04-11-2010, 11:02 AM
Ως κάτοικος Αμαρουσίου και τακτικός χρήστης της Συγκοινωνίας Αμαρουσίου και διαβάζοντας τα όσα γράφονται στο παραπάνω άρθρο, σκέφτομαι διάφορα.
Από την μία, το κόστος λειτουργίας της Συγκοινωνίας Αμαρουσίου είναι πολύ υψηλό. Μιλάμε για ένα δίκτυο με 7 γραμμές, από τις οποίες οι 6 λειτουργούν με λεωφορεία και οδηγούς του Δήμου Αμαρουσίου και η 7η (070) με οδηγούς από την Πεύκη και την Λυκόβρυση (το Μαρούσι παραχωρεί μόνο το λεωφορείο), συν τις γραμμές για Πανεπιστημιούπολη και Εργατικές Κατοικίες - 5ο Δημοτικό. Ο στόλος είναι αυτή την στιγμή 19 ΜΑΝάκια τύπου midi με ψηλό δάπεδο, 2 υπερχαμηλοδάπεδα Neoplan φυσικού αερίου και οι 5 "Βεργίνες" που μισθώνονται από την Ε.ΘΕ.Λ. για 6 χρόνια και κατόπιν θα περιέλθουν στην κυριότητα του Δήμου.
Οι σκέψεις μου είναι οι εξείς:
Αναφορικά με την επιβολή κομίστρου εν γένει
Η επιβολή κομίστρου αυτή καθ' εαυτή είναι νόμιμη, δυνάμει του Άρθρου 83 του Κώδικα Δήμων & Κοινοτήτων του 2006, εφόσον θεσπίζεται με απόφαση του δημοτικού συμβουλίου.
Όμως η συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου στην οποία ελήφθη η απόφαση, όπως αναφέρεται και στο άρθρο, έγινε με ελάχιστους δημοτικούς συμβούλους παρόντες, ειδικά της αντιπολίτευσης, που εγείρει αμφιβολίες για το νομότυπο της απόφασης. Παρών ήταν βέβαια ο "πατέρας" της Συγκοινωνίας Αμαρουσίου κ. Στάθης Ραγκούσης, οι επισημάνσεις του οποίου με βρίσκουν σύμφωνο.
Επίσης, άπό την μία είναι άδικο να έχει ο Δήμος Αμαρουσίου εισιτήρια στην συγκοινωνία του, την στιγμή που, εξ' όσων γνωρίζω τουλάχιστον και διορθώστε με αν κάνω λάθος, κανένας άλλος Δήμος στην Αττική αυτή την στιγμή δεν έχει (παλαιότερα είχε καθιερώσει η Κοινότητα Πεντέλης και μάλιστα τσουχτερό - € 1,20 - αλλά απ' ότι ξέρω το κατήργησε). Θα μου πείτε βέβαια ότι άλλο το προϊόν που προσφέρει η Συγκοινωνία Αμαρουσίου σε σχέση με άλλους Δήμους. Σωστό εν μέρει, όμως πλέον υπερισχύει έναντι των άλλων Δήμων μόνο όσον αφορά την έκταση του δικτύου και τις μέρες και ώρες λειτουργίας. Η ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών πλέον δεν έχει καμία σχέση με αυτό που ήταν τα πρώτα χρόνια. Οι στάσεις παραμελημένες, οι χαρακτηριστικοί ιστοί με ευδιάκριτη πληροφόρηση ότι πρόκειται για στάση της Συγκοινωνίας Αμαρουσίου, με αναρτημένες τις ώρες διέλευσης σε ειδική προθήκη και, σε όσες είχαν στέγαστρο - και χάρτη του δικτύου) έχουν δώσει την θέση τους σε απλά στέγαστρα τύπου Ο.Α.Σ.Α. στο κέντρο που δεν ξεχωρίζουν αν είναι στάσεις του Ο.Α.Σ.Α. ή του Δήμου, στις δε γειτονιές οι στάσεις είναι απλά σήματα Π-28. Τα ωράρια επικολούνται με σελοτέηπ και είναι θέμα χρόνου να τα αφαιρέσει κάποιος. Οι ώρες διέλευσης έχουν πάψει να τηρούνται και αυτό γιατί οι κυκλοφοριακές συνθήκες έχουν αλλάξει, όμως δεν γίνεται διαρκής αξιολόγηση των δρομολογίων και αναθεώρησή τους ανά διαστήματα όπως γινόταν παλαιότερα. Το κυριότερο είναι η κατάσταση των λεωφορείων. Ειδικά τα παλαιότερα, του 1997/98/99, έχουν καταντήσει πλέον στην πλειοψηφία τους ερείπια, χωρίς τα νεότερα του 2002 να είναι σε καλή κατάσταση, απλώς "κάπως καλλίτερα".
