13-01-2021, 07:21 PM
(13-01-2021, 04:55 PM)MrVanHool Έγραψε: Αρχικά, μην τσουβαλιαζεις ευθύνες άλλων στην σύμβαση των ΚΤΕΛ. Και επειδή υπάρχουν πολλά που δεν γνωρίζετε, να σας τα ξεκαθαρίσω εγώ, ένα-ένα.
Σε ποιον δεν δημοσιεύτηκε η σύμβαση; Στους συνδικαλιστές που έτσι έλεγαν, αλλά ήξεραν από τον Αύγουστο τι θα γίνει, αλλά μοίραζαν σανο στις συνελεύσεις ότι δεν είχαν ιδέα; Μήπως την ζήτησες ο ίδιος και δεν στην έδωσαν; Στις αρχές Οκτωβρίου που υπογράφηκε η επίσημη σύμβαση τότε και δημοσιεύτηκε (χωρίς την ορθή της επανάληψη).
Τα δρομολόγια γίνονται στο 98% των προγραμματισμενων, εν αντιθέσει με τις αντιλήψεις που υπάρχουν στην ΟΣΥ και μπλοκάρουν την ομαλή εκτέλεση του έργου. Η μη εμφάνιση των οχημάτων στην εφαρμογή του ΟΑΣΑ και τις στάσεις, είναι θέμα του ΟΑΣΑ που θα το λύσει ο ίδιος. Όλα τα οχήματα εποπτευονται από τα 2 Κέντρα Τηλεματικής σε πραγματικό χρόνο (άρα πάλι δεν είναι ευθύνη των ΚΤΕΛ).
Τα μπακαλοχαρτα (που είναι το πρώτο πράγμα που με έκαιγε εξ'αρχής) ήταν υποχρέωση του αναδόχου που τα παρέδωσε να τα ρυθμίσει. Λόγω προβλημάτων έχει καθυστερήσει (άρα πάλι δεν είναι ευθύνη των ΚΤΕΛ).
12μετρα σε γραμμές με αρθρωτα πριν παραδοθούν όλες οι νταλίκες, την στιγμή που η Λούτσα τον χειμώνα δεν είναι ούτε για Midi, και ενώ η ΟΣΥ εχει σκίσει τις γραμμές κορμους στα 12μετρα. Αντιφατικό, αλλά πλέον έχει μόνο νταλίκες (άρα δεν ισχύει το σχόλιο σου πλέον)
Οι γραμμές που δόθηκαν ήταν οι χειρότερες (μικρές τοπικές χωρίς χιλιόμετρα, με ανωφερειες σε βουνά, προβληματικες με παραβατικο κόσμο και φθορά οχημάτων) και ενισχύθηκαν γραμμές έπειτα από παρεμβάσεις Δημάρχων (326), λάθη στην σύμβαση από τον ΟΑΣΑ (543) και όσον αφορά τα Τ.ΖΗΡ είμαστε -1 (21 οχήματα έλεγε η σύμβαση, στα 19 τα είχε καταντήσει η ΟΣΥ που έκοβε και μια βάρδια καθημερινά). Μόνο στο 805 και το 855 έχω σε 2 μήνες 10 σπασμένα τζάμια (χωρίς να μετράω σε Κρυονέρι, Φυλή, Μενίδι - απλά δεν τα δημοσιοποιουμε, γιατί δεν το παίζουμε ήρωες όταν συνεχίζουμε να μπαίνουμε στα Νεοκτιστα πχ παρά τα όσα έχουν γίνει) (άρα δεν είναι ευθύνη των ΚΤΕΛ η επιλογή γραμμών και δρομολογίων)
Γιατί η ΟΣΥ δεν χρησιμοποίησε το τεράστιο ωφελος από το βάρος που έφυγε, θα έπρεπε να απασχολεί εσένα. Έπρεπε να έχει γίνει ουσιαστικοτατη αύξηση δρομολογίων (όχι με περικοπή αδειών με νόμο εκ των υστέρων), πράγμα που συντηρώντας το υπάρχον καθεστώς, δεν γίνεται. Η εταιρεία μπαίνει χρόνια μέσα από την πολιτική της επιρροή και αυτό έχει επίπτωση και στην εξυπηρέτηση του κόσμου που έχει αφήσει την συγκοινωνία (πράγμα που ομολογείς κι εσύ με τις μετατάξεις κτλ κτλ). Άρα τι ακριβώς θέλεις να γίνει; Να συντηρουμε για πολύ ακόμα την ΟΣΥ που εξυπηρετεί άλλους σκοπούς αντι της συγκοινωνίας;! Ποιος φταίει, αν όχι η ΟΣΥ; Διότι ΟΣΥ δεν ονομάζω τους οδηγούς, αλλά όσους διαχρονικά την χρησιμοποιούν για ίδιον ωφελος εις βάρος της αποστολής της. Αν κάνεις πως δεν καταλαβαίνεις είναι θλιβερό.
