβή υποδομή να λειτουργήσουν που επιβαρύνει (τουλάχιστον αισθητικά) τον χώρο, και ειδικά σε σχέση με τα θερμικά επιπλέον πολύ αυξημένο βάρος (άρα μικρότερη μεταφορική ικανότητα).
Καμιά πόλη πλέον δεν εισάγει νέα συστήματα τρόλλεϋ (πλην της Πράγας ίσως αλλά δεν έχω διαβάσει πολλά για την περίπτωση της) ωστόσο σε πάρα πολλές πόλεις ανά τον κόσμο λειτουργούν τρόλλεϋ αφού υπάρχει ήδη η υποδομή.
Για τα θερμικά λεωφορεία ισχύει αυτό που λες για την διαφορά τιμής, όμως είναι μικρότερο το κόστος λειτουργίας των τρόλλεϋ σε σχέση με τα θερμικά λεωφορεία και μεγαλύτερη η διάρκεια ζωής τους. Σε σχέση με τα λεωφορεία με μπαταρίες είναι πάνω-κάτω παρόμοια η τιμή τους λίγο που το έψαξα.
https://www.sustainable-bus.com/electric...ric-buses/
https://www.trolleymotion.eu/trolleynews...g/?id=9299
Η μειωμένη ευελιξία των τρόλλεϋ ίσχυε παλιότερα αλλά πλέον τα περισσότερα τρόλλεϋ που κατασκευάζονται έχουν είτε μπαταρίες είτε ντιζελοκινητήρες και επίσης δεν χρειάζονται ανεφοδιασμό.
Η υποδομή για τα τρόλλεϋ υπάρχει ήδη στην Αθήνα. Ο λόγος που ανέφερα το In Motion Charging πιο πίσω είναι το γεγονός ότι δεν χρειάζεται να υπάρχει παντού γραμμή με αυτό το σύστημα, θα μπορούσε για παράδειγμα να απομακρυνθεί η εναέρια γραμμή με το σύστημα αυτό από το κέντρο για αισθητικούς λόγους όπως λες ή να καταργηθούν ψαλίδια, διασταυρώσεις με το τραμ και άλλα δύσκολα σημεία.
(20-05-2021, 02:33 AM)garvanitis Έγραψε: Και φυσικά, ειδικά στην Ελλάδα, όχι μόνο δεν είναι 100% "καθαρά" αλλά το αντίθετο, είναι κατά πολύ πιο "βρωμερά" από τα θερμικά αν συνυπολογίσει κανείς πώς παράγεται η ηλεκτρική ενέργεια στην χώρα...
Έγραψα για δυνατότητα να είναι 100% καθαρά, όχι ότι είναι τώρα 100% καθαρά. Επίσης ισχύει αυτό που ανέφερε ο Αντώνης, πλέον το 20% της ηλεκτρικής ενέργειας παράγεται από ΑΠΕ και ο λιγνίτης έχει περιοριστεί σημαντικά και καλώς ή κακώς θα περιοριστεί και άλλο:
Ενδεικτικά ρίξε μια ματιά εδώ:
https://energypress.gr/news/eurostat-pos...o-197-2019
https://ec.europa.eu/eurostat/statistics...4-2016.png
https://www.admie.gr/sites/default/files...2_v1_0.pdf