Αναφορικά με την τιμή των κομίστρων
Συγκρίνοντάς τα με αυτά του Ο.Α.Σ.Α. είναι μάλλον ακριβά. Η τιμή τους είναι περίπου 50% αυτών του Ο.Α.Σ.Α. αλλά αφορούν ένα δίκτυο 6 γραμμών (αναφορικά με το διαδημοτικό 070 δεν γίνεται διασαφήνιση του πώς θα διαμορφωθεί η κατάσταση μιας και εδώ εμπλέκεται και δεύτερος Δήμος), και όχι το σύνολο των δημόσιων αστικών μέσων της Αθήνας με δυνατότητα μετεπιβίβασης.
Κόστος λειτουργίας - σπατάλες και άλλα λάθη
Παρότι δεν θέλω να επεκταθώ στις πολιτικές προεκτάσεις του θέματος, ειδικά ευρισκόμενοι λίγες μέρες πριν από δημοτικές εκλογές, οι επισημάνσεις ότι ο νυν δήμαρχος ξοδεύει υπερβολικά πολλά για επικοινωνιακούς λόγους και την προσωπική του προβολή, δεν είναι αναληθείς. Το βλέπουμε καθημερινά στο Μαρούσι, ειδικά αυτόν τον καιρό.
Το κόστος των € 5.500.000 που λένε ότι κοστίζει η λειτουργία της Συγκοινωνίας Αμαρουσίου μπορεί να μετριαστεί, και υπάρχουν και άλλες λύσεις πέραν από την επιβολή κομίστρου.
Όπως π.χ. η μείωση του στόλου. Αυτή την στιγμή μεγάλος αριθμός λεωφορείων υποαπασχολείται. Όταν προστέθηκαν οι 5 "Βεργίνες", ο στόλος ανέβηκε από τα 23 στα 26 λεωφορεία (αφού μαζί αποσύρθηκαν τα δύο Ikarus 260 που είχαν ενοικιαστεί από την Ε.ΘΕ.Λ.). Η απόκτηση των Ikarus αποδείχθηκε μέγα σφάλμα καθώς απαξίωσαν την διαδημοτική γραμμή προς Πεύκη και Λυκόβρυση. Και όταν, με την απόκτηση των "Βεργίνων" δρομολογήθηκαν τέτοιες στο 070, ήρθε μετά το επόμενο χτύπημα: η πρόταση για κατάργηση της γραμμής, που έγινε μονομερώς από τον Δήμο Αμαρουσίου, αφού σύμφωνα με τα λεγόμενα του νυν δημάρχου, "ο κόσμος εξυπηρετείται πλέον από την γνωστή γραμμή 555", υπερασπίζοντας την ατυχή του έμπνευση για την δημιουργία αυτής της γραμμής που ουσιαστικά είναι μια αποτυχία. Μόνο η έντονη πίεση των δημάρχων Πεύκης και Λυκόβρυσης και η διάθεση οδηγών από μέρος τους έσωσε το 070, έστω κι αν τώρα λειτουργεί με μειωμένο ωράριο.
Οι σημερινές απαιτήσεις σε τροχαίο υλικό είναι:
Για τις γραμμές 010, 020 και 030 από 3 midi, και λειτουργούν όλη τη μέρα.