Στο τελευταίο που θέτεις, τα "λεφτά που βρέθηκαν για τα ΚΤΕΛ" δεν βρέθηκαν ούτε από το Δημόσιο, ούτε από τον ΟΑΣΑ. Συνεπώς είναι λαϊκισμός που εξυπηρετεί σκοπιμότητες, όταν κάποιοι έχουν επενδύσει εκατομμύρια για να έρθουν αυτά τα λεωφορεία και να αναβαθμιστεί επιτέλους η συγκοινωνία από την κατάντια που την είχε φτάσει η δημόσια διοίκηση με γραμμές να έχουν 1 όχημα.
Και θα πάω ένα βήμα παρακάτω, να σε ενημερώσω πως, σε αντίθεση με το σχέδιο της Θεσσαλονίκης, εδώ έγιναν όλα σε 2 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης και ακόμα τρέχουμε να μαζέψουμε τα ασυμμάζευτα. Αν είχαμε τον χρόνο (6 μήνες όπως στην Θεσσαλονίκη πχ), να είσαι σίγουρος πως ούτε τα μισά από όσα εντόπισες, δεν θα είχαν γίνει. Υπήρχε μια πολιτική εντολή για ΑΜΕΣΗ λειτουργία των γραμμών με καταστάσεις που δεν περιγράφονται, γι'αυτο και δεχόμαστε πανταχωθεν συγχαρητήρια για όλα αυτά που έχουμε καταφέρει.
Όσοι συνεχίζουμε και χρησιμοποιούμε λεωφορεία, έχουμε δει τεράστια αλλαγή στην εξυπηρέτηση εν τέλει. Οι υπόλοιποι, εκ του ασφαλούς, σχολιάζουν, ξεχνώντας την πρότερη κατάσταση μάλλον..
Η συμβαση δοθηκε στην δημοσιότητα στις 5 Νοεμβρίου αργά το απόγευμα ενώ ειχε υπογραφεί στις 7 Οκτώβρη, ένα μήνα πριν. Επίσης, υπήρχε και υπογεγραμμένο προσύμφωνο ήδη από από αρχές Σεπτέμβρη. Αμφοτερα ειχαν ζητηθεί να δημοσιευτούν και από μερίδα των ΜΜΕ και από βουλευτές της αντιπολίτευσης στη Βουλή και υπήρχε άρνηση μέχρι και τις αρχές Νοέμβρη που ήδη ειχε υλοποιηθεί πάνω απο το 50% της παραχώρησης. Για να λέμε οτι δημοσιεύτηκε κάτι και υπάρχει διαφάνεια πρέπει να είναι ανοιχτα προσβάσιμο από όλους χωρίς να χρειάζεται να το ζητήσει κάνεις προσωπικά ειδικά οταν μιλάμε για δημόσιο χρήμα. Για τους συνδικαλιστές της ΟΣΥ δεν με ενδιαφέρει τι ελεγαν, με τον τρόπο τους βοηθησαν τα ΚΤΕΛ να έρθουν..
