14-01-2021, 01:39 AM
(13-01-2021, 08:32 PM)MrVanHool Έγραψε: Η σύμβαση ήταν ευθύνη του ΟΑΣΑ ή του Υπουργείου Μεταφορών να την δημοσιοποιήσει και όχι των ΚΤΕΛ αρχικά.
Οι όροι που χρησιμοποιήθηκαν τα μηχανήματα του ηλεκτρονικού εισιτηρίου δεν είναι ανακοινωσιμοι, σίγουρα είναι για το καλό του ΟΑΣΑ όμως, διότι αν περιμένουμε να έρθουν τα μηχανήματα, θα πέρναγαν 10 μήνες με τεράστια απώλεια εσόδων για τον Οργανισμό.
Η επιλογή του αναδόχου δεν ήταν των ΚΤΕΛ και ξαναλέω πως δεν είναι όλα τόσο εύκολα όσο τα παρουσιάζετε.
Για τα 12μετρα, είναι ευθύνη του ΟΑΣΑ που αποφάσισε να δώσει αυτές τις γραμμές στην Αττική, ενώ γνωρίζει την κατάσταση του Θερινού.
Συγκρίνουμε το 550, το Α7, το Α5 με τα Τοπικά; Μην το κουράζουμε, η επιλογή των γραμμών έγινε για να μείνει η ΟΣΥ στα κέντρα και τα ΚΤΕΛ στην περιφέρεια. Μακάρι να έδιναν γραμμές βασικές στα ΚΤΕΛ. Άλλωστε, με τις απεργίες του Μετρό, δηλώσα ετοιμότητα για ενίσχυση στις βασικές γραμμές του ΟΑΣΑ, αν ήθελαν. Αλλά πάντα προέχει ο συνδικαλισμος, από την εξυπηρέτηση του κόσμου...
Για τα προβληματικά δρομολόγια και να γνώριζαν (που δεν γνώριζαν, απο που να ξέρουν που πέφτουν καλά καλά τα Νεόκτιστα δεν θα άλλαζε κάτι γιατί δεν διάλεξαν γραμμές. Οποιες έδωσε ο ΟΑΣΑ και όπως τις μοίρασε ανομοιόμορφα.
Κανένα πρόβλημα δεν έχω με την κριτική ως προς τα ΚΤΕΛ, άλλωστε τόσο καιρό δεν έχω σχολιάσει κάτι και ούτε εγώ συμφώνησα πως είναι ωραία εικόνα το χαρτόνι ή τα LE σε βασικές γραμμές. Επειδή τυχαίνει να έχω μια θέση ευθύνης εδώ και να γνωρίζω πάρα πολλά πράγματα όμως, δεν μπορώ να διαβάζω ασυναρτησίες, όταν έχουμε κάνει μάγκα τον ΟΑΣΑ (αναβαθμίζοντας τις γραμμές του, πιέζω για σχεδιασμό στην εφαρμογή των ειδικών διαδρομών που έπρεπε να έχει γίνει εδώ και χρόνια - ήδη από σήμερα είναι εμφανές το 5αρι του 876 της Κουμουνδουρου και το 5αρι του 725), κυβερνητικούς που πίεζαν για να δείξουν έργο μέσα σε 2 μήνες και τον Παπαδάκη που δεν είχε έτοιμα τα οχήματα τις ημερομηνίες παράδοσης των γραμμών και πάλευα με αλχημείες να βγουν όλες οι βάρδιες. Την στιγμή που ήταν ένα ξεκάθαρο "σαμποτάζ" ακόμα και από την κατανομή γραμμών ανά ΚΤΕΛ και δεν υπήρξε κανείς να βοηθήσει.. Δεν έχετε ιδέα τι έχει γίνει σε 2 μήνες με παράλληλη λειτουργία της επιχείρησης από 3-4 άτομα μόνο.
Κάποτε ήμουν αρνητικός ως προς την ανάθεση αν αυτή δεν λειτουργήσει σωστά. Το αποτέλεσμα είναι αυτό που έχει σημασία πάντα. Σίγουρα όμως, δεν θα φανταζόμουν την Αθήνα για τα επόμενα 30 χρόνια μόνο με την ΟΣΥ, ούτε οι χρήστες ουσιών δεν θα έμπαιναν στα λεωφορεία.Το Δημόσιο απέδειξε περίτρανα μετά τους Ολυμπιακούς που είχε την ευκαιρία του, ότι δεν είναι ικανό να διαχειριστεί την συγκοινωνία. Και αφού κανένας σοβαρός operator του εξωτερικού δεν είναι διατεθειμένος να επενδύσει στην Αθήνα, να λέμε και ευχαριστώ που ήρθαν τα ΚΤΕΛ και είδαμε σε γραμμές πάνω από 2 λεωφορεία...
Το ότι δεν δημοσιοποιούταν και αυτό έγινε τελικά έπειτα από πιέσεις μιλάει από μόνο του στο αν υπήρχε κάτι μεπτό ή όχι. Και μόνο από τα δικά σου γραφόμενα μαθαίνουμε ότι υπήρχαν διάφορες μεθοδεύσεις τόσο για τον προμηθευτή των αυτοκινήτων όσο και για τα μηχανήματα του ηλεκτρονικού εισιτηρίου που το δημόσιο ταμείο (ΟΑΣΑ) κάθε μήνα πληρώνει εκατομμύρια για να υπάρχει και να συντηρείται. Και κερατάδες και δαρμένοι που λέει και ο λαός..