Για την 040 δύο midi και 1 12μετρο, και λειτουργεί όλη τη μέρα.
Για τις 050 και 060 από 1 midi και λειτουργούν όλη την μέρα.
Για την 070 1 12μετρο έως τις 8:00 το βράδυ.
Για την γραμμή της Πανεπιστημιούπολης 1 12μετρο που εκτελεί ένα δρομολόγιο το πρωϊ προς την Πανεπιστημιούπολη και επιστρέφει άδειο.
Για την γραμμή Εργ. Κατοικίες - 5ο Δημοτικό 1 12μετρο με 2 ή 3 δρομολόγια την ημέρα.
Σύνολο 13 midi από τα 19, και 4 12μετρα από τα 7, όμως από τα 12μετρα μόνο αυτά της 040 και της 070 έχουν κανονική χρήση. Την ίδια στιγμή οι γραμμές 010, 020 και 030 έχουν πολλές φορές πρόβλημα χωρητικότητας, όμως η χρήση 12μετρων σε αυτές δεν είναι εφικτή λόγω των δρόμων από τις οποίες κινούνται (μορφολογία εδάφους και πολύ στενοί δρόμοι).
Χρειάζονται όντως όμως τόσα λεωφορεία; Μήπως μια αναδιάταξη τόσο του στόλου όσο και των γραμμών βελτιώσει τα πράγματα;
Τόσο καιρό ακούμε για ανανέωση του στόλου. Παλαιότερα μιλούσαν για 5 νέα midi λεωφορεία που θα αντικαθιστούσαν παλαιότερα. Τελικά αυτά τα έφαγε η μαρμάγκα, και προεκλογικά ο Πατούλης τώρα σπεύδει να μιλήσει για συνεργασία με την Ε.ΘΕ.Λ. για την παραχώρηση "μικρών και ευέλικτων" λεωφορείων της (βλ. "τσιμεντόλιθοι") στον Δημο για την συγκοινωνία. Ανανέωση με σχεδόν συνομήλικα και λιγότερο κατάλληλα λεωφορεία δηλαδή. Να την βράσουμε.
Όσο για την παρατήρηση του Πατούλη ότι "πληρώνει leasing για σαραβαλιασμένα λεωφορεία", σε τι αναφέρεται; Στα λεωφορεία που είχε ο Δήμος Αμαρουσίου όταν έγινε αυτός δήμαρχος; Τότε (το 2006) δεν ήταν καθόλου σαραβαλιασμένα. Κατάντησαν έτσι λόγω της ελλειπούς συντήρησης επί των ημερών του. Αλλά κι αν ακόμα είχαν προβλήματα από πριν, τώρα το θυμήθηκε; 4 χρόνια δεν μπορούσε να μεριμνήσει για την επισκευή τους ή την αντικατάστασή τους; Ή ξαφνικά σαραβάλιασαν εν ριπή οφθαλμού τώρα; Εαν δε αναφέρεται στις "Βεργίνες" ή τα Ikarus που πήρε αυτός, από πού κι ως πού κατηγορεί την προηγούμενη διοίκηση; Και εν πάση περιπτώσει, εάν ο μισθωτής - χρήστης δεν κάνει σωστή χρήση του μισθίου (ήτοι των λεωφορείων), δεν του δίνει σε καμία περίπτωση το δικαίωμα να κατηγορεί τον εκμισθωτή ότι εισπράττει μισθώματα.
Γιατί να χαραμίζονται 12μετρα στην σχολική γραμμή Εργατικών Κατοικιών - 3ου Δημοτικού;
Γιατί να μην μπουν λεωφορεία μεγαλύτερου μεγέθους στις 010, 020 και 030, με αναδιάταξη των γραμμών ώστε τα τμήματά τους όπου δεν μπορεί να κυκλοφορήσει 12μετρο να εξυπηρετηθούν από άλλες γραμμές;
Γιατί το λεωφορείο που κάνει το δρομολόγιο της Πανεπιστημιούπολης μετά να κάθεται όλη την μέρα;
Προτάσεις
Θα μπορούσαν κάλλιστα:
- Τα 10 παλαιότερα (ή χειρότερα) MANάκια να αποσυρθούν, αφήνοντας τα 9 σε υπηρεσία. Εάν αποκτηθούν νέα λεωφορεία, να είναι τόσα και τέτοια που να ανταποκρίνονται στις ανάγκες του αναμορφωμένου δικτύου.