Με τις αντιλήψεις της ΟΣΥ που αναφέρεις είμαι κάθετα αντίθετος αλλά ο αριθμός των εργαζομένων δεν ειναι στην ευχερεια της ΟΣΥ αλλα του Υπουργείου. Όσο δεν υπάρχει πληροφόρηση για τον επιβάτη είναι πρόβλημα ειδικά οταν μιλάμε για γραμμές με χρονοαποστασεις μεγαλύτερες του 20λεπτου, οι οποίες αποτελούν την πλειοψηφία της σύμβασης. Μην ξεχνάμε ακόμα ότι σύμφωνα με τη νομοθεσία η εγκατάσταση και λειτουργία του ηλεκτρονικού εισιτηρίου και της τηλεματικής για τα ΚΤΕΛ είναι με δική τους ευθύνη και έξοδα και εδώ ήδη το ηλεκτρονικό εισιτήριο πάρθηκε από την ΟΣΥ.
Για τις προμετωπιδες και πάλι ο ανάδοχος εχει επιλεγει απο τα ΚΤΕΛ ούτε απο τον ΟΑΣΑ ουτε από την ΟΣΥ οπότε ως ένα βαθμό υπάρχει ευθύνη και των ΚΤΕΛ.
Για τα 12μετρα σε γραμμές παραλίας το καλοκαίρι αναφερόμουν κυρίως που δεν το αναφέρω εγώ αλλά η συμβαση.. Και όλοι ξέρουμε ότι η επιβατική κινηση των 122, 171, 304/5 το καλοκαιρι δεν συγκρίνεται με Β9, Α7, 049 κλπ τον χειμώνα..
Ποιες είναι οι μικρές τοπικές χωρις χιλιόμετρα στη βάρδια και τι ποσοστό αποτελουν ως προς το συνολο της ανάθεσης; Δεν νομιζω ότι μπορούν να συγκριθούν τα χιλιόμετρα στο 8ωρο των γραμμών των Μεσογειων, του Ζηρινειου, της Ελευσίνας, της Σαρωνιδας, των 878/9 κλπ. με Τοπικά Περιστερίου, γραμμές Πειραιά, Ζωγράφου, Βύρωνα, Ηλιούπολης, Αγίου Δημητρίου κ.α. που είναι η πλειονότητα των γραμμών της ΟΣΥ. Ενδεικτικά το 220/1 με κυκλο σκαρτα 10 χλμ βγάζει σε 2 βάρδιες 15 δρομολόγια δηλαδή 150 χλμ, ενώ το 504 με κυκλο ~ 30 χλμ που βγάζει 10 δρομολόγια δηλαδή 300 χιλιόμετρα, κοινώς τα διπλάσια.. Ακόμα και το 709 που είναι μικρή γραμμή με κυκλο 6,33 χλμ σε 2 8ωρα κάνει 46 δρομολόγια και διανύει ~291 χλμ ενώ υπάρχει τουλάχιστον μια γραμμή που σχεδόν αγγίζει τα 400 (!!!) χιλιόμετρα στις 2 βάρδιες.. Και να σημειώσουμε κυκλοφοριακά οι περισσότερες της ανάθεσης είναι αρκετά χαλαρές ενώ οι περισσότερες που απομένουν στην Ο.ΣΥ. κάθε 150 μέτρα σχεδόν έχουν σταμάτα-ξεκίνα αφού τη μια έχει στάση, την άλλη φανάρι, την άλλη παρκάρουν/ξεπαρκάρουν αυτοκίνητα, μετά πρέπει να στρίψει κ.ο.κ. Νομίζω όλοι καταλαβαίνουμε και δεν χρειάζεται να αναφέρω άλλα παραδείγματα..
Για τα περιστασιακά επιθέσεων σε 805 κλπ τα ΚΤΕΛ δεν γνώριζαν τι αναλαμβάνουν; Η ΟΣΥ τόσα χρόνια τα ιδια προβλήματα αντιμετωπίζει. Σίγουρα είναι πρόβλημα στην καθημερινή δρομολογηση όταν βγαίνουν εκτός κυκλοφορίας αυτοκίνητα αλλά τουλάχιστον ασφαλισμένα είναι οπότε αποζημιώνονται.