Όταν τα ΚΤΕΛ υπέγραφαν την ανάληψη του έργου δεν ήξεραν τις ιδιαιτερότητες κάθε γραμμής ή μόνο να καβατζώσουμε τα λεφτά του έργου μας ενδιέφερε; Θέλω πολύ να δω τι θα λέγεται το καλοκαίρι που θα γίνει της μουρλής το πανηγύρι με τα 12μετρα στο 122 όταν πέρσι ακόμα και με 5λεπτα έβλεπες να φουλάρουν 4πορτες νταλίκες...
Οι συγκρίσεις μου ήταν αποκλειστικά με γραμμές 12μετρων της Κεντρικής Αθήνας και των τοπικών. Και από ότι βλέπω επειδή δεν έγιναν κατανοητά τα παραδείγματα να μιλήσουμε πιο συγκεκριμένα με λεφτά:
Περιφερειακές γραμμές που δόθηκαν στα ΚΤΕΛ:
-120: 26,79 χλμ * 12 δρομολόγια = 321,5 χλμ * 1,41€ = 453,3€/αμάξι
-306: 20,08 χλμ * 15 δρομολόγια = 301,2 χλμ * 1,41€ = 424,69€/αμάξι
-324: 33,09 χλμ * 10 δρομολόγια = 330,9 χλμ * 1,41€ = 466,57€/αμάξι
-326: 32,82 χλμ * 12 δρομολόγια = 393,84 χλμ * 1,41€ = 555,31€/αμάξι
-330: 44,27 χλμ * 9 δρομολόγια = 398,43 χλμ * 1,41€ = 561,79€/αμάξι
-861: 39,12 χλμ * 8 δρομολόγια = 312,96 χλμ * 1,41€ = 441,27€/αμάξι
Στις 60 γραμμές της ανάθεσης (από αυτές τις τοπικές χωρίς χιλιόμετρα..) είναι ζήτημα αν υπάρχει γραμμή όπου ένα δίβαρδο αμάξι να βγάζει λιγότερα από 270-280 χλμ..
Στον αντίποδα οι γραμμές 12μετρων της κεντρικής Αθήνας θα απέφεραν:
-131: 8,6 χλμ * 26 δρομ = 223,6 χλμ * 1,41€ = 315,28€/αμάξι
-203: 14,9 χλμ * 9 δρομ = 134,1 χλμ * 1,41€ = 189,08€/αμάξι
-206: 8,6 χλμ * 19 δρομ = 163,4 χλμ * 1,41€ = 230,39€/αμάξι
-220/1: 10 χλμ * 15 δρομ = 150 χλμ * 1,41 € = 211,5€/αμάξι
-237: 13,5 χλμ * 15 δρομ = 202,5 χλμ * 1,41€ = 285,53€/αμάξι
-822: 8 χλμ * 22 δρομ = 176 χλμ * 1,41 € = 248,16€/αμάξι
Αν θέλαμε να συγκρίνουμε τα Α7, 550 κλπ. νταλικογραμμές θα μπορούσαμε να το κάνουμε με τις Λούτσες που σε 2 βάρδιες βγάζουν παρα κάτι 500 χιλιόμετρα (όταν στο 550 θα κάνει με το ζόρι 250 χλμ..), δηλαδή γύρω στα 700€ αλλά δεν νομίζω ότι συμφέρει να το αναφέρουμε..
Οι διαφορές ανά αυτοκίνητο είναι πέρι τα 200-350€ την ημέρα ανά όχημα υπερ των περιφερειακών γραμμών ή σε άλλη ανάγνωση για να βγουν τα ίδια λεφτά με γραμμές του κέντρου θα έπρεπε να υπάρχει υπερδιπλάσια αποζημίωση ανά χλμ (πάνω από 2,82€/χλμ - χωρίς ΦΠΑ μην ξεχνάμε, και πάνω από αυτά υπάρχει και προμήθεια 4% στα εισιτήρια συν κονδύλι για τα νεκρά χιλιόμετρα). Και κάπως έτσι θα πήγαινε περίπατο το παραμυθάκι ό,τι τα ΚΤΕΛ στην Αθήνα κοστίζουν λιγότερο στον έλληνα φορολογούμενο..
Δεν αμφισβητώ ότι κάποιοι όντως δουλεύουν και κοπιάζουν σε μια επιχείρηση για να την στήσουν και να την λειτουργήσουν, ειδικά αν σκεφτούμε και τις αμοιβές τους που είναι σαφώς μικρότερες από των αντίστοιχων εργαζόμενων σε ΟΑΣΑ/ΟΣΥ, τα ίδια και ως προς τους οδηγούς. Προφανώς δεν επιτίθεμαι σε απλούς εργαζόμενους σε όποια επιχείρηση και αν δουλεύουν. Και η προσθήκη των ειδικών δρομολογίων στην εφαρμογή είναι χρήσιμη όταν ... κάποια στιγμή δουλέψει η τηλεματική. Το να λέμε όμως ότι είδαμε σε γραμμές πάνω από 2 λεωφορεία μετά από τόσο (δημόσιο) χρήμα πάει πολύ..