- Να γίνει καλλίτερη αξιοποίηση των 12μετρων με αναδιάρθρωση του δικτύου, ώστε να αυξηθεί και η χωρητικότητα.
- Να αποκτηθούν 2 ή 3 μικρά πούλμαν για χρήση στις σχολικές γραμμές, απελευθερώνοντας έτσι 2 12μετρα αστικά για χρήση στις τοπικές γραμμές.
- Να αξιοποιούνται για διαφημιστικούς λόγους οι στάσεις και τα λεωφορεία.
- Η αναδιάρθωση του δικτύου να ανταποκρίνεται στις σημερινές ανάγκες και κυρίως στον τροφοδοτικό ρόλο των μέσων σταθερής τροχιάς. Ο σταθμός Νερατζιώτισσας δεν εξυπηρετείται καθόλου από την Συγκοινωνία Αμαρουσίου, η δε Κηφισίας μόνο από 2 γραμμές (εκ των οποίων η 060 υπεράγονη) και μόνο στην κάθοδο προς Πολύδροσο/Παράδεισο.
- Η συνεργασία με τον Ο.Α.Σ.Α. και η προσπάθεια για την εξασφάλιση επιδότησης ή οδηγών ώστε, και σε συνεργασία με τον Δήμο Πεύκης, να απλοποιηθεί το "τρίο" των 541/555/070 ώστε να υπάρχουν 2 γραμμές που πραγματικά να εξυπηρετούν και όχι τρεις που ουσιαστικά δεν εξυπηρετεί καμία. Επίσης, να υπάρχει η δυνατότητα να χρησιμοποιούν την γραμμή της Πανεπιστημιούπολης και φοιτητές από άλλους Δήμους (π.χ. Κηφισιά, Μελίσσια, Βριλήσσια), και εκεί ναι, να εισπράττει κόμιστρο.
Από την μία, το κόστος λειτουργίας της Συγκοινωνίας Αμαρουσίου είναι πολύ υψηλό. Μιλάμε για ένα δίκτυο με 7 γραμμές, από τις οποίες οι 6 λειτουργούν με λεωφορεία και οδηγούς του Δήμου Αμαρουσίου και η 7η (070) με οδηγούς από την Πεύκη και την Λυκόβρυση (το Μαρούσι παραχωρεί μόνο το λεωφορείο), συν τις γραμμές για Πανεπιστημιούπολη και Εργατικές Κατοικίες - 5ο Δημοτικό. Ο στόλος είναι αυτή την στιγμή 19 ΜΑΝάκια τύπου midi με ψηλό δάπεδο, 2 υπερχαμηλοδάπεδα Neoplan φυσικού αερίου και οι 5 "Βεργίνες" που μισθώνονται από την Ε.ΘΕ.Λ. για 6 χρόνια και κατόπιν θα περιέλθουν στην κυριότητα του Δήμου.
Οι σκέψεις μου είναι οι εξείς:
Αναφορικά με την επιβολή κομίστρου εν γένει
Η επιβολή κομίστρου αυτή καθ' εαυτή είναι νόμιμη, δυνάμει του Άρθρου 83 του Κώδικα Δήμων & Κοινοτήτων του 2006, εφόσον θεσπίζεται με απόφαση του δημοτικού συμβουλίου.
Όμως η συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου στην οποία ελήφθη η απόφαση, όπως αναφέρεται και στο άρθρο, έγινε με ελάχιστους δημοτικούς συμβούλους παρόντες, ειδικά της αντιπολίτευσης, που εγείρει αμφιβολίες για το νομότυπο της απόφασης. Παρών ήταν βέβαια ο "πατέρας" της Συγκοινωνίας Αμαρουσίου κ. Στάθης Ραγκούσης, οι επισημάνσεις του οποίου με βρίσκουν σύμφωνο.