Η ΟΣΥ είχε κάποια βελτίωση σίγουρα σε επίπεδο λεωφορείων όπου πλέον δεν υπάρχουν κομμένες βάρδιες και ενισχύθηκαν κάποιες γραμμές αλλά ως ένα βαθμό αυτή η εικόνα είναι πλασματική αφού όπως αναφέρεις και εσύ έχουν κοπεί οι άδειες. Σε επίπεδο τρόλεϊ όμως η κατάσταση είναι επεικώς απαράδεκτη με κομμένες βάρδιες στα ήδη αραιά δρομολόγια και ειδικά τη στιγμή που στα τρόλεϊ υπάρχει ένας αξιόλογος αριθμός οχημάτων που κάθονται μέσα χωρίς βλάβες ελλείψει οδηγών. Κάθε βελτίωση αξιολογείται από την αναλογία χρημάτων που δαπανώνται προς το αποτέλεσμα που βλέπουμε στην πράξη. Σήμερα με επιπλέον 24 εκατομμύρια κόστος/έτος είμαστε σε ένα επίπεδο της τάξεως των 1050-1060 λεωφορείων σε καθημερινή αιχμής μαζί ΟΣΥ + ΚΤΕΛ αριθμός που παραπέμπει σε αριθμούς δρομολογούμενων στην πράξη χειμερινού 2016. Η διαφορά είναι ότι από τότε έχουν κοπεί κάτι 100, 155, Γ9, Γ10, Α16, Γ16, Χ80 κλπ οπότε και υπάρχει μια βελτίωση σε ορισμένες γραμμές (άλλες βέβαια ακόμα και με τότε έχουν αραιότερα δρομολόγια βλ. 164, 220 κ.α.). Να θυμίσουμε πριν καμιά δωδεκαετία η παλιά ΕΘΕΛ έβγαζε στο δρόμο πάνω από 1650 λεωφορεία στην αιχμή (με πρόγραμμα κάποτε 1830+ λεωφορεία) με ανάλογη χρηματοδότηση βέβαια οπότε αν υπάρχει κρατική βούληση και παροχή των μέσων (οχήματα, οδηγοί, ροη ανταλλακτικών) όλα γίνονται. Εγώ δεν θεωρώ ως προς τα λεφτά αυτά ότι είναι η βέλτιστη λύση τα ΚΤΕΛ. Με άμεσες προσλήψεις οδηγών νωρίτερα και με ταχύτερη επισκευή λεωφορείων με μικροβλάβες (ειδικά σε αρθρωτά) και σε συνδυασμό με ετοιμοπόλεμα τρόλεϊ που κάθονται το αποτέλεσμα θα ήταν μακράν καλύτερο και ίσως με λιγότερα χρηματα. Και ειδικά για τις συνθήκες που βιώνουμε με τον ιό η αντικατάσταση των 12μετρων από αρθρωτά σε γραμμές που είναι εφικτό να δρομολογηθούν όπως 049, 154, 164, 237, 319, 421, Β2, Α3, Α5, Β12, Α13 κ.α. θα έκανε διαφορά σε σημείο που ίσως χρειαζόταν ελάχιστη ή καθόλου ενίσχυση δρομολογίων και εδώ θα είχε νόημα και το leasing αποκλειστικά αρθρωτών.
Όλοι αντιλαμβανόμαστε τις συνθήκες πάνω στις οποίες πάει να εκτελεστεί η σύμβαση. Το ζήτημα όμως έχει να κάνει με το ότι υπήρχε ήδη πριν την πανδημία και εφαρμόστηκε με πρόφαση αυτήν. Επίσης, όπως κάνουμε και θα κάναμε κριτική για αντίστοιχες καταστάσεις στην ΟΣΥ έτσι θα υπάρχει και για τα ΚΤΕΛ. Επίσης, να υπενθυμίσω ότι και εσύ μέχρι πριν λίγους μήνες ήσουν αντίθετος στην ανάθεση συγκοινωνιακού έργου στα ΚΤΕΛ αλλά πλέον λόγω εργασίας έχεις αλλάξει απόψεις πράγμα που είναι κατανοητό ως ένα βαθμό. Μην προσπαθούμε όμως να διαστρεβλώνουμε την πραγματικότητα και να υποτιμάμε την νοημοσύνη των υπολοίπων..