01-04-2021, 03:45 PM
Στο θέμα αυτό παρουσιάζονται εξαιρετικά βραχύβιες γραμμές που ιδρύθηκαν είτε με τις καλύτερες προθέσεις αλλά δεν ευδοκίμησαν γιατί ήταν μπροστά από την εποχή τους, είτε κατόπιν παράκλησης δημοτικής αρχής στον ΟΑΣΑ (συνήθως σε προεκλογική περίοδο για ευνόητους λόγους) είτε ως ασκήσεις επί χάρτου. Το αποτέλεσμα ήταν χαμένα οχηματοχιλιόμετρα, αδίκως καμμένα πετρέλαια και υλικό για τους μελετητές της αστικής συγκοινωνίας του λεκανοπεδίου. Ξεκινάμε αυτή την ανασκόπηση με μια κλασική περίπτωση γραμμής που πέρασε και δεν ακούμπησε, της
538 ΚΥΚΛΙΚΗ ΔΙΟΝΥΣΟΥ
Ο αριθμός 538 έχει βαριά ιστορία, μιας και ήταν η μια από τις δύο βασικές γραμμές μεταξύ Πλατείας Κάννιγγος και Κηφισιάς (το 539 έμπαινε μέσα στο Μαρούσι, το 538 συνέχιζε στην Κηφισίας). Επίσης ήταν οι πρώτες γραμμές-κορμοί που δημιουργήθηκαν, ενώ οι γραμμές προς τα βόρεια προάστια τοπικοποιήθηκαν στο Ζηρίνειο. Με την επέκταση του συστήματος γραμμών-κορμών το Σεπτέμβριο του 1995, τα 538/539 έγιναν Α7 και Β7, αντίστοιχα. Έτσι, ο αριθμός 538 περίσσευε και τον Ιούλιο του 2010 δόθηκε στη γραμμή-πείραμα "κυκλική Διονύσου". Η ιδέα ήταν να υπάρχει μια γραμμή που εξυπηρετεί τις διάφορες υπηρεσίες του δήμου Διονύσου.
Η αφετηρία της γραμμής ήταν στο τέρμα του 536 στη Ραπεντώσα. Σε αντίθεση με το 536 όμως δεν έβγαινε στη Διονύσου, αλλά έστριβε δεξιά και μέσω των οδών Δημοκρατίας και Καίρη έβγαινε στη Ροδόπολη, έκανε αριστερά στη λεωφόρο Δροσιάς-Σταμάτας, αριστερά στην πλατεία Δροσιάς, συνέχεια Θησέως και αριστερά στη Διονύσου. Στο ύψος του δημαρχείου Διονύσου άφηνε τη Διονύσου αριστερά κι ανέβαινε μέχρι τις παρυφές του δάσους για να κατηφορίσει ξανά και να βγει πίσω από τα γήπεδα του Διονύσου στην ομώνυμη λεωφόρο, ακολουθώντας την πορεία του 536 μέχρι το τέρμα στη Ραπεντώσα.
Από αναφορές στον τοπικό τύπο προκύπτει ότι δρομολογούνταν μίντι λεωφορεία (πιθανότατα τσιμεντόλιθοι?).
Η επιτυχία της γραμμής ήταν τέτοια που καταργήθηκε μετά από μόλις τέσσερις μήνες, το Δεκέμβριο του 2010. Κρίμα, γιατί η δημοτική αρχή σχεδίαζε την επέκτασή της μέχρι την Άνοιξη και τον Άγιο Στέφανο Σε διάφορες στάσεις του 536 υπάρχουν ακόμη αυτοκόλλητα της 538 για να τη θυμίζουν...
538 ΚΥΚΛΙΚΗ ΔΙΟΝΥΣΟΥ
Ο αριθμός 538 έχει βαριά ιστορία, μιας και ήταν η μια από τις δύο βασικές γραμμές μεταξύ Πλατείας Κάννιγγος και Κηφισιάς (το 539 έμπαινε μέσα στο Μαρούσι, το 538 συνέχιζε στην Κηφισίας). Επίσης ήταν οι πρώτες γραμμές-κορμοί που δημιουργήθηκαν, ενώ οι γραμμές προς τα βόρεια προάστια τοπικοποιήθηκαν στο Ζηρίνειο. Με την επέκταση του συστήματος γραμμών-κορμών το Σεπτέμβριο του 1995, τα 538/539 έγιναν Α7 και Β7, αντίστοιχα. Έτσι, ο αριθμός 538 περίσσευε και τον Ιούλιο του 2010 δόθηκε στη γραμμή-πείραμα "κυκλική Διονύσου". Η ιδέα ήταν να υπάρχει μια γραμμή που εξυπηρετεί τις διάφορες υπηρεσίες του δήμου Διονύσου.
Η αφετηρία της γραμμής ήταν στο τέρμα του 536 στη Ραπεντώσα. Σε αντίθεση με το 536 όμως δεν έβγαινε στη Διονύσου, αλλά έστριβε δεξιά και μέσω των οδών Δημοκρατίας και Καίρη έβγαινε στη Ροδόπολη, έκανε αριστερά στη λεωφόρο Δροσιάς-Σταμάτας, αριστερά στην πλατεία Δροσιάς, συνέχεια Θησέως και αριστερά στη Διονύσου. Στο ύψος του δημαρχείου Διονύσου άφηνε τη Διονύσου αριστερά κι ανέβαινε μέχρι τις παρυφές του δάσους για να κατηφορίσει ξανά και να βγει πίσω από τα γήπεδα του Διονύσου στην ομώνυμη λεωφόρο, ακολουθώντας την πορεία του 536 μέχρι το τέρμα στη Ραπεντώσα.
Από αναφορές στον τοπικό τύπο προκύπτει ότι δρομολογούνταν μίντι λεωφορεία (πιθανότατα τσιμεντόλιθοι?).
Η επιτυχία της γραμμής ήταν τέτοια που καταργήθηκε μετά από μόλις τέσσερις μήνες, το Δεκέμβριο του 2010. Κρίμα, γιατί η δημοτική αρχή σχεδίαζε την επέκτασή της μέχρι την Άνοιξη και τον Άγιο Στέφανο Σε διάφορες στάσεις του 536 υπάρχουν ακόμη αυτοκόλλητα της 538 για να τη θυμίζουν...