Επίσης, άπό την μία είναι άδικο να έχει ο Δήμος Αμαρουσίου εισιτήρια στην συγκοινωνία του, την στιγμή που, εξ' όσων γνωρίζω τουλάχιστον και διορθώστε με αν κάνω λάθος, κανένας άλλος Δήμος στην Αττική αυτή την στιγμή δεν έχει (παλαιότερα είχε καθιερώσει η Κοινότητα Πεντέλης και μάλιστα τσουχτερό - € 1,20 - αλλά απ' ότι ξέρω το κατήργησε). Θα μου πείτε βέβαια ότι άλλο το προϊόν που προσφέρει η Συγκοινωνία Αμαρουσίου σε σχέση με άλλους Δήμους. Σωστό εν μέρει, όμως πλέον υπερισχύει έναντι των άλλων Δήμων μόνο όσον αφορά την έκταση του δικτύου και τις μέρες και ώρες λειτουργίας. Η ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών πλέον δεν έχει καμία σχέση με αυτό που ήταν τα πρώτα χρόνια. Οι στάσεις παραμελημένες, οι χαρακτηριστικοί ιστοί με ευδιάκριτη πληροφόρηση ότι πρόκειται για στάση της Συγκοινωνίας Αμαρουσίου, με αναρτημένες τις ώρες διέλευσης σε ειδική προθήκη και, σε όσες είχαν στέγαστρο - και χάρτη του δικτύου) έχουν δώσει την θέση τους σε απλά στέγαστρα τύπου Ο.Α.Σ.Α. στο κέντρο που δεν ξεχωρίζουν αν είναι στάσεις του Ο.Α.Σ.Α. ή του Δήμου, στις δε γειτονιές οι στάσεις είναι απλά σήματα Π-28. Τα ωράρια επικολούνται με σελοτέηπ και είναι θέμα χρόνου να τα αφαιρέσει κάποιος. Οι ώρες διέλευσης έχουν πάψει να τηρούνται και αυτό γιατί οι κυκλοφοριακές συνθήκες έχουν αλλάξει, όμως δεν γίνεται διαρκής αξιολόγηση των δρομολογίων και αναθεώρησή τους ανά διαστήματα όπως γινόταν παλαιότερα. Το κυριότερο είναι η κατάσταση των λεωφορείων. Ειδικά τα παλαιότερα, του 1997/98/99, έχουν καταντήσει πλέον στην πλειοψηφία τους ερείπια, χωρίς τα νεότερα του 2002 να είναι σε καλή κατάσταση, απλώς "κάπως καλλίτερα".
Αναφορικά με την τιμή των κομίστρων
Συγκρίνοντάς τα με αυτά του Ο.Α.Σ.Α. είναι μάλλον ακριβά. Η τιμή τους είναι περίπου 50% αυτών του Ο.Α.Σ.Α. αλλά αφορούν ένα δίκτυο 6 γραμμών (αναφορικά με το διαδημοτικό 070 δεν γίνεται διασαφήνιση του πώς θα διαμορφωθεί η κατάσταση μιας και εδώ εμπλέκεται και δεύτερος Δήμος), και όχι το σύνολο των δημόσιων αστικών μέσων της Αθήνας με δυνατότητα μετεπιβίβασης.
Κόστος λειτουργίας - σπατάλες και άλλα λάθη
Παρότι δεν θέλω να επεκταθώ στις πολιτικές προεκτάσεις του θέματος, ειδικά ευρισκόμενοι λίγες μέρες πριν από δημοτικές εκλογές, οι επισημάνσεις ότι ο νυν δήμαρχος ξοδεύει υπερβολικά πολλά για επικοινωνιακούς λόγους και την προσωπική του προβολή, δεν είναι αναληθείς. Το βλέπουμε καθημερινά στο Μαρούσι, ειδικά αυτόν τον καιρό.
Το κόστος των € 5.500.000 που λένε ότι κοστίζει η λειτουργία της Συγκοινωνίας Αμαρουσίου μπορεί να μετριαστεί, και υπάρχουν και άλλες λύσεις πέραν από την επιβολή κομίστρου.
Όπως π.χ. η μείωση του στόλου. Αυτή την στιγμή μεγάλος αριθμός λεωφορείων υποαπασχολείται. Όταν προστέθηκαν οι 5 "Βεργίνες", ο στόλος ανέβηκε από τα 23 στα 26 λεωφορεία (αφού μαζί αποσύρθηκαν τα δύο Ikarus 260 που είχαν ενοικιαστεί από την Ε.ΘΕ.Λ.). Η απόκτηση των Ikarus αποδείχθηκε μέγα σφάλμα καθώς απαξίωσαν την διαδημοτική γραμμή προς Πεύκη και Λυκόβρυση. Και όταν, με την απόκτηση των "Βεργίνων" δρομολογήθηκαν τέτοιες στο 070, ήρθε μετά το επόμενο χτύπημα: η πρόταση για κατάργηση της γραμμής, που έγινε μονομερώς από τον Δήμο Αμαρουσίου, αφού σύμφωνα με τα λεγόμενα του νυν δημάρχου, "ο κόσμος εξυπηρετείται πλέον από την γνωστή γραμμή 555", υπερασπίζοντας την ατυχή του έμπνευση για την δημιουργία αυτής της γραμμής που ουσιαστικά είναι μια αποτυχία. Μόνο η έντονη πίεση των δημάρχων Πεύκης και Λυκόβρυσης και η διάθεση οδηγών από μέρος τους έσωσε το 070, έστω κι αν τώρα λειτουργεί με μειωμένο ωράριο.
Οι σημερινές απαιτήσεις σε τροχαίο υλικό είναι:
Για τις γραμμές 010, 020 και 030 από 3 midi, και λειτουργούν όλη τη μέρα.
Για την 040 δύο midi και 1 12μετρο, και λειτουργεί όλη τη μέρα.
Για τις 050 και 060 από 1 midi και λειτουργούν όλη την μέρα.
Για την 070 1 12μετρο έως τις 8:00 το βράδυ.
Για την γραμμή της Πανεπιστημιούπολης 1 12μετρο που εκτελεί ένα δρομολόγιο το πρωϊ προς την Πανεπιστημιούπολη και επιστρέφει άδειο.
Για την γραμμή Εργ. Κατοικίες - 5ο Δημοτικό 1 12μετρο με 2 ή 3 δρομολόγια την ημέρα.
Σύνολο 13 midi από τα 19, και 4 12μετρα από τα 7, όμως από τα 12μετρα μόνο αυτά της 040 και της 070 έχουν κανονική χρήση. Την ίδια στιγμή οι γραμμές 010, 020 και 030 έχουν πολλές φορές πρόβλημα χωρητικότητας, όμως η χρήση 12μετρων σε αυτές δεν είναι εφικτή λόγω των δρόμων από τις οποίες κινούνται (μορφολογία εδάφους και πολύ στενοί δρόμοι).
Χρειάζονται όντως όμως τόσα λεωφορεία; Μήπως μια αναδιάταξη τόσο του στόλου όσο και των γραμμών βελτιώσει τα πράγματα;
Τόσο καιρό ακούμε για ανανέωση του στόλου. Παλαιότερα μιλούσαν για 5 νέα midi λεωφορεία που θα αντικαθιστούσαν παλαιότερα. Τελικά αυτά τα έφαγε η μαρμάγκα, και προεκλογικά ο Πατούλης τώρα σπεύδει να μιλήσει για συνεργασία με την Ε.ΘΕ.Λ. για την παραχώρηση "μικρών και ευέλικτων" λεωφορείων της (βλ. "τσιμεντόλιθοι") στον Δημο για την συγκοινωνία. Ανανέωση με σχεδόν συνομήλικα και λιγότερο κατάλληλα λεωφορεία δηλαδή. Να την βράσουμε.
Όσο για την παρατήρηση του Πατούλη ότι "πληρώνει leasing για σαραβαλιασμένα λεωφορεία", σε τι αναφέρεται; Στα λεωφορεία που είχε ο Δήμος Αμαρουσίου όταν έγινε αυτός δήμαρχος; Τότε (το 2006) δεν ήταν καθόλου σαραβαλιασμένα. Κατάντησαν έτσι λόγω της ελλειπούς συντήρησης επί των ημερών του. Αλλά κι αν ακόμα είχαν προβλήματα από πριν, τώρα το θυμήθηκε; 4 χρόνια δεν μπορούσε να μεριμνήσει για την επισκευή τους ή την αντικατάστασή τους; Ή ξαφνικά σαραβάλιασαν εν ριπή οφθαλμού τώρα; Εαν δε αναφέρεται στις "Βεργίνες" ή τα Ikarus που πήρε αυτός, από πού κι ως πού κατηγορεί την προηγούμενη διοίκηση; Και εν πάση περιπτώσει, εάν ο μισθωτής - χρήστης δεν κάνει σωστή χρήση του μισθίου (ήτοι των λεωφορείων), δεν του δίνει σε καμία περίπτωση το δικαίωμα να κατηγορεί τον εκμισθωτή ότι εισπράττει μισθώματα.
Γιατί να χαραμίζονται 12μετρα στην σχολική γραμμή Εργατικών Κατοικιών - 3ου Δημοτικού;
Γιατί να μην μπουν λεωφορεία μεγαλύτερου μεγέθους στις 010, 020 και 030, με αναδιάταξη των γραμμών ώστε τα τμήματά τους όπου δεν μπορεί να κυκλοφορήσει 12μετρο να εξυπηρετηθούν από άλλες γραμμές;
Γιατί το λεωφορείο που κάνει το δρομολόγιο της Πανεπιστημιούπολης μετά να κάθεται όλη την μέρα;
Προτάσεις
Θα μπορούσαν κάλλιστα:
- Τα 10 παλαιότερα (ή χειρότερα) MANάκια να αποσυρθούν, αφήνοντας τα 9 σε υπηρεσία. Εάν αποκτηθούν νέα λεωφορεία, να είναι τόσα και τέτοια που να ανταποκρίνονται στις ανάγκες του αναμορφωμένου δικτύου.
- Να γίνει καλλίτερη αξιοποίηση των 12μετρων με αναδιάρθρωση του δικτύου, ώστε να αυξηθεί και η χωρητικότητα.
- Να αποκτηθούν 2 ή 3 μικρά πούλμαν για χρήση στις σχολικές γραμμές, απελευθερώνοντας έτσι 2 12μετρα αστικά για χρήση στις τοπικές γραμμές.
- Να αξιοποιούνται για διαφημιστικούς λόγους οι στάσεις και τα λεωφορεία.
- Η αναδιάρθωση του δικτύου να ανταποκρίνεται στις σημερινές ανάγκες και κυρίως στον τροφοδοτικό ρόλο των μέσων σταθερής τροχιάς. Ο σταθμός Νερατζιώτισσας δεν εξυπηρετείται καθόλου από την Συγκοινωνία Αμαρουσίου, η δε Κηφισίας μόνο από 2 γραμμές (εκ των οποίων η 060 υπεράγονη) και μόνο στην κάθοδο προς Πολύδροσο/Παράδεισο.
- Η συνεργασία με τον Ο.Α.Σ.Α. και η προσπάθεια για την εξασφάλιση επιδότησης ή οδηγών ώστε, και σε συνεργασία με τον Δήμο Πεύκης, να απλοποιηθεί το "τρίο" των 541/555/070 ώστε να υπάρχουν 2 γραμμές που πραγματικά να εξυπηρετούν και όχι τρεις που ουσιαστικά δεν εξυπηρετεί καμία. Επίσης, να υπάρχει η δυνατότητα να χρησιμοποιούν την γραμμή της Πανεπιστημιούπολης και φοιτητές από άλλους Δήμους (π.χ. Κηφισιά, Μελίσσια, Βριλήσσια), και εκεί ναι, να εισπράττει κόμιστρο.